Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Miten olenkaan pärjännyt ilman tätä topikkia näinkin pitkään..



Ja heti ensimmäisenä:
Pitkään jo mietityttänyt tuo Audin E-tron konsepti,eli 4*s.moottorit,313hp/4500Nm(!) vääntö,SILTI 4,8s 0-100km/h?!
Täh,suttaako se paikallaan sen 3,5s,ennenkuin liikahtaa?


Tuohan nyt on niin turhauttavaa että voisivat samantien haudata koko konseptinsa!
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ST sanoi
Ja heti ensimmäisenä:
Pitkään jo mietityttänyt tuo Audin E-tron konsepti,eli 4*s.moottorit,313hp/4500Nm(!) vääntö,SILTI 4,8s 0-100km/h?!
Täh,suttaako se paikallaan sen 3,5s,ennenkuin liikahtaa?

Tehoon ja luultavasti isoon painoon suhteutettuna ihan ok aika.

Jos vääntöä onkin 0 kierroksella 4500 Nm niin eipä se paljon lohduta kun teho on 0.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

tähän liittyen...
mistähän muuten johtuu että oikeestaan kaikki eurooppalaiset autot:

hyvät tehot -> ei kulje kumminkaan ->pienempi tehosella japasilla
helposti paremat suoritus arvot...

esim. mikä meillä oli 2.8 4-motion golffatti 204hv ja oliko nyt 280nm max vääntö...
niin 104kw@240nm(penkitys) galantilla huomattavasti parempi kiihtyvyys.... ja vasta 200kmh jälkeen alkaa saavuttamaan... kun toi e3x mitsun ilman vastus on mitä on... :nykii
joka tapauksessa 5km matkalla ei klonks vaagenilla ei perässä pysy...
myös 1.8 crx menee paljon kloksua peremin...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ast sanoi
Tehoon ja luultavasti isoon painoon suhteutettuna ihan ok aika.

Jos vääntöä onkin 0 kierroksella 4500 Nm niin eipä se paljon lohduta kun teho on 0.

Tuo vääntö on todennäköisesti renkailta. Onhan jo Evo kolmosessakin päälle 4500Nm vääntöä renkailta ekalla vaihteella. Toi sähköauto viekin varmaan aika 6-0 sitten kun vauhti kasvaa.

V6-Golfista sen verran että on aivan pirun painava auto, ei ihme jos sitä vie jollain kevyemmällä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MakeM sanoi
V6-Golfista sen verran että on aivan pirun painava auto, ei ihme jos sitä vie jollain kevyemmällä.

bingo ;D oma paino 1830kg ;D supertankki mopon moottorilla ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MakeM sanoi
Koska bensamoottorissa vaihdetaan isompaa vaihdetta ja vääntömomentti renkailta laskee.

Ja sähkömoottorissa tapahtuu mitä?

Vastaus: vääntömomentti laskee kierrosten noustessa :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
mistähän muuten johtuu että oikeestaan kaikki eurooppalaiset autot:
hyvät tehot -> ei kulje kumminkaan ->pienempi tehosella japasilla
helposti paremat suoritus arvot...
Voiskohan tuohon japsien parempiin suoritusarvoihin löytyä ratkaisuna myös voimansiirto, pito ja välitykset. Eli varsinkin bratwursti tekeleet ovat suunniteltu kovanopeuksiseen suoraan moottoritieajoon, joten pääkriteerinä suunnittelussa on ollu silloin vain tähtäys mahdollisemman suureen huippunopeuteen. Nehän ovat aina olleet huippunopeudeltaan kovakulkuisempia kuin japsit tai mitä ainakin tehdasilmoituksia lukee, mutta sitten kiihtyvyyksissä häviää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ast sanoi
Ja sähkömoottorissa tapahtuu mitä?

Vastaus: vääntömomentti laskee kierrosten noustessa :)

Laskee toki, moottorista riippuen. Polttomoottoriautossa kun vedetään kolmonen tuvassa saattaa sähkömoottorilla olla vielä esim. 2/3 maksimiväännöstä käytössä.

Jossain vaiheessa tuo sähkömoottorinkin käyrä alkaa tietysti laskemaan aika jyrkästi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Sähkömoottoreissa ne käyrät tosiaan käytännössä romahtavat sen tietyn pisteen jälkeen, moottorista riippuen.

Tossa pdf:ssä on käyristä esimerkit, muistaakseni tuo on vielä aika korkealle hyvin kiertävä moottori:

http://www.azuredynamics.com/products/force-drive/documents/AC24_DMOC445ProductSheet.pdf

Ja tuosta sivu 2. Joku vois tollasella paketilla jonkun vanhan Coltin muuttaa sähköautoks :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MakeM sanoi
Laskee toki, moottorista riippuen. Polttomoottoriautossa kun vedetään kolmonen tuvassa saattaa sähkömoottorilla olla vielä esim. 2/3 maksimiväännöstä käytössä.

Jossain vaiheessa tuo sähkömoottorinkin käyrä alkaa tietysti laskemaan aika jyrkästi.

Moottori + vaihteisto yhdistelmällähän tietyllä ajonopeudella saadaan eniten vääntömomenttia pyörille sillä vaihteella millä moottori tuottaa suurimman tehon. Jos molempien moottorien teho on vaikkapa 300 hv niin epätodennököisemmin sähkömoottori on ilman muutettavaa välityssuhdetta huipputehonsa alueella vielä noissa nopeuksissa jos autolle halutaan edes jonkinlainen huippunopeus. Todennäköisesti siis samantehoisella polttomoottorilla saadaan tuossakin tilanteessa enemmän vääntöä pyörille vaihteiston ansiosta.

P.S. yksinkertaistuksen vuoksi voimansiirron häviöitä ei ole huomioitu ylläolevassa ja riippuu tietysti paljon moottorien tehokäyrien muodoista.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

olis kyllä kätevä tollanen 150km ajo matkalla oleva sähkö auto
ainakin mun kohdalla... vois työmaalla ladata aina ;D

jos sitä virittelis sähkö mönkkärin? ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ast sanoi
Moottori + vaihteisto yhdistelmällähän tietyllä ajonopeudella saadaan eniten vääntömomenttia pyörille sillä vaihteella millä moottori tuottaa suurimman tehon. Jos molempien moottorien teho on vaikkapa 300 hv niin epätodennököisemmin sähkömoottori on ilman muutettavaa välityssuhdetta huipputehonsa alueella vielä noissa nopeuksissa jos autolle halutaan edes jonkinlainen huippunopeus. Todennäköisesti siis samantehoisella polttomoottorilla saadaan tuossakin tilanteessa enemmän vääntöä pyörille vaihteiston ansiosta.

P.S. yksinkertaistuksen vuoksi voimansiirron häviöitä ei ole huomioitu ylläolevassa ja riippuu tietysti paljon moottorien tehokäyrien muodoista.

Moottori tuottaa joka vaihteella saman tehon ja renkaille tulee joka vaihteella ~sama teho, mutta kierrosnopeus ja sitä kautta vääntömomentti muuttuvat suhteessa. Jos mietitään Evoa ja tuota sähköautoa, niin Evossa on esim. kolmosella ajettaessa 1900-2500Nm renkailta mallista riippuen. Eli eiköhän tuo audin sähköauto vie noista vauhdeista aika hyvin.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mun täytyy ilmiantaa itseni tässä välissä täydestä tietämättömyydestä ja yksinkertaisuudesta, mutta mistä te vedätte noita vääntölukemia? ??? Mä oon jotenkin tottunu noihin kolminumeroisiin lukemiin...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Vääntö renkailta riippuu välityksistä, vääntö koneelta on jotain ihan muuta ja pienempää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

savihousu sanoi
Mun täytyy ilmiantaa itseni tässä välissä täydestä tietämättömyydestä ja yksinkertaisuudesta, mutta mistä te vedätte noita vääntölukemia? ??? Mä oon jotenkin tottunu noihin kolminumeroisiin lukemiin...

Ihan omalla pökkelölogiikalla puoli minuuttia ajateltuna tulin siihen päätökseen että välityksillä koko homma toteutetaan. Eli jos välitys moottorin kampiakselilta olisi 1:1 jokaiseen renkaaseen niin silloinhan se vääntö kai olisi juuri se joka sieltä koneesta tulee. Mutta kun renkaan ei tarvitse koskaan pyöriä 6000rpm, niin voidaan välitystä muuttamalla saamaan enemmän vääntöä renkaaseen. Menikö mun teoria ihan päin kuuta? ;D

Edit: ja sieltähän se tulikin..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Jos on E11 hyväksyttyjä irtoledejä niin voiko niitä käyttää esim peileissä vilkkuna?

Motonetistä bongasin ja mietin et olis ihan kivat...

EDIT:

Ledeissähän itessää ei ole E hyväksyntää vaan paketissa eli pitääkö aina ajaessa pitää pakettia mukana?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

GeeTeeOO sanoi
Jos on E11 hyväksyttyjä irtoledejä niin voiko niitä käyttää esim peileissä vilkkuna?

Motonetistä bongasin ja mietin et olis ihan kivat...

EDIT:

Ledeissähän itessää ei ole E hyväksyntää vaan paketissa eli pitääkö aina ajaessa pitää pakettia mukana?

Hyväksyntöjä löytyy vaikka kuulakärkikynistä ja taskulampuista etkä voi niitäkään käyttää vilkkuina ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Aivan.. Eli siis periaatteessa ei voi itse rakentaa esim takavaloja irto ledeistä?

Voi siinä katsasusmies vähän ihmetellä kun olis kuulakärkikynä peilissä kiinni ja väittäisin sen olevan vilkku... ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MakeM sanoi
Moottori tuottaa joka vaihteella saman tehon ja renkaille tulee joka vaihteella ~sama teho, mutta kierrosnopeus ja sitä kautta vääntömomentti muuttuvat suhteessa. Jos mietitään Evoa ja tuota sähköautoa, niin Evossa on esim. kolmosella ajettaessa 1900-2500Nm renkailta mallista riippuen. Eli eiköhän tuo audin sähköauto vie noista vauhdeista aika hyvin.

Niin että hä ??? ??? nyt meni mulla täysin kuutamolle

Mistä sä revit noi väännöt? Ihan vaan kyselen tyhmänä
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

calle sanoi
Niin että hä ??? ??? nyt meni mulla täysin kuutamolle

Mistä sä revit noi väännöt? Ihan vaan kyselen tyhmänä
Ylempänä oli vastaus jo
MakeM sanoi
Vääntö renkailta riippuu välityksistä, vääntö koneelta on jotain ihan muuta ja pienempää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

ST sanoi
Miten olenkaan pärjännyt ilman tätä topikkia näinkin pitkään..



Ja heti ensimmäisenä:
Pitkään jo mietityttänyt tuo Audin E-tron konsepti,eli 4*s.moottorit,313hp/4500Nm(!) vääntö,SILTI 4,8s 0-100km/h?!
Täh,suttaako se paikallaan sen 3,5s,ennenkuin liikahtaa?


Tuohan nyt on niin turhauttavaa että voisivat samantien haudata koko konseptinsa!

Katoinko eilen jotain lehtä väärin kun siinä oli mun mielestäni väännöksi ilmoitettu 450 :nykii Ja sitten se toiminta säde 350 km :palvo

Mikähän vittu tässä uusimmassa ie:ssä on vikana kun rupeaa rivit hyppimään kun kirjoittelee :seina, eli kun on vähän pitempi lainaus, ja koitat kirjottaa lisäksi, niin tuo sivussa oleva vierityspalkki heiluu kuin pupu nussiessa, vai onkohan mulla jossakin asetuksissa jotain häikkää :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Veikka sanoi
Mikähän v***u tässä uusimmassa ie:ssä on vikana kun rupeaa rivit hyppimään kun kirjoittelee :seina, eli kun on vähän pitempi lainaus, ja koitat kirjottaa lisäksi, niin tuo sivussa oleva vierityspalkki heiluu kuin pupu nussiessa, vai onkohan mulla jossakin asetuksissa jotain häikkää :nykii


Logitekin hiiri? ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
Logitekin hiiri? ;)

No sepä se, kumma kun oli tässä käytössä tulikettu, ja ooppera, ja niillä ei kyseistä onkkelmaa ollut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Veikka sanoi
No sepä se, kumma kun oli tässä käytössä tulikettu, ja ooppera, ja niillä ei kyseistä onkkelmaa ollut.

meillä tekee tuo uudelleen asennettu xp läppäri samaa xp:llä nylkyttää palkkeja logitekillä
mutta mikkisoftan hiirellä toimii ja samaten jos vaihtaa selaimen tulikettuun niin vika poistuu :D
taitaa olla ihan ien ominaisuus :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Ja jälleen saa kehua IE:tä.. On se hieno ohjelma ja aivan virheetön :palvo
Ja yllättäen yhteensopivuusongelmia kaikkien muiden kuin mikkisoftan tuotteiden kanssa :eek:
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

MVa~1 sanoi
Ja jälleen saa kehua IE:tä.. On se hieno ohjelma ja aivan virheetön :palvo
Ja yllättäen yhteensopivuusongelmia kaikkien muiden kuin mikkisoftan tuotteiden kanssa :eek:

mun mielestä vain yhdellä hiiri tyypillä tekee...
mut en muista mikä toi perus optinen logitec on meillä :p
perus optinen naru hiiri rullalla, hitsin hyvälle tuntuva hiiri mutta ie:ssä ei pelitä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Ei tunnu olevan hiirestä kiinni tuo pulma koska minulla on ollut jo vuosikausia sama hiirulainen/kone ja vasta nyt lähiaikoina oon huomannut ihan samanlaisen ongelman-ja kiinnostais todellakin saada se katoamaan että jaksaa yleensä kirjoitella...!? :(
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Otin käyttöön uudestaan tuon "tuli ketun perseessä" selaimen. Tuo uusin ie on niin saatanan raskas tälle toosalle, On ainakin Gates pisnis miehiä, kun pitää tehä noin raskaita ohjelmia, jotta saadaan tehokkaampia prossuja myytyä ihmisille. Luulis että kun tietokoneet on pienentynyt aika lailla, verrattuna mitä ne oli 30 vuotta sitten, että ohjelmatkin ois köykäsempiä, mutta paskat.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mikähän Poloon nyt tuli kun hyytyy tasakaasulla ja kiihdyttäessä hetkellisesti. Lisäksi tyhjäkäynnillä täristää ja käy jotenkin huonosti. Vaihdoin eilen tulpat ja se kävikin ihan tasaista tyhjäkäyntiä niillä, mutta ongelmat palasivat kun lähdin ajamaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tuiisa sanoi
Mikähän Poloon nyt tuli kun hyytyy tasakaasulla ja kiihdyttäessä hetkellisesti. Lisäksi tyhjäkäynnillä täristää ja käy jotenkin huonosti. Vaihdoin eilen tulpat ja se kävikin ihan tasaista tyhjäkäyntiä niillä, mutta ongelmat palasivat kun lähdin ajamaan.

normaalit volkkarin syyskelit ;D

ei vain, sytytyksessä jotain häikkää onko tulpanjohdot missä kunnossa ja
on siinä jakaja vai suora sytty? meillä 85vm polosessa oli jakajassa öljy*askaa
ja se aiheutti käynti ongelmia... tosin sehän katko nokkahihnaa 20tkm välein ;D
vaikka kaikki pyörät kiristimet ja rullat vaihdettu... varmaan kansi niin kierossa että ahistaa nokan pyöriminen... ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Meillä taas volkkarissa (passat -95), on pientä tyhjäkäyntihäikkää. Kylmänä 2k-3,5k
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
normaalit volkkarin syyskelit ;D

ei vain, sytytyksessä jotain häikkää onko tulpanjohdot missä kunnossa ja
on siinä jakaja vai suora sytty? meillä 85vm polosessa oli jakajassa öljy*askaa
ja se aiheutti käynti ongelmia... tosin sehän katko nokkahihnaa 20tkm välein ;D
vaikka kaikki pyörät kiristimet ja rullat vaihdettu... varmaan kansi niin kierossa että ahistaa nokan pyöriminen... ;D

Kun vaihdoin tulppia niin olisin vaihtanut myös johdot, mutta moponetin mallikohtainen sarja oli liian lyhyt eikä sopinut edes tulpan päihin, joten pistin vanhat johdot takas. Ei niissä näkynyt mitään vikaa olevan, mutta harvoinpa niissä mitään näkyy... Johtoja repiessä halkaisin jakajan kannen, joten sekin tuli vaihdettua uuteen. Jakohihna on juuri vaihdettu ja rullat. Tarkistin sen samalla ja kaikki oli piukassa. Se mulle ekaks tuli mieleen, että hihna olis hypännyt.

Googlailin tätä ongelmaa ja jossain ehdoteltiin, että bensan paluuputki vois olla tukossa tai jokin tyhjiöputki. Pitänee paineilmailla niitä jos lakkaisi. Kummallista vaan oli, että ropaamisen jälkeen auto alkoi käymään tyhjäkäyntiä normaalisti ja vika palasi vasta kun pääsin liikkeelle. Vois tietty koittaa löytää ne sopivat tulpanjohdotkin.

Sillä ei näytä olevan mitään merkitystä onko auto kylmä vai lämmennyt.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Follow-uppia edelliseen. Vika lähti kun hain sopivat tulpan johdot. Niin se vaan on, että 12 vuotta ja/tai 83tkm riitti alkuperäisille johdoille. Onneks oli kerrankin näin halpa vika. Autokin meni kaupaks samantien.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Itsekin olen nyt vaihtanut kolmeen autoon tulpanjohdot kuukauden sisään. Eli joo kyllä nekin on kulutustarvaraa.

Mutta sitten itse kysymykseen:
Miksi sähkötaulusta kuuluu kamalaa huminaa yösähkön aikana, mutta ei päiväsähkönaikana?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Mutta sitten itse kysymykseen:
Miksi sähkötaulusta kuuluu kamalaa huminaa yösähkön aikana, mutta ei päiväsähkönaikana?
No sitä minäkin ihmettelin, mutta paikallistin sen surinan taulun resonointiääneksi ja koputtelin rystysillä taulua ja huomasin että tietyssä kohdassa koputtelun jälkeen häiritsevä surina loppui ja ei ole ainakaan vielä palannu. Kai se virrankulutuksen kova nousu saa paikat resonoimaan, kun melkein kaikki lämmitykseen liittyvä hyppää kerralla päälle. Jos ääni palaa vielä niin mahtais olla viisasta kokeilla kiristää niitä taulun kuori ruuveja.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Itsekin olen nyt vaihtanut kolmeen autoon tulpanjohdot kuukauden sisään. Eli joo kyllä nekin on kulutustarvaraa.

Mutta sitten itse kysymykseen:
Miksi sähkötaulusta kuuluu kamalaa huminaa yösähkön aikana, mutta ei päiväsähkönaikana?

Jos se on tuulisähköä ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tuiisa sanoi
Jos se on tuulisähköä ;D

tosta tuli mieleen ;D

miten voi sähköyhtiö myydä vain tuuulisähköä tai ydinsähköä tai vesivoima sähköä?
sen haluan nähä miten esim meille toimittaa todistetusti ydinsähköä kun naapuriin menee tuulisähköä...
ja me ollaan samassa muuntajassa molemat taloudet ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Mr mmc sanoi
tosta tuli mieleen ;D

miten voi sähköyhtiö myydä vain tuuulisähköä tai ydinsähköä tai vesivoima sähköä?
sen haluan nähä miten esim meille toimittaa todistetusti ydinsähköä kun naapuriin menee tuulisähköä...
ja me ollaan samassa muuntajassa molemat taloudet ;D

Luulitko että ne tulee eri linjoilla? :D

No et varmaan. Mutta tietty pointti tossakin on, mitäs jos koko suomi vaihtaa tuulivoimaan. Ei ne varmaan jätä sähköä tekemättä silloin muissa laitoksissa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Twilight sanoi
Luulitko että ne tulee eri linjoilla? :D

No et varmaan. Mutta tietty pointti tossakin on, mitäs jos koko suomi vaihtaa tuulivoimaan. Ei ne varmaan jätä sähköä tekemättä silloin muissa laitoksissa.

joo tulee erilinjoilla ;D heheh ;D
sinänsä "hauska" myyntikikka ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tavallaan liittyy Mitsuihin, mutta tavallaan on universaali puolityhmä kysymys:

Tuolla terästappitopikissa oli puhetta, että talvidiesel on energiapitoiduudeltaan huonompi. Pajerossa oli edellinen tankki Shellin kesälaatua ja nyt kävin lykkäämässä Nesteen talvilaatua tankin täyteen. Tuntuu, että auto liikkuu jotenkin nihkeämmin. Voiko ero kesä- ja talvilaadun välillä oikeasti tuntua ajossa? En ole aikaisemmissa dieselpeleissäni moista huomannut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

nokonzok sanoi
Tavallaan liittyy Mitsuihin, mutta tavallaan on universaali puolityhmä kysymys:

Tuolla terästappitopikissa oli puhetta, että talvidiesel on energiapitoiduudeltaan huonompi. Pajerossa oli edellinen tankki Shellin kesälaatua ja nyt kävin lykkäämässä Nesteen talvilaatua tankin täyteen. Tuntuu, että auto liikkuu jotenkin nihkeämmin. Voiko ero kesä- ja talvilaadun välillä oikeasti tuntua ajossa? En ole aikaisemmissa dieselpeleissäni moista huomannut.

Joskus menneessä elämässä autoilin Toyota BJ40 mönkijällä ja samaan asiaan törmäilin eri b.asemilta tankkaillessani persauksiin tuntu aivan selvä ero mistä ja mitä laatua tankkas? oliko vain kuvittelua mutta ainakin itsestä tuntui niin ja maastossakin oli mielestäni väännöissä eroa tosin taas Hiacessa en vastaavaa huomannut olisiko eroon vaikuttanut että BJstä oli haettu kaikki irti mitä säätämällä sai joten voima ei loppunut missään vaiheessa ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Tekeekö sparcon r100 penkeillä mitään,onko ne hinta/laatu-suhteeltaan ok? Onko kellään mitään kokemuksia noista jakkaroista? Vaikken ole päässyt noita hypistelemään niin sen tiedän että on ne ainakin paremmat varmasti kuin nykyiset 40 vuotiaat neckbreaker-penkit. :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

Wlooffy sanoi
Mutta sitten itse kysymykseen:
Miksi sähkötaulusta kuuluu kamalaa huminaa yösähkön aikana, mutta ei päiväsähkönaikana?

Sulla on siellä yösähköllä toimiva kontaktori, joka siis vetää yösähkön aikana. Yleensä siihen on kytketty lämminvesivaraaja tms. Vaihda se kontaktori uuteen, niin loppuu pärinät.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

RabaFari sanoi
Tekeekö sparcon r100 penkeillä mitään,onko ne hinta/laatu-suhteeltaan ok? Onko kellään mitään kokemuksia noista jakkaroista? Vaikken ole päässyt noita hypistelemään niin sen tiedän että on ne ainakin paremmat varmasti kuin nykyiset 40 vuotiaat neckbreaker-penkit. :p

Huono sivutuki, liukas kangas ja kallistusmekanismi vaikuttaa halvalla tehdyltä.

Mutta ainakin itselle sopi perusmallinen muotoilu kohtuu hyvin, paremmin kuin moninkertaisesti maksavassa toisessa Sparcon penkissä.

Ei varsinaiseen sporttikäyttöön pääasiassa tuon liukkaan kankaan vuoksi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä Vol II (ei mitsuihin liittyviä!)

nokonzok sanoi
tankin täyteen. Tuntuu, että auto liikkuu jotenkin nihkeämmin. Voiko ero kesä- ja talvilaadun välillä oikeasti tuntua ajossa? En ole aikaisemmissa dieselpeleissäni moista huomannut.

Kulutuksessa se ainakin voi näkyä. Muutenkin tuntuu että oma käyttökippo menee selvästi vähemmällä Nesteen dieselillä verrattuna muiden asemien tavaraan.
 
Takaisin
Ylös Bottom