Markku #17
New Member
- Liittynyt
- 8 Tammikuu 2011
- Sijainti
- Kotka
Terve vaan kaikille,
Olen uusi mies Mitsumaailmassa, enimmäkseen Nissanit on tuttuja. Ostimme porukassa kuitenkin Coltin kun halvalla saatiin ja tietyt kriteerit täyttyivät (riittävän pieni, tehokas, japanilainen). Autosta tehtiin AKK:n Endurance Racing -sääntöjen mukainen kilpuri, tosin noita kilpailuja sillä tuskin meidän toimesta ajetaan. Pari vuotta ehdimme ajaa Kotkan Talviendurancekisoja Daihatsu Charadella, mutta sitten auto meni ja kippasi. Uuden auton rakentaminen oli kuitenkin jo muhinut pääkopissa joten eikun tuumasta toimeen.
Kotkan Talviendurance Täältä tietoa mistä on kyse.
Ideana on siis ajaa siviilinastarenkailla jäädytetyllä maaradalla kahden tunnin kestävyysajo-osakilpailuja yhteensä kolmen kilpailun sarja. "Miksi nastarenkailla, miksei piikeillä?" -kysyy joku välittömästi. Yhtenä tärkeimpänä syynä varmasti pitää kustannukset alhaisena, voittoon asti ei pääse pelkällä moottorin virittämisellä.
Ensi sunnuntaina olisi ensimmäinen kilpailu edessä uudella autolla ja ajanpuutteen vuoksi autoa ei ole suuremmin ehditty testaamaan. Yksi suurempi ongelma oli heti: noin kahden kierroksen l. kilometrin ajon jälkeen auto ei tahdo ottaa enää kunnolla kierroksia, hyvä että kakkosella vaivaisesti kiertää 4000 rpm. Virtojen katkaisu jo vaikka viideksitoista sekunniksi ja uudelleenkäynnistys antaa taas parin kierroksen verran ajonautintoa toimivalla moottorilla kunnes taas... Kun vika on päällä niin motti ei tahdo ottaa kierroksia kunnolla edes rajoittajalle röpöttämättä. Kun kaasun lyö pohjaan kuulee miten moottori oikein "mooaa". Tämä kielinee bensapulasta. Pa-suodatin on juuri vaihdettu. Myös tankkia sai hitsata rakennusvaiheessa kasaan oikein urakalla, täyttöaukon alla oleva hylly oli kerännyt suolan ja kuran ja tehnyt vuosien saatossa tehtävänsä. Olisikohan pa-pumppu saanut hitsauskipinöitä ym. hippusta tarpeekseen ja menossa kaput?
Päivittelen topicciin kisamenestyksen ja jos suurempia projekteja tai ongelmia tulee. Lyhyen kisakauden ulkopuolella päivitykset voivat olla harvassa, silloin mitsu pääsääntöisesti lepäilee talon päädyssä.
Keskustelutopicissa toivon apua ongelmiin, kysymyksiä tekniikasta, kilvanajosta, kilpurin rakentamisesta ym.
Kuvia heittelen joskus tänne.
Olen uusi mies Mitsumaailmassa, enimmäkseen Nissanit on tuttuja. Ostimme porukassa kuitenkin Coltin kun halvalla saatiin ja tietyt kriteerit täyttyivät (riittävän pieni, tehokas, japanilainen). Autosta tehtiin AKK:n Endurance Racing -sääntöjen mukainen kilpuri, tosin noita kilpailuja sillä tuskin meidän toimesta ajetaan. Pari vuotta ehdimme ajaa Kotkan Talviendurancekisoja Daihatsu Charadella, mutta sitten auto meni ja kippasi. Uuden auton rakentaminen oli kuitenkin jo muhinut pääkopissa joten eikun tuumasta toimeen.
Kotkan Talviendurance Täältä tietoa mistä on kyse.
Ideana on siis ajaa siviilinastarenkailla jäädytetyllä maaradalla kahden tunnin kestävyysajo-osakilpailuja yhteensä kolmen kilpailun sarja. "Miksi nastarenkailla, miksei piikeillä?" -kysyy joku välittömästi. Yhtenä tärkeimpänä syynä varmasti pitää kustannukset alhaisena, voittoon asti ei pääse pelkällä moottorin virittämisellä.
Ensi sunnuntaina olisi ensimmäinen kilpailu edessä uudella autolla ja ajanpuutteen vuoksi autoa ei ole suuremmin ehditty testaamaan. Yksi suurempi ongelma oli heti: noin kahden kierroksen l. kilometrin ajon jälkeen auto ei tahdo ottaa enää kunnolla kierroksia, hyvä että kakkosella vaivaisesti kiertää 4000 rpm. Virtojen katkaisu jo vaikka viideksitoista sekunniksi ja uudelleenkäynnistys antaa taas parin kierroksen verran ajonautintoa toimivalla moottorilla kunnes taas... Kun vika on päällä niin motti ei tahdo ottaa kierroksia kunnolla edes rajoittajalle röpöttämättä. Kun kaasun lyö pohjaan kuulee miten moottori oikein "mooaa". Tämä kielinee bensapulasta. Pa-suodatin on juuri vaihdettu. Myös tankkia sai hitsata rakennusvaiheessa kasaan oikein urakalla, täyttöaukon alla oleva hylly oli kerännyt suolan ja kuran ja tehnyt vuosien saatossa tehtävänsä. Olisikohan pa-pumppu saanut hitsauskipinöitä ym. hippusta tarpeekseen ja menossa kaput?
Päivittelen topicciin kisamenestyksen ja jos suurempia projekteja tai ongelmia tulee. Lyhyen kisakauden ulkopuolella päivitykset voivat olla harvassa, silloin mitsu pääsääntöisesti lepäilee talon päädyssä.
Keskustelutopicissa toivon apua ongelmiin, kysymyksiä tekniikasta, kilvanajosta, kilpurin rakentamisesta ym.
Kuvia heittelen joskus tänne.