Outlander PHEV 2017, uraherkyys?

Ile48

New Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2020
Vaihdoin talvella hankkimaani Outl. 2017 PHEV kesärenkaat alle, Nokian Line SUV 225/55 R18 98V. Kokemus oli aika raju. Auto reakoi herkästi tieuriin ja kampesi voimakkaasti. Nostin etup. paineen 2.8, auttoi hieman. Onko tyypille omonaista, vai pitääkö käydä tarkistuttamassa pyörien kulmat?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Renkaat vaikuttavat todella paljon. Kannattaa valita pyöreä reunaiset renkaat jos kokee vetelyn erityisen häiritseväksi.
 

Maksu

New Member
Liittynyt
12 Joulukuu 2019
No niin, sama täällä malli -16. Harmittaa kyseinen käytös kesärenkailla voimakkaammin. 4piste suuntaus suoritettu merkkiliikkeessä, joka auttoi rengaspaineiden lisäyksen lisäksi vähän. Vetely on voimakkaampaa oikealle ja toisinaan saattaa jopa vetästä pyörät oikelle hitaammissa vauhdeissa oikealle käännöksen jälkeen????? Lisäksi keskialue maantieajossa tunnoton. Maantieajo voisi olla parempaa. Voikohan ohjaustehostinta kalibroida yms. Jos tehostin edes vaikuttaa koko asiaan. Mites foorumilaisilla campperit kohillaan näin Vapun alla?:unsure::)
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Itse sain ohjaukseen tukevuutta vaihtamalla pyöräkoon 19 tuumaan ja lisäämällä iskareiden yläkiinnityksiin ylätukitangon. Nyt ohjaus on mielestäni kuten pitää ja keskittää huomattavan hyvin.
 

Ile48

New Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2020

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Mistä löysit ylätukitangon Outlanderiin? Itse löysin ainoan tukitangon AliExpressistä. Ei selvinnyt sopiiko PEHV malliin. Hinta varsin sopiva.

https://www.aliexpress.com/i/32921592560.html?spm=2114.12057483.0.0.508111746koxzX

Tuo Aliexpressin ei mahdu kunnolla, ilmanputsarin kotelo ottaa kiinni moottorin liikkuessa (vaikka kenties PHEVn teknisestä toteutuksesta johtuen motti ei paljoa heilukaan).

Toimivan hommasin täältä:

https://www.ebay.com/itm/RTP-Front-...914786?hash=item33f7a1e6a2:g:vZ4AAOSwULVbzGOt

Huom! Tämä linkin tanko ei sovi PHEV:iin, mutta tekevät PHEV-version pyynnöstä (viestivät englanniksi).
 

msilvast

Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
Kellään kokemusta mikä kesärengas olis vähiten herkkä ilmiölle? Contin talvikitkoilla toimii nätisti, mutta alkuperäiset Toyot kun laittaa kesäksi alle niin fiilis on melko tempoileva.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Itse olen ollut tyytyväinen 235 -leveään Cooper 4xs, hiljainen laaturengas, vaikka hinta on keskitasoa. Sitä en tiedä, miten noita Suomesta saa.

Sen muistan Lexus RX:n kanssa, että siihen kun nakkasi jotkin Good Year Eaglet alle, autosta tuli lähes vaarallinen.
 
Ylös Bottom