No niin.
Oma nykyinen ja ensimmäinen pajero tuli ostettua 18.7.2003 eli olen ollut tyytyväinen pajeron omistaja kohta reilut vuoden ja 9 kk.
Ostohetkellä autolla oli ajettu n. 108 tkm ja nyt mittarissa on noin 149 tkm, eli kilometrejä on loppujen lopuksi tullut yllättävän vähän, kerettiläiset kirjanpitäjät kehoittaisivat vaihtaamn bensa-autoon vaan empä heidän kiusaksi tee niin. SAtunnaisesti seurattu kulutus on ollut aika tasaisesti noin 10l/100km takavedolla ajettuna ja mitailtuna ympärivuotisessa ajossa, nelivetoisena kulutus lukemat ovat noin 12-14L/100km, reippaalla joskin jouhevalla ajotyylillä.
Auto on malliltaan mitsu pajero 2,8 TD GL wagon 5D, eli pitkä malli isolla koneella ja neekerivarustein, värina on tumma kokovihreä metalliväri.
Ostohetkellä auto oli M1G-luokan maasturi ja kun tuli mahdollisuus muuttaa auto pakettiautoksi ilman koiraverkkoa niin tokihan auto muuttui N1G-luokan maastopakettiautoksi ja pysyykin sellaisena vaikkakin käyttövoimavero pompsahtaakin henkilöauton tasolle HE190/2004:n saatua lain voiman 198 ymmärtämättömän kansanedustajan suomin valtuuksin.
Tällä hetkellä auto on liki vakio, ainoa mitä on tähän mennessä saatu aikaan on pieni luttu takahelmassa joka tuli jääpenkan ylityksesta, ja vihdoin ja viimein sain karjapuskurin keulaan kiinni. Itse puskuri ja itsetehdyt kiinnitys osat ovat kyllä olleet valmiina jo syksystä mutta jotenkin homma jäi kesken ja nyt talvella otatin itseäni niskasta ja eräänä kauniina viikonloppuna kaverin tallissa räimittiin rauta keulaan paikoilleen.
Seuraava "tuuninki-operaatio" on lisävalojen laitto keulalle, 2x Hella 1000-sarjan lisäpitkää ja samanlaiset sumarit niin jopa näkee ajella kelissä kuin kelissä.
Juu ja kesäksi tulee alle 31" mutikat jotta enää ei tarvitse tulla pellolta hinaamaan traktorilla poijjes.
Tähän mennessä auto on huollettu itse. Öljyt ja suodatin on vaihdettu 10 tkm välein ja väleillä ei öljyä ole tarvinnut lisäillä ja kuluminenkin on ollut maltillista ja huollot jatketaan samalla kaavalla. Samoin alakerta on tullut rasvattua 2 kertaa vuodessa, joten sielläkään ei ole enää mitsun tehtaan rasvat nippojen päissä vaan uutta tilalla jotta voitelu pelaa kunnolla. D-suodatinkin tuli vaihdettua marraskuussa joten senkin suhteen ei ihmeitä ole odotettavissa.
Seuraava vaihto operaatio taitaa kohdistua akkuihin, ja keväällä on tulossa pieni korroosion poisto remontti josta laitan jutun kyllä tänne, paljastui nimittäin pikku ylläri autosta....
Aikojen saatossa pajerosta olisi vakaa tarkoitus jalostaa takuuvarma tiettömien taipaleiden kulkija joka ei jätä pulaan missään tilanteessa.
Tähän ei kait tämän enempää tällä kertaa.
T:Mikko
Oma nykyinen ja ensimmäinen pajero tuli ostettua 18.7.2003 eli olen ollut tyytyväinen pajeron omistaja kohta reilut vuoden ja 9 kk.
Ostohetkellä autolla oli ajettu n. 108 tkm ja nyt mittarissa on noin 149 tkm, eli kilometrejä on loppujen lopuksi tullut yllättävän vähän, kerettiläiset kirjanpitäjät kehoittaisivat vaihtaamn bensa-autoon vaan empä heidän kiusaksi tee niin. SAtunnaisesti seurattu kulutus on ollut aika tasaisesti noin 10l/100km takavedolla ajettuna ja mitailtuna ympärivuotisessa ajossa, nelivetoisena kulutus lukemat ovat noin 12-14L/100km, reippaalla joskin jouhevalla ajotyylillä.
Auto on malliltaan mitsu pajero 2,8 TD GL wagon 5D, eli pitkä malli isolla koneella ja neekerivarustein, värina on tumma kokovihreä metalliväri.
Ostohetkellä auto oli M1G-luokan maasturi ja kun tuli mahdollisuus muuttaa auto pakettiautoksi ilman koiraverkkoa niin tokihan auto muuttui N1G-luokan maastopakettiautoksi ja pysyykin sellaisena vaikkakin käyttövoimavero pompsahtaakin henkilöauton tasolle HE190/2004:n saatua lain voiman 198 ymmärtämättömän kansanedustajan suomin valtuuksin.
Tällä hetkellä auto on liki vakio, ainoa mitä on tähän mennessä saatu aikaan on pieni luttu takahelmassa joka tuli jääpenkan ylityksesta, ja vihdoin ja viimein sain karjapuskurin keulaan kiinni. Itse puskuri ja itsetehdyt kiinnitys osat ovat kyllä olleet valmiina jo syksystä mutta jotenkin homma jäi kesken ja nyt talvella otatin itseäni niskasta ja eräänä kauniina viikonloppuna kaverin tallissa räimittiin rauta keulaan paikoilleen.
Seuraava "tuuninki-operaatio" on lisävalojen laitto keulalle, 2x Hella 1000-sarjan lisäpitkää ja samanlaiset sumarit niin jopa näkee ajella kelissä kuin kelissä.
Juu ja kesäksi tulee alle 31" mutikat jotta enää ei tarvitse tulla pellolta hinaamaan traktorilla poijjes.
Tähän mennessä auto on huollettu itse. Öljyt ja suodatin on vaihdettu 10 tkm välein ja väleillä ei öljyä ole tarvinnut lisäillä ja kuluminenkin on ollut maltillista ja huollot jatketaan samalla kaavalla. Samoin alakerta on tullut rasvattua 2 kertaa vuodessa, joten sielläkään ei ole enää mitsun tehtaan rasvat nippojen päissä vaan uutta tilalla jotta voitelu pelaa kunnolla. D-suodatinkin tuli vaihdettua marraskuussa joten senkin suhteen ei ihmeitä ole odotettavissa.
Seuraava vaihto operaatio taitaa kohdistua akkuihin, ja keväällä on tulossa pieni korroosion poisto remontti josta laitan jutun kyllä tänne, paljastui nimittäin pikku ylläri autosta....
Aikojen saatossa pajerosta olisi vakaa tarkoitus jalostaa takuuvarma tiettömien taipaleiden kulkija joka ei jätä pulaan missään tilanteessa.
Tähän ei kait tämän enempää tällä kertaa.
T:Mikko