Mivec...?

ahis

Galant GTi Dynamic-4 ja LancerGTi -91
Liittynyt
8 Helmikuu 2003
Sijainti
Harjavalta
Jos joku viitsisi kertoa tuosta mivecistä lisää kun en tiedä siitä yhtään mitään niin kuin ei varmaan moni muukaan. kai...

Ja pari linkkiäkin aiheesta olis tervetulleita!
 
mites englanti taipuu?

MIVEC is an acronym for 'Mitsubishi InnovativeValve timing and lift Electronic Control system'. It alters the profile of the cams to suit your driving demands. Thereby under low rev conditions the management system uses the smaller cams. The main feature however is if you open the throttle it can give the valves a longer duration and longer stroke providing maximum and efficient power and torque at all engine speeds. I amounts to an additional 20bhp over the standard engine.

Tuo löytyy vaikka googlesta hakusanoilla "mivec faq"

Tämä kyseinen teksti oli peräisin:

http://www.myfto.co.uk

sivustolta.

Mitä siis oikeastaan halusit tietää? Se on siis muuttava ventiilin ajoitus systeemi, joista eri tehtailla on mitä erilaisimpia nimiä/kirjainyhdistelmiä (MIVEC, VTEC, VANOS, VVT-i)

En ole itsekään mitenkään erityisesti perehtynyt siihen, että miten se Mitsun tapauksessa oikein toimii..... Luultavasti samaan tapaan kuin muillakin, (no, useimmilla): nokilla on kaksi eri profiilia, joista toista käytetään pienillä ja toista isoilla kierroksilla.
 
Juuri tuota tietoa kaipasinkin :D

Suomeen tuollaisia siis ei kai ole tuotu?

Mut, missä mitsuissa tekniikkaa käytetään??
 
Huhua olen kuullu että ainaki yks Mivec koneenvaihto ois Suomesssa tehtynä ja liikenteessä...
Tuo kaveri pitäs kyll ettii jostai klubiin,... :)

Linkki http://www.mitsubishi.fi/palaute/doc/frankfurt.pdf

Tuossa oli tämmönen " Konseptiauton voimanlähteenä on 3.5 – litrainen elektronisesti ohjatulla venttiilien
ajoitusrakenteella toteutettu MIVEC-moottori."
 
Joo, uusissa "Sigmoissa" eli jenkeissä Diamanteissa on sellanen 3.5 MIVEC... Ei saatavilla Suomessa mut eipä olisi varaakaan...
 
Tämä on tuosta Jamakin listasta:
Lancer 1600 4g92 doch (1597cc)
175/7000 ps/rpm 17.0/7500 kg m/rpm :eek:

Kuinka uudesta Lancerista mahtaa olla kysymys?

Tuollaisen kun toisi suomeen alkaisi sivikit ja seeäräxät jäämään.

Paitsi et esim crx:kin on niin mahdottoman kevyt...
 
Tämä on tuosta Jamakin listasta:
Lancer 1600 4g92 doch        (1597cc)          
175/7000 ps/rpm                 17.0/7500 kg m/rpm  :eek:

Kuinka uudesta Lancerista mahtaa olla kysymys?

Tuollaisen kun toisi suomeen alkaisi sivikit ja seeäräxät jäämään.

Paitsi et esim crx:kin on niin mahdottoman kevyt...

Varmaankin jossain amerikan mallissa eli miragessa.

Googleen lyöt "mirage mivec" niin löytyy asiaa
 
Tollanen mivec kone voisi olla katsastuksen ja paperihommien kannalta helppo vaihtaa vakio 1600 koneen tilalle, koska tyyppi on sama 4g92.
 
Tämä on tuosta Jamakin listasta:
Lancer 1600 4g92 doch        (1597cc)          
175/7000 ps/rpm                 17.0/7500 kg m/rpm  :eek:

Kuinka uudesta Lancerista mahtaa olla kysymys?

Tuollaisen kun toisi suomeen alkaisi sivikit ja seeäräxät jäämään.

Paitsi et esim crx:kin on niin mahdottoman kevyt...



http://homepage1.nifty.com/oriken/snj.html

http://popup5.tok2.com/home/hirosfamily/car_lancer_mr.htm
 
Eli siis tuoho pataan, mikä mullakin on siis saa jostaan tuollaasen twincämi kannen?

Tahtoo heti!
 
1500 egee koko kone + tietokone+johtosarja+muuta, EI vaihdelaatikkoa eli tälläisen tarjouksen sain tuolta
http://www.coltco.nl/indexe.html
 
Takaisin
Ylös Bottom