Lasi säröllä

pkj090966

New Member
Liittynyt
29 Toukokuu 2006
Sijainti
Espoo
Auts - tänään huomasin, että Grandiksen tuulilasiin oli ilmestynyt vaaksan mittainen särö. Se lähtee tuulilasin yläreunasta, eikä missään näy kiveniskemiä.
Autolla ikää hiukan yli 3 kk.

Oliskohan tämä ennemmin takuuasia kuin vahinkotapahtuma (tuulilasivakuutus on, mutta siinä on omavastuu). Onko muilla Grandiksen tuulilasit halkeilleet?
 
Vs: Lasi säröllä

Muutamia kiviä tullut tuulilasiin, mut eivät ole aiheuttaneet minkään sortin halkeamaa... onnex...

Lämpötila muutoksista voi itsekseen lähteä halkeamaan myös :(
Työautossa kävi meinaa tällein... lämmitys täysille ja poks.
 
Vs: Lasi säröllä

Huollossa olivat kuitenkin löytävinään halkeaman yläreunasta, aivan ikkunan yläreunasta, pienen merkin nastan iskemästä. Joten takuusta ei toivo. Lasiliike korjailija halkeaman hartsilla, ei pitäisi tuosta enää levitä ja tulihan siitä kohtuullisen siisti.

Huollossa sanoivat, että iso tuulilasi on osa kantavaa rakennetta ja tosiaan halkeaa helposti jos saa jostain alkusärön.
 
Vs: Lasi säröllä

Kyl ne huollossa osaa katsoa todella tarkkaan tommoiset... Ikävä kyllä :(
 
Vs: Lasi säröllä

Ei oo tuulilasi mulla säröllä, ei vaikka kerran napsahti vähän reilumpi kivi siihen, mut tuli vissiin niin sopivassa kulmassa että kimpos vaan veks :peukku (Koputtelen puuta ;D)
 
Vs: Lasi säröllä

Mulle taas tuli tossa kivi/nasta ja naps pieni särö n. halkaisija 5-8mm eli ei paha... korjautin Novuksella ja nyt ei näy mitään :)
Ja antava vielä kolmen vuoden takuunkin :)
 
Vs: Lasi säröllä

Mä otin tuulilasi vakuutuksen, se hoitaa omavastuutta korjaukset. Koko lasin vaihtoon joutuu kyllä maksamaan omavastuun, mutta luulen että Outlanderin osin lämmitetty lasi maksaa pienen omaisuuden..
 
Vs: Lasi säröllä

Pohjantähti vakuutusyhtiössä maksais vuodessa 123e lasivakuutus (ei omavastuuta vaikka joutuisi vaihtamaan koko lasin)
Pienet korjaukset kuuluvat hintaan. Mites muissa yhtiöissä?
 
Vs: Lasi säröllä

Mulla oli 30-40€ Iffissä.. Omavastuu lasin vaihdossa jotain satkun pintaan, korjaukset ei mit.
 
Takaisin
Ylös Bottom