Outlander phev 2016 vetokoukun asennus

JouTol

New Member
Liittynyt
21 Maaliskuu 2020
Huomenta. Onko joku foorumilaisista suorittanut ko. homman diy periaatteella? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Koukku on kiinteä. Ilmeisesti takapuskuri täytyy ottaa irti..tarviiko koodausta että sähköt tulee? Vai onko ihan plug and play? Koukku ja johtosarja hankittu motonetistä. Johtosarja brink.. Ilmeisesti koukkukin jos tällä merkitystä. Työkalut kyllä pysyy käsissä, jos jonkinlaista kampetta tullu värkkäiltyä vuosien saatossa.

T:Jouni
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Omassa autossa oli jo valmiiksi Brinkin irrotettava koukku mutta joo puskuri pitää irrottaa, koska koukku asennetaan puskurin takana olevan palkin tilalle ja käsittääkseni sarjassa on CAN-boksi jonka kanssa asennuksen pitäisi olla mallia Plug&Play. Jos sulla on parkkitutka takana niin se voi vaatia koodauksen merkkiliikkeessä etenkin kun olet laittamassa kiinteää koukkua.
 

JouTol

New Member
Liittynyt
21 Maaliskuu 2020
Omassa autossa oli jo valmiiksi Brinkin irrotettava koukku mutta joo puskuri pitää irrottaa, koska koukku asennetaan puskurin takana olevan palkin tilalle ja käsittääkseni sarjassa on CAN-boksi jonka kanssa asennuksen pitäisi olla mallia Plug&Play. Jos sulla on parkkitutka takana niin se voi vaatia koodauksen merkkiliikkeessä etenkin kun olet laittamassa kiinteää koukkua.
Ok, kiitoksia vastauksesta. Pitää ottaa mitsu työnalle kun sopiva sauma löytyy.

-Jouni -
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Takapuskuri pois, kontin verhoilut pois, joutuu poraamaan johtosarjan läpiviennille reiän vasemmalle puolelle puskurin taakse peltiin, johtosarjalle valmiit liittimet kontissa ja virran otto pikku akulta. 2-4 tuntia kun laittaa koukun.
 

JouTol

New Member
Liittynyt
21 Maaliskuu 2020
Takapuskuri pois, kontin verhoilut pois, joutuu poraamaan johtosarjan läpiviennille reiän vasemmalle puolelle puskurin taakse peltiin, johtosarjalle valmiit liittimet kontissa ja virran otto pikku akulta. 2-4 tuntia kun laittaa koukun.

Kiitoksia yksityiskohtaisista ohjeista

-Jouni -
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Itse asensin 2019 malliin Brinkin irroitettavan koukun ja saman valmistajan sähkösarjan. Sähköjen asentamiseen meni varmaan enemmän aikaa kuin itse koukkuun. Itse en porannut uusia reikiä ruostuttamaan, vaan käytin läpivientiin kontin vasemmalla puolella olevaa vesiletkun valmista reikää. Ainakin käyttämäni sähkösarjan johto mahtui vesiletkun kanssa hyvin.

Edit: Brinkin koukun ja sähkösarjan kanssa puskurin helmamuovia joutui leikkaamaan sekä koukun, että pistorasian kohdalta. Pistorasia tuossa sellainen joka taittuu puskurin sisään suojaan, kun sitä ei tarvitse. Ohjeissa oli sabluunat, millä näkee leikattavien kolojen suuruuden.

Vähän kalliithan noi osat oli verrattuna halvimpiin saatavilla oleviin. Koukun tilasin Puolasta hintaan 290 EUR ja sähkösarja 13-pin oli Suomesta n. 150 EUR.

Koodaustarpeita ei näiden vuoksi tullut, vaan kaikki pelasi laakista.
 
Viimeksi muokattu

JouTol

New Member
Liittynyt
21 Maaliskuu 2020
Koukku tuli asennettua. Sinänsä ihan simppeli homma. Soitin naapurin sähkömieheltä "porkkanaterää" lainaksi niin hän ystävällisesti otti vetovastuun sähköjen kytkennästä. Hyvä niin tehokasta työaikaa meni n. 5 tuntia. Puskuria joutui loveta myös..

-Jouni -
 

Reiska65

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2023
Itse asensin 2019 malliin Brinkin irroitettavan koukun ja saman valmistajan sähkösarjan. Sähköjen asentamiseen meni varmaan enemmän aikaa kuin itse koukkuun. Itse en porannut uusia reikiä ruostuttamaan, vaan käytin läpivientiin kontin vasemmalla puolella olevaa vesiletkun valmista reikää. Ainakin käyttämäni sähkösarjan johto mahtui vesiletkun kanssa hyvin.

Edit: Brinkin koukun ja sähkösarjan kanssa puskurin helmamuovia joutui leikkaamaan sekä koukun, että pistorasian kohdalta. Pistorasia tuossa sellainen joka taittuu puskurin sisään suojaan, kun sitä ei tarvitse. Ohjeissa oli sabluunat, millä näkee leikattavien kolojen suuruuden.

Vähän kalliithan noi osat oli verrattuna halvimpiin saatavilla oleviin. Koukun tilasin Puolasta hintaan 290 EUR ja sähkösarja 13-pin oli Suomesta n. 150 EUR.

Koodaustarpeita ei näiden vuoksi tullut, vaan kaikki pelasi laakista.
 
Viimeksi muokattu

Reiska65

New Member
Liittynyt
28 Syyskuu 2023
Huomenta. Onko joku foorumilaisista suorittanut ko. homman diy periaatteella? Mitä pitäisi ottaa huomioon? Koukku on kiinteä. Ilmeisesti takapuskuri täytyy ottaa irti..tarviiko koodausta että sähköt tulee? Vai onko ihan plug and play? Koukku ja johtosarja hankittu motonetistä. Johtosarja brink.. Ilmeisesti koukkukin jos tällä merkitystä. Työkalut kyllä pysyy käsissä, jos jonkinlaista kampetta tullu värkkäiltyä vuosien saatossa.

Kiitoksia yksityiskohtaisista ohjeista

-Jouni -
Hei, mihin kytkit akulta lähtevän johdon?
 
Ylös Bottom