H
Hammer
Guest
Tämä pajero on ollut minulla elokuusta 2003 lähtien. Aiempi pajero oli pätkä mallinen 2,5 l dsl turbottomana. Kerron siitä joskus lisää. Laitan tähän hieman listaa mitä on tullut koko aikana investoitua pajeroon ja pyrin jatkossa laittamaan myös tulevista korjauksista.
Menneitä korjauksia:
Jakopään hihnat ja kiristimet
Tasapainoakselien tiivisteet
Venttiilit säädetty
Vasen alapallonivel
Etu iskunvaimentimet
Ajovaloumpiot
Etujarruletkut
Ylätukivarren pohjaanlyöntikumit
Starttimoottori
Pakoputki
Lohkolämmitin
Jarrulevyt
Jarrupalat
Suuttimen kärjet
Taka-kallistuksen vakaajan kiinnitys
Taka-iskunvaimentimien kiinnitykset
Takapään pohjaanlyöntikumit
U-Pultti
Rekisterikilven valot
Lisävalot
Takapään lehtijousi pakat vaihdettu uusiin
Tulevia remonttikohteita:
Starttikehän hammaskehä
Bendix-pyörä
vauhtipyörä
Nokka-akseli
Keinuvivut
Taka-iskunvaimentimet
IC:n asennus
Mud-Terrain maastorenkaat
Vaihdelaatikko ei ole vielä hajonnut, mutta varmaan sekin remontti odottaa tulevaisuudessa kun lasissa on kohta 400 tkm samalla "pikku-laatikolla".
Sitten se klassinen kysymys: Onko ollut vaivan ja kaiken menneen rahan arvoinen? Minusta on ollut ja eikä kaduta. Onhan tuo hyvä auto ajaa maantiellä ja kyllä sillä maastossakin johonkin pääsee.
Kesäksi tulee siihen sähkövinssi keulalle ja 31x10,5x15 -kokoiset Mud-Terrain maastorenkaat. Kolmella safarilla sillä on nyt käytykin ja on pajero ollut varmasti elämänsä rääkissä noilla reissuilla.
Pajeron projekti tulee jatkumaan. Eli nelivetoinen auto on tarpeen ja pajero tulee palvelemaan siinä tarkoituksessa. Ja onhan tuohon tullut uhrattua niin paljon aikaa ja rahaa että niitä ei saisi koskaan takaisin jos tuon myisi/vaihtaisi johonkin muuhun autoon. Joten pajero tullee pysymään meikäläisen talouden ykkösautona.
Elikkä infoa tulee tähän topiciin jatkossakin Pajeron taipaleesta ja korjauksista sekä niiden kustannuksista. Ja saa toki kysyä ja kommentoida jos asia kiinnostaa... ;D
Menneitä korjauksia:
Jakopään hihnat ja kiristimet
Tasapainoakselien tiivisteet
Venttiilit säädetty
Vasen alapallonivel
Etu iskunvaimentimet
Ajovaloumpiot
Etujarruletkut
Ylätukivarren pohjaanlyöntikumit
Starttimoottori
Pakoputki
Lohkolämmitin
Jarrulevyt
Jarrupalat
Suuttimen kärjet
Taka-kallistuksen vakaajan kiinnitys
Taka-iskunvaimentimien kiinnitykset
Takapään pohjaanlyöntikumit
U-Pultti
Rekisterikilven valot
Lisävalot
Takapään lehtijousi pakat vaihdettu uusiin
Tulevia remonttikohteita:
Starttikehän hammaskehä
Bendix-pyörä
vauhtipyörä
Nokka-akseli
Keinuvivut
Taka-iskunvaimentimet
IC:n asennus
Mud-Terrain maastorenkaat
Vaihdelaatikko ei ole vielä hajonnut, mutta varmaan sekin remontti odottaa tulevaisuudessa kun lasissa on kohta 400 tkm samalla "pikku-laatikolla".
Sitten se klassinen kysymys: Onko ollut vaivan ja kaiken menneen rahan arvoinen? Minusta on ollut ja eikä kaduta. Onhan tuo hyvä auto ajaa maantiellä ja kyllä sillä maastossakin johonkin pääsee.
Kesäksi tulee siihen sähkövinssi keulalle ja 31x10,5x15 -kokoiset Mud-Terrain maastorenkaat. Kolmella safarilla sillä on nyt käytykin ja on pajero ollut varmasti elämänsä rääkissä noilla reissuilla.
Pajeron projekti tulee jatkumaan. Eli nelivetoinen auto on tarpeen ja pajero tulee palvelemaan siinä tarkoituksessa. Ja onhan tuohon tullut uhrattua niin paljon aikaa ja rahaa että niitä ei saisi koskaan takaisin jos tuon myisi/vaihtaisi johonkin muuhun autoon. Joten pajero tullee pysymään meikäläisen talouden ykkösautona.
Elikkä infoa tulee tähän topiciin jatkossakin Pajeron taipaleesta ja korjauksista sekä niiden kustannuksista. Ja saa toki kysyä ja kommentoida jos asia kiinnostaa... ;D