Pajero 2008 3.2 mappi anturi herjat

Parkku

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2016
Nyt alkaa mennä usko tuohon kamppeeseen. Eli otsikon mukainen perus Pajero kyseessä.
Kuukausi sitten sytytti luistoneston valot ja meni limppiin ja vikakoodina P0107 eli karkeasti mapin alhainen jännite. Ei mitään, mappi vaihtoon ja kuukauden pelasi. Sitten sama homma. Imusarja putsaukseen ja vikakoodit säilyi. Uusi mappi taasen ja sillä päästiin taas 200km. Tänään taas samat valot taulussa ja nilkuttaen kotiin, mutta vikakoodina P0108 eli mapin jännite liian suuri. ?

Mitähän nyt, enää ei kehtaisi yli satkua laittaa montaa kertaa tuohon mappiin. Onko näissä ollut jotain kohtia, jossa esim. johtosarja on päässyt hankautumaan puhki johonkin? ECU-vika?
 

Larppa

Active Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2019
Putsasitko/vaihdoitko mapille menevän letkun? Letku voi olla myös rikki=vuotaa, vaikkei päällisin puolin siltä näyttäisikään.

Edit. Ulkomaan foorumeilla myös vikana ollut huono akku ja mapin liittimen huono kontakti.
 
Viimeksi muokattu

Parkku

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2016
Putsasitko/vaihdoitko mapille menevän letkun? Letku voi olla myös rikki=vuotaa, vaikkei päällisin puolin siltä näyttäisikään.

Edit. Ulkomaan foorumeilla myös vikana ollut huono akku ja mapin liittimen huono kontakti.
Joo se alempi oli talvella rikki joten se on vaihdettu ja joka kerta ne tässä nyt tökitty läpi.

Tuo teki myös joku viikko sitten kaasuläpän asentotunnistimesta vikakoodin. Se lähti kyllä pois kuittaamalla ja samalla reissulla paloi myös hiukkassuodattimen valo vähän aikaa taulussa.

Akku kyllä voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu
 
Ylös Bottom