PHEV Watchdog

Liittynyt
18 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
2
#1
Osaisko joku tulkita tyhmälle näitä?
Ja samalla kommenttia lukemista, kiitos!

Screenshot_20190403-145524.jpg
Screenshot_20190403-145321.jpg
Screenshot_20190403-145256.jpg
Screenshot_20190403-145157.jpg
Screenshot_20190403-145524.jpg Screenshot_20190403-145321.jpg Screenshot_20190403-145256.jpg Screenshot_20190403-145157.jpg
 
Viimeksi muokattu

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
72
#2
Tärkein varmaan tuo että 87.9% akun kapasiteetista jäljellä, se on 100tkm ajetulle autolle varmaan ihan erinomainen tulos.
 
Liittynyt
26 Elokuu 2017
Tykkäykset
12
#3
Olen lähiaikoina menossa ostamaan Outlander PHEV:iä, akun kunto olisi kiva tarkistaa ennen ostoa.
Olisiko jollain lainata OBD bluetooth palikkaa pääkaupunkiseudulla. Olen tilannut oman palikan, mutta ei varmaankaan kerkeä saapua, ennenkuin menen ostamaan auton.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
72
#5
72684Ah. Meinaako toi lukema et montako amppeerituntia akkuihin on "elämän" aikana ladattu?
Ylempänä näkyy töpseli jonka vieressä 16360Ah, uskoisin että tuo tarkoittaa että minkä verran on töpselisähköä ladattu.

72684Ah tarkoittaa varmaankin että minkä verran on akkua ladattu JA purettu, kun on nuolet kahteen suuntaan tuossa akussa. Siinä on toki esim tuo 16360Ah mukana jo kahteen kertaan, kun ensin on töpselistä ladattu ja sitten ajon aikana purettu. Lisäksi näkyy sekin sähkö mikä on ajon aikana kerätty talteen jarrutuksissa ja sitten käytetty pois.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
28
#6
Niin voi olla. Onhan tuota jonkin verran eroa akuston käytössä, vaikka lähes saman verran ajettuja autoja. Tämä se on kans sellanen asia mikä pitäisi ostajan ymmärtää, että vaikka olisi vähän ajettu mutta edellinen kuski hyvin aktiivinen sähkön käyttäjä niin tietenkin näkyy akun kunnossa.
 

Liitetiedostot

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tykkäykset
25
#7
Mikä sitten on akun kannalta kuluttavaa? Se, että ajaa bensalla ja auto pitää varauksen hädissään siinä 30 % vai se että latailee täyteen usein.

Keli on toinen. Lämpimässä ajo on akulle kuluttavampaa kuin viileämmässä ajo.
 
Liittynyt
26 Elokuu 2017
Tykkäykset
12
#8
Olen lähiaikoina menossa ostamaan Outlander PHEV:iä, akun kunto olisi kiva tarkistaa ennen ostoa.
Olisiko jollain lainata OBD bluetooth palikkaa pääkaupunkiseudulla. Olen tilannut oman palikan, mutta ei varmaankaan kerkeä saapua, ennenkuin menen ostamaan auton.
Tai jos joku viitsii lähteä mittaamaan, tarjoon kuljetukset ja safkat.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
245
#11
Just tuli viikonloppuna käytyä tuolla siskon luona. Pitää kattoa ehtisikö joku ilta. Vähän tiukilla nää vapaa-ajat tällä hetkellä. Millon sä olit ajatellut mennä kattomaan sitä autoa?
 
Liittynyt
16 Tammikuu 2019
Tykkäykset
0
#13
Terve minkälaisia palikoita olette tilanneet Android -puhelinta varten? Ei kuulemma löydy M-korjaamolta pikatsekkausta vaan joutuu ajamaan 8h ohjelman läpi joka kai sitten kalibroi akun samalla. Mutta olisi kiva tietää ensin onko kalibroinnin tarpeessa vai ei?
 
Liittynyt
19 Marraskuu 2019
Tykkäykset
9
#23

sako

Outlander 2.0
Liittynyt
1 Syyskuu 2004
Tykkäykset
0
#26
Onko kellään tietoa mitä tarkoittaa nuo viestiketjun aloittajan kuvassa olevat symbolit akun tilasta ?
Ja sit toinen jutttu kun näe watchdogilla kaikkia tietoja mitä netistä on löytynyt kuvia esim. latausajoista, kerroista, yms.
Vai pitääkö latausjohto olla kiinni, kun tsekkaa ?
OBD palikka on bluetooth elm327, mutta oiskohan se sit vanhempi versio että ei lue kaikkia tietoja.

Ja kun tekee Battery Condition niin siinä ei näy ku se ensimmäinen tsekkaus 14.9 (72,8Ah). Oon tehnyt muinakin päivinä tsekkauksia ja ne ei tule listoille vaikka range, ajettu km määrä on muuttunut. Sitten jos latauksen jälkeen katsoo niin uusi tieto tulee jos prosestit on suuremmat kuin edellisessä (99% 28,8Ah -->106,5% 31Ah).
 
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tykkäykset
7
#27
Niihin symboleihin saa selityksen kun tökkää lukuja sormella. Sovelluksessa siis aukeaa pop-up-teksti, joka kertoo mitä se luku tarkoittaa.

SOH päivittyy aika-ajoin, ei joka päivä tai joka kerta kun yhdistät autoon. Eli se mitä se näyttää ylimpänä on viimeisimmän muutoksen jälkeen todettu ajantasaisin tieto. Itsellä mennyt viime aikoina luokkaa 1000 km ja 50 päivää muutosten välillä.

Jos yläreunasta on valittu vivusta "SOC", Battery conditionin alla näkyy myös korkein ja matalin havaittu SOC (state of charge), jota ei tule sekoittaa SOH:iin.
 
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tykkäykset
7
#29
Avaa Watchdogin, raapaisee näyttöä alaspäin niin että vihreä yläpalkki tulee esiin, tökkää palkin oikeassa reunassa olevaa kolmea pistettä ja aukeavasta valikosta valitsee "battery condition". Esiin tulee vihreitä ja mahdollisesi erisävyisiä punaisia ja sinisiä "kortteja". Vihreät kortit on SOH-tietoja, ja jos sieltä oikeasta yläkulmasta valitsee SOC:n aktiiviseksi, niin esiin tulevat punaiset ja siniset kortit. Punaiset näyttää akun habaitun korkeimman lataustason ja siniset alimman.

Korttia tökkäämällä tulee tuon aloitusviestin kuvan mukainen lista dataa esiin, ja jokaista datapistettä kun tökkää, niin saa esiin selitteen mitä tieto tarkoittaa.
 
Ylös Bottom