Outlander PHEV tietoa/neuvoja lisävalojen asennukseen

Sapestine

New Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2021
Hei,

Mulla on outlander phev MY17. Ledi paneeli on kiinni nyt keulilla, mutta vielä epävarmuutta mistä löytyisi konetilan sulakeboksista päävirta paneelille ja mistä ryöstäisi herätteen? Herätä ilmeisesti pitkien johdolta? Tarviiko boksilta otettaessa jotain haarotinta, vai meneekö ilmankin?

Kiitos avusta heti alkuun!
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Hei,

Mulla on outlander phev MY17. Ledi paneeli on kiinni nyt keulilla, mutta vielä epävarmuutta mistä löytyisi konetilan sulakeboksista päävirta paneelille ja mistä ryöstäisi herätteen? Herätä ilmeisesti pitkien johdolta? Tarviiko boksilta otettaessa jotain haarotinta, vai meneekö ilmankin?

Kiitos avusta heti alkuun!
Edellisellä sivulla hyvät ohjeet ja kuvat mistä ja miten.
Lyhyesti:
1. Heräte pitkien valojen jommalta kummalta sulakkeelta mikro-sulakkeenjakajalla. (Selvästi merkattu rasian kanteen ko. sulakkeet)
2. Päävirta mistä tahansa tyhjästä relepaikasta perus latta-apikolla.

Jonkin verran vaihtelua moottoritilan sulakerasian sisällöllä riippuen varustelusta ja vuosimallista, joten tarkkaa paikkaa tuolle päävirran kytkennälle on vaikea etänä sanoa. Jokaisessa kuitenkin tuppaa olemaan vähintään yksi tyhjä relepaikka, johon tietty tulee jatkuva 12V yhdelle pinnille.
 

Sapestine

New Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2021
Selvä, samanlaiseen päätelmään pääsin näitä forumeita lukiessa. Mutta hiukan oli epävarmuutta kytkentöjen kanssa, kun eri vuotisia autoja ym.., ja että voiko ottaa vaan jonkun suoran 12V pinnin ja siitä varastaa, aiheuttamatta katastrofia, jos paneeli tekee esim. oikarin.

Ei muuta kuin motonetin kautta mikro-sulakkeenjakajaa ja hommiin.

Kiitos!
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Onko kukaan laittanut erillistä kytkintä lisävaloille ohjaamon puolelle jotta saa nämä tarvittaessa pois päältä ja käytettyä ainoastaan auton omia pitkiä? esim. kovalla lumisateella hyödyllinen toiminto
Vinkkejä mistä kautta saa johdot kätevästi moottoritilasta ohjaamoon?
mieluusti tietysti konetilan sulakerasian/ratin puolelta jotta ei tarvi koko autoa kiertää
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Tuotakin mietin ja olis hyvä jos vain sais ihan perinteisellä napilla kojelautaan laitettavaksi. Voisihan tuollaisen tilata ja kokeilla saisiko säädintä muokattua niin että siihen saisi kytkimen vaikka johtojen päähän jolloin säädin itse saisi olla kojelaudan sisällä.

Aamun purkanu autoa sisältä ja ei vain löydy sopivaa olemassa olevaa läpivientiä, yksi vaihtoehto olisi tehdä uusi reikä lohkolämmittimen sisäpistokkeen läpiviennin viereen, laitettu menemään takalasin pesurin letkun vierestä, siinä näytti olevan hyvin tilaa sekä sisä- että konetilan puolella mutta niin pirullisessa paikassa ettei ainakaan nyt tuossa pihalla -10 asteen pakkasessa viitsi alkaa laittamaan ehkä kesällä sitten jos tollasesta kaukosäätimestä ei saa toimivaa kapistusta
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Onko kuskin jalkatilassa perinteinen läpivienti mistä menee johdot sulakerasialle, sisälokarin kun ottaa irti niin läpivientikumi pitäis näkyy, joskus tavannut myös jossain malleissa että siellä on käyttämätön läpivienti, kumitulpattu toki.
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Voi hyvin ollakin, näin itsekin ajattelin aikaisempien autojen kokemuksella. Sisäpuolelta ei päässyt kunnolla näkemään, niin paljon piuhoja ja eristemattoa edessä, olis pitänyt purkaa paljon enemmän. Sisälokaria en tosin irroittanut, aloitin mutta jätin kesken kun oli niin paljon lunta ja jäätä siellä että ei uskaltanut alkaa rikkomaan muoveja, täytyy kesärenkaiden vaihdon yhteydessä jatkaa tutkimista
 

Cooley

New Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2021
En näe syytä miksei MY19 voisi kytkeä lisävaloja.
Itse taas en näe syytä kytkeä Outlanderiin lisävaloja, mutta ehkä joku sitten tarvii. Mutta ainakin omassa 2017 mallissa on älyttömän hyvät valot. Tosin vaihdoin tähän autoon vanhoista halogeeneista, joten voi olla, etten tajua, kuinka hyvät valot voi olla.

Nätisti kyllä nuo tuossa edellä asennetut istuu auton keulaan. Tosi hyvä!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vaikka Outlanderin ledit ja xenonit on hyvät niin nimenomaan pitkille valotehon lisäys ei ole lainkaan pahitteeksi. Halogeenien jälkeen nää saattaa tosiaan tuntua suurelle muutokselle.
 

Opa

Member
Club Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Tuotakin mietin ja olis hyvä jos vain sais ihan perinteisellä napilla kojelautaan laitettavaksi. Voisihan tuollaisen tilata ja kokeilla saisiko säädintä muokattua niin että siihen saisi kytkimen vaikka johtojen päähän jolloin säädin itse saisi olla kojelaudan sisällä.

Aamun purkanu autoa sisältä ja ei vain löydy sopivaa olemassa olevaa läpivientiä, yksi vaihtoehto olisi tehdä uusi reikä lohkolämmittimen sisäpistokkeen läpiviennin viereen, laitettu menemään takalasin pesurin letkun vierestä, siinä näytti olevan hyvin tilaa sekä sisä- että konetilan puolella mutta niin pirullisessa paikassa ettei ainakaan nyt tuossa pihalla -10 asteen pakkasessa viitsi alkaa laittamaan ehkä kesällä sitten jos tollasesta kaukosäätimestä ei saa toimivaa kapistusta
moro.missäs sijaitsee sisälämppärin läpivienti oon aatellu itelle laittaa sislarin kanssa.oisko esim laittaa kuvaa?
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Korjaisit epäkuntoisen lämmityksen laittamalla erillisen sisälämppärin? Toki voi tulla paljonkin halvemmaksi, mutta mitenkäs ajossa jos sähköllä yrittää, miksi ostaa phev jos sitä ei voi käyttää kun lämpöisillä keleillä. Tuo auton oma sähkölämmitin tosiaan kotona johdon päässäkin nelinkertainen 1000w sisälämppäriin verrattuna.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Korjaisit epäkuntoisen lämmityksen laittamalla erillisen sisälämppärin? Toki voi tulla paljonkin halvemmaksi, mutta mitenkäs ajossa jos sähköllä yrittää, miksi ostaa phev jos sitä ei voi käyttää kun lämpöisillä keleillä. Tuo auton oma sähkölämmitin tosiaan kotona johdon päässäkin nelinkertainen 1000w sisälämppäriin verrattuna.
Niin, tai olisko kyseessä auto missä ei ole tehtaan sähkölämmitystä?
 

TiPee

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2019
moro.missäs sijaitsee sisälämppärin läpivienti oon aatellu itelle laittaa sislarin kanssa.oisko esim laittaa kuvaa?
Varmaan mitään valmista läpivientiä ei ole ja jokaisessa se on siinä mistä asentaja on johdon vetäny läpi.
Mulla se on tuossa, jos kuvista saa selvää, eli matkustajan puolella heti takalasille menevän pesunesteen letkun läpiviennin vieressä (ei näy kuvissa vaan jää juuri tuon sisälämppärin pistokkeen sähköjohdon taakse). Varmaan tälle ihan järkevä paikka kun tulee läpi suoraan matkustajan jalkatilaan

20220111_115816.jpg20220111_115850.jpg
 

Opa

Member
Club Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
Varmaan mitään valmista läpivientiä ei ole ja jokaisessa se on siinä mistä asentaja on johdon vetäny läpi.
Mulla se on tuossa, jos kuvista saa selvää, eli matkustajan puolella heti takalasille menevän pesunesteen letkun läpiviennin vieressä (ei näy kuvissa vaan jää juuri tuon sisälämppärin pistokkeen sähköjohdon taakse). Varmaan tälle ihan järkevä paikka kun tulee läpi suoraan matkustajan jalkatilaan

Näytä liitetiedosto 23311Näytä liitetiedosto 23312
Kiitos
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Ei ole.
Muutoinkin siitä oli joskus juttua eikä yhtään autoa ainakaan silloin tiedetty missä ei olisi. Tuskin eu-markkinoilla ainakaan.
Tervetuloa katsomaan tuota mun ranskantuontia. Hytti lämpeää talvisin bensalla (eikä haittaa mua tippaakaan)
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
No eipä tullut silloin vastaan kun kyseltiin onko ko. mallia kellekään epäonneksi osunut.
Joo, ja en halua nähdä, omakin seisoo lumipenkassa ajamattomana.
 

Jusu

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2021
Onko kellään lisävaloja adaptiivisen vakkarin kanssa?
Just virittelen...eikö ole muuta paikkaa lainata ohjausvirtaa releelle kuin poltimolle tulevat johdot, sulakerasian mittasin läpi enkä pelkkää pitkien ohjausta sieltä löytänyt, 2019 led ajovaloilla adaptiivisella vakkarilla varustettuna?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Laitoin tosiaan sillon 2019 tuohon omaan 2013 vuoden autoon lisävalon Antecin valoraudan kanssa. Adaptiivinen vakkari säilyi edelleen toimivana.
 

Jusu

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2021
IMG_20220830_160128.jpg
IMG_20220830_161950~2.jpg

Laitoin tosiaan sillon 2019 tuohon omaan 2013 vuoden autoon lisävalon Antecin valoraudan kanssa. Adaptiivinen vakkari säilyi edelleen toimivana.
Nyt on, vähän joutu taistelee ton sulake hässäkän kanssa kun ei sovi muuten kuin uudet sulakket vääntämällä 90°
 
Ylös Bottom