mitsubisi carisma 2000 gdi 1.8 bensiini egr

wanderer

New Member
Liittynyt
3 Toukokuu 2022
semmoista tässä kysy on ilmeesti mun autossa tuo egr temppuillee kierokset hyppii ja nykiin välillä käy alakieroksilla pakoputki välillä pörpöttää . osa saaminen on vaikeaa varmaa kyllä merkihuolosta saa mutta varmasti on todella kallis siellä muuvalta olen sitä hakenut ylläty yllätys tuotettta ei ole nyt saatavilla.
kysymys on ojnko joku tommoista puhistanut taikka jatain muuta siihen tehnyt tammikuussa on katsatu ei varmasti men pakokaasu testistä läpi
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Läppärungon ja imusarjan irroitus ensin ja sitten pääsee alakautta irottamaan egr:n ja samalla kannattaa puhdistaa iac ventiili eli tyhjäkäynti moottori sekä imusarjassa kiinni olevasta muovi pöntöstä se venttiili mihin menee ne kaks johtoliitintä ja jäähdytys letkut.
Mulla noi molemmat ventiilit/moottorit olivat aikast karstaisia.

Sekä jarrutehostimen letku ja takaiskuventtiili (takaiskuvena on letkun sisällä) kannattaa myös puhdistaa kun se vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin ja tämä kannattaa ihan ekaksi puhdistaa nii voipi olla että tyhjäkäynti asettuu jo pelkästään sillä ja jarrukliineri on ihan hyvä aine puhdistukseen
 

wanderer

New Member
Liittynyt
3 Toukokuu 2022
iac ventiilli muistaakseni korjaamon äijä sitä putsaillin ei ollu kovin likainen
Läppärungon ja imusarjan irroitus ensin ja sitten pääsee alakautta irottamaan egr:n ja samalla kannattaa puhdistaa iac ventiili eli tyhjäkäynti moottori sekä imusarjassa kiinni olevasta muovi pöntöstä se venttiili mihin menee ne kaks johtoliitintä ja jäähdytys letkut.
Mulla noi molemmat ventiilit/moottorit olivat aikast karstaisia.

Sekä jarrutehostimen letku ja takaiskuventtiili (takaiskuvena on letkun sisällä) kannattaa myös puhdistaa kun se vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin ja tämä kannattaa ihan ekaksi puhdistaa nii voipi olla että tyhjäkäynti asettuu jo pelkästään sillä ja jarrukliineri on ihan hyvä aine puhdistukseen
iac ventiilli muistaaksesi on viime kesänä puhdistettu ja samoin se se katsoin ilmavuodot vähän suhuttelivat cdi ja toiseen päähän puhdistus ainettta epäillen nyt sitä vahvasti egr kun se pako putken pörpötys välillä kuuluuu en ole huomannut vuottoja pakosarjassa missää mutta kun lähden aamulla ekaa kertaa liikkeelle se on vähän huono liikkumaan mutta sitten kun ajaa lämpimäksi se paremmin toimii
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Ja yks mikä tuli kanssa mieleen mikä voi myös aiheuttaa epätasaista tyhjäkäyntiä on viallinen/tukkoinen pcv venttiili..
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Mulla oli samaa vikaa gdi carismassa myös. Kaikki tuo tuli tehtyä ja vasta jarrutehostimen letkun ja takaiskuventtiilin putsauksen jälkeen asettui tyhjäkäynti.
 

wanderer

New Member
Liittynyt
3 Toukokuu 2022
aa pcv elikkä huohottava ei ole mulla öljyä paljon synnyt pitkusen alkoin nyt syksyllä syömää ei pahasti mutta jäähtytin neste vähäsem enemän syö epäilen sitä egr
 
Ylös Bottom