Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

SEK

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2013
Mistähän mahtaa johtua mitsun v. 2007 diesel tehojen häviäminen kesken ajon? Kierrokset ei nouse kolmeatuhatta korkeammalle edes vaihteen ollessa vapaalla. Mikään merkkivalo ei pala ja tämä ongelma on ollut melkein alusta asti. Huollossa ei osata tehdä mitään. Ongelma esiintyy tasaisessa ajossa ( kierrokset n. 2500 r/min) ja sen jälkeen kun yrittää kiihdyttää ei tapahdu mitään. Asia korjaantuu kun sammuttaa auton ja ottaa virtaavaimen pois ja käynnistää uudestaan. Varsinkin matka-ajossa harmillinen vika. Tarvis tehdä jotain mutta mitä?
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

onkos tässä outlanderissa vielä sitä "hiukkaspolttoa?"

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37061.msg362279#msg362279
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

Harri K sanoi
onkos tässä outlanderissa vielä sitä "hiukkaspolttoa?"

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37061.msg362279#msg362279

Ei ole ainakaan pumppareissa ja tuo "liian usein regenerointi" ei oireille näin, kun tässä on kuvattu.
Onko tämä SEK:n auto 2.0 vai 2.2 malli?
Mitä tarkoittaa alusta asti? Uudesta, siis noin 6 vuotta?
Kuinka usein vika ilmenee?
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

Turbon ohjausyksikkö rikki, eli sähköinen osa turbon kyljessä. Pelkän osankin voi vaihtaa, mutta varaosatiskiltä on ostettava koko turbo. Sen pitäisi kyllä antaa vikakoodin AFS:stä, eli ilmamäärämittarista ja sytyttää moottorin merkkivalon. Ainakin tässä uudemmassa PSA:n 2.2 HDI:ssä oli juuri tuollaista ongelmaa. Varovasti kun kiihdytteli niin toimi ok, mutta rivakammin pisti moottorin vikatilaan juuri tuossa 2500-2800rpm kohdalla eikä sen jälkeen kierrokset korkeammalle nousseetkaan.
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

Mitsu on 2,0D intensive+. Tehojen häviäminen alkoi n. 50 0000km jälkeen, autolla nyt ajettu n. 126 000 km. vika on satunnainen. Kesällä ja talvella. Nyt jouluna menessä pohjoiseen, pakkasta -24 C vika ilmeni kolmekertaa. Tulessa pakkasta saman verran ei ohgelmia.
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

tuolla ainakin 2.0:ssa sama ongelma:
http://m.mitsubishiforum.com/forum/showthread.php?t=36912

eli turbo ahtaa liikaa ja menee limp-modeen koko kikotin sitten...mutta myös jossain joissa ei ole tuota sensoria niin syyllinen on ollut egr-venttiili.
http://m.mitsubishiforum.com/forum/showthread.php?t=33015&page=4
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

Eka viesti tälle foorumille!
Itellä on kans tommonen -07 Outlander II 2.0 DID joka on tehny saman homman pari kertaa. Virrat pois ja päälle, niin taas mennään. Onko kukaan vielä vaihtanut tandem pumppua tuohon vehkeeseen? Itellä pitäs kohta vaihtaa ku vuotaa löpöä ulospäin ja haisee ku @#%&*/*%#!

Ja onko kellään tietoa mitä maksaa kyseinen pumppu? 300-400 euroa kenties?
 
Vs: Mitsubishi outlanderin tehon häviäminen

Citroen Jumperissa (PSA:n kone) teki tuota samaa kun polttoaineen paineensäädin (tms) oli viallinen. Huollossa tiesivät heti mistä on kysymys kun tuolla tavalla oireili. Kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan niin vika hävisi. Sähköinen osa joten kaikki mahdollista. Uusi osa paikoilleen, vaihdettava liikkeessä koska uusi osa on ohjelmoitava paikoilleen!
 
Takaisin
Ylös Bottom