L200 lämmityslaite/tyhjkäynti

JG-87

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2022
Terve tuli vuosien jälkeen hommattua l200 vm-2010 178hp koneella onko näissä jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota tai jotain tyyppivikoja lisäksi onko normaalia että auton ollessa kylmä kun kääntää puhaltimen päälle niin auto korottaa tyhjäkäynnin yli tonniin lämmön säätö kytkin ei vaikuta siihen onko jostain kuulin että kun autossa laittaa kylmänä lämmön täysille niin pitäisi korottaa käyntiä että lämpeää nopeammin mutta tässä se ei vaikuta asiaan mitenkään vaan ainoastaan puhallin ja auto käy korkealla puhallin päällä kunnes moottori on normaali lämpöinen mutta hiukankin alle normaali lämpöjen uato käy normaalia korkeammalla puhaltimen sammuttamalla tyhjäkäynti putoaa normaaliin.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Jos puhallus tuulilasille , niin sähkövastus kytkeytyy päälle.
Tuohan sitten jo kuormittaa tyhjäkäynnillä siten että kierrokset voi nousta.
Myös ilmastoinnin käyttö vaikuttaa koneen kierroksiin tyhjäkäynnillä.
 

jusmet170

New Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2019
Ihan normaalia,itellä 2012 ,mallinen L200 ja jos tosiaan on kylmä ja lämmön säätö tapissa,nostaa kierrokset n 1200rpm,mutta jos puhaltimen sammuttaa palautuu tyhjäkäynti normaaliksi.Mulla kyllä käy myös normaalisti jos lämmön säädön laittaa ihan kylmälle.

Kierrokset nousee myös silloin kun ilmastointi on päällä, tai siis silloin kun kompura kytkeytyy.
 

JG-87

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2022
Nostaako sulla kierroksia kylmänä vaikka lämpötilan olisi säädetty vain 19 asteeseen kun mulla nostaa kierrokset jo tolla asetuksella 1200 jostain luin että pitäisi nousta kierrokset vasta kun lämmön säätö on säädetty täysille
 

JG-87

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2022
Ihan normaalia,itellä 2012 ,mallinen L200 ja jos tosiaan on kylmä ja lämmön säätö tapissa,nostaa kierrokset n 1200rpm,mutta jos puhaltimen sammuttaa palautuu tyhjäkäynti normaaliksi.Mulla kyllä käy myös normaalisti jos lämmön säädön laittaa ihan kylmälle.

Kierrokset nousee myös silloin kun ilmastointi on päällä, tai siis silloin kun kompura kytkeytyy.
Nostaako sulla kierroksia kylmänä vaikka lämpötilan olisi säädetty vain 19 asteeseen kun mulla nostaa kierrokset jo tolla asetuksella 1200 jostain luin että pitäisi nousta kierrokset vasta kun lämmön säätö on säädetty täys
 

JG-87

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2022
Moro vielä yks kyssäri tosta lämmityksestä kun ajelin tossa pidemmän lenkin maantiellä ja sisä lämpötila oli mulla säädetty kokoajan 22 eikä ollut ilmastointia päällä ja puhallus koko ajan manuaali puolella niin mielestäni se puhalsi kauhean haaleaa ilmaa ja vaikka olisin säätänyt sen 24 asteeseen vasta kun laittoi lämmön täysille niin puhalsi kuumaa onko tämä jokin ominaisuus näissä voiko tuo sisälämpötila anturi vaikuttaa lämpöihin vaikkei ole ilmastointi edes päällä ja kaikki säädöt on manuaalilla vai onko tässä nyt jokin vika auto ei tee painetta syyläriin eikä mene liemet sekaisin tossa pienemmillä ajoilla puhaltaa kyllä mielestäni kuumaa mutta tolla maan tie lenkillä oli puhallus mielestäni kovin haaleaa.
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Niihin asteikkoihin ei ole luottamista. Minullakin Huandaissa 18 asetus on jo liian kuuma.
 

jusmet170

New Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2019
Se sisälämpö anturi on siinä haskalokeron vasemmalla puolen,jos siihen paistaa arska yms,niin ei pidä kutiaan.
 
Ylös Bottom