Re: pari kyssäriä  galantista

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
En sitte tiedä, mut mulla oli ainakin aikoinaan vanhas farkku-lancerissa "samantyyppinen" vika!
kuskin puolen parkit pimeenä edestä ja takaa, mittarit pimeenä ja oisko viel ollu rek.valotkin pimeenä niin silloin siihen jouduttiin vaihtamaan koko sen puolen johtonippu! (ku ei viittitty ruveta etsimään palanutta johtoa)

Noh, onneksi vakuutus korvasi sen homman! ;D
 
No tuo sähkö ongelma saattaa johtua mankanmaadotuksestakin. mulla ainakin tos galantis oli sitä vikaa et oik etuparkki ja taka v. valo ei palanu mut kun korjasin noit mankan virta kautta maadoitus piuhoja sekä vaihdoin sen akunvieres olevan 10 amppeerin sulakkeen niin alkoi pelaamaan. kannattaa nekin tarkistaa. :)
 
;DRe: pari kyssäriä  galantista

Sulta on luultavasti kärähtäny konehuoneessa olevasta sulakeboxista se valorele, se on joko semmonen harmaa pyöreä mötikkä tai musta neliskulmainen, niitä on siellä muistaakseni 2 tai 3 kpl:tta toinen ainakin ohjaa pelkästään ajovaloja ja toinen sitten niitä parkkeja

mulla on menny niitä kanssa pari kappaletta, syytä en ole koskaan jaksanu selvittää, pistetään vanhuuden piikkiin ;D

Eki
 
oikonen selvisi!

:)jees elikkä se kertomani oikosulku selvisi,kurkkasin mankan taa ja siellä otti joku vihree ohut piuha runkoon,mikä virtajohto lie,eli ainut johto jota en ollu teipannu sen takia,koska sille johdolle tulee vasta sillon virta kun laittaa valot päälle ja avaimen viimeseen ennen käynnistämistä,mikä johto lie mutta korjaantu! vielä harmittaa se toinen juttu, kiitos paljon teille veikkauksista! :)
 
Hyvä, että löysit vian.
Se ohut vihreä johto on todellakin "parkkivirta". Mitsun alkuperäisten soitinten taustavalaistus on kytketty toimivaksi silloin, kun valot on päällä eli se johto on joskus ollut alkuperäisessä liittimessä juuri taustavalaistusta varten.
Jotkut ovat kytkeneet ko. johtimen soittimen runkoon. Se näyttää äkkiseltään hyvin pien ohmiselta runkoon nähden eli maajohtimelta, koska mittarin virta kiertää parkkilammppujen läpi.
Pikkutehoinen mankka soi kyllä silläkin "maakarvalla" niin kauan kunnes laittaa valot päälle, jolloin sulake poksahtaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom