Niko Päivinen sanoiEikös sitä joku kokeillut, että Pajeron ahtimella saa paikallaan polkiessakin ahtoja? Pakopuoli on mitoitettu niin, että ahdin todellakin pyörii aina.
MVa~1 sanoiJa sitä ahdonalaisensyötönkalvonjousta (sanahirviö ;D ) voi löysätä tai kiristää pyörittämällä sitä hammasrattaan näköistä mutteria siellä pumpun sisällä, mihin se jousi vastaa.
(welmu) sanoiKäänsitkö karan oikeaan asentoon samalla?
pajerotdic sanoija taas lisäystä, elikkä katsastus tulossa ja ajattelin noi syötöt säätää lähemmäks orikinaalia ja tosiaan aikoinaan pyöritin joku 3 kierrosta lisää syöttöjä kuitenkin tyhjä käynti oli 1100 ja jos painoi kaasua vapaalla niin kierrokset jäi huutaa, ei tippunu ennen kun sammutti auton. nyt pyöritin 1,5 kierrosta takas päin ja kulkuun en huomannut mitään eroa? nyt pystyy painaa kaasua paikallaan ja ottaa hyvin kierroksia ja ne myös palaa tyhjä käynnille normaalisti. nyt pöläyttää mustaa kun paikallaan polkasee. kysyn nyt tässä samalla kun pakoputki kuuluu "virityksiin" niin, mitä säädöksiä katsastukseen tossa mallia kylkiputkella on? mulla ei nyt ole mitään vaimenninta mutta leimalle laitan pikku pöntön sinne ja oliko se näin että ei saa apparin puolelta tulla ulostulo? mulla se nyt tulee apparinpuolelta.
pajerotdic sanoieli siis vanhalla kellolla ei ollu noita 33 pyäriä? mulla ainaki oli ihan tuntuva ero kun oli mutikat ja sit nokian semmoset katukumit samaa kokoa, ni kyl mutikoil kaasupoljin on lähempänä syylaria ku katurenkailla.
mL200 sanoivarmaan pitäisi olla isompi turbo
Susihukka sanoiJos perusosilla varustetussa Pajerossa nostaa ahtopaineet vähän yli yhteen niin tarviiko alkaa vaihtamaan muutakin osaa? Eli kestääkö letkut sun muut vaihtamatta?
mikä idea tuolla T-haaralla ja umpinaisella putkenpätkällä tossa kakkoskoppasen Pajeron välijäähyttimessä turbolta tulevassa painelinjassa on?
mL200 sanoimulla ei ainankaan kuuluu "huokausta" noinkaan selvästi...
Isompi turbo,vapaasti virtaava filtteri ja paljon paineita. Esim 2.3TD vakio ahdin niin alkaa huokailemaan.mL200 sanoimitäs kaikkea tarttee tehrä pajelle, et huokailee tuollalailla kuten tuossa videossa...? ahdot 0.9, syöttöjä vajaa 4 kierrosta, putki melkein turbolta asti 3"...
Joo no siinä' totkessa onkin vähän isompi ahdistin kuin tuossa pajerossa Vrt. Holset HX30 vs tennispallo ;DmL200 sanoipaljonkohan tuossa videon autossa lie paineita...? vakio dodgekin huokas pelkillä syötön lisäyksille yläkierroksilta kun hölläs...
Nuhapumppu sanoiJoo no siinä' totkessa onkin vähän isompi ahdistin kuin tuossa pajerossa Vrt. Holset HX30 vs tennispallo ;D
Mr mmc sanoi:nykii ei mulla ainakaan ällä huokailut mitään vaikka 3" putki, 1,6-1,7bar ahdot :nykii
mitsumies12 sanoikyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet?
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?Mr mmc sanoise vakio virtaa ihan hyvin todistetusti yli 200hv... ja mulla ei ole ollu kantta suodattimessa ...
Joo niin olikin,muttei sillä ole mitään merkitystä minkälainen moottori/turbo suhde on vaan tuo huokaus tulee ihan sillä kun ilmaa saadaan liikkumaan isot määrät.mL200 sanoiniin niin, mutta autoon/voimaan nähden on samanlainen onneton tahistin... ja niissähän on vakiona muistaakseni 35 holsetti...
Riippuu hyvin paljon vaparista,mutta 90% ne on suunniteltu bensa autoihin ja niissä liikkuvat ilmamäärät eivät ole likikään samat kuin dieselissä,olipahan tuollainen 500hv riittävä vapari alkanut ahdistamaan alle 200hv tehoissa jo HJ:ssä,kun taas muokatulla vakio kotelolla oltiin päästy +300hv. Ongelmaksi oli tullut vaparin kanssa että ylhäällä moottori oli alkanut tukehtumaan.mitsumies12 sanoino kyllähä se aina paremmin vapaavirtaussuodatin virtaa mitä vakio suodatin...
Susihukka sanoiHmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?
Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...
EDIT: onko muuten näissä mitään järkeä?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37537.0;topicseen
mitsumies12 sanoikyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet?
Susihukka sanoiHmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?
Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...
Herää kysymys onko mitään järkeä ostaa 200e vapaavirtaus suodatinta 100hp pajeroon Jolla saa tehot 95hp jos ei toteuta kylmääilmaa kunnolla suotimelle eukkumitsumies12 sanoiniin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa
ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
Joo on,vaan ne on kans sitten ISOJA,toisena ongelmana nuissa on suodatus teho,sekun on aika karkea että kaikki oravaa pienempi on ahtimessa. Tuossa mersussa on 500hv,katukäytössä ja silti saa olla lukeman mukaan ahkerasti putsaamassa tuota suodatinta.mitsumies12 sanoiniin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa
ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...