pajeron "viritys"

H

henriseppa

Guest
tervehdys kaikille! uusi tulokas olen ja heti alan pommittaa kysymyksillä. miten saisi lisää potkua ilman ostoksia silleen et kone kestää?
 

neppi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2006
Sijainti
kausala
Vs: pajeron "viritys"

Tervetuloa Foorumille!

'Haku' sanalla "Pajero" antaa aikapaljon luettavaa. Sieltä löytyy myös kaipaamiasi viritysohjeita. Ihan kuvien kera.

Ihan ensteks voisit nostaa ahtopaineita ja syöttöjä. Siihen ei tarvi olla mekaanikko. Vaik joskus tuntuu, et kaikki tääl on... ::)

Väljempi pakorööri auttaa kans, tosin siihen (ainaki useimmiten) tarvii jo vähän ostaa.

Enivei. Tsemppii ja varo ettet jää foorumikoukkuun. 8)

Neppi
 

pajero22

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2006
Sijainti
Laitila
Vs: pajeron "viritys"

Mielenkiintoinen aihe. Tietoa löytyy varmasti, mut voitais täälläkin käsitellä aihetta tyyliin mitä tehtiin ja mitä vaikutti..
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

Omassani on ahtopaineet jossaki 1,6-1,7 tienoilla (1,5bar mittari), syöttöjä senverran, ettei saa tyhjäkäyntiä alle 1000rpm, lisäsyötön kalvon alta se muoviprikka poistettu, välijäähdytin, 2,5" pakoputki yhdellä suoralla Simmonssin vaimentajalla. Näillä eväillä pärjää kiihdytyksessä ainakin 1,8 ruisku subarulle, tai ainakin menee hyvin tasoissa, 2,6 Omegalle ei enää pärjää :). En sitten tiedä, onko se nyt mikään valtavan mullistava suoritus, mutta kaikki emmeet koneessa on kuitenkin orokinelliä ja pumpulla ajettu kohta 530tkm. Eikähän tuo Pajero muutenkaan ole oikein optimaalinen kiihdytyspeli ainakaan minulla...roinaa jokunen sata kiloa kyydissä, isot renkaat ja vaihteenvälit niin lyhyet, että kokoajan saa olla pykältämässä. Polttoaineen kulutukseen ei ole ollut mitään vaikutusta.

Edit: senverran tarkennusta, että tässä minun Pajerossahan on TC05-10A turbo, eli pikkusen isompi kun uudemmissa Pajeroissa.
 
H

henriseppa

Guest
Vs: pajeron "viritys"

Omassani on ahtopaineet jossaki 1,6-1,7 tienoilla (1,5bar mittari), syöttöjä senverran, ettei saa tyhjäkäyntiä alle 1000rpm, lisäsyötön kalvon alta se muoviprikka poistettu, välijäähdytin, 2,5" pakoputki yhdellä suoralla Simmonssin vaimentajalla. Näillä eväillä pärjää kiihdytyksessä ainakin 1,8 ruisku subarulle, tai ainakin menee hyvin tasoissa, 2,6 Omegalle ei enää pärjää . En sitten tiedä, onko se nyt mikään valtavan mullistava suoritus, mutta kaikki emmeet koneessa on kuitenkin orokinelliä ja pumpulla ajettu kohta 530tkm. Eikähän tuo Pajero muutenkaan ole oikein optimaalinen kiihdytyspeli ainakaan minulla...roinaa jokunen sata kiloa kyydissä, isot renkaat ja vaihteenvälit niin lyhyet, että kokoajan saa olla pykältämässä. Polttoaineen kulutukseen ei ole ollut mitään vaikutusta.



onko pajeron oma cooleri? missä on lisäsyöttö?
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

henriseppa sanoi
onko pajeron oma cooleri? missä on lisäsyöttö?
Joku mersun cooleri keulalle asennettuna.

Lisäsyötöstä(Ahdonalaisen syötön lisäys): http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm vaikka kuvat onkin VW:stä, niin samannäköinen pumppu on mitsussakin (Boschin lisenssillä tehty).
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=14920.0 tuon ku vielä lukaset läpi, niin jo on kumma, jos ei ala tienoo voimasavuun peittymään ;)
 

weikko80

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2006
Vs: pajeron "viritys"

Juu ei tartte olla tosiaankaa mikää mekaanikko pikkuviritysten kans.. Ite lisäsin pajeen ensin syöttöä (ohjeet yllä olevissa linkeissä) ja sit nostin ahtoja hitusen. Hukkaportin säätötanko oli jumissa ni laitoin hukkiksen kellon korvakkeen alle 3 prikkaa per pultti ;D . Tuolla näky paineet nousevan kilon hujakoille. Ei mikään maata mullistava muutos ollu,mut näyttää ainaki paremmalta ku mittari liikkuu enemmän ;D
 

neppi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2006
Sijainti
kausala
Vs: pajeron "viritys"

Noniin ja sitteku nämä "reilustiyliyhen-kerholaiset" vielä pikkusen punastellen kertoo 'henriseppa'lle, mitkä ne manuaalinmukaiset ahdot on, ni aletaanki keskustelu... ;D

neppi
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

henriseppa sanoi
Omassani on ahtopaineet jossaki 1,6-1,7 tienoilla (1,5bar mittari), syöttöjä senverran, ettei saa tyhjäkäyntiä alle 1000rpm, lisäsyötön kalvon alta se muoviprikka poistettu, välijäähdytin, 2,5" pakoputki yhdellä suoralla Simmonssin vaimentajalla. Näillä eväillä pärjää kiihdytyksessä ainakin 1,8 ruisku subarulle, tai ainakin menee hyvin tasoissa, 2,6 Omegalle ei enää pärjää . En sitten tiedä, onko se nyt mikään valtavan mullistava suoritus, mutta kaikki emmeet koneessa on kuitenkin orokinelliä ja pumpulla ajettu kohta 530tkm. Eikähän tuo Pajero muutenkaan ole oikein optimaalinen kiihdytyspeli ainakaan minulla...roinaa jokunen sata kiloa kyydissä, isot renkaat ja vaihteenvälit niin lyhyet, että kokoajan saa olla pykältämässä. Polttoaineen kulutukseen ei ole ollut mitään vaikutusta.



onko pajeron oma cooleri? missä on lisäsyöttö?

omat kokemukset oli (2.3TD galant) että vielä lisäksi etit L200 vaparin imusarjan :peukku ja jos vielä lisää tahtoo nin pakosarja uusiksi ja parempi ahdin... koneen pitäs kestää lähes 2bar ahtoja :peukku
omassa farkku gallussa en tiedä paljonko oli parhaillaan triscon 1,5bar mittari meni pohjaan että helisi ;D
ja ainakin 2 litraset Vulvan TD sillä pesi mennen tulle... taisipa omegakin katella perä valoja :nykii

tuossa 2.3sessa vain se vika että syl.putket tippuu :seina
jos tässä vielä saa omat projektit hyvään malliin niin himo olisi tehdä takapotku galant 2.5TD koneella ja kokeilla voiko sillä tappaa ne mustasavu mersut ;D
 

weikko80

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2006
Vs: pajeron "viritys"

neppi sanoi
Noniin ja sitteku nämä "reilustiyliyhen-kerholaiset" vielä pikkusen punastellen kertoo 'henriseppa'lle, mitkä ne manuaalinmukaiset ahdot on, ni aletaanki keskustelu... ;D

neppi

Eikös ne ole vakiona 0.6-0.7 luokkaa. 0.65 taisi olla mulla kun mittarin asensin. Kannattaa muuten ostaa mittari jostain hydraulivehkeitä myyvästä puljusta. Sain nestevaimennetun 1.5 kiloon näyttävän mittarin n. 30 €urolla. Asennuskin oli helppo,passas suoraan kallistusmittarin reikään ku niitä kokoja oli ihan valita asti siellä liikkeessä.
 

neppi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2006
Sijainti
kausala
Vs: pajeron "viritys"

EEEEEEIIIHÄN nyt kallistusmittaria voi poistaa!!! Mistäs sit näkee et on nurin?

Mulla on aito sukkahousuvaimennettu Motonet mittari ja makso alta 20€. Koon kanssa ei ollu valinnanvaikeutta, ku ei ollu ku yhtä kokoo.

Ja turha kuvitella että oisin siihen kuplan paikalle sitä laittanu! Mulla on senverran lentäjänverta suolistossa, että nautin kun saan seurata et onks "kuula keskellä" ! ;D
 

PAJ3RO

Member
Liittynyt
5 Helmikuu 2007
Sijainti
Mikkeli
Vs: pajeron "viritys"

Joo, se on hauskaa seurata sitä kallistusmittarii :D
Harmi vaan et ei oo pätkä pajeroissa niitä :-\, pitäsköhän ottaa se keskimittaristo pitkästä varaosa pajerosta, ni sais ittellekki sellasen ;)
 

jan weck

pajero -90 2.5 tdic
Liittynyt
22 Marraskuu 2006
Vs: pajeron "viritys"

eipä kannata sen ottaa mittareita se kallistusmittarin takia,mulla se oli halki sieltä päältä ja kusi sitä nestettä mäelle. nyt sen paikalla on ahtopaine mittari. :peukku
 
H

henriseppa

Guest
Vs: pajeron "viritys"

mitä hyötyä tuosta paineen alaisen syötön nostamisesta on?
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

henriseppa sanoi
mitä hyötyä tuosta paineen alaisen syötön nostamisesta on?
Siitä on se hyöty, että syötön määrä lisääntyy vasta sitten kun ahtopainekin on noussut, eli ei savuta niin paljon kun kaasu polkastaan pohjaan.
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: pajeron "viritys"

Alkoi oikeen kiehtomaan tää homma ;D

Mites tuo on kumpaa syöttöö kannattaa käytännössä lisätä, vai onko se niin että molempia sopivassa suhteessa?

Tuo perus syötön lisäys nyt ei niin mystiseltä kuullosta, pikkasen ruuvia kireemmälle... Mutta tuo ahdonalainen, karaa kääntämällä vai jousta löysäämällä? Alkaako kara / kolo kulumaan jos pienllä paineella värisee (niin kuulemma monesti käy, tai niin ne isot pojat kerto ::) ;D ;D)

onkos tuolla kolossa jokin neula jota tuo kartio painaa, ts. lentääkö pumpusta osia kun karan nostaa?
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

Kannattaa ensin poistaa se muovinen prikka siitä karanvarresta. Sen jälkeen alkaa rukkaamaan syöttöjä sopivaksi, eli lisää vaikka puolikierrosta ja käy kokeileen, että ei savuta ihan hirveesti.

Siinä lisäsyötönkarassa se kartio hieman epäkeskeinen, mutta niin vähän että en ole huomanut vedoissa ero sen asennossa. Myöskään sitä jousta en ole kiristänyt tai löysännyt.
No isot pojat puhuu mitä puhuu, mutta ei minulla siinä karanvarressa ainakaan ole juuri minkäänlaista jälkeä.

Karan kolossa on edestäpäin tuleva pikkunen tappi, jos kara irti kääntää kaasua, niin se tappi tulee jonku matkaa ulos, eli pikku meisselillä vaan painasee sen takaisin, että saa karan taas paikoilleen.
 

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Vs: pajeron "viritys"

no pitääpä alkaa tutustumaan tuohon systeemiin....... tais isot pojat puhua muista koloista ;D ;D
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

Nyt on itelläniki se vaparin imusarja paikoillaan :peukku Aika imakasti nostaa ahtoja, ja näyttää ettei konekkaan käy niin kuumana.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

nettijussi sanoi
Nyt on itelläniki se vaparin imusarja paikoillaan :peukku Aika imakasti nostaa ahtoja, ja näyttää ettei konekkaan käy niin kuumana.

eikös ollutkin aikas kova muutos koneen käyttäytymiseen? ;D

ex td gallu (2.3td) ainakin muuttu aikas paljon ;)
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: pajeron "viritys"

JKorpela sanoi
eikös ollutkin aikas kova muutos koneen käyttäytymiseen? ;D

ex td gallu (2.3td) ainakin muuttu aikas paljon ;)
Joo kyllä ero on yllättävän suuri. Vetää paljon paremmin pintakaasullakin. Ahtoja tullu pikkusen taas nosteltua senverran, että "ylipaineventtiili" aukesi ;D http://personal.inet.fi/koti/nettijussi/possahti.jpg
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

neppi sanoi
No hups! :eek:


Mistäs semmosen vaparin imusarjan sais? Paitsi tosta delicasta?

vapari L200 taitaa olla paras malli mutta myös L300 vaparin kelpaa :peukku

itellä oli sillon pajeron välijäähy + L300 imusarja TD gallussa ja kyl se ihan sopivasti kulki :-* (ahdot max 1.6bar)
 

neppi

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2006
Sijainti
kausala
Vs: pajeron "viritys"

neppi sanoi
Mistäs semmosen vaparin imusarjan sais? Paitsi tosta delicasta?

Eihän mun Deli ees oo vapari! Huijasin teitä kaikkia! Hähhää, siitäs saitte!

Se täytyy jonku toisen autostä sit käyvvä...

Neppis
 

road star

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2007
Vs: pajeron "viritys"

nettijussi sanoi
Kannattaa ensin poistaa se muovinen prikka siitä karanvarresta. Sen jälkeen alkaa rukkaamaan syöttöjä sopivaksi, eli lisää vaikka puolikierrosta ja käy kokeileen, että ei savuta ihan hirveesti.

Siinä lisäsyötönkarassa se kartio hieman epäkeskeinen, mutta niin vähän että en ole huomanut vedoissa ero sen asennossa. Myöskään sitä jousta en ole kiristänyt tai löysännyt.
No isot pojat puhuu mitä puhuu, mutta ei minulla siinä karanvarressa ainakaan ole juuri minkäänlaista jälkeä.

Karan kolossa on edestäpäin tuleva pikkunen tappi, jos kara irti kääntää kaasua, niin se tappi tulee jonku matkaa ulos, eli pikku meisselillä vaan painasee sen takaisin, että saa karan taas paikoilleen.
jos haluaa vielä enemmän tehoja niin kannataa rälläkällä jyrkentää tuota lisäsyötönkaraa. itellä melkein poikki asti. ja samassa paikassa on se jousi josta voi säätää millaisilla ahtopaineilla lisäsyöttö alkaa pelaamaan. aika vähissä on nuo vaparin imusarjat.
 

road star

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2007
Vs: pajeron "viritys"

onkos kukaan käyttänyt kantta pajalla tai vaihtanut nokka akselia erinlaiseen.entäpä pakosarja. niin ja venttiilien sorvaukset vielä. onko tekiöitä!?.
 

joopa joo

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2006
Sijainti
vantaa
Vs: pajeron "viritys"

road star sanoi
onkos kukaan käyttänyt kantta pajalla tai vaihtanut nokka akselia erinlaiseen.entäpä pakosarja. niin ja venttiilien sorvaukset vielä. onko tekiöitä!?

Kuinka pitkällä itse olet kuin tuollaisia kyselet ja mistä päin.

Voidaan jatkaat privalla jos liian tunkeileva kysymys.

T:Antti
 

road star

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2007
Vs: pajeron "viritys"

no ei ole kysymys änkeevä. ajattelin vaan että onko kukaan panostanut kaikki peliin. ja paljonko on saatu suomessa noin niinkuin lähes koti konstein tehoja. en oikeastaan sen pidemmällä kuin muutkaan. siksi ajattelin vähän kysellä mitä kanattaisi tehdä seuraavaksi!?
 

joopa joo

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2006
Sijainti
vantaa
Vs: pajeron "viritys"

Mitä muutoksia tehty,kun kantta jo olet tekemässä ;D :driver :peukku

Ja kysymys mistä päin oli tarkoitettu.Esim jos pääkaupunki seudulta niin vaihdetaan kokemuksi vaikka kahvin äärellä.

PS:En kyllä kahvia juo muuta kylläkin.
 

JanneK

New Member
Liittynyt
27 Marraskuu 2006
Vs: pajeron "viritys"

road star sanoi
onkos kukaan käyttänyt kantta pajalla tai vaihtanut nokka akselia erinlaiseen.entäpä pakosarja. niin ja venttiilien sorvaukset vielä. onko tekiöitä!?.
Pääkaupunkiseudulla: Virtauskansi Ky täydenpalvelun kansipaja.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

tämmöstä esson puhetta kun ei ole ammattilainen :p

road star sanoi
no ei ole kysymys änkeevä. ajattelin vaan että onko kukaan panostanut kaikki peliin. ja paljonko on saatu suomessa noin niinkuin lähes koti konstein tehoja. en oikeastaan sen pidemmällä kuin muutkaan. siksi ajattelin vähän kysellä mitä kanattaisi tehdä seuraavaksi!?

youtubeen hakusanaksi "team1000" niin löytyy dynoa ja rata ajoa...

syöttöpumppu kannattaa melkein teettää jossain esim samassa pajassa mitä
"team1000" käyttää(en muista kyl paikkaa :-X ), heillä 2.3TD ja jonkin verran yli 200hv endurance galantissa...
tällä galantilla rikottu muutama luokan rataennätys... on bemu ja fordi pojat ihmeissään ku nokivasara menee
oikeesti lujaa :peukku niin ja paikalla näyttää olevan vakio ahdin hiukan modattuna :nykii (hukkaportiton)
paineet 1,7 - 2,2 riippuen kisan pituudesta, pa kulutus jossain 18-20l/h :-*

2,5" putki on todenäkösesti liian pieni ainakin 2.3td (tuo team1000 auto) oli ahdistava
3" putki ja ahtimeltakin downpipe uusiksi ja isomaksi,
l200 imusarja ja pakosarja väkertää lisä hukkaportilla niin johan alkaa saamaan potkua :peukku
 

joopa joo

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2006
Sijainti
vantaa
Vs: pajeron "viritys"

Perus jutut samat mitkä muissakin turbo peleissä,tosin kiisselissä pitää toi pumppu modaa.Voi tehdä itse tai teetättää riippuu kunkin osaamistasosta,näihin volkkarin suku pumppuihin ei ole ns vaikeeta vaihtaa nestepää ja syöttölevy.

Itse lähtisin ensin kuitenkin ongelma kohdasta pakosarja ja turbo,joiden modaaminen myös parantaa huomattavasti moottorin käyttö ikää,siis tiettyyn rajaan asti :peukku
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

joopa joo sanoi
Perus jutut samat mitkä muissakin turbo peleissä,tosin kiisselissä pitää toi pumppu modaa.Voi tehdä itse tai teetättää riippuu kunkin osaamistasosta,näihin volkkarin suku pumppuihin ei ole ns vaikeeta vaihtaa nestepää ja syöttölevy.

Itse lähtisin ensin kuitenkin ongelma kohdasta pakosarja ja turbo,joiden modaaminen myös parantaa huomattavasti moottorin käyttö ikää,siis tiettyyn rajaan asti :peukku

2.3td koneen vakio nestepää riittää 190hv todistetusti... se ei ehkä ole ensimmäinen sorvattava paikka...
eniten vaikuttaa imusarjan välijäähdyttimen ja pakoputken hengittäminen vakio pakosarja hengittää sen
n 200hv asti myöskin todistetusti...

mun henk.koht mielipide on tuosta nestepään vaihdosta että jostain syystä vagit pitää varustaa järjettömän kokoisella nestepäällä että saadaan tehoa... onkohan galantissa 2.3td:ssä tuo 10mm nestepää vakiona pieni se on mutta riittää melkein 3x vakiotehoon :nykii

itse en omista tiiseliä enää... sivusta seuranneena endurance ajoja....
 

joopa joo

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2006
Sijainti
vantaa
Vs: pajeron "viritys"


2.3td koneen vakio nestepää riittää 190hv todistetusti... se ei ehkä ole ensimmäinen sorvattava paikka...Joo täysin yliviritettynä
eniten vaikuttaa imusarjan välijäähdyttimen ja pakoputken hengittäminen vakio pakosarja hengittää sen
n 200hv asti myöskin todistetusti... Vastapaineet taivaassa .

mun henk.koht mielipide on tuosta nestepään vaihdosta että jostain syystä vagit pitää varustaa järjettömän kokoisella nestepäällä että saadaan tehoa... onkohan galantissa 2.3td:ssä tuo 10mm nestepää vakiona pieni se on mutta riittää melkein 3x vakiotehoon :nykii Edelleen täysin yliviritettynä.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

joopa joo sanoi
....Joo täysin yliviritettynä
....Vastapaineet taivaassa .
.... Edelleen täysin yliviritettynä.

no eikös tässä virityksestä ole kyse?
190hv on säätöjen rajoissa ja pysyy tyhjäkäynti vielä normaalina, 203hv oli paras mutta tyhjäkäynti oli jo sit järjetön.

vastapaineista en sano mitään, joka tapauksessa tuohon on päästy ja ks. autolla ajetaan tinni tiskissä 6 & 24h yms kisoja.

selitä yliviritetty? :nykii
onko nyt väliä jos hyvään tulokseen pääsee suhteelisen edullisesti ite sorvaamalla vakio osia
ja kestävyys on syhteellisen hyvä kerratuihin tehoihin nähden?
 

joopa joo

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2006
Sijainti
vantaa
Vs: pajeron "viritys"

no eikös tässä virityksestä ole kyse?
190hv on säätöjen rajoissa ja pysyy tyhjäkäynti vielä normaalina, 203hv oli paras mutta tyhjäkäynti oli jo sit järjetön.Edelleen tehdäänkö hyvää moottoria vai budjetilla/edes vähän kestävää.

vastapaineista en sano mitään, joka tapauksessa tuohon on päästy ja ks. autolla ajetaan tinni tiskissä 6 & 24h yms kisoja.Joo vakio turbo,cooleri,imusarja???????????????

selitä yliviritetty? :nykii
onko nyt väliä jos hyvään tulokseen pääsee suhteelisen edullisesti ite sorvaamalla vakio osia
ja kestävyys on syhteellisen hyvä kerratuihin tehoihin nähden?Joooooo

tehdäänkö hyvää vai jotain muuta.Miten niin hyvään tulokseen ,tuo kaukana hyvästä.


Omasta okei 3,0l 6syl diesel 12v (sitten tähän moottoriin käytettiin ainoastaan minun vähät raha varani ja jos lisää ois ollut perheellisellä olisi tullut paljon parempi 700e hx50/vst vnt oikeesti iso 1500e plus paljon muuta, auto myyty jo monta vuotta sitten mutta ei samanlaisena kun minulla oli!!!!!!!!) moottorista penkitettin 1,5 bar 400hv Apunani ollut myös minun mielestä yksi suomen parhaista turbo guruista.

Olen pahoillani että kommentoin asioista,se loppuu nyt tähän.

En osaa kirjoittaa selvästi mutta toivottavasti edes joku tajuaa.


PS:Anteeksi /Antti 0405008957






Nyt jos jaksat vielä väitellä niin antaa olla,minä en.

Ugh olen puhunut ,jos asiaa voi soittaa vastaan jos huvittaa tai voin.Soitan kyllä takaisin.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

joopa joo sanoi
no eikös tässä virityksestä ole kyse?
190hv on säätöjen rajoissa ja pysyy tyhjäkäynti vielä normaalina, 203hv oli paras mutta tyhjäkäynti oli jo sit järjetön.Edelleen tehdäänkö hyvää moottoria vai budjetilla/edes vähän kestävää.
vastapaineista en sano mitään, joka tapauksessa tuohon on päästy ja ks. autolla ajetaan tinni tiskissä 6 & 24h yms kisoja.Joo vakio turbo,cooleri,imusarja???????????????
selitä yliviritetty? :nykii
onko nyt väliä jos hyvään tulokseen pääsee suhteelisen edullisesti ite sorvaamalla vakio osia
ja kestävyys on syhteellisen hyvä kerratuihin tehoihin nähden?Joooooo
tehdäänkö hyvää vai jotain muuta.Miten niin hyvään tulokseen ,tuo kaukana hyvästä.
Omasta okei 3,0l 6syl diesel 12v (sitten tähän moottoriin käytettiin ainoastaan minun vähät raha varani ja jos lisää ois ollut perheellisellä olisi tullut paljon parempi 700e hx50/vst vnt oikeesti iso 1500e plus paljon muuta, auto myyty jo monta vuotta sitten mutta ei samanlaisena kun minulla oli!!!!!!!!) moottorista penkitettin 1,5 bar 400hv Apunani ollut myös minun mielestä yksi suomen parhaista turbo guruista.
Olen pahoillani että kommentoin asioista,se loppuu nyt tähän.
En osaa kirjoittaa selvästi mutta toivottavasti edes joku tajuaa.
PS:Anteeksi /Antti 0405008957
Nyt jos jaksat vielä väitellä niin antaa olla,minä en.
Ugh olen puhunut ,jos asiaa voi soittaa vastaan jos huvittaa tai voin.Soitan kyllä takaisin.

älä nyt hermostu :nykii
84hv nostaminen 4 pyttysessä suhteelisen pitkä iskuisessa koneessa lähelle 200hv
onnistuu siis suhteelisen helposti, eihän tässä nyt ollut mistää hirvittävästä tehosta kysymys?
kone on joka tapauksessa vanha ja mielestäni 84hv -> 190hv on hyvin
ja budjetti luokan homma.

siinä olet juuri oikessa että ilma pitää saada koneeseen ja koneesta ulos mahdollisiman hyvin,
sen jälkeen syötön hienosäätö yms työ.

en mielestäni kyseen alaistanu osaamista, ilmaisin vain mielipiteeni tuosta syöttöpumpun
liiallisesta rukkaamisesta, liika tiiseli kun ei kumminkaan sitä voimaa tuo ellei ole tuota
yhteis tuumin korostettua ilman saantia/pakokaasujen poistoa ole tehty kuntoon.
 

joopa joo

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2006
Sijainti
vantaa
Vs: pajeron "viritys"

Lisätään sen verran että penkki loppui kesken siis 400hv,ensimmäinen keskustelu meni penkittäjän kanssa joten (penkittäjä kysyi)bensa vai diisseli vastasin diisseli ,kysyin mihin penkki riittää(penkittäjä) vähän huvittuneena 400hv paljon tossa pitäisi olla.Vastasin en tiedä mutt katotaan.Eka veto varovasti sutii tuutteko painoksi,sitten kysyi mihin asti voi kierrättää,vastasin 6500rpm.Toka veto hyvä ei sudi ,kysyin no mites kun ahtoo oli vasta 1,5bar että lisätäänkö(penkittäjä)ei tarvii kun penkki enää riitä.

Okei ohi aiheen,mutta se siitä.

Jos pikku rahalla haluaa rakentaa,niin minun mielestä ekat kohteet,turbo,cooleri,imusarja,putkisto.
 

Sergey

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Minua näin uutena pätkäpajeron omistajana kiinnotaa myös pikkupiristys. Oma on '88 2,5td ic. Onko tuon 3.0 V6 bensan jarrut, voimansiirto yms. samat kuin tässä mun autossa? Jos alan ruuvaamaan tehoja, olisi ne kiva saada myös rekisteriotteeseen ettei virkamiehillä olisi nokkaan koputtamista maantiellä... Maksimi lain sallima tehohan olisi 169hp vai mitä?
 

khonkonen

New Member
Liittynyt
9 Lokakuu 2007
Vs: pajeron "viritys"

nettijussi sanoi
Nyt on itelläniki se vaparin imusarja paikoillaan :peukku Aika imakasti nostaa ahtoja, ja näyttää ettei konekkaan käy niin kuumana.

Unohitta mainita, jotta tuo ei käy helposti muutaku intercooler malliin. Tollaseen pelkkään td:hen joutuu rakentaan putkea aika vinhasti... ;)
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: pajeron "viritys"

Vaparin imusarjahan huutaa cooleria. Ja helppo asentaa viel keulalle noin niiku lähtönsä puolesta. Ei tarvi välttis sitä scooppipeltiä. ;D Kyllä minä ainaki laittasin coolerin jos laittasin sen vaparin imusatsin. Vai pitäiskö sanoa KUN laitan.

Ei kai se turbo siin offihommassa sen kummemmin jäähytystä kaipaa. Totta se jäähtyy niinku normiajossaki. Ilmaahan siittä huilaa läpi samalla lailla. Ainoa on, että joudut tietty käyttään vähän enemmän voimaa siellä kantojen seassa ku tasamaalla. Se ilmanputsarilta lokasuojaan menevä putki kannattaa vaan kääntää pois sieltä lokasuojasta kaikissa pajeroissa, ei pelkästään offipeleissä. Toki offariinhan tulee snorkkeli?? :peukku
 

tlaracing

New Member
Liittynyt
23 Kesäkuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Oletteko vaihtanu kuinka paljon isompia ahtimia,oma 2.5 92 pätkän ahdin on kyllä kun pulloon puhaltais
paineita 1.1 bar ja savua riittävästi eikä mee kyllä mihinkään.
Imusarjaa kyllä kaipais orkkis on kun vanhassa agliassa.
Luulis pahvin ja kannen pääsevän paljon helpommalla kun olis iso turbo.
paljonko 2.5 nen kestää kierroksia ?
Olis 3/4 carretti ylimääräisenä jos sitä koittais.
Onko näitä ahdettu mekaanisella ahtimella,olis eaton m-45 ylimääräisenä, ainakin pakopuoli hengittäis !
Kun olette laittanu isompaa välijäähdytintä mihin olette siirtäny öljynjäähdyttimen,meinasin jos nostais
koneenpäälle alkuperäisen coolerin paikalle
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

noniin vanha aihe mutta sopii tähän eikä uutta viitti tehä.
gen1 pajero kyseessä
kysymys 1. paljos tuo ahdonalainen syöttö kalvo tarvi paineita että menee pohjaan vakio jousella? mistäs sais löysempiä jousia mahdollisesti?
kysymys 2. mites muilla matka ajossa noi ahdot on? mietin onko mulla vähän turhan kovat ku mökille ajaa pari tuntia ja ahdot lähes koko matkan siinä 0,6-0,9bar 80-110km/h. onko kova rääkki noilla ahdoilla noin pitkään yhtä jaksoisesti?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

kysymys 2. mites muilla matka ajossa noi ahdot on? mietin onko mulla vähän turhan kovat ku mökille ajaa pari tuntia ja ahdot lähes koko matkan siinä 0,6-0,9bar 80-110km/h. onko kova rääkki noilla ahdoilla noin pitkään yhtä jaksoisesti?

Kuulostaa aika normaalilta, ahdin on todellakin mitoitettu noin. Kyllä se sen muutaman satkun kestää noin.
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

okei selvä juttu. kun eka turbo diisseli mulla ku muistelin edellisellä bensa turbolla kun ajo 120km/h ei ollu ahdot ku 0,0bar ;D mutta toisaalta tos pajeros toi ilman vastus on yhtä hyvä kun tiiliskivellä että sekin vaikuttaa ja noi mutikat ei vierintävastukselta ole mitkään parhaat. että ihan järkeenkäypää että joutuu kuormittaa koko ajan että vauhti pysyy. turhaan huolestuin ei muuta ku :driver
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

Eikös sitä joku kokeillut, että Pajeron ahtimella saa paikallaan polkiessakin ahtoja? Pakopuoli on mitoitettu niin, että ahdin todellakin pyörii aina.
 
P

pajerotdic

Guest
Vs: pajeron "viritys"

mä en pysty kokeilee kun jos polkasen pohjaan jää huutaa kierrokset täysille=sopivsti ruuvattu syöttöä 8) ajossa ei haittaa kun automaatti ni ku ei tarvi kytkintä käyttää niin voi täydellä kaasulla kiihdyttää ni ei huomaa sitä kierrosten huutamista.
 
Ylös Bottom