OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

MP73

New Member
Liittynyt
17 Tammikuu 2008
Terve!
Autoni tuli juuri 15.000km huollosta ja jotenkin tuli sellainen tunne, että on saanut vain
valohoitoa. Mistä ko. autosta löytyy öljynsuodatin sekä raitisilmasuodatin, jotka on pitänyt
vaihtaa huollossa. Huollossa olisi pitänyt myös tarkistaa ilmansuodatin, mutta laitoin aamulla
teipin ko. koteloon kiinni ja oli edelleen teippi samassa paikassa.
Lisäksi kun katsoin moottoriöljyä niin oli aika tummaa eikä sellaista uuden oloista.
Kiitos!
 
Vs: OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

Itsellä Outlander on myös niin uusi tutavuus, että en ole ehtinyt tutkia suodattimien paikkoja, mutta ainakin öljyt tummuu dieselissä heti kun kone on ollut vähänkin aikaa käynnissä. Öljyn väristä et voi päätellä onko öljyt vaihdettu.. Oliko kyseessä vuosihuolto vai miksi kaipailet raitisilmasuodattimen vaihtoa ? Ilmanputsari olisi kaipitänyt ainakin tarkistaa. Paljonko muuten huolto kustansi ?
 
Vs: OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

pyydä erittely laskusta mikäli olet epävarma jostain

ja jos esim olis avattu se ilmansuodin ja se teippisi todistaa että mitään ei ole tehty ko.asialle niin valitus asiasta.ole tiukka se kun on pakko nykypäivän maailmassa:muuten kustaan tavalla tai toisella linssiin ja ite maksat(kaikki maksaa :mad:)

tän olen oppinut täs pikkuhiljaa kaikkea seuratessa,esim jos et tiedä mitä olet vakuutus yhtiöösi maksanut niin voipi olla että maksat sen moneen kertaan. :peukku

ehkä meni aiheen ohi ja en todellakaan tiedä mitä tossa kyseisessä huollossa pitäs tehdä,koska omistan vaan vanhempia lancereita.
 
Vs: OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

Terve!
Tämä on ensimmäinen diesel minulla, joten tuo öljyn tummuminen heti on uusi juttu niin
ei bensassa ollut. Mutta olis kiva löytää se öljynsuodatin niin näkisi heti siitä on uusittu?
Raitisilmasuodatin ainakin laskun mukaan on vaihdettu.?
Ilmanputsarinkoteloa ei ole aikaistu vaikka huolto-ohjelman mukaan kuuluisi - soitampa liikkeeseen.
Huolto oli siis 15000km ja se kustansi kaikkineen 271e.
Lisäksi hieman "vit..." kun hain auton niin auton sisällä haisi tupakalle niin pirusti ja kun ei itse
polta niin oli muuten aika huono sisäilma.... josko ne sen takia on vaihtanut raitisilmasuodattimen ,)
 
Vs: OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

Terve!

Ikävä kokemus tuollainen. Myyjän/huoltoliikkeen toiminta kuitenkin vaikuttaa vahvasti siihen vaikutelmaan, joka muodostuu myös itse autosta.

Kehtaako kysyä, missä päin Suomea tuollainen merkkihuolto on, jotta osaa välttää?
 
Vs: OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

raitisilmasuodatin sijaitsee hanskalokeron takana. Toinen hakairti ja toinen väännetään paikoiltaan, jolloin aukeaa senverran, että saadaan pariruuvia irti. Jossain riittää vain lokeron avaus ja näppäsemällä lähtee irti. VAG diisseli tummuu heti starttauksen jälkeen vaikka pyörisi vain 15sekunttia. Se johtunee siihen käytettävästä pumppusuutin öljystä, jonka noen otto kyky näkyy värissä. Siitä ei kannata olla huolissaan, lisä kysymyksiä kannattaa lähettää öljynvalmistajalle, jos öljyn materiaali kiinnostaa :peukku

Öljynsuodatin VAG koneessa on ahtoputken sivu/takaosassa. Konepellin avatessa se on ahtoputken oikealla puolella liittimen alla. Sinne sisään menee vaihdettava paperipatruuna. Se vaihetaan aina öljynvaihdon yhteydessä sekä tiivisteet. Kokenut asentaja pystyy jo raitisilma suodattimen perusteella arvioimaan, onko ajoneuvo ollut pölyisessä ajossa, tosin se ei aina kerro kaikkea. Meiltä saa tarkistus listan rastitettuna ja asentajan nimellä varustettuna huoltokirjaleiman ohella. Tarkistettavista ja huollettavista kohdista löytyy maininta myös huoltokirjasesta. Kaikki kohdat eivät kuulu huoltoon, koska ohje on sekä bensa, diisseli, neliveto malleihin, joka kattaa koko mitsu edustuksen. :)
 
Vs: OUTLANDE DI-D:n suodattimet?

Mä hain eilen oman Outlanderini 15tkm huollosta ja mulle jäi ainakin tosi hyvä maku huollon toiminnasta(Vemix Pitäjänmäki) :peukku. Hintaa en tiedä, kun on huoltosopimus. Mä sain juurikin sellaisen paperin mistä käy ilmi mitä kaikkea oli tehty. Lisäksi haastattelin huoltopäällikköä, joka asiallisesti kertoi kun kyselin niitä näitä huoltotoimenpiteistä. Ainakin ovien saranat oli rasvattu, niin hyvin että ovi meinas lähteä käsistä kun en osannut varoa ;D.

Eli kyllä mulle ainakin jäi tunne että hommat oli tehty asianmukaisesti. :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom