outlanderia -08 ostamassa?

msp75

New Member
Liittynyt
28 Toukokuu 2008
on tässä viimeisen viikon aikana tullut netistä etsittyä tietoa ja koeajettua outlanderin 2.0 DID Diesel Intense autoa, joka löytyy paikallisen autoliikkeen pihasta esittelyautona ja ajattelin aloittaa lukemattomien kysymysten kirjoittelun tänne.
ja tässähän niitä.

-onko joku jo virittänyt tuota konetta, tehothan nousevat tuonne 2.2 litraisen tasolle?
-onko kellään kokemuksia jääkö noihin kangaspenkkeihin helposti koiran karvat kiinni?
-mistä kannattaisi webasto hommata vai tyydynkö "karvahattu" lohkolämmittimeen?
-kannattaako hommata alkuperäinen ( ilmeisesti kallis ) koirakalteri.
-onko netissä lisävaruste hinnastoa?

minulle tämä olisi ensimmäinen diesel auto, olisiko tuo webasto moottorin huonon lämpenemisen takia huomattavasti bensakoneisiin autoihin verrattuna tärkeämpi kapistus?

jos ja kun auton ostan tulen virittämään sen varmasti, onko tuossa 2.2 litraisessa versiossa kuinka hyvä ohituskiihtyvyys nyt olen tottunut ajamaan volvo V70 2.4T tomaatti laatikolla ja minusta ohituskiihtyvyys tuolla nysvääjien seassa on todella tärkeä ominaisuus.

kuinka kallista tuota autoa olisi huoltaa kun uudessa autossa kuitenkin huoltoja riittää.

mitä herkkuja itsestään selvyyksien lisäksi pystyn hommaamaan autoon jälkikäteen, saako siihen esim parkkitutkan vain tehdasasennuksena?
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Tehoja saa lastuttamalla riittävästi.
Koirankarvat tarttuu ihan samoin kuin muihinkin istuimiin,ratkaisu pölyimuri.
Webaston/Eberin saa ostamalla suoraa täälläkin mainostelleelta yritykseltä, asennus nuihin monimutkaista mutta onnistuu.
Kannatta hommata ,sopii parhaiten.
Löytyy Vemix/Mitsu sivuilta vaikkakin on kyllä laitettu niin piiloon että ei löydä aina vaikka osaisi hakeakkin.
Kyllä tuolla ehtii muun liikenteen mukaan helposti ja huolto on yhtä kallista kuin muissakin merkeissä, kylläkin huoltoa voi tehdä muuallakin kuin merkkiliikkeessä. :peukku
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Virtyksissä voi vertailupohjaa hakea suoraan VAG:n 2.0 TDi tiedoista (moottorihan on täysin sama), niihinhän erilaisia softia on tarjolla vaikka kuinka ja paljon. Eli parhaimmillaan noista on kaivettu yli 190hv:n tehoja, vääntöjen ollessa yli 420Nm. Toki vanha perus toteamus "minkä voimassa voitat, sen matkassa häviät" toimii tässäkin.

Webasto on talvikäytössä ehdoton varuste. Porukoilla tuollainen vastaava auto on ja jos ei webastoa muista laittaa päälle, on lämpeneminen talvella hidasta.
Laitteen saa varmimmin hankittua esim pääkaupunki seudulla Uudenmaan autovarusteesta tai Giant-Motorista. Molemmilla pitkä kokemus laitteiden asentamisesta.

Lisävarustehinnasto kannattaa pyytää automyyjältä.

Tuohon porukoiden autoon tehtiin ensimmäinen 15tkm / 12kk huolto. Hinta oli 107€. En tiedä, mitä huoltoon sisältyi, mutta epäilen, että ei sielä muuta tehty, kuin vaihdettiin öljyt ja suodatin ja hiukan tarkistettiin että kaikki on päälisin puolin kunnossa.

Parkkitutka on helppo asentaa jälkikäteen ja on varmaankin halvempikin kuin orkkis.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

kiitos vastauksista, kyllä ihmetyttää miten nuo hondat toyotat ja kumppanit voivat olla tämän auton kilpailijoita, kai sen takia että ovat nelivetoja ja samassa hintaluokassa.....
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

msp75 sanoi
kiitos vastauksista, kyllä ihmetyttää miten nuo hondat toyotat ja kumppanit voivat olla tämän auton kilpailijoita, kai sen takia että ovat nelivetoja ja samassa hintaluokassa.....

SUV on niin laaja käsite, että jos auto on tavallista henkilöautoa korkeampi, jollain lailla nelivetoiseksi luokiteltava ja hintaluokka on sama, niin kilpailijaksi se muodostuu. Vaikka muut ominaisuudet olisivat hyvinkin erilaisia.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

huomenna käyn hakemassa tuon auton sitten pitemmälle lenkille, mitenköhän sais tuon ajan kulumaan nopeasti et pääsis :driver
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

tuli tuossa eilen sitten illasta yöhön koeajettua ja ei pahaa sanottavaa.
-ohjaus todella tarkka ei uskoisi että ajaa kuitenkin suht isolla autolla.
-kulutus ihan sairaan pieni, alle 7 litraa ja kuitenkin kokoajan ns.kaupunki ajoa
-alusta just sellainen niinkuin alustan pitää ollakkin jämäkkä mut ei todellakaan kova.
-rengas äänet kuuluvat sisään mutta niihin tottuu nopeasti, ei häiritse.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

sinne lukasuojien alle voi laittaa vaimennus materiaalia, joka tehokkaasti vaimentaa tie ääniä. Mitsun on muuttanu noita tukirakenne ominaisuuksia näissä tuoreimmissa mailleissaan. Elikkä yleisimmät narinat lähtee taka-akselin luota. Ne menee takuuaikana takuuseen, koska poikittais taka tankojen etummaiset helat on metallisia, joidenka tehtävänä on ollut parantaa ajokäyttäytimistä ja parantaa hallittavuutta. Sisemmät helat kyseisessä poikittais tangossa on normi kumihela. Jostain syystä metallihelan sisärasva kerros on ohut josta aiheutuu jossain vaiheessa narinaa ja toinen seikka on, että se väljenee nopeasti jos vesi pääsee kumin sisään. Naukuu, narisee ja kolisee. Muuten toimivia pelejä.

Huolloista sen verran, että koska kyseessä on neliveto, niin tuossa 40tkm tietämillä vaihetaan peräöljyt ja 60tkm paikkeilla laatikon, jakolootan ja etuperän öljyt uusitaan. Öljyt noissa akselimurikoissa on hieman arvokkaampaa. Eli tietyissä kilometri huolloissa se voi olla 600-900€ huolto hinta, koska noi öljyt maksaa, kun ne vaihetaan suht samalla kertaa.
Nelikoissa on tärkeää, että noi alustan öljyt vaihdetaan ajallaan ja käytön mukaankin. Näin pidetään öljynvoitelevuus hyvänä. Jos niissä rupee säästämään, niin voi jossain vaiheessa murikoitten vaihto häämöttämään. ELi niissä ei kannata kitsastella. Kuuluvat huoltoon.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Olen ajellut Outlander DI-D:llä reilun vuoden ja vajaat 70 tkm. Periaatteessa toimiva laite, mutta mielestäni ei hintansa arvoinen:
- alakierroksilla todella laiska
- rengasäänet aivan liian kovat
- maalipintana tosi pehmeä, ei kestä pesua
- takuu ei korvaa käytännössä mitään
- tosi tiheä huoltoväli, ylläpito tulee kalliiksi

Plussapuolelle jää lähinnä ulkonäkö, sisätilat ja kohtuullinen ajettavuus.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Myös reilu vuosi Outlander dieselillä takana. Vemix:in huolto surkea, onneksi Lahdessa Mega-Auto hoitaa asiat paremmin, muuten olisi jo auto ehkä vaihtunut. Vemixillä huomasi ettei tosiaan kiinnosta toimiiko auto vai ei, surkeaa.

Muuten olen tyytyväinen autoon, eihän melut ym. ole samaa tasoa mm. Audin kanssa mutta Outlander on kokoisekseen hyvä ajaa erilaisilla pinnoilla, kulutus normaalinopeuksilla pieni ja softapäivityksen jälkeen vääntöäkin löytyy kohtuudella.

Mitä muuta samalla rahalla saa, eipä tule parempaa mieleen.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Kannattaa varmaan vielä mietiskellä asiaa.....
Kone sama kuin Grandiksessa.
Lue noita Grandis DI-D keskusteluaiheita.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Mulla saattaisi olla (suunnittelen takapenkkien poistoa) myytävänä erittäin laadukas koiraveräjä ja turvaverkko. Tavarat on hankittu Kulkukoira.comista ja turvaverkko on mallia Roadmaster. Erittäin toimiva paketti. Kuva löytyy www.kulkukoira.com ja kohdasta 'kulkukoira veräjät' (kuva missä saku istuu Outlanderin kontissa).
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Minulla on outlander 2,2 turbodiisel kyllä kiihtyy aika hyvin 156 hv, miten tapahtuu vetokoukun asennus otetaanko vararengas
pois? kiitos etu käteen. Terv. Sery2002
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Vararengas alas siitä kehikostaan. Sähkösarjaa varten joudut irrottamaan hantin puoleisen "kylkipahvin" takaluukusta. Johtosarjan läpivienti on hantin puolen takasumarin paikkeilla, voipi olla että saa johdot läpi ilman puskurin irrotusta, ahdasta saattaa kyllä olla.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

msp75 sanoi
kuinka kallista tuota autoa olisi huoltaa kun uudessa autossa kuitenkin huoltoja riittää.

15 000 huolto maksoi 256 €, ei maksullisia lisätöitä
30 000 huolto maksoi 359 €, ei lisätöitä
45 000 huolto maksoi 313 €, ei maksullisia lisätöitä
60 000 huolto maksoi 518 €, lisäksi pyyhkijän sulkien uusinta 102 € (!!!), yhteensä 621 €
75 000 huolto maksoi 286 €, lisäksi etujarrupalojen vaihto 182 € (!!!), yhteensä 468 €
Lisäksi kesärenkaat meni uusiksi hieman ennen 70 000, kustannus 890 € (Nokian Hakka SUV). Samassa säädätin aurauskulmat 120 €.

Seuraavassa huollossa menee takajarrut remonttiin. Etujarrupalojen vaihtotyön hinnassa lienee löysää, kun huolto-ohjelman mukaan huoltotyöhön kuuluu: "Etu- ja takajarrupalojen irroitus, puhdistus ja herkistys". Silti on erikseen laskutettu 39 € otsikolla:"J.palat vaihto+kannattimet ir. as. + pesu". Osat ja pientarvikkeet tietysti laskutettu vielä erikseen.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

ensikertalainen sanoi
Olen ajellut Outlander DI-D:llä reilun vuoden ja vajaat 70 tkm. Periaatteessa toimiva laite, mutta mielestäni ei hintansa arvoinen:
- alakierroksilla todella laiska
- rengasäänet aivan liian kovat
- maalipintana tosi pehmeä, ei kestä pesua
- takuu ei korvaa käytännössä mitään
- tosi tiheä huoltoväli, ylläpito tulee kalliiksi

Plussapuolelle jää lähinnä ulkonäkö, sisätilat ja kohtuullinen ajettavuus.

Hiukan vajaa vuosi on nyt DI-D Outlanderilla tullut ajeltua.
Hieno peli mun mielestä.
Hyvännäköinen, hyvä ajettavuus, erinomaiset tilat, kohtuullinen suorituskyky / taloudellisuus suhde. Huoltokin toiminut hyvin.
Ainut negatiivinen asia on tosiaan toi rengasmelu noilla kesäkumeilla (18"). Talvikitkoilla meininki onkin jo ihan toinen.

Jees peli siis. Toimii maantiellä, kaupungissa ja vähän huonommallakin reitillä. ;D

Ihan mielenkiinnosta, niin olis kiva kuulla jos outtiksen huoltoa pidetään kalliina, niin mitä noi muiden saman luokan autojen huollot mahtaa kustantaa?

ensikertalainen, miten toi maalipinnan pehmeys ilmenee?
Mulla on ainakin hyvin kestänyt sekalaista kone ja käsin pesua.
Mitä sulla ei takuu korvannut?
Onko jotain ylläreitä tiedossa?
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Rengasmelun vaimentamiseksi suosittelen pyöräkoteloiden sekä alustan massausta ja profiililtaan korkeampia renkaita.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Edullisten huoltojen sarja jatkuu...

Huoltokustannukset tähän mennessä:
15 000 huolto maksoi 256 €, ei maksullisia lisätöitä
30 000 huolto maksoi 359 €, ei lisätöitä
45 000 huolto maksoi 313 €, ei maksullisia lisätöitä
60 000 huolto maksoi 518 €, lisäksi pyyhkijän sulkien uusinta 102 € (!!!), yhteensä 621 €
75 000 huolto maksoi 286 €, lisäksi etujarrupalojen vaihto 182 € (!!!), yhteensä 468 €
90 000 huolto maksoi 1290 €, sisältäen nokkahihnan ja takajarrupalojen vaihdon. Myös vesipumppu meni uusiksi.
Lisäksi kesärenkaat meni uusiksi hieman ennen 70 000, kustannus 890 € (Nokian Hakka SUV). Samassa säädätin aurauskulmat 120 €.

En ole koskaan omistanut ylläpitokustannuksiltaan yhtä kallista autoa. Käsittääkseni 08 malleista alkaen huoltoväliä on pidennetty, se auttaa hieman alentamaan huoltokustannuksia.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

ensikertalainen sanoi
En ole koskaan omistanut ylläpitokustannuksiltaan yhtä kallista autoa. Käsittääkseni 08 malleista alkaen huoltoväliä on pidennetty, se auttaa hieman alentamaan huoltokustannuksia.
No se vaan on niin, että mitä enemmän auto poikkeaa normijalkineesta tai mitä kalliimpi hankintahinta on, niin sitä enemmän väännetään huolloille hintaa, vaikka se ei poikkeais normijalkineen huollosta tippaakaan. Sama kuvio tuntuu olevan merkistä riippumatta. Itse huomasin samanasian, kun vaihdoin 95 1,6:sen Lancerin GDI Galanttiin, niin samojen huoltojen hinta kaksinkertaistui välittömästi. Tutun kanssa kun poristiin, niin samanlainen maku silläkin oli jääny Klonkkari puolelta, kun oli vaihtanu Polosen Passattiin.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

Ilmeisesti sama edullinen linja pätee myös Grandiksen kanssa??

Olen hankkimassa autoa ja listan kärjessä on muutamakin Grandis 05-06 ikäluokkaa. Muutenhan auto osuu viimeisen päälle meidän tarpeeseen, mutta nuo huoltohinnat kyllä kummastuttaa.




ensikertalainen sanoi
Edullisten huoltojen sarja jatkuu...

Huoltokustannukset tähän mennessä:
15 000 huolto maksoi 256 €, ei maksullisia lisätöitä
30 000 huolto maksoi 359 €, ei lisätöitä
45 000 huolto maksoi 313 €, ei maksullisia lisätöitä
60 000 huolto maksoi 518 €, lisäksi pyyhkijän sulkien uusinta 102 € (!!!), yhteensä 621 €
75 000 huolto maksoi 286 €, lisäksi etujarrupalojen vaihto 182 € (!!!), yhteensä 468 €
90 000 huolto maksoi 1290 €, sisältäen nokkahihnan ja takajarrupalojen vaihdon. Myös vesipumppu meni uusiksi.
Lisäksi kesärenkaat meni uusiksi hieman ennen 70 000, kustannus 890 € (Nokian Hakka SUV). Samassa säädätin aurauskulmat 120 €.

En ole koskaan omistanut ylläpitokustannuksiltaan yhtä kallista autoa. Käsittääkseni 08 malleista alkaen huoltoväliä on pidennetty, se auttaa hieman alentamaan huoltokustannuksia.
 
Vs: outlanderia -08 ostamassa?

evert sanoi
Ilmeisesti sama edullinen linja pätee myös Grandiksen kanssa??

Olen hankkimassa autoa ja listan kärjessä on muutamakin Grandis 05-06 ikäluokkaa. Muutenhan auto osuu viimeisen päälle meidän tarpeeseen, mutta nuo huoltohinnat kyllä kummastuttaa.
Huoltohinnoissa on huimia liike- ja paikkakuntakohtaisia eroja ja nuo hinnat ovat varmasti sieltä kalliimmasta päästä. Omien kokemuksien perusteella tarjouksia kannattaa kysellä muutamasta paikasta. Esimerkiksi 90 tkm:n huolloissa on helposti satasien eroja. Ja nyt puhun siis merkkiliikkeiden välisistä eroista. Ja jos öljynvaihto ym. pienet työt, kuten sulkien ja polttimoiden vaihto sujuu itseltä, niin kustannukset tippuvat jo merkittävästi. Summa summarum, vaikka kaikki huollot teettää liikkeessä, niin muutaman tarjouksen kysymällä säästää selkeää rahaa pienellä vaivalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom