Moi!
Emännän edellinen auto myytiin abaut kuukausi sitten, joten tilalle piti tietenkin saada jotakin. Hetki seurattiin nettiautoa ja sieltä löytyi GTi Lancer vm 93/92. Tiedossa oli jo etukäteen, että mm. auton takakaaret kaipaavat huomiota. Yhtenä sateisena maanantai-iltana lähdettiin 150 kilometrin päähän tsekkaamaan Mitsua. Hetken katselun sekä ajelun jälkeen päätimme ottaa projektin vastaan ja kaupat syntyivät hyvässä hengessä. eukku Auto on ollut samalla omistajalla 10 vuotta, joten historia on mukavasti selvillä, öljyt vaihdettu säännöllisesti, jne... Kilometrejä takana 337tkm, kansiremppaa, venttiilinnostimien uusimista ym. tehty matkan varrella. Lantussa toimii kaikki sähköikkunat sekä keskuslukitus. Sisusta on erittäin siistissä kunnossa kuskinpenkkiä myöten. Pirssi on tarkoitus laittaa siistiin käyttökuntoon ja pitää se täysin orkkiksena merkkejä myöten.
Autoon jo meidän aikana tehty:
-Poistin vanhan hälyttimen/ajoneston, joka temppuili silloin tällöin. Kaikki ryöstäjät ja muut kikkailut tuli autosta pois. eukku
-Sytytulppien vaihto (vanhoissa pahimmassa oli 2mm kärkiväli! )
-Polttoainesuodattimen vaihto, oli muuten ALKUPERÄINEN suodatin paikoillaan! ;D M-Filteriä ei kannata laittaa, koska "jarruputkiliitin" ei tiivisty tarpeeksi suodattimeen, suodattimesta puuttuu sisäkierrettä milli pari lopusta. :seina Nyt laitoin JapanPartsin suodattimen ja toimii! (Voi kristus, kylläpä oli suodatin paikkaan laitettu!)
-Jakohihnan+ohjainrullan ja kiristimen vaihto. Samalla tuli uudet nokka-akseleiden stefat ja käyttöhihnat.
-Pakoputken takavaimentajaan hitsailin katkenneet kiinnikkeet takaisin
-Pakoputken etuputken paikkaus jousto-osan jälkeen
Mitä autoon tullaan vielä tekemään:
-Takaaret, molempia täytyy hitsata, mutta ei mahdottomat
-Vetokoukun poisto samalla, kun otan puskurin pois ja laitan takakaaret
-Katsastuskunnostus/tarkistus ja takajarrut kiristys/herkistys
-Moottoriin Forten Motorflush- käsittely + tietenkin uudet öljyt ja suodatin
-Molemmat rekisterikilvet menee tilaukseen, vanhat ovat ruostuneet pulttien kohdilta rumiksi (~9e kappale, ei paha hinta!)
-Venttiilkannen tiivisteen vaihto (vanha tihkuttaa hieman)
-Oven kahvojen maalaus takaisin punaiseksi
-Etupuskurin alalipan "tummennus"
-Helmoihin uusi kiveniskusuojakäsittely, mallia Tectyl
-Kuskin jalkatilaan parempi matto ;D
-Subi takakoppaan, autossa nyt Pioneerin vahvistin takakaiuttimille, jonka tulen pyhittämään Subikäyttöön
-Koko auton kiilloitus koneellisesti ja kunnon vaha päälle
Päivitän tätä kertomusta kuvien kera aina, kun aihetta vaan on.
Tässä pari kuvaa nykykunnossa:
Emännän edellinen auto myytiin abaut kuukausi sitten, joten tilalle piti tietenkin saada jotakin. Hetki seurattiin nettiautoa ja sieltä löytyi GTi Lancer vm 93/92. Tiedossa oli jo etukäteen, että mm. auton takakaaret kaipaavat huomiota. Yhtenä sateisena maanantai-iltana lähdettiin 150 kilometrin päähän tsekkaamaan Mitsua. Hetken katselun sekä ajelun jälkeen päätimme ottaa projektin vastaan ja kaupat syntyivät hyvässä hengessä. eukku Auto on ollut samalla omistajalla 10 vuotta, joten historia on mukavasti selvillä, öljyt vaihdettu säännöllisesti, jne... Kilometrejä takana 337tkm, kansiremppaa, venttiilinnostimien uusimista ym. tehty matkan varrella. Lantussa toimii kaikki sähköikkunat sekä keskuslukitus. Sisusta on erittäin siistissä kunnossa kuskinpenkkiä myöten. Pirssi on tarkoitus laittaa siistiin käyttökuntoon ja pitää se täysin orkkiksena merkkejä myöten.
Autoon jo meidän aikana tehty:
-Poistin vanhan hälyttimen/ajoneston, joka temppuili silloin tällöin. Kaikki ryöstäjät ja muut kikkailut tuli autosta pois. eukku
-Sytytulppien vaihto (vanhoissa pahimmassa oli 2mm kärkiväli! )
-Polttoainesuodattimen vaihto, oli muuten ALKUPERÄINEN suodatin paikoillaan! ;D M-Filteriä ei kannata laittaa, koska "jarruputkiliitin" ei tiivisty tarpeeksi suodattimeen, suodattimesta puuttuu sisäkierrettä milli pari lopusta. :seina Nyt laitoin JapanPartsin suodattimen ja toimii! (Voi kristus, kylläpä oli suodatin paikkaan laitettu!)
-Jakohihnan+ohjainrullan ja kiristimen vaihto. Samalla tuli uudet nokka-akseleiden stefat ja käyttöhihnat.
-Pakoputken takavaimentajaan hitsailin katkenneet kiinnikkeet takaisin
-Pakoputken etuputken paikkaus jousto-osan jälkeen
Mitä autoon tullaan vielä tekemään:
-Takaaret, molempia täytyy hitsata, mutta ei mahdottomat
-Vetokoukun poisto samalla, kun otan puskurin pois ja laitan takakaaret
-Katsastuskunnostus/tarkistus ja takajarrut kiristys/herkistys
-Moottoriin Forten Motorflush- käsittely + tietenkin uudet öljyt ja suodatin
-Molemmat rekisterikilvet menee tilaukseen, vanhat ovat ruostuneet pulttien kohdilta rumiksi (~9e kappale, ei paha hinta!)
-Venttiilkannen tiivisteen vaihto (vanha tihkuttaa hieman)
-Oven kahvojen maalaus takaisin punaiseksi
-Etupuskurin alalipan "tummennus"
-Helmoihin uusi kiveniskusuojakäsittely, mallia Tectyl
-Kuskin jalkatilaan parempi matto ;D
-Subi takakoppaan, autossa nyt Pioneerin vahvistin takakaiuttimille, jonka tulen pyhittämään Subikäyttöön
-Koko auton kiilloitus koneellisesti ja kunnon vaha päälle
Päivitän tätä kertomusta kuvien kera aina, kun aihetta vaan on.
Tässä pari kuvaa nykykunnossa: