Phev ei mene ev-tilaan

TepiA

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2017
Moi, tuli ongelma 2014 Phev. Käynnistäessä tuli ilmoitus ASC system service required. Ei mene ready tilaan ja vaihteenvalitsin jää N:lle. Onko kellään tullut samaa vastaan ja onko korjaamolle hinausauton kyyti ainut vaihtoehto vai löytyykö keltään neuvoja mitä voisi itse kokeilla?
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

Itse ottaisin 12V akun kengät irti, antaisin olla irti jonkin aikaa ja käyttäisin elvyttävää akkulaturia täyttämään akun. Jos uudelleen lataus auttaa, hankkisin tämän jälkeen uuden akun. Toki ehkä kokeiluhin vaikuttaisi se, onko autossa takuuta vai ei.

Tuo akku sijaitsee takakontissa. Neljä vuottakin on pitkä aika tuolle mopon akulle.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

TepiA sanoi
Moi, tuli ongelma 2014 Phev. Käynnistäessä tuli ilmoitus ASC system service required. Ei mene ready tilaan ja vaihteenvalitsin jää N:lle. Onko kellään tullut samaa vastaan ja onko korjaamolle hinausauton kyyti ainut vaihtoehto vai löytyykö keltään neuvoja mitä voisi itse kokeilla?
Onko tuontiauto ja sellaine lätkä avaimissa mukana?
Silloin lisätty ylimääräine ajonesto ja tekee tuota kun patteri lopussa tai muuten ei saanut yhteyttä ja koitit käyntiin.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

On tuontiauto ja musta lätkä tuli avaimien mukana. Mitä patteria tarkoitat? Avaimenko?
Jos otan 12V akun kaapelit irti meneekö paljon asetuksia uusiksi?
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

TepiA sanoi
Musta lätkä on sisältä tyhjä.
Sellane postimerkkiä isompi neliö lätkä?
Vie se radioalle tai rattipylvään lähelle eri kohtaan. Se siel ny ei saa yhteyttä. Se o iha paska systeemi ja kannattaa purattaa pois. Missäpäin vaikutat?
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

En ole pitänyt lätkää mukana. Täyty kokeilla. Kiitos vinkistä. Rupesin lataamaan 12V akkua ja sehän on tyhjä. Olisko se menny. Eka pakkasilla ilmeni. Poika oli käynnistänyt auton. Pistänyt puhaltimet täysille ja mennyt raappaamaan laseja. Moottori oli kuitenkin lähtenyt käyntii, niin kertoi. Sitten kun oli yrttänyt lähteä ajamaan oli tullut asc ilmoitus eikä vaihdetta saanut päälle. Olisko puhaltimet ja valot imassu huonon akun tyhjäksi 5 asteen pakkasyön jälkeen. Lahden seudulta olen. Vuoden auto pelannut hyvin. Sitä kyllä olen ihmetellyt ettei ole mitään eloa s-awc näytöllä. Kauko ohjauta olen harjoitellut ja ipadillä yhteys löytyi. Täytyy harjoitella lämmitystoimintoa talvea varten.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

Kannattaa heti vaihtaa se akku uuteen.
Ja olikohan et pittää olla agm tyypin akku.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

Akku otti ladatessa virtaa reippaasti ja noin 6h jälkeen laski 0,5A:iin. Ei ollut latauksesta apua. Onko sitten niin sökö ettei anna virtaa tai sitten on jotain muuta. Sama asc-herja eikä mene ready tilaan.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että akku on entinen. Onhan sillä jo ikääkin.

Mietin, että olisiko autoon laitettu ajovirrat kun latauspistoke on ollut vielä kiinni? Silloinhan puhallin pyörii ja valotkin palavat. Mittaristossa näkyy tällöin akun varoitus ja moottorin häiriövalo. Tarkoituksellinen juttu, ettei lähde ajamaan piuhan ollessa kiinni, mutta olisi tuon voinut kauniimminkin hoitaa. Tuossa tilassa varaus kestää muutamia minuutteja ja tietenkään akku ei kestä montaa tyhjäksi purkautumista.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

kokeilin vielä apuvirtaa. Kytkin sen akkuun mutta ei ollut apua.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

tommosen löysin....josko apua....ilmeisesti akku vaihtoon...
https://boostedforums.net/showthread.php?556-Weak-battery-quot-ASC-system-service-required-quot-and-quot-4wd-system-service-required-quot-lights
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

Huoli pois. Viime viikolla painin saman ongelman kanssa.

Auto kärrättiin Deltaan huoltoon ja parin tunnin päästä sieltä tulikin soitto: Ajonestojärjestelmä aiheuttaa ongelmia. Deltan mukaan he ovat korjailleet näitä useampia viimeisen kuukauden aikana. Nimenomaan Hollantilaisia PHEVejä.

Ajonestojärjestelmä kytkettiin pois päältä ja auto toimii taas normaalisti. Auto on ostettu kesäkuussa, joten parin sähköpostin jälkeen autokauppa suostui maksamaan myös tästä aiheutuneet kulut.

Edit. Autoista en mitään tiedä, mutta Deltan kaveri taisi sanoa seuraavaa: Ajonestojärjestelmän sähköt on kytketty samaan kohtaan kuin jarrujen sähköt = Tämä aiheuttaa sellaista vikaa, että auto luulee jarrujen olevan rikki -> ASC System Service Required.
 
Vs: Phev ei mene ev-tilaan

Sehän se oli Hollannissa laitettu ylimääräinen ajonestolaite. Niin kuin Harri K:n jo aikaisemmin arvelit. Mega-Auto hoiti hienosti purkuhomman :peukku.
 
Huomenta! Perskules, hajosi eilen "kotilatauspiuha" :( Mistäköhän lähtisi uutta etsimään on niin hiton kalliita alkuperäiset
 
Miten piuha vaiko boksi hajosi? Olisiko se korjattavissa vielä? Alkaa oma kotilatauspiuha olemaan sen verran mutkalla että saas nähdä milloin jää kahva käteen :)

Enivei, oman type1-type2 kaapelin tilasin https://evcables.co.uk , vajaa satasen halvempi kuin Suomesta. Näytti olevan myös matkalatureita, oisko nekin edullisempia kuin täällä?
 
Luulin ekaks et olis vaan kaapelin vaihto ollut mutta piuhat mitattu ja ehjät. Vettä oli jonniin verran päässyt boxiin ja boxi hiukka ottanut osumaa mutta ei auta vaan fault valo palaa aina vaan :( sviddu kysyin marmoritiskiltä piuhaa ja hinta 1170€ ei jumankauta mitä hintoja. Täytyypä tsekata tuo evcables :)
Edittiä: No nyt alkoi selviämään, vaimo oli kuulemma peruuttanut toisella autolla yks päivä päältä kun poika oli sen kontista ottanut ja heittänyt väärään kohtaan et voisko olla yhteyttä toimimattomuuteen??? Ei ihme kun boxi hiukka irvistää :mad:
 
Viimeksi muokattu
Onko kellään kokemusta noista EI alkuperäisistä kaapeleista? Alilta saisi tosiaan muutaman kaapelin tuolla Mitsun hinnalla :oops:
 
Ebay:sta voi etsiä käytettyä laturia. Johonkin 300 Eur näytti olevan tarjolla. Tosin, jos GB:stä tilaa, joutuu vaihtamaan töpselin. Kannattaa muistaa että myös vanhemman Nissan leaf:n laturi pelaa (siis j1772 -liitimellä varustettu).

Kiina-latureista ei kokemusta, jos niistä joku olisi valittava, niin mitä paljon myydään esim. Duosida tai Zencar.
 
Tuli kuitenkin hommattua se RAYn kaapeli. Muutes ihan ookoolta vaikuttaa mutta kellolla olevasta lämmitystolpasta kun tankkaa niin joutuu kikkailemaan hiukan kun kaapelissa on oletuksena 10A moodi ja jos haluaa täydellä 16A ladata niin joutuu aina näpyttelemään sen palikkaan uudestaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom