Legun AYC-varoitusvalo

MiGa

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2009
Tervehdys!

Tuossa olisi mahdollisesti tulossa vaihdokkina 1997 Legu VR-4 AT.
Ongelma on se että AYC-valo siis palaa koko ajan.Omistajan mukaan kyseessä joko öljyn vähäinen määrä tai jokin
antura. Onko muilla ollut AYCin kanssa ongelmia ym?? Kyseessähän ei ole mikään ilmainen korjaus,josko
se rikki sattuisi menemään.Ja mitsuista ei ole kokemusta ollenkaan,kun vain hondien kanssa tapellut :D

Jos joku laittaisi vähän infoa asiasta, kun en löytänyt asiasta tietoa.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Luultavasti AYC pumppu viallinen eikä pysty kehittämään tarpeeksi painetta. Ei halpa uutena, käytettyjä saattaa löytää maailmalta. Monesti vaihtamalla painekytkin säädettävään saadaan vika poistumaan mutta tietysti samalla menetetään osa AYC:n tehosta kun paine ei siitä nouse vaikka valo sammuisi.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Jos öljy on vähissä ja vika olisi siinä, niin testaaminen on helppoa eli lisää öljyä. Tämän nyt kuvittelisi jo myyjän tekevän, joten vähän ihmettelen, ettei sitä olisi jo kokeiltu. Ei kaikki tietysti sitä tee, mutta silti... ???

Nyt tulee toisen käden tietoa eli satavarmaksi en voi taata seuraavan paikkansapitävyyttä, mutta siinä on käsitykseni mukaan kolme ensisijaista vaihtoehtoa: paineanturi, pumppu tai ohjausyksikkö. Uusien hintoja en tarkalleen tiedä, mutta kyllä niille timanttitiskillä hintaa tulee. Briteistä löytyy jonkin verran käytettyjä osia, mutta ennen osien ostamista kannattaa luettaa vikakoodit ja katsoa, että mitä se näyttää. Lähinnä katsoisin, että antaako se yksittäistä syytä AYC:n toimimattomuudelle. Jos sieltä tulee vain yksi vikakoodi, niin syy voi olla oikeastikin siinä, mutta jos sieltä tulee useita, niin se voi olla merkki ohjausyksikön vikaantumisesta.

Öljyä siis lisää ja akun kenkä irti 5 minuutiksi ja sitten testille. Siitä luulisi jo myyjän lähtevän liikkeelle ja tekevän puolestasi. Jos valo syttyy uudelleen, niin vikakoodien luku ja sitten miettimään jatkoa. Sokkona en suosittelisi kuitenkaan hankkimaan, sillä lasku voi olla iso ja pahimmillaan vika on vaikeasti löydettävissä.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Asia selvä.
Täytyykin myyjälle tuosta mainita,uusi paineanturi kuulemma on jo hankittuna jos vika siinä olisi.
Jos öljyn lisäämisestä eikä anturin vaihdosta ole apua,taidan kyllä jättää tämän yksilön hankkimatta.
Mamasanilla olisi yksi kiva vaihtoehto,mutta kun tuon oman kipon saisi hävitettyä tulisi se melko varmasti hankittua. :)
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

MiGa sanoi
Mamasanilla olisi yksi kiva vaihtoehto,mutta kun tuon oman kipon saisi hävitettyä tulisi se melko varmasti hankittua. :)

Hommaa se, todella vähän ajettu tuohon hintaan! (Mikäli nyt sitä harmaata meinaat) :eek:fftopic

Oon suomessa kuullu vaan yhdestä tapauksesta jossa ois ollu ayc-vikaa, siis suomeen tullessa. Mutta mutta, oon kans sitä mieltä ettei kannata tosta noin vaan ostaa. En ihmettelis vaikka pumppukin olis menny..
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

:eek:fftopic
Jos nyt oikein muistelisin foorumeilta ja osaan nimimerkit yhdistää, niin etkös MiGa ole Hyvinkäältä?
Voitasiin sitten pitää Legnum-miitti kun saan omanikin. :peukku

Ja asiaan:
Itse vastaavassa tapauksessa suosittelisin myyjää korjaamaan mahdollisen vian ja sitten palaamaan asiaan uudestaan.
Eiköhän tuo ole parempi myyjänkin kannalta jos on omaansa hävittämässä pois, niin huomattavasti helpottaa myyntiä jos ei ko. valo siellä pala.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

_AH_ sanoi
:eek:fftopic
Jos nyt oikein muistelisin foorumeilta ja osaan nimimerkit yhdistää, niin etkös MiGa ole Hyvinkäältä?
Voitasiin sitten pitää Legnum-miitti kun saan omanikin. :peukku

Ja asiaan:
Itse vastaavassa tapauksessa suosittelisin myyjää korjaamaan mahdollisen vian ja sitten palaamaan asiaan uudestaan.
Eiköhän tuo ole parempi myyjänkin kannalta jos on omaansa hävittämässä pois, niin huomattavasti helpottaa myyntiä jos ei ko. valo siellä pala.

Valitettavasti näissä voi tulla tämmösiä isoja vikoja, ja sitten tulee että oot haukannu kasan pskaa ja haluut luonnollisesti laittaa vahingon kiertää. Siitä tässä varmaan on kyse. AH.. ollaan pitämäs vr4 miittiä tuossa riksu/hyvinkää seudulla aika pian, tuu sinne kattelee niin pääset tutustuu vähä etukäteen mitä oot oikeen menny ostaa!
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Paitsi jos öljy on menny niin vähiin että järjestelmä on saanut ilmaa kuplankaan niin sitte öljyn lisäys ei auta (ja pumppu voi olla vioittunut)
Muistakaa että öljynpinta tarkistetaan siten että auton on seissyt pidemmän aikaa, jolloin tankin ylärajas on öljyraja. Käydessä se laskee ja jos käydessä tai heti käynnin jälkeen menee lisäämään, niin se tulvii yli sitten kun auto seisoo...
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Jos nyt oikein muistelisin foorumeilta ja osaan nimimerkit yhdistää, niin etkös MiGa ole Hyvinkäältä?
Voitasiin sitten pitää Legnum-miitti kun saan omanikin.

Kyllä, sama jamppa :)
AH kauppaas mun prelude nyt äkkiä johonkin, niin pääsee sitten miittailemaan! ;D
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Ayc-valo alkoi palaa. Vaihdoin säädettävän painekytkimen, rupes laakista toimimaan (ei pumpusta uutta tullut, mutta taas mennään). Ei tarvinnut maksaa auton hintaa uudesta pumpusta. Ostin täältä: turnaround360.com (mulla on yksi ylimääräinen käyttämätön kytkin, voin myydäkin). Niin, ja tuolta saa uusia/korjattuja pumppuja tarvittaessa.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Aiheeseen taas palatakseni.
Tänään hain auton tallilta lohkolämppärin asennuksen jäljiltä ja ajoon lähdettyäni AYC valo jäi palamaan.Noh, menin huoltoasemalla käymään,sammutin auton hetkeksi ja lähdin pois, ja taas valo syttyi noin 10s ajon jälkeen.

Eli missä voisin mahdolliset vikakoodit lukea?Onko kellään foorumilaisella tästä uudeltamaalta
vikakoodien lukijaa?
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Aiheeseen palatakseni taas.
Olen pistänyt merkille seuraavanlaisen asian omasta legusta.
Eli talvella olen käynyt ropaamassa autoa lämpimässä tallissa ja sen seurauksena AYC-valo on jäänyt palamaan kun olen
lähtenyt lämpimästä paikasta pois.Muuten ayc on koko talven pelannut aivan moitteettomasti.
Nyt taas kun ilmat ovat lämmenneet niin on tapahtunut samaa. Aamulla töihin lähtiessä valo ei pala ja kaikki
toimii kuten pitääkin mutta päivällä kun ilma on jo muutaman asteen plussalla syttyy valo heti lähdettyäni.

Eli jotenkin tuntuu tuo lämmin ilma saavan merkkivalon ja jonkun "vian" päälle.
Mistäköhän ihmeestä tämä voisi johtua??? ???
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Kun auto seisoo tallissa, öljy on lämpöstä ja se juoksee norona ku gusi puntista, jolloin anturi näkee pienemmän paineen (?). Sitten kun auto on umpijäässä, myös öljy on jämäkämpää, jolloin anturi näkee isomman paineen eikä herjaa mitään. Mulla toimi just noin, kesäkeleillä rupes herjaamaan, kun öljy ohentui.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

nokonzok sanoi
Vikakoodien luku olisi helpoin ensiaskel.

Tiedän. aiemmassa viestissä kyselin että olisiko jollain mahdollisuutta lukea nämä mahdolliset vikakoodit.
Täällä päin ei vain ole mitsun huoltoa,joten en tiedä pystyykö normaali korjaamolla nämä lukemaan?

Kun auto seisoo tallissa, öljy on lämpöstä ja se juoksee norona ku gusi puntista, jolloin anturi näkee pienemmän paineen (?). Sitten kun auto on umpijäässä, myös öljy on jämäkämpää, jolloin anturi näkee isomman paineen eikä herjaa mitään. Mulla toimi just noin, kesäkeleillä rupes herjaamaan, kun öljy ohentui.

Millä korjasit tilanteen?Vaihtamalla ayc:n öljyt?

Edit: olisiko paineanturi menossa?
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

MiGa sanoi
Millä korjasit tilanteen?Vaihtamalla ayc:n öljyt?

Edit: olisiko paineanturi menossa?
Paineanturin vaihdoin, kohta vuoden mennyt ilman ongelmia.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

LegnumVR4 sanoi
Paineanturin vaihdoin, kohta vuoden mennyt ilman ongelmia.

Mutta siis lukon toimintaan se ei vaikuta... ei siel pumppu kerrytä ilmeisesti täyttä painetta=lukko ei pidä täysin myöskään.
Eikös ne öljyt kannattais kuiteki ensin vaihtaa ::)
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Kertoisko joku mistä saan öljyt hankittua?
Itse asun Hyvinkäällä joten tietääkseni riihimäellä joku mitsuhuolto on?
Ja siis millainen operaatio tuo vaihto on?
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

MiGa sanoi
Kertoisko joku mistä saan öljyt hankittua?
Itse asun Hyvinkäällä joten tietääkseni riihimäellä joku mitsuhuolto on?
Ja siis millainen operaatio tuo vaihto on?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24137.0 Onkohan legnumissa samanlainen systeemi kun evoissa? luulis olevan joten tässä ohjeet ja sinne voi laittaa automaattilaatikon öljyä.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Harri K sanoi
Mutta siis lukon toimintaan se ei vaikuta... ei siel pumppu kerrytä ilmeisesti täyttä painetta=lukko ei pidä täysin myöskään.
Eikös ne öljyt kannattais kuiteki ensin vaihtaa ::)
Juu en missään kirjoittanutkaan etteikö niitä kannattaisi vaihtaa tai tehdä muita toimenpiteitä, kuten vikakoodit.. Itselläni vikavalo poistui sillä anturin vaihdolla ja eihän se pumpusta/öljyistä uutta tee, kuten olen aiemminkin tässä ketjussa todennut, mutta todennäköisesti pelaa yhtä täydellisesti kuin muidenkin :)
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

MiGa sanoi
Kertoisko joku mistä saan öljyt hankittua?
Itse asun Hyvinkäällä joten tietääkseni riihimäellä joku mitsuhuolto on?
Ja siis millainen operaatio tuo vaihto on?

Joo Riihimäellä on mitsuhuolto, samassa rakennuksessa on citikan toimipiste. Monta kertaa oon asioinu varaosapuolella, ja siellä ainakin palvelu pelaa :peukku. Nimi oli muistaakseni Autohuolto Leino. En tiedä että löytyykö AYC litkua hyllystä, voi olla että menee tilaukseen.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Tänään foorumilaisen avustuksella luettiin vikakoodit legusta (kiitokset tästä!) ja painekytkin menisi vaihtoon.
Onko kenelläkään varmaa tietoa joutuuko järjestelmän ilmata kun tuon painekytkimen vaihtaa?
ainakin http://turnaround360.com/ näytti olevan 100£ hintaan saatavilla kytkimiä.

Laitoin kyllä ostoilmoituksen jos jollain sellainen olisi saatavilla niin privaa tulemaan! :)
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Mulla palaa myös välillä tuo ayc-valo. Silloin kun ei pala, niin ayc tuntuu toimivan mainiosti esimerkiksi soralla kikkaillessa.

Huollossa testerillä tuli vikakoodi "Ayc pump fail" ja huoltoukko sanoi uuden pumpun hinnaksi 2500euroa. Onko mitään keinoa saada tuota AYC:tä toimimaan halvemmalla? Jos ainoa vaihtoehto on tuo 2,5k maksava pumppu niin ajan kyllä sitte ilman ayc:tä..
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Noiden aiempien juttujen lisäksi kannattaa tsekata konehuoneesta pumpun rele akun vierestä. Ne tuppaa lahoamaan ajan saatossa ja tekee myös tuota "toimii/ei toimi" temppuilua.
 
Vs: Legun AYC-varoitusvalo

Skydiver sanoi
Noiden aiempien juttujen lisäksi kannattaa tsekata konehuoneesta pumpun rele akun vierestä. Ne tuppaa lahoamaan ajan saatossa ja tekee myös tuota "toimii/ei toimi" temppuilua.

Okei. Vissiin helposti tunnistettava tuo rele?
Tuo tosiaan tekee sitä, että välillä ayc syttyy jo pelkästä tankkauksen kaltaisesta pysähtymisestä. Eli autosta virrat pois ja hetki parkissa niin liikkeelle lähdön jälkeen valo syttyy. Joskus auttaa akkukengän irtikäyttö tai virtojen päälle/pois käyttö avaimesta. Öljyä säiliössä on ylärajaan asti ja öljy on sitä atf öljyä mikä sp-III olikaan.

E: kännykäl on muuten v-mäinen kirjottaa :D
 
Takaisin
Ylös Bottom