Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Mikäs tilanne tän kans?No ku,lisävaloja asennellessa sulake rasia auki, niin varmaan jotenkin sohasin sulake rasian pinnejä. nyt jarru tehostin on poissa pelistä ja vilkun merkkiääni ei kuulu. sulakkeet tarkistanut. epäily siirtynyt noihin mustiin rele? boxheihin? En vaan löydä hyvälläkään, missä paikassa on kyseisille laitteille ohjaus. Voihan se sulake palaa,ettei se näy päälle päin,tosin harvinaista. Ei tuo pohjolan talli oikein mieltä herkistä tällä hetkellä
Sama tilanne,en ole löytänyt/keksinyt parannusta. Merkkiliikkeeseen varattu aika ensiviikolle. Kattokaat läpi. Se on nyt vaan kestettävä.Mikäs tilanne tän kans?
Onkos joku pessyt/huuhdellut PHEVin moottoritilaa vedellä, vaikkapa puutarhaletku + pesupää -kombolla?
Ja jos on niin jotain arkoja paikkoja mitä olisi hyvä suojata?
Kyllä samalla rahalla saat enemmän jossain muussa mallissa jos tuota sähköpuolta ei voi hyödyntää. Jos näistä vero tai muotiviherryksestä johtuen hybridi täytyisi saada niin ehkä joku ei ladattava.Onko tämän PHEV:in ostossa mitään järkeä jos lataus ei onnistu kotioloissa?
Kyllä samalla rahalla saat enemmän jossain muussa mallissa jos tuota sähköpuolta ei voi hyödyntää. Jos näistä vero tai muotiviherryksestä johtuen hybridi täytyisi saada niin ehkä joku ei ladattava.
Osta vaikka kaasuauto tai laita etanolipäivitys.
Joo, sähköauton vääntö on varmaan hieno, mutta näistä hybrideistä ei pienen akun takia sitä saa ulos. Täytys olla täyssähkö.
Onko tämän PHEV:in ostossa mitään järkeä jos lataus ei onnistu kotioloissa?
Tähän liittyen meikäläiselle tuli sama probleema kun muutettiin okt:sta taloyhtiöön mutta ratkaisin latauspulman niin, että ajan auton oman oven eteen ja sähköt varaston seinästä ja siitä sitten akku täynnä katokseen kuten muillakin. Enpä asiasta keneltäkään mitään kysellyt eikä hirveästi tunnu tällainen menettely kiinnostavankaan? Nyt kun menin tämä kirjoittamaan niin aivan varmasti joku tulee naapurista valittamaanOT mielenkiinnosta mikä estää kotioloissa latailun? Parkkipaikassa ei edes lämmitystolppaa / pistoketta / taloyhtiö ei suostu tolpan päivitykseen tms?
Ei lataa jatkuvasti.Jos auto on piuhan päässä niin lataako se silloin kokoajan 12V akkua myös. Eli lähinnä jos auto on esim. mökillä pihan poppikoneena niin loppuuko virta vai ei (virta pitää varmaan olla vähintään oranssilla?)
Tämähän riippuu myös lataustehosta mutta karkeasti esim. pienempiakkuisellaEli onko se niin että kun ajaa yli 65km/h polttomoottori on kytköksissä voimansiirtoon ja ajoakun
Paljonko ajoakun lataus tyhjästä täyteen n.5h ottaa kilowattia sähköä verkosta ?
No tuli haettua TM lehti jossa oli hybridien vertailua testi ja siinä oli takakontin mitat.Kiitoksia tiedoista. Vaihto kuume nousee...
Vielä kyselen takakontin mittoja jos joku kehtaa mittailla:
Leveys lokarien väli, syvyys takapenkin selkänojasta takakontin luukun "alakynnys" sisäreunaan ja korkeus verhoon
Eli onko se niin että kun ajaa yli 65km/h polttomoottori on kytköksissä voimansiirtoon ja ajoakun varaustila on yli jonkun tason (50%-> ??), niin
auton logikka ei lataa akkua ? Ennenkuin Charge napin käskystä ?
Kyllä charge-tilassa mekaaninen yhteys voi olla kytkettynä. Auto vain käyttää mekaanisen yhteyden rinnalla generaattoria aina kun on koneella ylimääräistä voimakapasiteettia latailla sillä akkua. Sekä charge- että normaalitilassa siis mekaaninen yhteys voi olla kytkettynä yli 65 km/h nopeuksilla, mutta se ei välttämättä ole kytkettynä vaikka vauhti olisikin yli 65 km/h. Esimerkiksi tilanteessa, jossa voimaa tarvitaan enemmän kuin mitä polttomoottori + takamoottori sähköllä voi antaa, voi mekaaninen yhteys katketa, jolloin polttomoottorin korkeampi kierrosluku mahdollistaa suuremman voimantuoton, mutta se voima menee siis sähköksi sähkömoottoreille.Charge-tilassa tuota mekaanista voimansiirtoa ei kytketä ja moottori voi “huutaa“ vapaasti, mutta silloinkaan ei moottorista saada kuin 70kw ulos.
Kyllä näitä Euroopasta löytyy.Vantaalla Kamux:lla myynnissä musta 2015 Hollannin tuonti PHEV, jossa ei (epävarman) myyjän mukaan olisi kysymääni remote heatingiä lainkaan. Onko siis tällaisia Euroopassa? Olin jo tosissani ostamassa tuota autoa, vaikka kuvien perusteella sisätilat ei aivan ruusuiset olekaan.
Kyllä näitä Euroopasta löytyy.
Jos vaan myyjä on palveluhenkinen, niin pyydä ottamaan kuva auton pohjasta kuskin penkin alta + toinen vaihtoehto kuvailla tuosta navista Remote climate -valikko.
Mikäli oikeaa autoa katsoin, niin myöskään penkinlämmittimiä tuossa ei ollut.
Putket löytyy vaikka remote uupuu eli lämmitin pitäisi autossa siis olla.
Näytä liitetiedosto 21749
Eli noita putkia ihan turha kuvailla.
Sen verran pienet hintaerot taitavat nykyään olla Hollannin yms. tuonteihin, että itse katsoisin vain Suomessa ensiomistajuuden kokeneita autoja.
Hmm... Vanha 2011 mallin Outtis alkaa olla vaihdon kynnyksellä vaikka toimiikin vielä moitteettomasti (300t ajettu). Phevi hieman kiinnostaisi mutta jotenkin foorumia luettaessa on alkanut mietityttää. Jos kärryä vetäessä hyytyy välillä, bensamoottori huutaa kiihdytettäessä, käyttö vaatii sähköinsinöörin tai vähintäänkin nettinörtin taitoja, Outlandereiden tuonti loppuu kohta jne jne niin ottaisiko tuon vaan harmikseen? Ja vaihdokkeja näkyy olevan liikkeissä pilvin pimein niin eihän siitä pääse koskaan eroonkaan... Onko näin että parempi sittenkin hankkia vanha tuttu dieseli? Ajoja tulee reilut 30t/vuosi - työmatkoille ja lähikaupunkeihin olisi kyllä sopivat etäisyydet akun riittävyyden suhteen.
Kannattaa lukea keskustelut uudelleen. Toistan jo sanottua mutta kärryn kanssa saat ongelmia käytännössä vain rankan ylikuorman kanssa. Jos tykkäät vetää 2t kuormia perässä niin kannattaa pysytellä dieseleissä mutta jos tuo 1500kg riittää niin PHEV on erittäin varteenotettava vaihtoehto.Hmm... Vanha 2011 mallin Outtis alkaa olla vaihdon kynnyksellä vaikka toimiikin vielä moitteettomasti (300t ajettu). Phevi hieman kiinnostaisi mutta jotenkin foorumia luettaessa on alkanut mietityttää. Jos kärryä vetäessä hyytyy välillä, bensamoottori huutaa kiihdytettäessä, käyttö vaatii sähköinsinöörin tai vähintäänkin nettinörtin taitoja, Outlandereiden tuonti loppuu kohta jne jne niin ottaisiko tuon vaan harmikseen? Ja vaihdokkeja näkyy olevan liikkeissä pilvin pimein niin eihän siitä pääse koskaan eroonkaan... Onko näin että parempi sittenkin hankkia vanha tuttu dieseli? Ajoja tulee reilut 30t/vuosi - työmatkoille ja lähikaupunkeihin olisi kyllä sopivat etäisyydet akun riittävyyden suhteen.