Outlander VW kone ja 90000 huolto

Johjoh

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2012
Moi
Osaisiko joku auttaa. Kiinnostaisi ostaa käytetty Outlander diesel joko WV koneella tai sitten PSA:n koneella.
Huomasin tältä palstalta että ainakin VW koneissa on edessä 90000 kohdalla iso huolto jossa vaihdetaan vaikka mitä ja maksaa reilun 1000€. Onko näin, maksaako todella näin paljon?
Mites on tilanne PSA:n dieseleissä, onko samat jutut niissäkin edessä?
 
Vs: Outlander VW kone ja 90000 huolto

Johjoh sanoi
Moi
Osaisiko joku auttaa. Kiinnostaisi ostaa käytetty Outlander diesel joko WV koneella tai sitten PSA:n koneella.
Huomasin tältä palstalta että ainakin VW koneissa on edessä 90000 kohdalla iso huolto jossa vaihdetaan vaikka mitä ja maksaa reilun 1000€. Onko näin, maksaako todella näin paljon?
Mites on tilanne PSA:n dieseleissä, onko samat jutut niissäkin edessä?

Moi!
Onko Outlander, siis jos VW:n moottorilla, 2.0 diesel eli pumppusuuttimilla varustettu? Ainakin VW:lla remminvaihto tulee 120tkm:n kohdalla, mutta ilmeisesti Mitsulla 90tkm:n kohdalla. Käsittääkseni osat ovat paljon kalliimpia Mitsu-liikkeestä ostettuna. Itse hommasin vanhaan 2.0TDI VW Touraniin jakohihnatarpeet Laakkoselta ja maksoin yhteensä muistaakseni noin 240 euroa..taisi sisältää vesipumpunkin.
 
Vs: Outlander VW kone ja 90000 huolto

En tiedä riippuuko huoltajasta mutta kun minulla oli 07 VW koneella oleva Mitsu niin merkkihuoltoliike (entinen) Ylivieskassa vaihdatti jakohihnan 90 tkm:n kohdalla - v...tun kallis huolto... Loput huollot teetin Kokkolassa KustCar -huoltoliikkeessä jossa sanottiin että jakohihna olisi pitänyt vaihtaa vasta 120tkm kohdalla...
Noh. Hihna vaihdettiin ja uusi omistaja sai varmasti hyvin huolletun pelin :p
 
Vs: Outlander VW kone ja 90000 huolto

Mitsun 15 000km/30 000km huolto-ohjelmassa on tuo hihnan vaihtoväli joko 6 vuotta tai 90 tkm ja se koskee myös tätä Vw konsernin moottoria. Volkkarilla on omissa vehkeissään tuo 120 000 vaihtoväli.

Joku ero noissa moottoreissa varmaan on, sillä kun Volkkarin liikkeestä kysyttiin BSY- koneeseen venttiilikopan tiivistettä, niin varaosamyyjä sanoi ettei heidän koneet tuollaista moottoria tunnista...
Vaikka itse tiivisteessä oli Vw:n osanumero.
 
Vs: Outlander VW kone ja 90000 huolto

Jii sanoi
Loput huollot teetin Kokkolassa KustCar -huoltoliikkeessä jossa sanottiin että jakohihna olisi pitänyt vaihtaa vasta 120tkm kohdalla...
Noh. Hihna vaihdettiin ja uusi omistaja sai varmasti hyvin huolletun pelin :p

Mitsulla tuo 90tkm/6v on aika perusteltua, noita hihnoja kun noista pumppusuutin koneista katkeillu reippaammin alku vaiheessa. Ja sen voin sanoa että on se ihan hyvä vaihtaa tuolloin suurin osa mitä on vaihtanut noita niin on ollu halki jo monesta kohtaa. Et noi menee muutenkin rajalla.

Ja huolto oli sen 15/30tkm -07asti eli 90tkm vaihto
ja sitten 20/40tkm 08- 100tkm vaihto väli.

et kyllä sitä ennemmin vaihtaa hihnan aikaisemmin kuin maksaa omaan piikkiin koneremppaa.... ;)
 
Vs: Outlander VW kone ja 90000 huolto

Meikäläisen Outlanderin 2.0 DI-D -08 huoltokirjassa kerrotaan, että remminvaihto on 120 tkm kohdalla.
Näin kertoi myös merkkikorjaamo, kun varasin nyt ajan 100 tkm huoltoon.
 
Vs: Outlander VW kone ja 90000 huolto

SL-RallyTeam sanoi
Meikäläisen Outlanderin 2.0 DI-D -08 huoltokirjassa kerrotaan, että remminvaihto on 120 tkm kohdalla.
Näin kertoi myös merkkikorjaamo, kun varasin nyt ajan 100 tkm huoltoon.

ennen -08 mallia huolto väli 15tkm jälkee 08- 20tkm. siitä ero.
 
Takaisin
Ylös Bottom