LHD-konversio EVO VIII

Necro

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2006
Moi vaan kaikille!
Uusi käyttäjä olen, tähän asti luottanut saksalaisiin ja sydämeni on omistettu jenkeille, mutta ripeäksi käyttöautoksi ajattelin ehkäpä hommata Evo VIII:n. Olen lähdössä syksyllä tod. näk. Englantiin asustelemaan, ja sitten kun sieltä tulen takaisin niin ajattelin raahata mukanani tuommoisen...
En ajatellut ruveta postia ajamaan, joten left hand drive-konversio olisi saatava. Uutenahan tuon ilmeisesti saa optiona jopa briteissä, mutta kun ajattelin hieman käytettyä FQ320-mallia.. mitenkähän tuohon saisi semmoisen järjestettyä?
Olisin kiitollinen kaikista tiedonjyväsistä, mitä vain osaatte sanoa, mutut ja kuulopuheet kelpaavat mainiosti.
Ja jos joku ajatteli kritisoida, notta miksi ostaa FQ320 kun FQ360 ei olisi loppupelissä paljoa kalliimpi, niin ajattelin tuon 320:en virittää n. 400 heppaiseksi (in Norris Designs we shall trust).. Eli ei varsinaista hyötyä ostaa 360:a, kun ne näiden kahden mallin erottavat osat menisivät kuitenkin vaihtoon. Mutta, hyvää alkavaa kevättä kaikille ja kirjoitelkaa jotain siitä LHD:n saatavuudesta ja mielellään hintapolitiikastakin..
 

Maxx

Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
gt-r.com. Kyseinen firma tuo jaappanista autoja suomeen ja siellä oli juttua tosta konversiosta et pystyis vaihtaan ratin puolelta toiselle. Hintaa muistaakseni oli joku 7500€ operaatiolla, tosin ne sivut on nyt ollu jo jonkun aikaa päivitettävänä et sinne ei oo päässy.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Maxx sanoi
gt-r.com. Kyseinen firma tuo jaappanista autoja suomeen ja siellä oli juttua tosta konversiosta et pystyis vaihtaan ratin puolelta toiselle. Hintaa muistaakseni oli joku 7500€ operaatiolla, tosin ne sivut on nyt ollu jo jonkun aikaa päivitettävänä et sinne ei oo päässy.

käsittääkseni, tai huhupuheiden perusteella gt-r.com ei tuo enää mitää..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Necro:
Teetät konversion Britannian Ralliartilla. Tekevät ralliautoja siellä ja pyynnöstä myös vaihtavat ratin toiselle puolelle. Kustannus : Evo 8 (ja 9) LHD-konversio maksaisi kuulemma ~7000e. Pelkkä ohjausvaihde maksaa jo 3500e uutena. Tämän joutuu ainakin noissa vaihtamaan.
Hyvää tässä tapauksessa on se, että koska tuot auton muuttoautona, et joudu veroja maksamaan. Jos toisit ilman muuttoautoetua, tämä ei olisi kannattavaa, koska tällöin verotusarvo olisi korkeampi. Silloin auto kannattais tuoda RHD mallisena Suomeen ja vasta Suomessa tehdä/teettää konversio. Sitä en mene sanomaan kuka täällä tekisi sen...

Mutta miksi vaihtaa puolta. Epäilen, että ajeltuasi autolla Englannissa, se tuntuu hyvältä jo RHD-mallinakin.
Ja ajelu Suomessakin onnistuu :peukku

Maxx:
GTR.com:n 7500e tietääkseni koski Skylinen konversiota. Koskaan en ole kuullut heillä olleen Evoihin konversioita edes mielessä.
Koko puljun nykytilaan en ota mitään kantaa....
 

blobjob

New Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2003
Sijainti
Espoo
Harri K sanoi
Hyvää tässä tapauksessa on se, että koska tuot auton muuttoautona, et joudu veroja maksamaan.


Nykyäänhän ei tunneta vanhaa tax-free autoa, vaan muutto-autoille annetaan autovero alennus, joka on muistaakseni 13 450€. Siitä ylimenevästä osasta on maksettava autovero.
 

Necro

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2006
All right, kiitoksia vastauksista!
Tuo hinta on kuitenkin sellainen, että ehkä sittenkin rupean posteljooniksi.. tuolla hinnalla kun saa jo ihan kivasti muuta palikkaa autoon. Ja osaahan Keichikin ajaa molemmilta puolilta, miksen siis minäkin ;)
Mitenkäs sitten, saakohan tuommoisen FQ-mallin tuoda suomeen, vai pitääkö ostaa joku karvalakki-GSR? Kellään tietoa?
Yritin tänään käydä Tampereen Veholla kurkkimassa Evoja, ja kyselemässä koeajoa, mutta ilmeisesti en näyttänyt tarpeeksi rikkaalta kun ei palvelua saanut (taaskaan).
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Necro sanoi
Yritin tänään käydä Tampereen Veholla kurkkimassa Evoja, ja kyselemässä koeajoa, mutta ilmeisesti en näyttänyt tarpeeksi rikkaalta kun ei palvelua saanut (taaskaan).

Tampereen Vehon "ominaisuus" tuo ;D
Siellähän saa vaikka koko päivän kulumaan ilman että kukaan tulee "häiritsemään"
PS: Toivottavasti LUKEVAT tämän :peukku
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Necro sanoi
All right, kiitoksia vastauksista!
Tuo hinta on kuitenkin sellainen, että ehkä sittenkin rupean posteljooniksi.. tuolla hinnalla kun saa jo ihan kivasti muuta palikkaa autoon. Ja osaahan Keichikin ajaa molemmilta puolilta, miksen siis minäkin ;)
Mitenkäs sitten, saakohan tuommoisen FQ-mallin tuoda suomeen, vai pitääkö ostaa joku karvalakki-GSR? Kellään tietoa?
Yritin tänään käydä Tampereen Veholla kurkkimassa Evoja, ja kyselemässä koeajoa, mutta ilmeisesti en näyttänyt tarpeeksi rikkaalta kun ei palvelua saanut (taaskaan).

FQ versioilla ei ole tyyppihyväksyntää, joten kilpiin et niitä Suomessa saa ilman poikkeuslupaa. Tässä tapauksessa se ei tosin pitäisi olla kovin suuri ongelma, koska normi-kasilla on kuitenkin hyväksyntä. GSR:n kanssa on sama juttu. Ainoa britti-evo mikä menee heittämällä kilpiin on Evo 260, joka vastaa muualla Euroopassa myytävää nuhapumppua ja jolla siis on se tyyppihyväksyntä.

Suomessa konversiota voi tuskin tehdä kukaan muu kuin ST-Motors tai Rallyrent Eurpope.
 
R

runde

Guest
Kyllähän tuollainen konversio onnistuu muuallakin kuin em paikoissa. Meilläkin on tallissa tällä hetkellä yksi E9:n kori odottamassa konversiota. Osia pitää vaihtaa aika paljon enemmän kuin aluksi luulisi.

Tässä hieman listaa vaihdettavista osista: rintapelti, ohjaus, tuulilasi, pyyhkijän mekanismi, kojetaulu+ kaikki nippelit siihen, lämmityslaite

ja tämä oli vain suurpiirteinen lista

eli varmaan tulee aika kalliiksi jos ei saa osia jostain halvalla
 
Ylös Bottom