Outlander phev ostoa harkitsevat

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Nonnii. Tuli kaupat MY14 -mallista aj. 67tkm kaikilla herkuilla. Tuodaan kotiin toiselta puolelta Suomea, Accord Tourerin jätän vielä kakkosautoksi toistaiseksi. PHEVissä on remote climate ynnä vielä lohko- ja sisälämmitin, että on entinen omistaja satsannut.
Onneksi olkoon! jos saanen kysyä niin oliko pahan hintainen? (tiedän, tieto lisää tuskaa mutta on se kiva tietää onko hinnat paljon muuttunut, oma vm14 ja 138tkm ja kaikki muut varusteet löytyi paitsi kaistavahti ja adaptiivinen vakkari puuttui maksoi ~22k)
 

masmas

New Member
Liittynyt
27 Huhtikuu 2020
Barath, viisisataa yli sinun, tässä on tarvitsemani vetokoukku ja kahdet hyvät renkaat vanteineen, ad. vakkari ja kaistavahti on. Myyjä lupasi vielä kustantaa suomenkielisen manuaalin kuittia vastaan, pitää etsiä jostain, tässä tapauksessa marmorilta varmaan. Ruotsin tuontia tämä.
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Mielenkiintoinen vertailu. Itselleni ostin -14 Hollannin tuonnin viime syksynä. Oli ajettu 76t ja kaikilla mahdollisilla herkuilla + valkoinen nahkasisusta. Hintaa oli 24k€. Akun kunto hyvä (SOH 92%).
 

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Nonni, tulihan sitä sitten maksettua ylihintaa mutta kun kiire oli löytää kiesi alle peuran paskoman tilalle. noh toivotaan että seuraavan 8 vuotta saa ajaa ihan perus huolloilla vain
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
En tuomitsisi yli- tai alihintaiseksi vain vertaamalla hintaa, varusteita ikää ja kilsoja. Kävin itse katsomassa varmaan viittä samanikäistä autoa aika samoilla spekseillä, kaikki tuontiautoja. Hintahaitari oli useamman tonnin, mutta se oli perusteltua. Esim. halvimmassa autossa oli melko epäsiisti sisusta, huoltokirjassa 50 tkm aukko ja mukana vain yhdet renkaat vanteineen. Yksi oli suunnilleen samanhintainen kuin ostamani, mutta ulkokuoressa paljon enemmän käytön jälkiä. Tuollainen 5v vanha ja 100 tkm ajettu auto alkaa yleiskuntonsa osalta usein olla jo aika yksilö, ja ainakin itse voin olla aika tarkka tuon siisteyden suhteen, kun kyse on jäljistä jotka vaativat jotain isompaa kuin pesua ja siivoamista.

Ostin lopulta sen kalleimman. Siistein kunto, parhaat varusteet, täydellisin huoltokirja ja hyväkuntoinen akku painoivat vaa'assa enemmän kuin eurot.

Ja auto on siis 10/2014 käyttöönotettu ruotsintuonti aika täydellisellä varustuksella vetokoukkua, nahkajakkaroita ja adaptiivista vakkaria myöten. Ostin 10/2019 ja tuolloin mittarissa 126 tkm. Koeajolla pääsin vajaa 40 km sähköllä ja vähän myöhemmin sain luettua SOH:n joka oli 87 %. Mukana kahdet hyväkuntoiset renkaat ja hinta oli ostettaessa toimituskuluineen 22600 euroa.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Joo, itsellä meni aikalailla päinvastoin, halu kokeilla sähköhärpäkettä ja ostin kaikista halvimman mitä oli. Mittarissa 250tkm ja hinta n. 15000 €. Varusteet oli vaaleat nahat, kattoluukku, adaptiivinen vakkari, kaistavahti, remote lämmitys, vetokoukku, 2x alut + hyvät nastarenkaat. Kesärenkaat vähän siinä ja siinä. Huonoa oli akun kapasiteetti 65% paikkeilla (nyt 86,6% mutta se taas toinen juttu) ja jotain jälkiä ja kolhuja, mutta en kyllä muutenkaan mikään auton kiillottaja ole, joskus tulee pestyä kun sotkee itsensä tarpeeksi.
 

roimppu

Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2010
Löytyisikö watchdogia keltään Lahdesta ja kiinnostusta käydä katsomassa phevin akun kunto eräästä ostokohteesta? Korvausta vastaan tietenkin. Yv:llä saa kiinni.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Tervehdys kaikille. Täällä on kuume päällä ja ei se näköjään buranaa syömällä helpotu :D
Harkinta on päällä ja kohta voi sanoa, että myös hankinta. Kaksi tarjousta on jo pöydällä tämän vuoden mallista ja siis pakasta vedettyjä on molemmat. Varustelu on Instyle.
Uhka vai mahdollisuus?
 

Juzz1

Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Sekä että. Itse reilu 11tkm ajaneena voin sanoa että paras auto tähän asti. Maavaraa saisi olla omaan käyttöön enemmän. Lisäksi tuo neliveto ei herätä vielä luottoa vaikka joku sitä täällä kehuikin. Autoilun kulut tippuneet reilusti. Autossa on paljon hyvää mutta on hieman tylsähkö.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Tervehdys kaikille. Täällä on kuume päällä ja ei se näköjään buranaa syömällä helpotu :D
Harkinta on päällä ja kohta voi sanoa, että myös hankinta. Kaksi tarjousta on jo pöydällä tämän vuoden mallista ja siis pakasta vedettyjä on molemmat. Varustelu on Instyle.
Uhka vai mahdollisuus?
Sanoisin uhka sillä Mitsun taru autoissa Euroopassa loppuu 2021. Mutta jos saat uuden noin 30% alle ovh ja ajat sen loppuun niin ehkäpä sitten voinet hankkiakin. Minä tosin en hankkisi.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Sanoisin uhka sillä Mitsun taru autoissa Euroopassa loppuu 2021. Mutta jos saat uuden noin 30% alle ovh ja ajat sen loppuun niin ehkäpä sitten voinet hankkiakin. Minä tosin en hankkisi.

Juuri näin, riippuu hinnasta ja siitä kuinka pitkään autoa pitää. Tuo Mitsun ikävä päätös laskenee arvoa kiihtyvästi lyhyellä tähtäimellä. Harmi, sillä voimalinjapuolella on ollut parhaimmistoa, toki tehoa saisi olla enemmän.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Sekä että. Itse reilu 11tkm ajaneena voin sanoa että paras auto tähän asti. Maavaraa saisi olla omaan käyttöön enemmän. Lisäksi tuo neliveto ei herätä vielä luottoa vaikka joku sitä täällä kehuikin. Autoilun kulut tippuneet reilusti. Autossa on paljon hyvää mutta on hieman tylsähkö.
Tänään otin auton koeajoon ja täytyy myöntää, että ulkonäkö lupaili vähän parempaa. Ei tullut mitään "vau"reaktiota kun kotia kohti ajelin. Nykyinen auto on iso maasturi dieselinä ja siihen verraten voi sanoa että jää outlanderi kakkoseksi. Suurin syy miksi tätä nyt harkitaan, on juuri tuo kulujen pienentäminen, nykyisessä on verot yli 1000€ :mad:
Työmatka on meillä molemmilla 10km/sivu, joten sähköllä pitäisi pärjätä.

Nyt auto on latauksessa, joten kohta lähdetään tutustumaan autoon koko porukalla ja päätös ostosta tehdään heti sen jälkeen.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Ja tosiaan tarkoitus on auto pitää pitkään. Itsellä ensimmäinen uusi auto ja kilometrejä ei varmasti hirveästi vuoden aikaan tule. Luulen että 10tkm vuoteen on aika lähellä todellisuutta.
 

Juzz1

Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Eikä markkinoilla taida ainakaan vielä olla hirveästi valinnanvaraa tuossa hintaluokassa. Tilava maasturi neliveto jossa vetokykyäkin 1500kg + plug in hybrid. Ilmeisen luotettaviakin nämä ovat. Tosin eilen huomasin ensimäisen vian, vänkärin puolen sisävalo pimeänä..
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
Ei se kuume muuten lähtenyt, kuin kaupat tekemällä. Kaksi viikkoa odotellaan, niin päästään uutta testaamaan
Vanha auto on pathfinder ja sisätiloja kun vertailtiin niin pehvissä on isommat tilat. Etumatkustajalle on kunnon tilat ja samaten takapenkkiläisellä on enemmän tilaa kun pathfinderissa. Ainoa ero on kontissa finderin eduksi, se on älyttömän iso.
 

Jape74

New Member
Liittynyt
23 Elokuu 2009
3,5vk jouduttiin autoa odottamaan ja keskiviikkona saatiin se lopulta liikkeestä ulos ajettua. Onneksi meillä molemmilla oli työnantajat sitä mieltä, että autoa saa pitää johdon nokassa ilman eri korvausta. Aika on nyt varattu myös kovapinnoitukseen, joten senkin puolesta saa sitten talvi tulla. Makin on kampa Instyle varusteilla.
 

OliverX

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2020
Itsellä kovasti olisi kanssa autokuumetta puskemassa. Onko noissa 2litraisissa vm17-18 pheveissä suuriakaan eroja näihin uudempiin 2.4litraisiin? Lähinnä että maksaako toistakymmentä tonnia enemmän uudesta/uudehkosta outlanderista jos käytännössä ajo ja käyttökustannukset ovat samat esim my17 phevissä? Onko tästä topicia jo aiemmin? Itsellä ei ainakaan silmään osunut...
 

Juzz1

Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
2.4 atkinson työkiertoa käyttävä moottori on pienempi kulutuksinen, hiljaisempi ja tehokkaampi. Taka-akselilla lisäksi vääntävämpi sähkömoottori. Eroja on, mutta ei ole itsellä kokemuksia vanhemmasta 2 litraisesta mallista. Niin ja se ajo-akun lämmitys 19-20 malleissa suomi-autoissa instyle/instyle sport varustetason autoissa.
 

Tilde

New Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2021
Autokuume iski ja nelivetoa taas kaipailee, omaan pääosin kaupunkipyöritykseen PHEV sopisi erittäin hyvin.

Näistä kahdesta, olisiko tuo uudella akulla varustettu järkevämpi? Siinä on kesällä uusittu deltassa akku ja tässä halvemmassa on Watchdogin mukaan 78 % kapasiteettia jäljellä.
Uusi akku ja 5ke kalliimpi, kitkat niin olisi hiljaisempi. Myös vähemmän kilometrejä ja paremmat varusteet. Kesärenkaat lopussa.
halvempi:

Oliko tosiaan niin että vasta 2019 mallissa tulee ajoakun lämmitys? Niitäkin jo tuli katseltua, mutta niissä taisi se ajoakun kunnon "arvonta" pudottaa oletettua kapasiteettia nopeammin mitä vanhemmissa?
 
Viimeksi muokattu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Uudella akulla oleva on mielestäni järkevä valinta ja tuossa yksilössä on vieläpä adaptiivinen vakkari (y).
2019 malliseen on saanut ajoakun lämmityksen josta on hyötyä etenkin jos asut pohjoisessa. Suurimmasta osasta tuontiautoja tämä ominaisuus kuitenkin uupuu ja Suomiautoissakin se on vain paremman varustelun yhteydessä. Softapäivityksen myötä isomman akun kapasiteetin laskenta on parempi eikä kapasiteetti laske enää niin nopeasti.
 

Tilde

New Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2021
Uudella akulla oleva on mielestäni järkevä valinta ja tuossa yksilössä on vieläpä adaptiivinen vakkari (y).
2019 malliseen on saanut ajoakun lämmityksen josta on hyötyä etenkin jos asut pohjoisessa. Suurimmasta osasta tuontiautoja tämä ominaisuus kuitenkin uupuu ja Suomiautoissakin se on vain paremman varustelun yhteydessä. Softapäivityksen myötä isomman akun kapasiteetin laskenta on parempi eikä kapasiteetti laske enää niin nopeasti.
Etelässä asun ja +15 tallissa säilytys, joten saattaisi päästä lyhyet ajot melko hyvin talvellakin.
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
On kova auto kuume, siihen ei auta kuin auton osto. Tavoiteena Mizu Outlander PHV, ilmeisesti on mahdollista ainakin jonkun verran (20km) sähköllä kulkea. Koe-ajoja olen tehnyt ja vakuutunut autosta / laadusta, tehty Japanissa.
Samoin vidoita katsellut esim. (
) Hollannista vaikutta löytyvän autoja vähemillä kilsoilla. Päätös on tehty, sunnuntaina 21.3 varattu lento Amsterdamiin ja muutama auto katsottu etukäteen. Korona on tietysi huomioitava, lisää vaikeus asetta. Tiedossa kustannukset toistaiseksi, Finnair 114€, koronatesti 180€, autovuokra Damissa 80€, Hotelli 70€. auto noin 18.k€ export rekistöröinti/vakuutus 140€, FInnlines Travemunde-Helsinki 500€. Katsotaan miten käy, autolla joka tapauksessa tulen kotiin. Voin matkalta päivittää tähän, miten homma menee.
 

subterfugium

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2021
Ostin suomesta hollannista tuodun auton ja heti tuli lämmityksen kanssa ongelmia. Suosittelen katsomaan FAQista (https://www.mitsubishiclubfinland.c...simpiä-kysymyksiä-ja-vastauksia-niihin.62087/) kohdat:
13) onko autossa sähköinen lämmitin? Minusta aika tarpeellinen suomessa. Ilman tätä ei toimi esilämmitys, katso kohta 2) samalta sivulta. Suosittelen testaamaan kohdan 2) eli että äppi toimii. Esilämmityksen aikana koppiin ilmeisesti pitäisi tulla kuuma, itsellä se on parhaillaan ollut hieman lämmin.

Myös usein hollannista tuoduissa ei ole talvirenkaita. Tai on talvirenkaat, mutta talvi vanteet puuttuu.

Ottaisin lämpötilamittarin mukaan ja laittasin pyynnön koeajolla 29C ja katsoa että kopissa oikeasti tulee kuuma. Omassa ei ole koskaan tullut kuuma sisällä. Ei tullut tarkastettua asiaa kunnolla.

Lisäksi tarkastaa että recallit on tehty ja ODB lukijalla tarkistaa akun kunto (PHEV Watchdog).
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
Kiitos viestistä ja neuvoista. Oletko muuten ollut tyytyväinen autoon. Mikä on huonoa tai hyvää?
 

subterfugium

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2021
Olen ollut tyytyväinen. Hyvää on tilat ja auton tekninen toteutus series sekä parallel hybridi ajot sekä neliveto auttaa talvella. MY2013 huonoa on hidas enterteinment system mutta se kuuluu tuon ajan autoihin. Tietenkin tämä lämmitys tuli itselle ongelmana, toivotaan että se ratkeaa nopeasti. Lisävarusteista paras on ollut adaptiivinen vakkari, en semmoista ollut ennen ajanut. Ajan pientä matkaa kaupungissa, niin pääsen sähköllä suurimman osan matkasta, co2 päästöjen takia verot pienet eikä kaskokaan ylihintainen. Pitemmät reissut pääsee autonkokoon nähden OK kulutuksella. Talviaikana moottori lähtee käyntiin välillä vaikka haluaisi ajaa pelkällä sähköllä, tosin 2017+ vuosimalleissa on se EV priority nappula jossa tuota ongelmaa ei ole. Hyvä esilämmitys tietenkin auttaa tuohon, mutta kun itsellä tulee vain koppiin haaleata niin "ei se paljoa lämmitä"! :)

Koeajoin useita plugin hybridejä ja mitsu oli itselle paras. Muissa autoissa tuntui auton akusto olevan paljon paremmassa kunnossa kuin mitsussa joten siihen kannattaa kiinniittää huomiota. Auton kanssa pääsee säätämään jos haluaa se on itselle jees, jollekkin voi olla negatiivinen asia. Autossa on ominaisuuksia josta kaikki ei tykkää, mutta omaan käyttöön plussat ajaa miinusten ohi.

Suosittelen lukemaan richin FAQ jos lontoonmurre yhtään vääntyy: https://www.richi.uk/p/mitsubishi-outlander-phev-faq.html
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Eikös noita PHEV oli nettiauto pullollaan tuohon hintaan varsinkin jos halutaan myydä eikä vaan kaupata.
Eli lyökö leiville lähteä tuonne asti arpomaan ja kiireessä valitsemaan.
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
Holantiin päätin lähtä, koska suomesta ei vähäisillä kilommetreillä tunnu löytyvän myynnisä Mizu PVH.
Sielä näytää olevan tarjolla 40-60.000 ajettuja samaan hintaan kuin suomessa tupla kilsoilla.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Tarjontaa on sen verran että yksityinen tosimyyjä nöyrtyy kun heilutat €- kasaa nenän alla.
Ei se saa autoliikkeestä parempaa tarjousta.
 

subterfugium

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2021
Laita tänne kokemuksia reissusta mitenkä pratikaalisuudet toimii siellä Tuo hakureissu kävi itsellä myös mielessä, mutta koronan takia jäi matkat tekemättä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kannattaa huomioida että Hollannin hinnat näkyvät usein verottomina. Itsekin tuota harkitsin pari vuotta sitten mutta kun sopiva auto löytyi Suomesta lähes samalla hinnalla kuin olisin saanut sen hakemalla niin ei ollut hankala tehdä päätöstä. Silloin ei ollut tietoakaan koronasta ja vaimo asui Hollannissa, joten siellä tuli pyörittyä muutenkin.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Taitaa moni (niin kuin minä) ostella näitä asenteella "katsotaan kuinka sähköllä pääsee" ja painottaa mm kilometrejä, no jos sopivasti sattuu on vähän ajettu auto mentykin melkein pelkällä sähköllä ja akku onkin huonompi kuin vähän enempi ajetussa. Eli vähän erilaista kriteeriä kun ostetaan hybridiä voisi käyttää.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Normiajoon pl ne kuuluisat lapinreissut ison peräkärryn kera ( edustaa 0,01 % tarpeesta) riittää tulevaisuudessa pelkkä sähköauto.
EI siis hybridi.
Nyt ei kannata mennä autokaupoille vaan odottaa 5v ja tekohengittää nykyistä kulkinetta.
Oikeassa sähköautossa ei ole paljon huollettavaa vetolinjassa. Ohjaamoon tungetaan turhaa navigaattoria yms jotta olisi edes jotain tulonlähdettä pajalle.
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
Tietysti Suomesta hain ensin autoa, mutta päädyin etsimään Euroopasta. Siellä on enemmän valinnanvaraa esim. https://www.autoscout24.com ja täällä https://bynco.com/nl-en/ katsoin myös Saksasta. Hollantiin olen päätynyt, koska autoilla ei ole koskaan starttailtu -20C. Löytyy myös tosi vähillä kilometreillä ja valinnan varaa varustelussa. Reissu tehdään huomioiden korona, mutta koronaa ei pidä pelätä, sitä pitää varoa! Ennakkoon on muutama PHV katsottu, olen ollut yhteydessä myyjiin sähköpostilla ja myös soitellut. Vaikeus puhelussa, jos siellä on automaatinen vastaaja joka pyytää painamaan jotain numeroa, kielestä ei saa mitaään selvää, painoin ykköstä ja sain sillä ihmisen langan päähän. Hollanti on pieni maa ja kierrän vuokra-autolla 70€. Prosessi lähetee käyntiin sunnuntaina, voin kirjoittaa tänne kuinka reissu onnistuu.
ps. Autot ilmoitetaan ilman VAT veroa, Hollanin vero +21% jos yksityisesti ostat, firman nimiin ostettaessa maksetaan veroton hinta.
 

Juzz1

Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Normiajoon pl ne kuuluisat lapinreissut ison peräkärryn kera ( edustaa 0,01 % tarpeesta) riittää tulevaisuudessa pelkkä sähköauto.
EI siis hybridi.
Nyt ei kannata mennä autokaupoille vaan odottaa 5v ja tekohengittää nykyistä kulkinetta.
Oikeassa sähköautossa ei ole paljon huollettavaa vetolinjassa. Ohjaamoon tungetaan turhaa navigaattoria yms jotta olisi edes jotain tulonlähdettä pajalle.
Paskanmarjat. Voipi sinulle ehkä riittää, mutta ihmisiä ja heidän tarpeitaan autolle on myös erilaisia. Itse en ottaisi nyt enkä tulevaisuudessa täyssähköautoa, tosin valitettavasti näin tulevaisuudessa on pakko valita ja toivoa että valtio satsaa miljoonia latasuinfraan ja sähköautojen valmistajat kehittää kantamaa. Näin ei välttämättä tule olemaan kuultujen huhujen perusteella... auton valmistajille riittää tämä nykyinenkin.. Taidan mennä nykyisellä phevillä vielä +10v. Nimim. 23tkm/vuosi = 3.8 l / 100km ja sähköttömälle mökillekkin kainuun korpeen pääsee perille ja takaisin n. 250km sivu...
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Jos autonvalmistajat / öljykauppiaart olisvat saaneet päättää niin 10l/ 100 km olisi minimikulutus jne.
Kun aikoinaan California tms ilmoitti ettei siellä saa myydä kuin tietyn päästötason alittavia autoja niin kaikki autonvalmistjat itkivät ettei tule ikinä onnistumaan ja maksaa jos edes yritetään.
Mutta kas kummaa kun ko päivä koitti niin ko rajoihin päästiin ja hinnatkin oli samat.
Näin se vaan menee asiat eteenpäin.
Joku pv sinäkin ajat Kainuun korpeen sähköpelillä edestakaisin ja muistelet hassuja PHEV aikoja.
 

Juzz1

Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2020
Kyllä niin varmasti, mutta en mainitsemassasi 5vuodessa. 5vuoden päästä suomessa vielä ihmetellään että pitäisikö tässä alkaa panostamaan latauspaikkoihinkin tulevaisuudessa ja mistä siihen rahat revitään.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Jospa DC -tyyppinen kondensaattorilataus tulisi valmiiksi niin lataus kestäisi muutaman minuutin.
Konkka olisi siis "latausasemalla" ja autossa vain sähkövarasto jossain muodossa.
Tämä tasaisi myös verkon huipputehon tarvetta = maksajat olisivat iloisempia.
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
Laita tänne kokemuksia reissusta mitenkä pratikaalisuudet toimii siellä Tuo hakureissu kävi itsellä myös mielessä, mutta koronan takia jäi matkat tekemättä.
Toistaiseksi tapatunut. Lauantaina lääkärkeskus Aavasa korona test (PCR) 280€ pakollinen Hollantiin voimassa 70/h. Sunnuntai ip kentällä korona (pika-testi) 0€. Hki - Amsterdam Finnair 104€, 4 matkustajaa koneessa. Damista vuokra-pirssi 60€, kiiresti Hotellin 68€, klo: 21 alkaa ulkona liikumis kielto. Tänään katsottu muutama Outlader PHV, hyvältä näyttää, päätös huomenna, vaikea valita kaikki mielestäni hyviä.
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
Toistaiseksi tapatunut. Lauantaina lääkärkeskus Aavasa korona test (PCR) 280€ pakollinen Hollantiin voimassa 70/h. Sunnuntai ip kentällä korona (pika-testi) 0€. Hki - Amsterdam Finnair 104€, 4 matkustajaa koneessa. Damista vuokra-pirssi 60€, kiiresti Hotellin 68€, klo: 21 alkaa ulkona liikumis kielto. Tänään katsottu muutama Outlader PHV, hyvältä näyttää, päätös huomenna, vaikea valita kaikki mielestäni hyviä.
Aamulla tein kaupat, Rotrdamin Mizu liikeesä asiallinen palvelu. Maksu hoitiui pankkikorilla. Sain tingattua kitkarenkaat 18 tuuman alu vanteilla, tekivät myös huollon. Myyjä lähti mukaan hoitamaan rekistöröinin paikalliessa Trafissa (135 €) sis. Vakuutuksen 2 viikkoa ja Hollantlaiset siirtokilvet. Nyt on päivä paahdettu Autobaanaa, kaikki toimii. Kulutus 6,2L. Lubekissä korona testi ja laiva suomeen klo 3 yöllä.
 

subterfugium

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2021
Millaset on pirssin speksit ja varustelut? Jos pystyt hintaa vilauttamaan niin voisi verrata suomen tarjontaan. Reissaaminen kannattaa aina, tosin korona-aikana vähän hankalempaa.
 

Kawa

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2021
Millaset on pirssin speksit ja varustelut? Jos pystyt hintaa vilauttamaan niin voisi verrata suomen tarjontaan. Reissaaminen kannattaa aina, tosin korona-aikana vähän hankalempaa.
Nyt Finlnaisin laivalla, Käyttöönottoilmoitus tehty verottajalle. Varusteluissa näytti olevan paljon eroja. Liitenä kuva, (Google kääntäjällä suomeksi). Tarkoitukseni on kertoa auton hankita reisusta ja sen kustannuksista. Auton hinta on jokaisella se liikuva osa. Budjettini oli 20k€ ja + autoverot tavoite kilsat alle 80 t. Reissu yksin oli hieno seikkailu johon korona toi haastetta. Aika taulu piti, tosin tiukkaa teki. Sununtaina klo.17. Lähtö Finskillä ja huomenna to. klo10 suomessa. Ps. Ehkä avaan uuden keskustelun johon kokoan koko prosessin kasaan. Seuraavan Hollannin Mitzubish
20210324_212440.jpg
matkaajan helpompi hahmottaa.
 

Royce

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Vs: Outlander phev ostoa harkitsevat

Eikös -17 mallissa ole android auto ja sen kautta goofle maps navi?
On ainakin mulla 10/2017 malli,tossahan on Kenwoodin radio systeemi,toimii ok ,eikä hidastele, ,en tiedä sitten onko osassa malleja Rockford?? Vanhemmassa mallissa 2015 oli ainakin Rocford kun kerran kokeilin ,ja oli aika "tahmaisen" hidas käyttää.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
On ainakin mulla 10/2017 malli,tossahan on Kenwoodin radio systeemi,toimii ok ,eikä hidastele, ,en tiedä sitten onko osassa malleja Rockford?? Vanhemmassa mallissa 2015 oli ainakin Rocford kun kerran kokeilin ,ja oli aika "tahmaisen" hidas käyttää.
Kenwood oli ns. perusradio, RF oli huippumalli takakontin subbareineen. Vuosimallissa 2019 oli itselläni RF Android Autolla. Vuosimalliin 2020 huippulaite vaihtui johonkin toiseen merkkiin. "Huippulaite" tässä siis tarkoittaa parasta mitä Mitsu tarjosi.

Ja siis 2019 mallissa ei ollut lainkaan kiinteää navia, pelkästään AA:n kautta. 2020 sisäänrakennettu kiinteä navi teki paluun. Eipä sitä kiinteää navia Suomessa tarvitse, kilometrien tunneleissa AA ei toimi kunnolla. Tämä vain ulkomailla koettua.
 
Viimeksi muokattu

Mitsu_00180

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2021
Kiitokset Kawalle raportista, toiset ne puhuu ja toiset tekee. Taidat olla jälkimmäisiä :) Harkitsin nimittäin itse hiljattain samaa, mutta arki ei sallinut tällä kertaa seikkailua, aika samoilla spekseillä oltaisiin menty. Vaikka mä ajattelin että olisin lentänyt perjantaina, ostanut auton lauantaina - tosin se olisi ehkä kaatunut tuohon paikalliseen Trafiin. Sain kuitenkin Mitsun sieltä alle, nimittäin rekkamies toi sen Hollannista Antwerpeniin ja sieltä se laivattiin Hankoon. 102 tuhatta ajettu instyle plus mikälie 2015 lopussa rekisteröity 2016 malli kaikilla herkuilla oli verottomana siinä 15 kiloa. Siihen kuljetus ja autovero päälle, sekä ALV jota en maksanut koska ostin sen yritykselle. Lopulta kahden auton Helga raportit katsoin ja toisen valitsin. Tarvitaan vielä talvirenkaat Suomessa, tosin niitä nyt aina välillä tarvii suomiautoihinkin ostaa. Kesärenkaissa oli Helga raportin mukaan 4-5mm pintaa ja siltä se näyttää itsellekin. Maksu meni eurooppalaisella pankkisiirrolla, laitoin kuitin sähköpostilla ja he tietysti odottivat pari päivää että maksu näkyi heidän tilillään.

Lisälaitteita oli hieman liikaakin, kuten muutkin Hollannin tuonnissa olevan Cobran hälärin kanssa eläneet ovat huomanneet. Auto viivästyi muutaman päivän kun sataman poijjaat eivät olleet saaneet ajonestoa pois päältä ja lastaus ei ekalla yrittämällä onnistunut. Maksoi vain vähän harmaita hiuksia. Tää oli tämmöinen kokeilu, niinkuin monella muullakin näiden kanssa. Me tarvitaan kyllä tota vetokoukkua ja kyydissä on vähän kaikkea, lapsia, koiria ja koukussa joskus hevonen niin hauska nähdä minkälaiseksi tuo muodostuu. Ajoakkua en vielä lukenut, ehkä sitten joskus. Tästä foorumista on ollut näin jälkikäteen hyvä vertaistuki tuon Cobran ihmettelyyn ja muutenkin siihen että sitä Jarrua pitää tosiaan painaa kun starttaa. Niin laitanpa oman kokemukseni näin että jos siitä joku vaikka hyötyy.

Koitan sen hälärin poistattaa jossain kunhan kerkiän, toistaiseksi sen kanssa on elettävä. Mutta vähän menee ajatus tuosta keyless hommasta jos tietyn sekuntimäärän jälkeen ajonesto menee päälle jos et ole startannut autoa. Aika epäkäytännöllistä vaikka kauppakassien yms kanssa, mutta ehkä tää on semmoinen ensimmäisen maailman ongelma.

Kuluista tosiaan sen verran että toista tonnia maksoi taikoa se auto sieltä Hollannista tänne PK seudulle ja piti ostaa auto näkemättä. Tosin se Helga raportti on aika kattava. Suomessa koeajoin paria, mutta täkäläiset autoliikeet eivät onnistuneet tekemään MITÄÄN tarjousta kun yritin autoa ostaa niin ajattelin että ei sitten ja ostin Hollannista. Myönnän että mulla oli vaihtoauto tarjolla joka kyllä myös myytiin erikseen, ehkä se vaikutti tiettyjen firmojen halukkuuteen mitään tarjota. Laakkonen muuten teki ihan hyvän tarjouksen, mutta ei ollut Mitsua vastapalloon niin jäi kaupat tekemättä.

Käyttöönottoilmoitus verottajalle sähköpostilla ja siirtokilvet toki piti täällä hakea, kaupungin viskaaleille tieto että pysäköintilupa siirtyy siirtokilville (meni alle yksi työpäivä kun sähköpostin heille laitoin). Jos oikein osaisi optimoida niin ne siirtokilvet hoitaisi samalla reissulla kun käy autoa rekalta hakemassa mutta koska ensimmäinen kerta niin tein varmuuden vuoksi etukäteen. Vakuutukset IF:ltä, vähän kalliimpaa kuin mitä halvimmat täällä foorumilla on olleet mutta oli kiire ja oon ennestään niiden asiakas, pitää kilpailuttaa kun tässä ehtii ja kykenee sitten varsinaisen rekisteröinnin kanssa. Hauska knoppitieto että autoveroa varten etsiessäni tietoja ne löytyi semmoisesta luottokortin kokoisesta smart cardista jossa oli auton tiedot ja muut merkinnät. Hanskalokerossa kirjekuoressa mun nimellä, ja monella eri kielellä, myös suomeksi teksti "rekisteritodistus, tekninen osa" tjsp. Arvoin sinne CO2 päästöiksi wanhalla mittaustavalla 42g/100 kun automyyjän papereissa näin luki. Autoveroa on odotettavissa kait siinä 1500EUR give or take.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
sekä ALV jota en maksanut koska ostin sen yritykselle.
Toi on aika sudenkuoppa henkilöautolla jos erehtyy ajamaan vähänkin yksityisajoa. Pakulla periaatteessa voi ajaa yksityisajoa ainakin jos Tmi, Ky eli ei heti ole naapuri ilmiantamassa, mutta henkilöautolla ei yhtään.
 

Mitsu_00180

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2021
Joo, nää vero hommat on aina semmoinen hauska pikku kierre. Ja tietysti asiaan voi vaikuttaa se, että onko se työsuhdeauto täydellä autoedulla tai jotenkin muuten. Tai miten hyvin osaa perustella minkäkin asian. 24/7 töissä olevalla yrittäjällä kun ei muuta elämää välttämättä ole kuin se yritys niin kaikki ajo on firman ajoa. Mutta ei avata tätä matolaatikkoa tässä, jokainen miettiköön miten tekee ja kantaa sitten mahdolliset seuraukset jos meni jotain vahingossa väärin. Silti hyvä pointti jos joku ajattelee että tuo ALV olisi jotenkin säästettävissä. Vaan ajattelin mainita että tuosta hinnasta ALV puuttuu koska yritys osti auton ulkomaalaiselta yritykseltä. Koska tällä tavalla hankitussa export autossa ei ole samanlaista autoliikkeen takuuta kuluttajan suuntaan niin hinta voi olla halvempi ja sekin olisi ehkä mun ollut hyvä tuossa alunperin mainita.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Sinänsä käytetyllä esim. Saksasta tuodulla autolla tuo ALV on sen verran pieni, ettei kikkailu kannata jos ei ole täysin varma onnistumisesta. Jos ostaa uuden ja maksaa ALV:n Suomeen, on sen merkitys suurempi.
 

Mitsu_00180

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2021
Verottajan kanssa ei kannata kikkailla. Kannattaa maksaa kaikki ne lakisääteiset verot jotka kuuluu maksaa, silloin kun ne kuuluu maksaa.
 

Timpp

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2021
Hei uusi foorumilainen täällä, ensimmäistä Mitsua ostamassa ja olisi pari kysymystä.
Kiikarissa olisi siis -16 PHEV Outlander. Ko. autolla ajettu n140tkm.
1. Mitä näistä kannattaa tarkastaa koe ajolla? Itseltä löytyy joku kiinasta tilattu bt OBD, jolla tuskin saa akun tietoja ulos, mutta aina voi kokeilla.
2. Tuosta remote controllista tai lähinnä siitä lämmittimestä. Onko se sähköinen vai ihan normaali "webasto" eli polttoaineella toimiva lisälämmitin? Ymmärtääksen toi "remote" ei oli kovin remote, eli käytännössä pitää olla auton vieressä, että saa yhteyden.
3. Mites tuo neliveto, ymmärsinkö oikein, että on sähkömoottori toisella akselilla ja polttomoottori toisella? Sen saa lukittuaa napista käyttöön?
4. Onko toi 140tkm liikaa vai kannattaisko etsiä vähemmän ajettua? Noita ku löytyy aika laajalla rangella.
5. Näkeekö mistään tuontiautosta onko noi takaisin kutsut tehty? Auto on ilmeisesti uitettu hollannista niinku 70% näistä.

Ko. auto on tarkoitus hakea päiväksi koeajoon huomenna (ti 10.8)

Kiitos jo etukäteen.
 
Ylös Bottom