Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec Intence CVT Business AT -2010

BasBarDuu2

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Ajettu 260 000. hinta 13 100egee

Mitä näillä vehkeillä ajellaan noin yleensä?
Onko jo sellaset kilometrit ettei palio kannata koskea.?
Kannattaako kiinnittää huomiota johonkin tiettyyn asiaan kauppoja tehdessä?
auto on siisti sisältä/ulkoa.

mitä mieltä asiantuntijat on tällasesta?
meillä tulee noin 3000-5000 Km/V
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec Intence CVT Business AT -2010

Jos vaan huollot on tehty ajallaan ja asiallisesti niin kyllähän tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto. Ei niitä kilsoja kannata pelätä enempi se on kiinni siitä että miten sitä autoa on pidetty.
Takaiskareita on hankala saada tollaiseen joten tarkista niiden kunto ja ruostetilanne kannattaa tutkia myös muuten ei tule mieleen mitään ihmeempiä.
Ette kyllä paljoa aja jos max 5tkm/v tulee siihen ajoon toi bensakone on varmasti oikein hyvä.

ps. Kova nick sulla.
 

BasBarDuu2

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec Intence CVT Business AT -2010


https://www.autonvaraosat24.fi/mitsubishi/outlander-ii-cw-w/22492/10221/vaimennin?criteria%5B100%5D=HA

ei nii hirveen hankala, vai mitä meinasit?

muijalle toi pirssi tulis. ei vielä tullut kauppoja jotain kilkatusta kuului koneesta. muuten auto oli sisältä ja ulkoa hyvässä kunnossa.

ja mitä nikkiin tulee nii pakko oli laittaa tollanen ku jätkä vei meikän vakio nikin ;D aina on kaikki haukkunu basparduuksi :D
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec Intence CVT Business AT -2010

Ei käy tuo linkkaamasi osa.

Kilkatus voi tulla venttiilinnostajista. Häviääkö se ääni isommilla kierroksilla? Missäpäin auto on? Kenties voisit saada jonkun kerholaisen mukaan katsomaan autoa tai voisit käydä koeajolla näyttämässä sitä.

Olin joskus vuosituhannen vaihteessa kipeänä kotona ja kattelin erästä tv-sarjaa, jossa oli Basbarduu niminen hahmo. Se oli niin kova et päätin rueta käyttämään nickiä IRCissä, CS:ssä jne...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec Intence CVT Business AT -2010

Onkos toi vielä kakkoskoppasta? Jos on niin hinta on kyl vähän kova mielestäni.
 

Samppa80

New Member
Liittynyt
3 Heinäkuu 2016
Vs: Mitsubishi Outlander 2,4 Mivec Intence CVT Business AT -2010

Kilkatus saattaa kuulua apulaitteista. Omassa kaikki turha kilinä häviää kun ottaa apulaitehihnan pois. hihnankiristin tai ohjaustehostimen pumpun rulla ehkä ääntää vähän mut sisälle kuuluu tosi ilkeästi :) Tohon hintaan eikös jo alkas saamaan instyle navin.
 

HarriT

New Member
Liittynyt
4 Helmikuu 2019
Lainataas vähän tätä säiettä omille kysymyksille.
Kakkosautoksi mietinnässä Outlander vm 10-12 cvt bensa 4-veto, onkos tuo 2.4l, 7-paikkainen ainut vaihtoehto?
Ruotsista saisi kohtuu edullisesti E85 konversiolla, onko kenelläkään kokemuksia tuosta, saako tuosta mitään mainittavaa hyötyä kulutuksen osalta tai onko noissa jotain ongelmaa miksi ei kannattaisi harkita?
En löytänyt aivan het tietoa tuosta jakopäästä, muuttuiko se tuossa vm 11 jälkeen ketjulle vaiko vasta vm 13 kun korimalli vaihtui?
Mites nuo ylläpitokulut yleisesti, onko kallis ylläpidettävä, vai kannattaisiko suosiolla katsella noita vm 13 2.0l koneisia? Dieselille ei tarvetta, kilsoja tulee sen verran vähän, mutta tarve olisi vetoautoksi ja huonolle mökkitielle.
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Lainataas vähän tätä säiettä omille kysymyksille.
Kakkosautoksi mietinnässä Outlander vm 10-12 cvt bensa 4-veto, onkos tuo 2.4l, 7-paikkainen ainut vaihtoehto?
Ruotsista saisi kohtuu edullisesti E85 konversiolla, onko kenelläkään kokemuksia tuosta, saako tuosta mitään mainittavaa hyötyä kulutuksen osalta tai onko noissa jotain ongelmaa miksi ei kannattaisi harkita?
En löytänyt aivan het tietoa tuosta jakopäästä, muuttuiko se tuossa vm 11 jälkeen ketjulle vaiko vasta vm 13 kun korimalli vaihtui?
Mites nuo ylläpitokulut yleisesti, onko kallis ylläpidettävä, vai kannattaisiko suosiolla katsella noita vm 13 2.0l koneisia? Dieselille ei tarvetta, kilsoja tulee sen verran vähän, mutta tarve olisi vetoautoksi ja huonolle mökkitielle.

Itsellä 2010 2.4 mivec, 7 paikkainen ja navi+nahat 180tkm rullattu. Itse päädyin juuri 2.4 MIVEC + CVT kokoonpanoon kaverin (mekaanikko) suosittelun jälkeen: ei yllättäviä kuluja, helppo huoltaa, toimitavarma ja mitsun oma moottori (tosin ilman turboa). Auton myynyt kauppias soitteli viime viikolla ja kyseli että joko on autonvaihdon aika, totesin puhelimessa että "2 vuotta mennyt, soittele 8 vuoden päästä uudelleen".

- Löytyy 5 tai 7 paikkainen, hinnat alkaen on yleensä aina 5 paikkaisia, jos löytyy nahkapenkkejä, xenon tai vastaavaa varustelua niin on yleensä 7 paikkainen; kontissa penkit lattian alla ja helposti käännettävissä käyttöön.
- Etanolimuutosta olen harkinnut, mutta toistaiseksi en ole löytänyt pätevää perustelua sille että muutoksen tekisi kun kulutus muutenkin on kohtuullinen auton kokoon nähden
- Moottori 2.4 MIVEC: 4B12 on ketjukone
- Ylläpitokulut: renkaat isot -> kallis kertainvestointi. Huollot kohtuuhintaiset, mm moottoriöljynä käy melkein mikä vain A4/B4. 200tkm perushuolto maksoi merkkihuollossa 521€ (sytytysstulpat, venttiilikopan tiiviste, raitisilmasuodatin, öljynsuodatin, propun tiiviste, jarruneste, jarruhuolto. Omat öljyt oli mukana). Samalla mekaanikko antoi vinkin että seuraavassa huollossa todennäköisesti joutuu vaihtamaan etu ja/tai takajarrulevyt+palat kulumisen takia. Öljyä piti lisätä vajaa litra kun olin vedellyt painavaa perävaunua useaan otteeseen pitkiä matkoja. Tuulilasinpesunestettä menee kun ajovalonpesurit kuluttaa sitä reilusti. Muuten lähtökohtaisesti kokoonsa nähden toimintavarma ja edullinen ylläpidettävä auto jos vrt. naapurin BMW X5, Audi A6 tai Citroen 5008 (joka on korjaamolla aina kun pakkaset kiristyy).

Mainittavimmat osat mitä on jouduttu vaihtamaan kahden vuoden aikana: eteen alatukivarret (puslineen); 750€ vaihdettuna, pakoputkisto 400€ (laipan liitos ruostunut puhki, vaihdoin koko putkiston), Xenon polttimot 80€, ajovalojen korkeudensäätimen niveltanko taakse: 10€. Kaikki siis kuluvia osia ja ymmärrettävää 180tkm ajetussa autossa.

Bensaa menee kaupungissa 10, maantiellä pääsee 7 lukemiin helposti. Kärryä saa vetää jarrullisena (1500kg 2007-2009, 1600kg 2010-2013) ja CVT vaihteisto pelittää peräkärryn kanssa hyvin. Neliveto on mukana aina kun sitä tarvitsee ja saa pakotettua "LOCK" tilaan jos huonot kelit yllättää tai on mutainen tie/pelto.

En voi oikeestaan muutakuin suositella kys. mallia.:)
 

HarriT

New Member
Liittynyt
4 Helmikuu 2019
Olipas hyvä analyysi, kiitos! Tuossa kerkesin kahlata Outlander osion läpi foorumilta ja jäihän sieltä takaraivoon parikin asiaa, ilmeisesti jollain ollut ongelmia tuon cvt laatikon kanssa, oliko peräti mennyt vaihtoon, vaihtohinta hirvitti :) sitten yleisesti nuo huoltohinnat, 1000e:kin on paljon rahaa kerta huollosta. Noh, kaikki on suhteellista. Maksaahan ne muillakin merkeillä, juuri tilasin huollon Mazda 6:een 580e iso huolto.

Kävin tuossa jokin aika sitten paikallisessa liikeessä koeajamassa -13 mallin 2l cvt Outlanderin, tykkäsin kovasti, ei mitään yllättävää, itsellä kaikkia autot olleet japanin maalta, pääsi nopeasti sinuiksi. Tosiaan kakkosautoa tässä hankkimassa, niin tuo vm-13 pomppaa hinnallisesti vähän liian korkealle n.20ke, tuolla rahalla alkaa jo saamaan vaikkapa saman merkin PHEV tekniikkaa, en ole vielä ihan varma haluanko tehdä ecotekoa tuohon siirtymällä, varmasti on ihan toimivaa tekniikka jo nyt, olen myös kahlannut läpi tuota PHEV mallia käsittelevät aiheet. Ehkä tuon plugarin aika ei vielä ole omalla kohdalla.

Jos Outlanderia huolletaan vuosihuoltakaavion mukaan(tulee ~10tkm vuodessa) onko syytä vaihtaa myös cvt laatikon ja perän ölpät joka huollossa moottoriöljyjen lisäksi? Perus jarruhommat ja muut isommat hoituu kyllä itseltäkin tarvittaessa, joten ehkä noissa huolloissa vähän vielä säästäisikin. Mulla ei oo siis välttämättä mitään tarvetta saada cvt laatikkoa autoon, manuaalikin kelpaa, onko noissa vuosimalleissa jotain eroa, että esim. vm-10 mallissa kannattaa valita manuaali ja vaikka vm-12 cvt? jotain kestävyyseroja?

Jos joku ajelee tuolla E85:lla niin onko tuossa suositusta, että tankissa pitäisi olla jokin osuus bensaa seassa, vai voiko ajella huoletta pelkästään E85:lla, joillain merkeillä on ollut ongelmia pelkällä E85 ajelusta, itsellä ei ole mitään kokemusta. Jos Ruotsista uittaa tuollaisen E85 konversiolla olevan Outlanderin, onko syytä tarkistella jotain liittyen tuohon konversioon? Pitääkö olla joku dokumentti olemassa? Tällä ei välttämättä mitään isompaa säästöä saa aikaan, mutta tulipa mieleen. Vähän tuossa mietin, että kuinka suuri kulutusero on tuolla 2l ja 2.4l koneella? noilla omilla ajoilla sillä erotuksella tuskin on mitään merkitystä, mutta jos lähtee vetään kelkkakärryä pohjoiseen, niin näkyyhän se lompsassa :)
 

Deadtired

New Member
Liittynyt
20 Elokuu 2011
Jokunen viikko sitten tuli ostettua alle 100k km ajettu 2.4-litrainen CVT Business vuosimallia 2010 ja toistaiseksi kyllä ollut pirun tyytyväinen. Suurin miinus tulee polttoaineenkulutuksesta ja sisämelu on vähän korkeanpuoleinen. Tosin alla on vakiota vähän isommat nastapyörät (olikohan 225/70 16" tai 17") joka vaikuttaa kumpaankin näistä ja kulutusta nostaa lisäksi karjarauta jossa isot Hellan lisäpitkät. Matalimillaan työmatka-ajossa päässyt 7,7 litraan/100km, mutta kyllä se tahtoo normaaliajossa 9 litran molemmilla puolilla olla vaikka maantieajoa valtaosin onkin. Kymppikin on luvattoman helppo rikkoa. Siinä mielessä 60 litran tankki ärsyttää vähän. 80 litraa olisi sopivampi. Nyt tankilla saa käydä joskus kaksikin kertaa viikossa.

Kulutuksen osalta tilanne parantunee kesärenkaiden ja lämpöisempien kelien myötä. Pakkanen tuntuu nostavan kulutusta ja jonkinlainen suoja syylärin eteen voisi ehkä olla paikallaan. Kovilla pakkasilla (-20 astetta) moottorin lämpötila ei tunnu nousevan paljoa yli 1/3 asteikosta.

Autona on kyllä todella tukevan oloinen ja herättää omalla tavallaan luottamusta. Mitä huonompi keli ja tie, niin sitä hauskempi tällä on mennä. Automaatti pelaa hienosti ja muutenkin kyyti on mukavaa. Jousitus on vähän pintakova mutta isommissa heitoissa taas on jenkkimäistä letkeyttä mikä tuntuu aluksi vähän hassulta. Mutta yleisesti henkilöautomainen käytös tuntuu varsin toimivalta kokonaisuudelta.

Ruoste vaikuttaa tarttuneen aika herkästi ja sitä löytyy vähän yllättävistäkin paikoista esim. konehuoneen puolella. Alusta pitäisi kiiresti päästä käymään läpi, ettei sieltä löydy suuria ylläreitä ja alustan massaus olisi tavoitteena tehdä pikapuoliin. Se voisi vähän auttaa korkeahkoon rengasmeluunkin. :)

Kokonaisuutena oikein hauska peli vähän huonompiin olosuhteisiin.
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Tervehdys... menossa katsomaan vm.2010 2.4pensa, 130tkm ajettua outlanderia, 7paikkanen, nahkasisusta, rockford audio, isonäyttönen soitin, tää o mielestäni sitä uudempi keulasta. Tämä on ruotsintuonti.
Meillä tulossa kakkosautoksi, vähäisellä ajolla siksi pensa.

Miten tuollasen jakopää, entä tää vaihteisto cvt? Mistä tietää mikä siinä on, ja mikä siinä pitäis olla?
Millasia kokemuksia muuten, uskaltaako tälläseen sekaantua, mihin pitäisi kiinnittää huomioo autoa ostaessa?
Mitä näistä hajoilee? Voimansiirron kestävyys, moottori? jne...

Vaihtoehtona olisi myös vanhempi 2008 malli, jolla ajettu 210.000km, onko tuossa mainittavaa eroa tekniikan puolelta tuohon 2010 malliin?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vilkuttimen kannattaa lukea esimerkiksi tämä ketju tarkemmin läpi niin löytyy vastaukset kysymyksiin.
Lyhyesti:
Jakopää on ketjulla.
CVT on hyvä ja toimiva.
Maahantuojalla oli tähän jotain päivityksiä ainakin CVT:n toimintaan ja todennäköisesti myös takajarruihin.

Korimallin heikoin kohta on ruostuva taka-apurunko ja seuraavaksi heikoin kohta on takapyörien laakerit ja käsijarru. Pätee myös vuosimallin 2008 autoon.
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Juu lueskelinkin tän läpi ja viisastuin paljon, mistä eteenpäin tuo jakopää on ketjulla? Se ketju ei vaaditoimenpiteitä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kaikkien kakkoskoppaisten Outlanderien 2.4litraiset bensakoneet ovat 4B12 moottoreita ja tuolla ketjulla. Ykköskorisessa on 4G64 joka on hihnalla.
Kannattaahan tuo kuunnella ettei esim. startatessa kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ketjusta mutta hyvin ovat kestäneet tietääkseni. Paras olisi jos pystyisi katsomaan kiristimeltä minkä verran ketju on venynyt ajan myötä mutta se on aika työläshomma.
 

Vilkutin

New Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2012
Okei tää on siis ok...
Mimmosia rengastuksia teillä on näissä, pensakoneisissa, mitä on vakio rengaskokoja?
Kelläään myynnissä passeleita vanteita, veikkaisin että meille riittää 16" - 17". Ihan maksimi 18".
 

PaceBBQ

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Herätellään keskustelua uudelleen. Olen iskenyt silmani (ilmeisesti kakkoskoppanen) 2007 outlander 2.4 navi

Miten lujaa rakennetta noi mitsun 4B12 koneet on? Mulla olisi kiikarissa yksi sievä yksilö, mutta sillä on rullattu jo päälle 270tkm joka huolettaa minua. Pääsin liikkeen toimesta käymään auton alla valon ja rengasraudan kanssa, jossa totesin itse silmämääraisesti etta pohja on kunnossa - helmat, puslat, jouset, apurungot.

Auto ei ole "kiertopalkinto" ja huoltohistoria oli täydellinen jokaista öljynvaihtoa myöten.
Autossa oli melko tiuhaan vaihdettu öljyt, n. 5000-6000km / 6kk vuosina 2014-2021 ja siltä osin moottori kyllä kuulosti hyvälle.

Hintaa oli 9000e joka ehka hieman kirvelee, mutta ainahan saa tarjota omaa näkemystä, näin se kauppa toimii.
 

Tantero

New Member
Liittynyt
24 Tammikuu 2019
Herätellään keskustelua uudelleen. Olen iskenyt silmani (ilmeisesti kakkoskoppanen) 2007 outlander 2.4 navi

Miten lujaa rakennetta noi mitsun 4B12 koneet on? Mulla olisi kiikarissa yksi sievä yksilö, mutta sillä on rullattu jo päälle 270tkm joka huolettaa minua. Pääsin liikkeen toimesta käymään auton alla valon ja rengasraudan kanssa, jossa totesin itse silmämääraisesti etta pohja on kunnossa - helmat, puslat, jouset, apurungot.

Auto ei ole "kiertopalkinto" ja huoltohistoria oli täydellinen jokaista öljynvaihtoa myöten.
Autossa oli melko tiuhaan vaihdettu öljyt, n. 5000-6000km / 6kk vuosina 2014-2021 ja siltä osin moottori kyllä kuulosti hyvälle.

Hintaa oli 9000e joka ehka hieman kirvelee, mutta ainahan saa tarjota omaa näkemystä, näin se kauppa toimii.
Minulla oli 2008 mallinen, kansiremppa (merkkiliikkeessä 1500e) tuli vastaan vajaa 300tkm kohdalla ja kun niitä alkoi seurailemaan niin on näkynyt useampia joissa sama. Toisaalta 2v aikana ei sitten muita vikoja ollutkaan.
 
Ylös Bottom