Pajero -92 3.0 V6 Laturinhihnan kiristysrullissa klappia?

Sebu

New Member
Näin vain muutaman päivän ikäisenä pajeron omistajana tulee mieleen tälläisiä vanhempien konkareiden mielestä tyhmiä kysymyksiä eli:

Autosta kuuluu nokalta epäillyttävää kitinää jota epäilin laturin hihnaksi. Kiristin hihnaa jolloin vikinä lakkasi vähäksi aikaa mutta oli seuraavalla käynnistyksellä palannut. Ensimmäisellä kerralla tuli kiristettyä aika maltillisesti, kerran aikaisemmin tuli maksettua oppirahat tuhoamalla tällä konstin laturin laakerit, kiristin sitten lisää mutta kitinä vaan jatkuu... Nyt epäillykset kohdistuvat tuohon laturinhihna kiristys rullaaan? Rullassa tuntuu kokeilemalla selvää klappia. Pitäisikö olla ihan jämpti vai onko tuo pieni klappi normaalia? Tuossahan ei tuo kiristysrulla ole varsinainen hihnapyörä vaan sellainen sileä rulla..

Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan jos muilla parempia ehdotuksia.

Vs: Pajero -92 3.0 V6 Laturinhihnan kiristysrullissa klappia?

Kyllä ne mulla klonksahtelee kans väljyyttään kun sormin heiluttaa auton pituus suunnassa. Tosin mä olen ne purkanut ja pessyt sekä laittanut uudet vaseliinit sisään. Eivät ainakaan heti leikkaa kiinni! Hommaisin uudet mutta en ole raaskinu kun olivat aika arvokkaat. Laakeria niihin rulliin ei kovin helposti voi vaíhtaa.

Mulla tosiaan samanlainen kitinä! Enkä oo saanu selville mistä se tulee! Jostain hihnoista kai.
Hieman kun lisää kierroksia koneeseen kitinä loppuu! Auto 93vm v6 pajero!

Mistäs muuten timo hankit nuo rullat ja mitä maksoi? Motonetistä ei ainakaan netin mukaan moisia löydy. Pitääkö lähteä elämäni ensimmäistä kertaa arpomaan hintaa timanttitiskille?

Niin, siis vanhoilla rullilla mennään(420tkm). Toi kitinä tai mulla narskutus tulee meikän autossa tehostimen hihnasta. Se on kyllä tiukalla mutta siinä tehostimen pumpussa on mahdollisuus säätää myös hihnan linjausta. Se on aika vaikea saada samalla kohdalleen ilman tarvittavaa työkalua. Bilteman hihna spraytä olen välillä laittanut niin hiljenee tyystin eikä luista. Noiden rullien laakeri "kohina" alkaa kyllä kuulua näillä kilsoilla. Pitääpä taas selvitellä mistä uudet...

Ton mukaan http://www.traderscity.com/board/products-1/offers-to-sell-and-export-1/md368209-2528135010-2528135020-2528135050-2528135060-md102451-md166381-md308882-md327654-pulley-158553/
tämä http://cgi.ebay.co.uk/BNIB-Hyundai-Sonata-Auxiliary-Belt-Tensioner-2528135050-/270629173554?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f02c17932
käy mun kärryyn jossa MD166381 rulla. Pitäs vaan kysellä pistääkö tulee suomeen?

Minulla myös kitisee nimenomaan tehostajan moniurahihna.
... Kiristyksen jälkeen hiljenee toviksi, mutta palailee pikkuhiljaa tuo kettumoinen kitinä takas.
en sitten tiedä, onko tuo siimapyörä vallan loppu???

No niin.. Kävin kiristämässä sitä tehostajan hihnaa joka tietenkin on kaikista paskamaisin kiristettävä ja yllättäen hiljeni tuo laite aika tavalla. Kiristin pikkuisen lisää myös tuota ilmastoinnin käyttöhihnaa ja loppui kitinät kokonaan. Pitääköhän mennä löysäämään laturinhihnaa kun tuli tuo extra kiristys tehtyä ;)
Onkos tuo hihnaspray parempi kuin kokis? En raaskinut vielä alkaa kokiksella tuunaamaan ihan uutta autoa :) Ajattelin että josko oikea vika löytyisi notta välttyisin vippaskoinsteilta.

Näkyy olevan luja usko, että ne kestävät iankaikkisesti ;D. Yhtäkaikki ne kyllä pettävät joskus vaikka kuinka on Mitsubishi ja ajokin tuppaa loppumaan siihen :-\. Itse vaihdoin Mondeossa noita moniurahihnan rullia jakopääremontin yhteydessa kun siellä oli "muutakin asiaa" pellin alle ;).

:eek: mitsu kaupasta rulla 86€ + kinnitystappi 5€, tilasivat hollannista, toim. aika 1,5 vk:a, johtunee paikallisen mitsukaupan(lue AUTO SUNI) turailusta.
Eli kannattaa tilata vaikka hevonvi---ta tai tehdä itse ennemmin kuin ostaa tuolta :seina
:peukku :driver

Tästä vain oppii sen, että osa pitää tilata ajoissa ennen kuin se pettää. Tätä kutsutaan ennakoivaksi huolloksi ;D. Mitsu kun ei ole niitä "valtamerkkejä" suomessa... Tosin kaksilitraisen Mondeon etujousikin (vm 2000) kesti kai toista viikkoa ennen kuin löytyi ties mistä. Minusta taas näytti että sitä oli lähimmässä Motonetissakin ihan varastotavarana ;D.

ite korjasin kiristinrullalaakerin normilaakerilla ja tein uuden sisäholkin laakeriin oli jotain pari euroo

Mitkä oli laakerin mitat tai numero? Jos vaikka joku täällä rupeis samaan hommaan ;)

Joskus näissä "erikoislaakereissa" on välysnormieroja, koska nuo rullat joutuvat esim pakkasella tosikovaan kyytiin. Kaipa se normilaakerikin aikansa kestää :-\.

timo paa yv jos kiinostaa
ja sebu monta laakeri remonttii oon tehny että silloin kun laakerissa lukee koyo skf tai natci (laadukas ei kinkki)
niillä tuppaa olee sellanen taipumus että ne kestää vaikka ei ole c3

muuten vois laittaa kuvii tänne mutta ei osaa
se laakereiden vaihto ei ole kauheen ihmeellinen homma

kassisen kuvaamat rullat:

full

full

full

full

full

ja toi sisä holkki on alkuperäsen sisäskooli minkä sorvasin sopivaksi

#timo# sanoi
kassisen kuvaamat rullat:

full

full

full

full

full

Miten sait purettua tuon?Minullakin on -92 V6 Pajero ja yritin tänään purkaa tuota,mutta ei onnistunut!

ps.Laakeri kyllä irtosi tuosta peltikuoresta,mutta miten saadaan sisäholkki irti kun sehän on kaksiosainen en vaan löytänyt saumaa mistä ne irtoaa toisistaan!

sisöholkki on sisä skooli pitää sorvaa sopivaksi jos laakeri on irti niin sorviin kuu ja sorvaa siitä pikkasen pois

Takaisin
Ylös Bottom