pajeron "viritys"

ilkka.m

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2015
Vs: pajeron "viritys"

nopealla hakemisella en löytänyt täältä enkä muiltakaan foorumeilta kokemuksia pajeron jakolaatikon kestävyydestä.
eli pajeron tekniikka päivitystä tässä miettinyt, oman (gen1 2,5) koneen kanssa loppu mielenkiinto keväällä, kun juuri rempattu kansi halkes kahen kuukauden ajon jälkeen, eikä ollut hyllyssä enään ehjiä jäljellä.
moottorivalinta on vielä auki että mitä tulee, bensa kutonen tai sit joku vitos diiseli.. väännöt menee kuitenkin johonkin 500nm kieppeille, vähintään ja tällähetkellä mietinnässä, jos rakentas automaattilaatikolla ja yhdistäs siihen pajeron oman jakolaatikon, jolloin selviäis vielä omilla akseleilla ja hommana vielä suht helpolla tehtävissä. toinen vaihtoehto, jos päädyn bensakoneeseen, ottaa koko voimansiirto muun merkkisestä, (samalla tiheemmät perät) mutta sillon etupään kanssa menee hieman hankalaks että kelpaa leimalle ja kustannuksetkin pomppaa varmaan tonnilla
eli se kysymys kuuluu, onko mitään järkeä tehä omalla jakolaatikolla vai etsiikö jostain suosista vahvempaa? tietoa mistä? (kardaanin lähtö samalla puolella)
entäs etuperä ja vetarit? mikään täysverinen offi auto tästä ei tule mutta välillä hieman toinen pyörä ojassa ajellaan ;)
 

ilkka.m

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2015
Vs: pajeron "viritys"

itselleni vastaten, muuten olis toimiva, mutta välitykset turhan pitkät. jeepin jakis olis parempi ja tuurillaan vois poorituksetkin olla lähellä toyotan automaatti lootaan
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Kyllä toi oma jakis hakkaa jeepin jakiksen mennen tullen. Ei ole mitenkään kestävän maineessa nuo NP:t. 1 GEN Pajessa ketju tahtoo venyä puoleen miljoonaan km mennessä. Kakkoskoppasen Pajeron jakis on kyllä luotettava (huomattavasti vahvempi ketju). Ei noissa tuon ketjun lisäksi mitään muuta taida rikki saada. Toki jollain Jeepin NP231 tai 241:llä sais paremmat välitykset.
 

ilkka.m

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2015
Vs: pajeron "viritys"

itsellä on yks kappale rikkoontuneita tullut vastaan, mutta tarinan mukaan se oli lähinnä särkemällä säretty.
tietysti jos rakentas kaks peräkkäin, vois olla yks ratkasu. tai sitten joku välitys paketti laitettava. onkos noi gen 1 ja 2 jakikset muuten keskenään vaihtokelposia? jos ekaan versioon laittaa gen1 kun niitä tossa muutama on ja sitten parantelee sen mukaan miltä tuntuu
ehkä se on vaan rohkeesti talven mittaan hommattava se kone ja laatikko ja sitten alettava ihmettelemään että kuinka ne saadaan tonne yhdistettyä
 
Ylös Bottom