Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Pistetään tällainenkin aihe pystyyn, vaikka noita "ammattimme" aiheita on, niin niissä ei varsinaisesti kerrota kouluista mitään.

Itse olen peruskoulujen jälkeen käynyt lukion Forssan Yhteislyseossa ja nyt on menossa tietokonetekniikan opinnot Hämeen Ammattikorkeakoulussa Forssan yksikössä.
Tarkoitus olisi valmistua keväällä 2011 ::)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Lukiopohjalla ja hetki haettin viel sen jälken suuntaa.

Nyt valmistun kesällä opparina Pintakäsittelijäks.
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Lukiopohjalla mennään, tite-ikiteekkariksi jäänen, ilmeisesti rakastan koodaamista vaikken mielestäni nörtti olekaan. Mähän harrastan jopa autoja :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Koetan tässä vittuuntuneena ja hammasta purren vääntää läpi TKK:n rakennuspuolen tutkinto-ohjelmaa, tarkoitus olisi tietää jotain noista ei-kantavista rakenteista ja talotekniikasta ja tehdä diplomityötä 2011 puolella.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Amis ;D ...tarviiko siihen muuta lisätä...
niin ja kaivosalaa on tullu opiskeltua....
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Kuopion klassillinen lukio takana ja parhaillaan opiskelen Tradenomiksi.
 

Pumpkinca

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2008
Sijainti
Kortesjärvi
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Juu amiksen tietotekniikka/automaatio/elektroniikka linjalta valmistuttu ja sen jälkeen opiskelin pari vuotta ingenjööriksi tietotekniikka linjalla..se vaan ei jaksanu kiinnostaa loppuun asti varsinkin kun töihin pääsi suoraa.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

.. Tietojenkäsittelytradenomi taijotain... :p
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Pien-elektroniikka asentajan sekä Ajoneuvo asentajan koulut käyty,vuoden erikoistumisella raskaaseen kalustoon. Nyt olis raskaankaluston ammattitutkintoon hakemus vetämässä.
 

Eski^

Carisma 1.8 GDI -98
Liittynyt
7 Elokuu 2008
Sijainti
Ulvila
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Amiksen autopuoli tuli käytyä ja Forssan Aikuiskoulutuskeskusessa Ajoneuvosturi kortin kävin ajamassa ja jälkimmäisissä hommissa olen tällä hetkellä :)
 

Wolfie

Mitsubishitön mies
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Myyrmäen ammattioppilaitoksessa tuli suoritettua sähköasentajan ammattitutkinto. Tämän jälkeen hetki oppisopimuksella tietoliikenneasentajaksi, joka kuitenkin jäi kesken kun firma oli perperistä. Kaikenlaista muuta on tullut opiskeltua itsetoimisesti mutta tuossa ainoat "viralliset" opinnot. Tietysti löytyy myös järjestyksenvalvoja- ja vartijakortit taskusta, näitä hommia työkseni teenkin. Ainakin toistaiseksi :)
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Ensiksi haettiin suuntaa tarjoilija/kokki/baarimikko-koulutuksesta kolme vuotta, päivääkään en noita hommia ole tehnyt, eli suunta oli hukassa ;D

Sitten LV-asentaksi kouliintumaan parikymppisenä 16vuotiaitten sekaan ja sille alalle olen jäänyt...
 

Tuukka

New Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2006
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Oon mää peruskoulun käyny loppuun ja sitten vielä amiksen sähköpuolen valkeakoskella eli ammattina sähköasentaja ja sen jälkeen koko ajan ollu alan duunissa.....
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

TAMK:ssa 99-03 vuosien välillä tuli konetekniikan tuotekehitys inssiksi valmistuttua sekä samaan aikaan jaksoin (ihme kyllä) lukea myös ohjelmistotekniikan suuntautumisvaihtoehdon lisäopintoina (tosin päättötyö vain konepuolelta siis) ::)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Elektroniikka- ja instrumenttiasentaja, Sähkö- ja Energiateknikko, luokkahitsari, koneistaja, varastomies ja trukkikuski. Onhan noita. :)
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

autopuoli kurikan amikses tuli opiskeltua ja sillä alalla työskentelen.. :peukku
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Ammattikoulusta lentokoneasentajan papereilla ja sitten ammattikorkeaan kone- ja tuotantotekniikkaa lukemaan.. Saas nähdä milloin saan sen valmiiksi..

Mutta kyllä eniten hyötyä on ollu elämänkoulusta ja sen todistuksella on tuo juuri alkanut työkin hommattu..
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Onhan noita kouluja käyty. Peruskoulua, elämänkoulua, autokoulukin jopa!!! Lisäksi maatalouskoulua, ammattikoulun autopuoli (sähkäri), ammattikorkeaa autopuolella pari vuotta mutta se jäi kesken. Lakkas autoala kiinnostamasta varsinkaan minkään suuren merkkiliikkeen palvelukseen mua ei enää saa vaikka maksettais oikeata palkkaakin. Sen jälkeen jotain hölmöjä taksi, hygieniapassi jne.. kursseja mistä ei oo ollu mitään iloa vielä. Elämänkoulun ja autokoulun pohjalta tämä nykyinen pätkätyökin on saatu. :)
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Amispohjalla käyny ekana talonrakentajaks sen jälkee koitettiin maarakennusta n.puol vuotta (ei oikee oma juttu) ja nyt valmistuin kesällä LV-asentajaks oppisopimuksella.
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

peruskoulun jälkeen olin vuoden töissä ja siitä alotin sitte oppisopimuksella opiskelemaan sähköasentajaksi ja ammattiin valmistutaan todennäkösesti joskus vuosina 2011 tai 1012.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

TAMK:sta korjaamotekniikan autoinssiks pitäis valmistua tulevana keväänä, kunhan sais ton opinnäytetyön tehtyä :)
 
M

mikada

Guest
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

No seuraavat tutkinnot ovat plakkarissa: YO, automaatio teknikko, tietotekniikan AMK inssi (alempi korkeakoulu tutkinto). Tarkoituksena olisi vielä joskus päivittää tuo viimeinen tutkinto ylemmäksi korkeakoulututkinnoksi mikäli jaksaa tai jos mielekäs duuni sitä joskus vaatii.
 

ripe74

nurkista vetää
Liittynyt
22 Marraskuu 2009
Sijainti
alajärvi
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Maamieskoulu 1v, amis ajoneivoasentaja ja ny euun takia ajoneuvon kuljettajan direktiivi koulutusta :pesis
 

Kapula7

Autopeltiseppänä yli 20v muttei vielä 30 vuotta
Liittynyt
6 Syyskuu 2008
Sijainti
Lempäälä
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Peruskoulu jonka jälkeen valmistuin amiksesta -86 autopeltisepäksi.
Koulutustani olen täydentänyt/ päivittänyt vuosien varrella kurssittamalla itseäni seuraten koko ajan uudistuvaa koritekniikkaa joka on todella muuttunut vuosien varrella niin työmenetelmien kuin materiaalienkin puolesta.
Elämän koulu meinasi jäädä mainitsematta kun ei siitä ole vielä loppututkintoa saanut mutta kaikkea on kokeiltu, välillä muitakin ammatteja leipiintymisen välttämiseksi.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

-Peruskoulu
-Ammattikoulussa,metallin perustutkinto 2v
Siitä lähtien on tullut oltua töissä,kesäkuun alussa tulee 10v täyteen.
Niin tulihan siinä välillä käytyä armeijaa 6kk

Eli aikalailla on koitettu mennä siitä yli missä aita on matalin ;D :seina
 
V

veikka81

Guest
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Peruskoulu, vähän amista, elämän koulua, ja taas vähän amista, ja sitten aikuiskoulutusta ;D
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Lukiopohjalta. Sieltä armeijaan ja sitten kesätöihin. Siellä ollaan viiden vuoden jälkeenkin. Palkka voitti pänttäämisen. :p
 
V

veikka81

Guest
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

pkleemola sanoi
Kauppatiet. maisteri, ammattina investointipankkiiri.

Voisit kyllä investoida meikäläisen toimintaan pari miljuunaa, ei niitä kukaan heti kaipaisi ;D
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Peruskoulun jälkeen ammattikouluun ja siellä pari tutkintoa, hienomekaanikko ja kojemekaanikko. Lisäksi löytyy ammattiajolupa ja logistiikan perustutkinto tavarapuolelta eli suomeksi koulutettu kuorma-autonkuljettaja. Eli neljä opiskeltua ammattia joita kaikkia on tullut työkseen tehtyä.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

TKK:lla konetekniikkaa hitaasti mutta varmasti.. ;D
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

JKI69 sanoi
Maanpuolustusopiston PK1 ja PK2 (SMUSK) + OUJATK (MAASK+SMUSK)

Tyypillistä torni-touhua, ei noista lyhenteistä kukaan tavantallaaja mitään ymmärrä :)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

JKI69 sanoi
Maanpuolustusopiston PK1 ja PK2 (SMUSK) + OUJATK (MAASK+SMUSK)

Mun veikkaus = SMUSK = sotilasmuusikko ? ;D ;D Menikö metsään, toisaalta mikä hitto on MAASK, varmaan maasotakoulu?

Oon kyllä huomanu kans että nuo sotilashenkilöt rupee puhuu tolla tavalla. :D
 

maikku

New Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2008
Sijainti
Vilppula
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

mystinengalant sanoi
Mun veikkaus = SMUSK = sotilasmuusikko ? ;D ;D Menikö metsään, toisaalta mikä hitto on MAASK, varmaan maasotakoulu?

Oon kyllä huomanu kans että nuo sotilashenkilöt rupee puhuu tolla tavalla. :D

SMUSK= Sotilasmusiikkikoulu MAASK= Maasotakoulu Olisko PK1&2 peruskoulutus tai jotain..
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

pkleemola sanoi
Hyvä Pade, en sit ollu ainoa.

Mitä lakimies sanoi ekonomille McDonaldsissa?

Bic Mac ateria kokiksella, ei jäitä.

Sori, oli aivan pakko :D
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

nokonzok sanoi
Mä olen rippikoulun lisäksi käynyt uimakoulun. Maisterismiehiä.
Jai tuo rippikoulu kaymati, kun pakana olen. Ja uimakoulukin jai kesken (uimahallin kahviossa oli kylla hyvia munkkeja)..
Koirakoulussakin kavin, mutta kun herkut piti tuoda itte niin se jai siihen..
 

cristan

Active Member
Club Member
Rekisterinhoitaja
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
26 Tammikuu 2003
Sijainti
Hönölä
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2389.0

Voisko tämän ja ammattimme threadin yhdistää?
 

Turri

Lancer 1.5HB -91 4G15
Liittynyt
25 Heinäkuu 2005
Sijainti
Turku/Köyliö
Vs: Mitä kouluja/opintoja olet käynyt?

Ylioppilaslakin jälkeen amiksesta suurtalouskokiksi catering-puolelta, Irlannista Athlone Institute of Technologysta bachelor of science in toxicologyksi ja TuAMK:ista biotekniikan insinööriksi suuntautumisena tuotantotalous ja erikoistumisena soluviljely ja toksikologia.
 
Ylös Bottom