Mitsun 4D65? osien hyödyntäminen..

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli mitkäs osat tuosta passais bensaturboon?
ku tuosta "ilmaiseksi" saisin osaa, kyseessähän
siis on 560tkm ja rapiat ajettu 2.0 Diesel Turbo..

turbosta nyt ei varmaan enää oo mihinkään, mut mitenkäs toi intercooler / öljylauhdutin? kantsiiko ottaa talteen?, lienee passaa bensaturboonkin samanlailla? vai onko diesel intercoolerit? käsittääkseni näin ei ole.. mut kysytään nyt silti.

-- Jussi
 
cooleri ja öljyn jäähdytin kannattaa ottaa talteen (jos on tilaa), ne voi soveltaa miedoimpiin bensa turboihinkin. Samoin öljyn jäähdyttimen jalka kannattaa tallentaa.

Tämä nyt on ihan arvaus, mutta mittojen mukaan katsottuna dieselin kampura voi olla sama tai ainakin vaihtokelpoinen G6 bensakoneen vastaavan kanssa. Materiaaleista tai muista mitoituksista en tiedä, mutta laakeri kaulat näyttäis olevan samalla halkaisijalla.
jopa lohko voi olla bensakoneeseen käypäinen tai jopa sama, niin samalle ne näyttävät epämääräisessä räjäytyskuvassa.

kiertokanget on eri: dieselissä on männän tappi paljon paksumpi.

eli tiivistettynä: jos on tilaa säilyttää, niin kyllä siitä jotain osaa voi bensa vehkeeseen käydäkin. Toisaalta, 8 valve G6 bensakoneita on kyllä usein tarjolla sopu hintaan, että kyllä niitäkin tarvittaessa saa..... onhan tuolla jo ajettu, eli onko EHJÄÄ osaa enää paljoakaan jäljellä?
 
Butch,

Eikös 4D65 ole 1,8-litrainen turbodiesel?

Jos kone on ehjä, ei kuluta öljyä eikä oireile kannestaan, niin onhan se aina mielenkiintoinen jo ihan sillensäkin.

Mutta jos meinaat osiksi, niin ehkä se kansi tosiaan on se kaikkein mielenkiintoisin. Föönin voit kokeilla akselista heiluttamalla, väljää ei pitäisi tuntua.
 
Kuluneesta turbosta voi si tehdä vaikka suihkumoottorin pyörään/mop oon/potkukelkkaan....  ;D ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom