H
henriseppa
Guest
tervehdys kaikille! uusi tulokas olen ja heti alan pommittaa kysymyksillä. miten saisi lisää potkua ilman ostoksia silleen et kone kestää?
Joku mersun cooleri keulalle asennettuna.henriseppa sanoionko pajeron oma cooleri? missä on lisäsyöttö?
henriseppa sanoiOmassani on ahtopaineet jossaki 1,6-1,7 tienoilla (1,5bar mittari), syöttöjä senverran, ettei saa tyhjäkäyntiä alle 1000rpm, lisäsyötön kalvon alta se muoviprikka poistettu, välijäähdytin, 2,5" pakoputki yhdellä suoralla Simmonssin vaimentajalla. Näillä eväillä pärjää kiihdytyksessä ainakin 1,8 ruisku subarulle, tai ainakin menee hyvin tasoissa, 2,6 Omegalle ei enää pärjää . En sitten tiedä, onko se nyt mikään valtavan mullistava suoritus, mutta kaikki emmeet koneessa on kuitenkin orokinelliä ja pumpulla ajettu kohta 530tkm. Eikähän tuo Pajero muutenkaan ole oikein optimaalinen kiihdytyspeli ainakaan minulla...roinaa jokunen sata kiloa kyydissä, isot renkaat ja vaihteenvälit niin lyhyet, että kokoajan saa olla pykältämässä. Polttoaineen kulutukseen ei ole ollut mitään vaikutusta.
onko pajeron oma cooleri? missä on lisäsyöttö?
neppi sanoiNoniin ja sitteku nämä "reilustiyliyhen-kerholaiset" vielä pikkusen punastellen kertoo 'henriseppa'lle, mitkä ne manuaalinmukaiset ahdot on, ni aletaanki keskustelu... ;D
neppi
Siitä on se hyöty, että syötön määrä lisääntyy vasta sitten kun ahtopainekin on noussut, eli ei savuta niin paljon kun kaasu polkastaan pohjaan.henriseppa sanoimitä hyötyä tuosta paineen alaisen syötön nostamisesta on?
nettijussi sanoiNyt on itelläniki se vaparin imusarja paikoillaan eukku Aika imakasti nostaa ahtoja, ja näyttää ettei konekkaan käy niin kuumana.
Joo kyllä ero on yllättävän suuri. Vetää paljon paremmin pintakaasullakin. Ahtoja tullu pikkusen taas nosteltua senverran, että "ylipaineventtiili" aukesi ;D http://personal.inet.fi/koti/nettijussi/possahti.jpgJKorpela sanoieikös ollutkin aikas kova muutos koneen käyttäytymiseen? ;D
ex td gallu (2.3td) ainakin muuttu aikas paljon
neppi sanoiNo hups!
Mistäs semmosen vaparin imusarjan sais? Paitsi tosta delicasta?
neppi sanoiMistäs semmosen vaparin imusarjan sais? Paitsi tosta delicasta?
jos haluaa vielä enemmän tehoja niin kannataa rälläkällä jyrkentää tuota lisäsyötönkaraa. itellä melkein poikki asti. ja samassa paikassa on se jousi josta voi säätää millaisilla ahtopaineilla lisäsyöttö alkaa pelaamaan. aika vähissä on nuo vaparin imusarjat.nettijussi sanoiKannattaa ensin poistaa se muovinen prikka siitä karanvarresta. Sen jälkeen alkaa rukkaamaan syöttöjä sopivaksi, eli lisää vaikka puolikierrosta ja käy kokeileen, että ei savuta ihan hirveesti.
Siinä lisäsyötönkarassa se kartio hieman epäkeskeinen, mutta niin vähän että en ole huomanut vedoissa ero sen asennossa. Myöskään sitä jousta en ole kiristänyt tai löysännyt.
No isot pojat puhuu mitä puhuu, mutta ei minulla siinä karanvarressa ainakaan ole juuri minkäänlaista jälkeä.
Karan kolossa on edestäpäin tuleva pikkunen tappi, jos kara irti kääntää kaasua, niin se tappi tulee jonku matkaa ulos, eli pikku meisselillä vaan painasee sen takaisin, että saa karan taas paikoilleen.
road star sanoionkos kukaan käyttänyt kantta pajalla tai vaihtanut nokka akselia erinlaiseen.entäpä pakosarja. niin ja venttiilien sorvaukset vielä. onko tekiöitä!?
Kuinka pitkällä itse olet kuin tuollaisia kyselet ja mistä päin.
Voidaan jatkaat privalla jos liian tunkeileva kysymys.
T:Antti
Pääkaupunkiseudulla: Virtauskansi Ky täydenpalvelun kansipaja.road star sanoionkos kukaan käyttänyt kantta pajalla tai vaihtanut nokka akselia erinlaiseen.entäpä pakosarja. niin ja venttiilien sorvaukset vielä. onko tekiöitä!?.
road star sanoino ei ole kysymys änkeevä. ajattelin vaan että onko kukaan panostanut kaikki peliin. ja paljonko on saatu suomessa noin niinkuin lähes koti konstein tehoja. en oikeastaan sen pidemmällä kuin muutkaan. siksi ajattelin vähän kysellä mitä kanattaisi tehdä seuraavaksi!?
joopa joo sanoiPerus jutut samat mitkä muissakin turbo peleissä,tosin kiisselissä pitää toi pumppu modaa.Voi tehdä itse tai teetättää riippuu kunkin osaamistasosta,näihin volkkarin suku pumppuihin ei ole ns vaikeeta vaihtaa nestepää ja syöttölevy.
Itse lähtisin ensin kuitenkin ongelma kohdasta pakosarja ja turbo,joiden modaaminen myös parantaa huomattavasti moottorin käyttö ikää,siis tiettyyn rajaan asti eukku
joopa joo sanoi....Joo täysin yliviritettynä
....Vastapaineet taivaassa .
.... Edelleen täysin yliviritettynä.
joopa joo sanoino eikös tässä virityksestä ole kyse?
190hv on säätöjen rajoissa ja pysyy tyhjäkäynti vielä normaalina, 203hv oli paras mutta tyhjäkäynti oli jo sit järjetön.Edelleen tehdäänkö hyvää moottoria vai budjetilla/edes vähän kestävää.
vastapaineista en sano mitään, joka tapauksessa tuohon on päästy ja ks. autolla ajetaan tinni tiskissä 6 & 24h yms kisoja.Joo vakio turbo,cooleri,imusarja???????????????
selitä yliviritetty? :nykii
onko nyt väliä jos hyvään tulokseen pääsee suhteelisen edullisesti ite sorvaamalla vakio osia
ja kestävyys on syhteellisen hyvä kerratuihin tehoihin nähden?Joooooo
tehdäänkö hyvää vai jotain muuta.Miten niin hyvään tulokseen ,tuo kaukana hyvästä.
Omasta okei 3,0l 6syl diesel 12v (sitten tähän moottoriin käytettiin ainoastaan minun vähät raha varani ja jos lisää ois ollut perheellisellä olisi tullut paljon parempi 700e hx50/vst vnt oikeesti iso 1500e plus paljon muuta, auto myyty jo monta vuotta sitten mutta ei samanlaisena kun minulla oli!!!!!!!!) moottorista penkitettin 1,5 bar 400hv Apunani ollut myös minun mielestä yksi suomen parhaista turbo guruista.
Olen pahoillani että kommentoin asioista,se loppuu nyt tähän.
En osaa kirjoittaa selvästi mutta toivottavasti edes joku tajuaa.
PS:Anteeksi /Antti 0405008957
Nyt jos jaksat vielä väitellä niin antaa olla,minä en.
Ugh olen puhunut ,jos asiaa voi soittaa vastaan jos huvittaa tai voin.Soitan kyllä takaisin.
nettijussi sanoiNyt on itelläniki se vaparin imusarja paikoillaan eukku Aika imakasti nostaa ahtoja, ja näyttää ettei konekkaan käy niin kuumana.
kysymys 2. mites muilla matka ajossa noi ahdot on? mietin onko mulla vähän turhan kovat ku mökille ajaa pari tuntia ja ahdot lähes koko matkan siinä 0,6-0,9bar 80-110km/h. onko kova rääkki noilla ahdoilla noin pitkään yhtä jaksoisesti?