Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

Legu

New Member
Liittynyt
11 Lokakuu 2010
Onko kukaan koskaan yrittäny / vaihtanu ohjausta legnumis vasemmalle puolelle.. ???
Jos on niin tuliko jotain odottamatonta vastaa..?
Itte alotin just tekemään ja kovalta hommalta näyttää muttei mahdottomalta... :)
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

taitaa täällä suomes joku jo tehny jonkunlaisen konversion... tais olla viel maalattu siniseks... saahan siinä varmaan johtosarjojen kanssa vähän leikkiä, ja mites ajattelit rintapellin hoitaa??
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

jaa että joku on onnistunukki siinä...hyvä...onkohan se oikeen muutoskatsastanu sen vai tehny vain ja kovaa ajoo..? raakasti vain rälläkkä laulaan ja rintapelli vaihtoon... :)
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

oookke... no onnea rojektille, loppuun asti kunnolla... :peukku
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

En tiedä onko sitten ainoa konversio Legnum tuo Tampereen seudun sininen mutta kyseisen konversion kyydissäkin olen päässyt istumaan ja hienosti tuntui olevan rakennettu. Todella siisti ja selkeästi omaan käyttöön huolella tehty, Muutoskatsastettukin on käsittääkseni. Omistaja käy täällä foorumilla ainakin lueskelemassa joten jos sattuu tämän huomaamaan niin sieltä voisi saada vinkkejä
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

jep, loppuun asti joo... :peukku


vain niin, no toivottavasti käy tämänki lueskelees niin sais vähä vinkkejä... :)
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

Itse kuitenkin lähtisin liikkeelle koko nokan vaihdolla niin ei tarttis lähteä rintapeltiä kairaamaan erikseen irti noin niin kun ihan ammatillisesti asiaa ajattellen :) A-pilareista ja lattiasta poikki pitäis olla vieläpä suht helppo kohdistaa palat yhteen jopa ihan kotikonstein.
Hyvää kevättä vaan ja onnea projektille :peukku
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

Mutta jos keulan vaihtaa niin ei tuu varmaan nii tukeva koska ei saa hitsattua ku päällimmäiset pellit, pilariski menee varmaan 3 tai 4 pelliä..? rintapellin vaihto ainaki näyttää helpommalta ja paremmalta ratkasulta... joo kiitos kiitos, yritetään saada valmista... :D
 
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

[/img][/img]
Legu sanoi
Mutta jos keulan vaihtaa niin ei tuu varmaan nii tukeva koska ei saa hitsattua ku päällimmäiset pellit, pilariski menee varmaan 3 tai 4 pelliä..? rintapellin vaihto ainaki näyttää helpommalta ja paremmalta ratkasulta... joo kiitos kiitos, yritetään saada valmista... :D
Kyllä ne kaikki pellit saa hitsattua ihan ok kunhan tekee liitoksen kerroksittan. Kohdistaa palat sisimmän pellin mukaan käyttäen hyväkseen pelleissä olevia reikiä pitäis kohdistuksen olla erittäin yksinkertaista, sen jälkeen kasaa pilarit kerros kerrokselta jokainen vahvike erikseen hitsaten niin ettei saumakohdat tule samalle kohdalle niin jäykkyyskin pysyy hyvänä eikä tule yhtä suoralinjaista murtuma kohtaa. Huom ;) kojelaudankin ym lämppärihässäkät voi pitää paikallaan muutoksen aikana joten tekoaikaakin säästyis mahd?
Samanlailla löytyy helmojen sisemmistä pelleistä kohdistukseen soveltuvia reikiä ym...
Ja edelleen kun katsoo ammattiani ja sitä kauanko olen siinä ollut niin luulisin että itselläni olisi jonkunlainen käsitys myös siitä mikä heikentää korirakennetta tietysti jos jätetään vahvikkeet hitsaamatta niin tuleehan siitä heikko aivan varmasti.
Oma mielipiteeni asiassa on se etten missään nimessä lähtisi kajoamaan auton kantavimpaan tukirakenteeseen (rintapeltiin) jollei ole ihan pakko se on kuitenkin farmariautossa korin vääntöjäykkyyteen eniten vaikuttava kohta tuulilasin kanssa.
En halua asiasta millään lailla vängätä joten herneet pois venttiilistä :) jokainen tekee niinkun itse parhaimmakseen näkee esitin vain oman mielipiteeni vilpittömästi. :-\

Tässä joku oma työ esimerkkinä mitä tarkoitin. Projektissa käytettiin hyväksi korin pistehitsi saumoja ja liitokset tehtiin niihin käyttäen pistehitsaus/ tulppahitsaus menetelmiä. Ainoat puskusaumalla tehdyt jatkokset joutu tekemään c-pilariin ja helmapelteihin jotka sovitettiin paikalleen käyttäen ed. mainittuja reikiä hyväksi ja hitsaten kerroksittain kasaan niin etteivät hitsisaumat ole samalla linjalla eri vahvikkeissa/ pintapelleissä...
Kuvissa esiintyvän volvon takakulmaan on osunut kuorma-auto peräänajotilanteessa joten tässä projektissa on ollut muitakin vaiheita kuin pelkkä osan vaihto. Suoriin koreihin on helpompi vaihtaa suoria osia tilalle kuin tähän yksilöön joka oli reilusti muuttanut muotoaan.
Huom! Itse en ole kuvassa vaan työkaveri joka maalasi ko. laitteen.

ps. Käyttää katkaisuissa korisahaa eikä rälläkkää niin ei tule kuin milli saumavaraa eli ei mitoituksetkaan paljon muutu tehdessä. :)
 

Liitetiedostot

  • Valokuva172.jpg
    Valokuva172.jpg
    125.6 KB · Lukukerrat 438
  • 2.jpg
    2.jpg
    117.3 KB · Lukukerrat 421
  • 3.jpg
    3.jpg
    124.3 KB · Lukukerrat 416
Vs: Legnumiin vasemman puolen ohjaus..?

mystinengalant sanoi
Mites eikös perjaatteessa Kapulalta onnistuis tommonen konversio jos joku haluaa ? :)
Periaatteessa kyllä mutta sanon käytännössä kuitenkin ei koska minulla ei muutenkaan ole vapaa-aikaa ja sen verran leipiintynyt kuitenkin ettei enään jaksa vapaalla juuri innostua :)
 
Takaisin
Ylös Bottom