Vs: Raidetangon päät
Hitusen vanha aihe, mutta haulla pomppas esiin. ;D
Tuossa alkoi kaverin Lancer ('91, ja liekö nyt merkitystä tässä tapauksessa auton mallilla, kun tämä on sigma ym osio...) ravistamaan eilen yöllä, kun ajettiin auran jättämästä kinoksesta yli. Vanteissa ei ole lunta eikä könttää, ja ei ravista aina, vasta kun "lämpenee". Ja tuossa äsken tehtiin diaknoosia, niin ravistaa, kun ajaa vapaalla, ja just ennenkuin veto vaihtuu moottorijarrulle, ja päinvastoin. Eli ravistaa silloin, kun vetoa ei kohdistu moottorin ja renkaan välille... Ja nyppää aika rankastikin oikealle rattia! Ja tuntuis että aina kun rengas pyörähtää kierroksen, niin silloin nyppää, eli nyppäsy per kierros. Ja riittää että kääntää puolisen kierrosta rattia, ihan kumpaan suuntaan vaan, niin nypytys loppuu. Hajosko tuosta nyt sitten vetonivel (mikä niistä?) eilen, kun ajoi lumivanan yli?
Kokeilin vetareita, päittäisvälystä on kummassakin, sekä aavistuksen pyörimissuuntaista välystä. Kuskinpuolella ehkä aavistus enempi...
Kaveri puhu, kun sillä oli Galant, että mitsuissa kuluisi sisemmän vetonivelen se kuppi väljäksi, mutta silloin ravistaisi vedätettäessä?