Lancer, ratin irroitus

Regu

New Member
Liittynyt
13 Syyskuu 2009
Lancer STW -97 aurauksen säädön jälkeen ratti jäi vinoon. Ennenvanhaan ruuvattiin vain keskiömutteri irti ja ratti tempaistiin irti, mutta nykyjään on hidastimena nuo turvatyynyt. Voisiko joku asiantuntija kertoa miten nykyjään menetellään.
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

Ei kannata korjata rattia kääntämällä koska silloin raidetanko jää epäkeskeiseen asemaan suoraan ajettaessa ja kääntösäde muuttuu molempiin suuntiin. Oikea tapa on korjata tilanne raidetankoja säätämällä. Jos auraus on säädetty liikkeessä niin valittamaan vaan, kyllä se ratti pitää saada suoraan.
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

Aurauksen säädimme itse. Epäkeskeisyys on tiedossa. Kinnostaisi vain tietää, miten se ratin oikaisu tapahtuu.
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

Ei siinä mitään eroa entiseen tapaan ole. Akku irti ensin pariksi tunniksi, sitten turvatyyny pois, ratti pois jne.
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

ast sanoi
Ei siinä mitään eroa entiseen tapaan ole. Akku irti ensin pariksi tunniksi, sitten turvatyyny pois, ratti pois jne.

Ehkä hieman liioittelua. ::) 10min varmasti riittää. Esim. Nissanin ohjeaika tyynyjen kanssa on 3 minuuttia.
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

Puoli tuntia riittää, pistää vaikka parkit päälle akkua irrotettaessa, niin tyhjenee konkat varmasti.
Itse en akkuja irrottele, bägejä poistaessa. Mutta tämä taitaa mennä sarjaan älkää tehkö niin kuin minä teen vain tehkää niin kuin sanon. Eli akku irti, kaffelle ja tupakin jälkeen bägi pois.
Ja kun vermeet on irti, niin katsokaa ettei se kello jousi pyörähdä. Jos pyörähtää, niin niissä yleensä on ohjeet kuinka keskitetään.
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoitat kello jousella?
 
Vs: Lancer, ratin irroitus

Kellojousi on osa minkä kautta airbagin ja äänimerkin sähköt ja muut nappien/ohjainten signaalit kulkevat ratin ja ohjauspylvään välillä. Sen liikerata on rajallinen määrä kierroksia joten se pitää keskittää ennen ratin asennusta takaisin.
 
Takaisin
Ylös Bottom