Outlander turbo vm05 -evon moottori tilalle

Jyppe87

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2021
Ei muuta kun kohti uusia pettymyksiä!

Tuossa uudessa koneessa oli kansi kiero ja jokainen sylinteri soikea

Homma uudestaan käyntiin nyt sylinterit porattu ja kansi suoritettu .

Öljypumppu oli ainakin mennyt huonoksi ja myös vedet päässyt öljytilaan tuossa dynon aikana ja sen seurauksena sitten ,laakerit viimeistään pettänyt.

Kasa uusia osia turboa mäntää jne jne sisään ja läjä tiivisteitä ja pidetään peukkuja
 

Liitetiedostot

  • received_6240774835950558.jpeg
    received_6240774835950558.jpeg
    137.9 KB · Lukukerrat 83
  • received_552498599974135.jpeg
    received_552498599974135.jpeg
    104.6 KB · Lukukerrat 81

Jyppe87

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2021
Pientä puuhastelua laserin kanssa vielä kun odotellaan osia .Turbo kyllä vaihtuu uuteen evo 9 malliin sen verran oli litkut mennyt sekaisin että ei riskejä oteta sen suhteen.

 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Ongelma löytyi !
Suuttimet mitkä autossa alun perin oli ,olivat perus bosch ev14 mallia mitkä sitten oli nyt vaihdettu uusiin samanlaisiin ,mutta nämä mitkä oli alunperin paikallaan olivatkin modattu vain samaan runkoon.,Samalla tehtiin pieniä parannuksia /korjauksia amwlla.No lopulta auto saatiin dynoon ja viimeisessä vedossa sitten meni jotain ala kerrasta rikki ja,jonkin sortin kampiakseli vika ,mitä nyt seuraavaksi tiedossa

Pääseekö tähän vaihtamaan ala kautta kk/rk laakereita ?

Toki jos ala kautta selvästi havaitsee että kampiakseli on entinen niin sitten ollaan taas lähes lähtöpisteessä .
Kun joskus tämä valmistuu niin laitan sitten koko tarinan että minkälainen operaatio tämä mukamas plug and play on todellisuudessa
Ei se valitettavasti niin helppoa ole että vaan laakerit vaihtaa, vaatii mittausta, onko kampiakseli soikentunut ja mitoissaan ja sama lohkon puolelta, sitten vasta tiedät minkä kokoiset laakerit sinne tulee, sun pitää öljypumpun koppa ja kampiskselin taka Stefa irrottaa että saat kampuran ulos joten kone pöydälle
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Mul ei jostain syystä ladannut noita uudempia viestejä, hyvä et oot saanu hommaa eteenpäin
 

Jyppe87

New Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2021
Ei se valitettavasti niin helppoa ole että vaan laakerit vaihtaa, vaatii mittausta, onko kampiakseli soikentunut ja mitoissaan ja sama lohkon puolelta, sitten vasta tiedät minkä kokoiset laakerit sinne tulee, sun pitää öljypumpun koppa ja kampiskselin taka Stefa irrottaa että saat kampuran ulos joten kone pöydälle
Kaikki tämä saatu jo mallilleen, kampiakseli tasapainotettu ja kiillotettu menee ihan stanu laakereilla sanoi koneistamo.Tämä siis tehty jo ja sylinterit porattu ja lohko tarkastettu.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Kaikki tämä saatu jo mallilleen, kampiakseli tasapainotettu ja kiillotettu menee ihan stanu laakereilla sanoi koneistamo.Tämä siis tehty jo ja sylinterit porattu ja lohko tarkastettu.
juu hyvä! joo se toleranssi on yllättävän iso, nythän olisi ollut kanssa se hyvä hetki laittaa vahvemmat veivit sinne jos ei vielä ollut!

tosiaan herätessä näkyi että uusi viesti tähän ketjuun muttei ladannut noita videoita niin lulin että tuo oli se viimesin viesti.

tuli mieleen että meinasitko cometicin mls kansipahvia laittaa? sehän ois nyt hyvä homma kans tehä kun vaatii lohkon ja kannen pinnan koneistuksen niin nythän ois sekin hyvä päivittää

EDIT. ja arp pultit kantsii laittaa alakertaan ja yläkertaan, jos nimittäin hait sitä tehoa niin ihan ehdoton
 
Ylös Bottom