pajeron "viritys"

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: pajeron "viritys"

Ja sitä ahdonalaisensyötönkalvonjousta (sanahirviö ;D ) voi löysätä tai kiristää pyörittämällä sitä hammasrattaan näköistä mutteria siellä pumpun sisällä, mihin se jousi vastaa.
 

s.kaulaote

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2009
Vs: pajeron "viritys"

Niko Päivinen sanoi
Eikös sitä joku kokeillut, että Pajeron ahtimella saa paikallaan polkiessakin ahtoja? Pakopuoli on mitoitettu niin, että ahdin todellakin pyörii aina.

Jos ei sillä mandariinilla saa paikallaan ahtoja ni sit ei millää.
Omassa jopa HX35 Holsetillakin saa sinne kilon hujakoille... :nykii

Ei kannata pelätä sitä huonon koneen mainetta! Oma on saanu sellasta lekua että ei mitään järkeä.. Jos turbo on mitotettu oikein eikä ole kauheesti pakopaineita niin kyllä se kestää sen minkä muutki!
Kansiongelmia ei ole ollu ollenkaa..
12mm nestepää vaa pumppuun ni alkaa rötää. Tossa omassa on vielä vakio ja kyllä se kumi palaa silläkin. :peukku

http://s64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/?action=view&current=Pajehyv.mp4
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

MVa~1 sanoi
Ja sitä ahdonalaisensyötönkalvonjousta (sanahirviö ;D ) voi löysätä tai kiristää pyörittämällä sitä hammasrattaan näköistä mutteria siellä pumpun sisällä, mihin se jousi vastaa.

ajatelin tota kokeilla, mikäs tos on max paljon sitä pystyy kiertää? ja selittääkö joku mulle miks tosta on loppunu savutus? ahdot samat syöttöä on nostettu entisestään, mutta kun paikaltaan lähtee pöläyttää tumman harmaat savut ja sit ei enää yhtään savua. ahdot 1,1bar kulkee aikalailla samanlailla. ja putki on siitä kun turbolta laskee auton alle siitä 3" takaoven kohdalta ulos. vaikuttaako putki kun ei ole yhtään vaimenninta??? virtaako niin hyvin ettei savu kerkee niin sankaksi ;D
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

vastaan itselle, se pyöri 2 kierrosta ja varttikierroksen. eipä tuntunu vaikuttavan mitään. alkanu epäillä toimiiko toi ahdonalainen systeemi mulla ollenkaan. mulla on otettu siitä ahdonalaisen letkusta ahtomittarille paineet ei pitäis vaikuttaa kun siitä putkesta paine pääsee mittarille niin loppu painehan menee samaa letkua sinne ahdonalaisen kalvolle. sit joku kuitenki miettii miks mulla on tossa se ahto mittari, NOH, kun mulla ei ole säätötankoa tossa hukkiksen kellolla ja laitoin siihen bleedin kiinni joten ei jää vaihto ehtoja kun toi ahdonalainen letku. mutta näin tällä kertaa.... :)
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

(welmu) sanoi
Käänsitkö karan oikeaan asentoon samalla?

kyllä kara on hiottu aika jyrkäksi ja on oikein päin. varmaan tuplaten jyrkempi mitä orkkis on.
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

elikkä uutta testiä, matka ajossa menee pikkuisen pienemmällä kaasun painaluksella. Mutta savua ei ole havaittavissa.
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

ja taas lisäystä, elikkä katsastus tulossa ja ajattelin noi syötöt säätää lähemmäks orikinaalia ja tosiaan aikoinaan pyöritin joku 3 kierrosta lisää syöttöjä kuitenkin tyhjä käynti oli 1100 ja jos painoi kaasua vapaalla niin kierrokset jäi huutaa, ei tippunu ennen kun sammutti auton. nyt pyöritin 1,5 kierrosta takas päin ja kulkuun en huomannut mitään eroa? nyt pystyy painaa kaasua paikallaan ja ottaa hyvin kierroksia ja ne myös palaa tyhjä käynnille normaalisti. nyt pöläyttää mustaa kun paikallaan polkasee. kysyn nyt tässä samalla kun pakoputki kuuluu "virityksiin" niin, mitä säädöksiä katsastukseen tossa mallia kylkiputkella on? mulla ei nyt ole mitään vaimenninta mutta leimalle laitan pikku pöntön sinne ja oliko se näin että ei saa apparin puolelta tulla ulostulo? mulla se nyt tulee apparinpuolelta.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

pajerotdic sanoi
ja taas lisäystä, elikkä katsastus tulossa ja ajattelin noi syötöt säätää lähemmäks orikinaalia ja tosiaan aikoinaan pyöritin joku 3 kierrosta lisää syöttöjä kuitenkin tyhjä käynti oli 1100 ja jos painoi kaasua vapaalla niin kierrokset jäi huutaa, ei tippunu ennen kun sammutti auton. nyt pyöritin 1,5 kierrosta takas päin ja kulkuun en huomannut mitään eroa? nyt pystyy painaa kaasua paikallaan ja ottaa hyvin kierroksia ja ne myös palaa tyhjä käynnille normaalisti. nyt pöläyttää mustaa kun paikallaan polkasee. kysyn nyt tässä samalla kun pakoputki kuuluu "virityksiin" niin, mitä säädöksiä katsastukseen tossa mallia kylkiputkella on? mulla ei nyt ole mitään vaimenninta mutta leimalle laitan pikku pöntön sinne ja oliko se näin että ei saa apparin puolelta tulla ulostulo? mulla se nyt tulee apparinpuolelta.

mulla on tullut autoissa putki ulos milloin mistäkin kohtaa ja ei ole ollut ongelmia sen asian suhteen. eikä myöskään desibeliä olla mittailtu koskaan, vaikka V8 höpöttää aika hyvin neljässä tonnissa ;D ja vielä noin muuten, että onko kuinka monella putki avara eli ilman vaimenninta tms.? ja itsehän kiersin syöttöö n. 4 kierrosta, ahtopuolelle en koskenut (muutakuin venttiilin tulppasin imusarjasta), niin mustaa tulee ennen ahtoja ja paikallaan. ahdot ku nousee, niin hyvin vähän tulee mustaa. mut eipähän toi hirveästi syö soppaakaan
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

noniin vika löytyi miksi ei ole kulkenut. kun tää on automaatti niin toi kickdown vaijeri estää kaasu vivun liikkumisen tappiin. kulkee silti paremmin kun vakio mutta kun kickdown vaijeri on "irti" niin menee niin v*tusti enemmän ;D 8) :driver paljos noin about savutus arvot vakiossa pitäis olla? eli kuinka tarkkaa täytyy toi syöttö vakioks kääntää että menee läpi vai meneekö läpi vaik olis pari kierrosta lisää vakioon verrattuna? mul oli joku 3-4 välillä ja nyt ruuvasin 2 ja vartin vakioon päin ja leimalle pitäis viedä. sanookos leima setä kun mulla on toi bleedi tos kiinni, jos jemmaan sen ruuvin tonne keskikonsolin sisään niin ettei se näy, mutta alkaako leima setä itkee kun näkee konehuoneesta et lähtee letkua ja tulee letkuja mitkä ei ole vakioita.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

ei ole semmoisesta käytännöstäkään kokemusta leimalla... tykkäävät vaan ku pärisee ja kovaa, utua ja mustaa sellaista kans pitää tulla ;D

mutta asiasta moottoriin... tuli vaihdettua semmoinen ahtopainekello jossa ei ole säädettävää tankoa. nytten mennään vakio ahdoilla, syötöt edelleen lisättynä se vajaa 4 kierrosta ja maaantiellä ahdot melkein jatkuvasti vaihdellen 0.5-0.8 bar (0.9bar max). ja ajaen vitos vaihteella, 80-90km/h, tietty nuo 33" mutikat vähän ahdistaa...

mistähän tuo johtuu, että nytten pysyy ahdot melkein tapissa maantiellä? putkisto turbolta 3" kuiteski... entisellä säädettävällä tangolla olevalla max ahdot oli 1.4bar ja maantiellä oli paineet 0.4-0.7bar... pitänee vissii virittää vähän lisää ;D
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

eli siis vanhalla kellolla ei ollu noita 33 pyäriä? mulla ainaki oli ihan tuntuva ero kun oli mutikat ja sit nokian semmoset katukumit samaa kokoa, ni kyl mutikoil kaasupoljin on lähempänä syylaria ku katurenkailla.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

pajerotdic sanoi
eli siis vanhalla kellolla ei ollu noita 33 pyäriä? mulla ainaki oli ihan tuntuva ero kun oli mutikat ja sit nokian semmoset katukumit samaa kokoa, ni kyl mutikoil kaasupoljin on lähempänä syylaria ku katurenkailla.

oli oli, silloin oli sama ulkovarustus kuin tälläkin... mutta se lienee normaalia, että alkaa vähän ahdistamaan. varmaan pitäisi olla isompi turbo ::)
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

Jos perusosilla varustetussa Pajerossa nostaa ahtopaineet vähän yli yhteen niin tarviiko alkaa vaihtamaan muutakin osaa? Eli kestääkö letkut sun muut vaihtamatta? Ei olis ihan just äkkiseltään varaa alkaa vaihtamaan imu-/pakosarjaa eikä myöskään itse turboa...

Jossain vaiheessa kyl virittelen noikin osat mut se on myöhempien aikojen juttuja. Osaako kukaan muuten vinkkaa mistä tuollainen L200:sen vapari löytyis ja mitä hintoja sellainen suunnilleen kustantaa?
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

Susihukka sanoi
Jos perusosilla varustetussa Pajerossa nostaa ahtopaineet vähän yli yhteen niin tarviiko alkaa vaihtamaan muutakin osaa? Eli kestääkö letkut sun muut vaihtamatta?

no joku muu voi pidemmällä kokemuksella kertoa, itsellä vasta 10tkm takana noilla syötön säädöillä ja ahdot on vähän vaihdellu max 1-1,3bar välillä. mutta kyllähän noi pitäis kestää jos muistaa nyrkkisääntönä jättää kylmällä koneella kenkiminen ja kenkimisen/raskaamman ajon jälkeen hetken tyhjäkäynti että paikat jäähtyy. ja jos ei ole välijäähy malli niiin ei tarvi koskee mihinkään 8) cooleri ensin ennenku alkaa sorkkia konetta sen enenpää.

ja vielä että toi oma on 1gen 2,5td (jälkiasennus cooleri) automaatti.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

Jep, intercooleri löytyy :) Niinpä taidan ruuvaa noi syötöt sopiviks heti kun ahtopainemittarin saan asennettua ;)
 

mitsumies12

New Member
Liittynyt
14 Lokakuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

http://www.youtube.com/watch?v=a1UERJ2u1-0&feature=related

siinä on pajerossa ainaki mukavat sävelet jos ei muuta ;)
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

mul lähti samanmoiset soundit kun oli 3" putki ilman vaimentimia ja tosta takaoven kohdalta tuli ulos. nykyään on yks vaimennin ja putki taakse asti.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Kertokaapa viisaammat mikä idea tuolla T-haaralla ja umpinaisella putkenpätkällä tossa kakkoskoppasen Pajeron välijäähyttimessä turbolta tulevassa painelinjassa on? Ykköskoppasen välijäähyttimessä sitä ei ole. Halutaanko sillä saavuttaa jotain ahtoviivettä vai kenties säilyttää painetta hetken pitempään imulinjassa esim. vaihtamisen aikana? En oikeesti tiedä ja kuulostaaki aika kaukaa haetulta :nykii
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

mikä idea tuolla T-haaralla ja umpinaisella putkenpätkällä tossa kakkoskoppasen Pajeron välijäähyttimessä turbolta tulevassa painelinjassa on?

Minusta se haiskahtaa äänenvaimentimelta, Helmholtz-resonaattorilta. Samanlaisia umpinaisia ulokkeita on esim. E3# Galanttien ilmanputsarien kyljessä, eli mistään turbo-spesifisestä jutusta ei luultavasti ole kyse. En ole itse ainakaan keksinyt mitään muuta selitystä niille, kuin tuo Helmholtz.
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Tuo kuulostaa kyllä enemmän järkeenkäyvältä teorialta vaikka ei ne imuäänet kyllä omaan korvaan kuulosta sen ihmeellisemmältä ilmankaan tuota putkea.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
mulla ei ainankaan kuuluu "huokausta" noinkaan selvästi...

mitäs kaikkea tarttee tehrä pajelle, et huokailee tuollalailla kuten tuossa videossa...? ahdot 0.9, syöttöjä vajaa 4 kierrosta, putki melkein turbolta asti 3"...
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
mitäs kaikkea tarttee tehrä pajelle, et huokailee tuollalailla kuten tuossa videossa...? ahdot 0.9, syöttöjä vajaa 4 kierrosta, putki melkein turbolta asti 3"...
Isompi turbo,vapaasti virtaava filtteri ja paljon paineita. Esim 2.3TD vakio ahdin niin alkaa huokailemaan.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

paljonkohan tuossa videon autossa lie paineita...? vakio dodgekin huokas pelkillä syötön lisäyksille yläkierroksilta kun hölläs...
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
paljonkohan tuossa videon autossa lie paineita...? vakio dodgekin huokas pelkillä syötön lisäyksille yläkierroksilta kun hölläs...
Joo no siinä' totkessa onkin vähän isompi ahdistin kuin tuossa pajerossa Vrt. Holset HX30 vs tennispallo ;D
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

Nuhapumppu sanoi
Joo no siinä' totkessa onkin vähän isompi ahdistin kuin tuossa pajerossa Vrt. Holset HX30 vs tennispallo ;D

niin niin, mutta autoon/voimaan nähden on samanlainen onneton tahistin... ja niissähän on vakiona muistaakseni 35 holsetti...
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

mulla huokas kuuluvasti jo 0,5 ahdoilla ku hölläs kaasun. 1-1,2 paineilla ni käänty päät että mikä siinä meni supra? skyline? ja henkseleitä paukuttaen köröttelin pajerolla 8) :driver
 

mitsumies12

New Member
Liittynyt
14 Lokakuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

0.9 killoo näkkyy videon napero ahtavan.. ei se tartte ku vähä ahtoja ja syöttöjä lissää, vapaa virtaus suodatin ja 3 tuuman putki..
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

sitten on varmaan pistettävä suodatin hankinta listalle, ku kaikki muut noista on jo tehty... sitä minäkin kattelin videossa, et alle kiloon jää paineet.

kilossa on paineet, syöttöjä rukattu, 3" putki... pitäis kyllä huokailla :nykii, no mutta jos se alkais kuulumaan ku hankkii amishöpöttimen :D imuputken päähän.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

Mr mmc sanoi
:nykii ei mulla ainakaan ällä huokailut mitään vaikka 3" putki, 1,6-1,7bar ahdot :nykii

sama vika tos mun pajeros, tai no, hyvin hyvin mieto huokaus kuuluu... mutta on kyllä melko onneton.

ot: rami kuitenkin huokas ihan kunnolla, vaikka automaatti, syötöt lisätty, vakio ahdot/ahtopaineletku halki viillettynä ahdot vakiosta pikkusen ylempänä, suora putki... ylhäältä kun hölläs ni johan huokas :D

pitänee koittaa hankkia takas semmonen mörkö ;D
 

mitsumies12

New Member
Liittynyt
14 Lokakuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

kyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet? :D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
kyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet? :D

se vakio virtaa ihan hyvin todistetusti yli 200hv... ja mulla ei ole ollu kantta suodattimessa ;) mutta ei niitä ääniä ylimääräisiä kyllä
ole kuulunu...
ettei nyt olisi pajerossa sen vuoksi sellaset äänet kun ahdin huutaa viimesiään pienen kokonsa vuoksi?
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

Mr mmc sanoi
se vakio virtaa ihan hyvin todistetusti yli 200hv... ja mulla ei ole ollu kantta suodattimessa ;)...
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?

Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...

EDIT: onko muuten näissä mitään järkeä?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37537.0;topicseen
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeron "viritys"

Elkää nyt oikeasti alkako mitään vapaavirtaus perkeleitä sinne laittamaan,ne tee muuta kuin ahdistaa menoa. Itsellä moinen on ollut ja huvikseen kokeilin ilman niin vetää kuin eri auto,siksi siirränkin ilmanputsarin nyt katolle(ei sovi konehuoneeseen) ja sinne tulee 2,8TDi ducaton suodatin ku se kuulema jaksaa virrata jopa HJ61 ilman tarpeisiin.
Diesel kun ottaa hieman erimäärän ilmaa kuin bensakone.
mL200 sanoi
niin niin, mutta autoon/voimaan nähden on samanlainen onneton tahistin... ja niissähän on vakiona muistaakseni 35 holsetti...
Joo niin olikin,muttei sillä ole mitään merkitystä minkälainen moottori/turbo suhde on vaan tuo huokaus tulee ihan sillä kun ilmaa saadaan liikkumaan isot määrät.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
no kyllähä se aina paremmin vapaavirtaussuodatin virtaa mitä vakio suodatin...
Riippuu hyvin paljon vaparista,mutta 90% ne on suunniteltu bensa autoihin ja niissä liikkuvat ilmamäärät eivät ole likikään samat kuin dieselissä,olipahan tuollainen 500hv riittävä vapari alkanut ahdistamaan alle 200hv tehoissa jo HJ:ssä,kun taas muokatulla vakio kotelolla oltiin päästy +300hv. Ongelmaksi oli tullut vaparin kanssa että ylhäällä moottori oli alkanut tukehtumaan.
En tietenkään kiellä laittamasta sitä sinne,onhan se helvetin hienoa kun auto savuaa aivan sikana kiihdytyksissä kun kone meinaa tukehtua,mutta jokainen tekee miten parhaaksi näkee,itse en enää tuota vaparia tuonne laita koska olen sen todennut ahdistavaksi.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

Susihukka sanoi
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?

Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...

EDIT: onko muuten näissä mitään järkeä?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37537.0;topicseen

mulla ei ollu kantta koska ei sopinu paikalleen...
ilmansuodatinkotelo kun tuli nurin kuriseen asentoon
vaparin ilmansuodatin kotelo

noilla klipseillä saa kyllä säädettyä ahtoja, mutta ei siitä mitään hyötyä ole kun on muutenkin niin surkee tuo pajeron turbo
ajaa melkein saman säätää tangosta
mutta jos ei pysty tangosta säätämään niin sillon ihan toimiva
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

itse meinasin käydä hiflexillä teetättämässä tollasen venttiilin, entisestä taitaa olla kuitti tallella ni samanlainen uus... ku on tuo kiintee tanko ja ei auttanut vaikka nostin koko höskää vähän ylöspäin.

pitänee siis alkaa suunnittelemaan jotakin isoa ilmansuodatinta, mikähän ois kaikista paras? että sais sen suurempia nikkarointeja paikalleen... itelläni olis yks L200 orkkis kotelo, jos siitä leikkelis ympäriltä (moottorin puolelle vois jättää) pellit pois ja siihen sitten jotakin isoa suodatinta sovittelemaan.
 

(welmu)

New Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
kyllä se rupiaa huokaileen ku virtaavamman suodattimen vaihtaa ku vakio on tommonen hirviä muovikoppa nii ei niitä imuääniä paljo kuulu... pitäs itekki rueta vähä rukkaa pajeroa.. hillitysti nyt aluksi syöttöö ja ahtoja ja sitte putkia uusiksi.. ootteko niihin ahdonalaisiin syöttöihin koskeneeet vai pelkästä hupiruuvista pumpun kylestä kääntäneet? :D

Omassa 2.8 pajessa ei mitään muutakun ahdonalaistasyöttöä ja paineet 1.1bar kyllä sillä jo 1.9td venton jättää ;) Ja savuttaa ennen paineiden nousua kyllä.. 2.8 pajerossa on niin kyrvällä paikalla tuo syöttöruuvi :seina


Sitten tuohon huokailuun eikö tuo enempikin nolon kuulosta, hetku 705 valmetti..
 

(welmu)

New Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

Susihukka sanoi
Hmm, hengittääkö minkä verran paremmin ilman kantta?
Onko sinulla mitään suojaa siinä ettei mene turhaa p*skaa sisään? Tuli mieleen et tilalle ku laittais jonku tiheähkön ritilän niin suojais isolta roskalta mut ei ahistais ilmavirtaa nimekskään...

Ei siihen tarvi mitään virityksiä rueta nysvään, kansi pois vain. Omassa ollu koko kesän. Äläkä ainakaan käännä taakse päin sitä sitten ainakin huononee kun kuumaa ilmaa ottaa.
 

mitsumies12

New Member
Liittynyt
14 Lokakuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

niin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa :D

ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
 

(welmu)

New Member
Liittynyt
16 Tammikuu 2011
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
niin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa :D

ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
Herää kysymys onko mitään järkeä ostaa 200e vapaavirtaus suodatinta 100hp pajeroon :D Jolla saa tehot 95hp jos ei toteuta kylmääilmaa kunnolla suotimelle :peukku
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeron "viritys"

mitsumies12 sanoi
niin kyllähä niitä vapareita on monenlaisia.. kyllähä niillä ei varmasti mittää tee jos bilteemasta ostaa :D

ja kummasti ne kuitenki nuo st mersu pojat jotka +500 mersusta ottaa nii joka pojalla on vappaavirtaussuodatin...
Joo on,vaan ne on kans sitten ISOJA,toisena ongelmana nuissa on suodatus teho,sekun on aika karkea että kaikki oravaa pienempi on ahtimessa. Tuossa mersussa on 500hv,katukäytössä ja silti saa olla lukeman mukaan ahkerasti putsaamassa tuota suodatinta.
attachment.php

Mutta siinäpä jokainen laittaa minkä haluaa,omakohtaiset kokemukset on vain huonoja ja tuollaista en enää laita,tarkoitus kun on ajaa muuallakin kuin siellä kadulla.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

Kolme asiaa, joita kannattaa miettiä putsareiden yhteydessä:

1. toimiiko samantyylinen putsari 1.6 vapari Hondassa ja 2.5 turbodieselissä? Pohdinnan pohjaksi: diesel ottaa jatkuvasti maksimimäärän ilmaa, vaparissa sitä rajoitetaan 99% ajasta läpällä.
2. jos vaparista menee hiukkanen läpi koneesta, niin pahimmillaan se voi osua venttiiliin tai muodostaa öljyn kanssa hiomatahnaa, lievimmillään ei mitään. Turbossa, mitä se sama hiukkanen tekee, kun se osuu lähes äänennopeudella 100000rpm pyörivään turbon siipeen?
3.onko tehtailla JO mietitty tätä samaa hommaa? -> miksi turbodieseleissä on lähes aina ISO ja hyvinsuodattava suodatin?

Tähän on monta koulukuntaa, mutta itse(kin) kammoksun turbodieseleissä, varsinkin ns. käyttöautoissa harvoja ja/tai pieniä vapaavirtaussuodattimia.
 
Ylös Bottom