pajeron startti ?

J

jaskajokunen

Guest
nyt pitäis saada startin solenoidi irti, lähteekö ilman startin irroittamista ( se siirtohaarukka tms. ) Pitäis vissiin voidella, rasvata ja herkistää tuota solenoidia kun aika useasti nykyään rääkäisee ohitse, tai siis ei kerkiä kehälle ennenkuin pyörittää. Hammaskehän pitäisi (toivottavasti ) olla ehyt eli vika on tuossa startissa ! Jos joutuu startin irrottamaan niin onko kamala homma (automaatti - laatikko ) ainakin yksi asentaja kerkisi pelottelemaan aikaavieväksi touhuksi tuon.
 
saa kyllä pois yläkautta jos ruuvit aukeaa ja kannattaa heti tehdä rittävästi tilaa itelle touhuta siis tavaraa edestä pois esim p-a suodatin yms.


mutta jos joutuu ottaan startin pois niin menee siin noin 30 min aikaa mutta tarvitaan metri jatkovartta ja nivel siihen päähän että ylettyy sieltä puolestavälistä autoo vääntään ne ruuvit auki ja jakolaatikon suoja tarvii ottaa pois..
 
niin mitähän rasvaa sinne solenoidiin uskaltais sit laittaa ? siis mikä auttais pisimpään, kun ei tuota viitsi alvariinsa olla irroittamassa !
 
Morjens.
Älä laita mitään mikä kerää likaa ja töhnää vaan puhdista ja kuivaa hyväksi ja laita sellaisena paikoilleen.
 
tai jos laitat jotain niin jotain ohutta ja sellainen hillitty määrä: ei yleis-vaseliinia (jäätyy) eikä koko starttia täyteen.

Mitenhän mahtaa olla, onko niissä alunperin jotain rasvaa?
 
olisikohan silikonirasva hyvää ? Mä ostin jarrujen liukuihin tarkoitettua "Hi-Tech" kamaa, luulisin tuon olevan tarkoitukseen sopivaa ? Eihän tuossa silikonin eristämiskyvystä haittaa ole kun magnetismi toimii eristeenkin läpi :-\
 
Solenoidin sydän on uutenakin aivan kuiva (tehtaalla) eki jos se tarvitsisi voitelua niin varmaankin se olisi voideltu jo tehtaalla.
Jättäisin itse voitelematta vaikka kuinka tekisi mieli liikkuvien osien väliin pistää jotakin.
Ja Hyvää Uutta Vuotta
 
tarkemmin ajateltuna tuo on kyllä aivan oikein eli puhdistan vain sen kunhan saan aikaiseksi moisen irroittamisen.
 
sähkösiin keloihin/solenoideihin ei saa ikinä laittaa mitään rasvaa. Tämän voi vahvistaa joku joka tekee töitä vuorosähkärinä teollisuudessa...
 
Alkaakohan minullakin olla startti vaihtokunnossa kun on pajeron käynnistys alkanut viime aikoina nikottelemaan, viimeksi tänään. Kun käynnisti autoa ja odotti että kuuluu se hehkun klikkaus ja sen jälkeen kääntää virta-avaimesta, niin ei mitään kuuluu vaan naksaus. Moneen kertaan yritin käynnistää, ei mitään. N. tunnin odottelun jälkeen se sitten lähti käyntiin ekalla yrityksellä ilman mitään nikottelua. Pari päivää sitten se teki saman tempun grillin autokaistalla, mutta lähti onneksi käyntiin parin startti yrityksen jälkeen. Eli onkohan startin hiilet vaan kuluneet loppun vai pitääköhän koko startti vaihtaa?
 
Hammer sanoi
Alkaakohan minullakin olla startti vaihtokunnossa kun .....
Hommaat vaan uuden solenoidin. Solenoidin "sydämmessä" on semmonen tappi, joka painasee kärjet kiinni ku on liikkunu tarpeeksi. No, tappi terstau aikaa myöten ja ei painakkaan kärkiä kiinni ku hyvällä tuurilla. Sen voi myös varmistaa tähän tapaan: ku startti ei lähe pyöriin(kuuluu vaan klik), niin pistät kaverin pitämään avainta startti asennossa ja kytket sopivalla työkalulla startista ne isot navat, jos startti lähtee pyöriin, niin vika solenoidissa. Kun ne navat kytkee yhteen, niin siellä jyllää aika suuret virrat, ettei ihan pikkumeisselillä kannata yrittää.
Itellä meni äsken kans solenoidi, oireet oli just tuommoset. Oli vielä perjantai ja piti saaha kosla liikenteeseen(auraukset), niin tein semmosen jutskan, että tinasin pikku möhkäleen siihen tapin nokkaan, niin pääsi viikonlopun yli.
 
Ennen kuin hankit uutta osaa, tarkasta herätinvirtajohdon liitin solenoidin päästä. Aika monesti ongelma löytyy löysästä liittimestä.
 
Nyt sain vihdosta viimein tuon startin irroitettua ja vika taitaakin olla hammaskehällä :-[ Pyörittelkin kehän läpi ja 3-4 kohtaa alkaa olemaan hampaat aika finaalissa eli tuo vika onkin mekaaninen, itse startin solenoidi liikkui herkästi, mutta nuo hampaat kehällä oli kurjan näköiset. Ostopuolelle jo ilmoituksen väsäsinkin, mutta jos juuri SINULLA olisi 148 tyypin vaihteistoon käypäinen kehä, niin lähestyppä e-maililla !
 
meikäläisellä on sama ongelma, mutta auto lähtee käyntiin kun toinen kolauttaa vasaralla startin kylkeen samalla kun toinen kääntää avaimesta....

tehdaskorjattu startti motonet 198,- ad outopaikka 336,-
 
Takaisin
Ylös Bottom