Ruostevaurioita Grandiksessa

vesax

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2005
Sijainti
Hki
... jatkoa huonon onnen autoon..

Kiveniskemät alkoivat todellakin ruostua... Ei muuta, kun suoraan maahantuojaa yhteyttä (EN ikinä enää ota takuuasioissa [toivottavasti] merkkiliikkeeseen). Todella ystävällistä palvelua maahantuojalta... kaveri kysy et missä liikkeessä tavataan... ja milloin... sanoin ajan et tolloin ja tolloin...

Kaveri tuli tarkastamaan ruostevauriot ja totesi et menee takuuseen (kesti n. 3-5min). Kysyi et missä olet huollattanut autoa... ja sisälle marssimaan ja sanomaan et konepelti ja vasenlokasuoja pitäis maalata TAKUUSEEN...

Auto vietiin Veho Suutarilaan korikorjaamolle ja ajankin sain vielä samalle päivälle... (ja mersun c180 farkkun alle)... ja mistään ei tarvitse pulittaa.... todellakin tästä asiasta tuli vain +++++ maahantuojalle....

Kertaakaan ei sanonut vastaan... :)


Onko muilla alkanut ruostumaan SINKKIkorinen auto?


(Alussa maahantuojan kaveri sano et sulla on kyl kovan onnen auto ja lopussa sano et jos tulee jotain ni sullahan on hänen yhteystiedot + PUHELINnumero tallessa!!!)
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Eipä mennyt kaikki putkeen maalauksessa...
Lakka kerroksen alle oli jäänyt naarmu tms. ja maalaukseen menee uudestaan...

Ja lakkauksesta oli jäänyt konepeltiin sellaisia jälkiä... et varmaan hiomalla lähtee... :) (toivottavasti)

Et tälläistä minun autoni kohdalla
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Kyllä mulla on ennemmin tai myöhemmin jokaisessa sinkatussa autossa kiveniskemät muuttuneet ruskeiksi.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Ei toinenkaan maalaus mennyt putkeen... samanlaisia jälkiä edelleen... odotellaan muutama viikko ja taas maalaukseen :(
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

vesax sanoi
Ei toinenkaan maalaus mennyt putkeen... samanlaisia jälkiä edelleen... odotellaan muutama viikko ja taas maalaukseen :(

Onko toi sitten huonoa tuuria vai ammatti taidon puutetta ettei saada heti ekalla kerralla kunnolla maalattua ???.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Suoraan sanottuna koko auto on huonoa tuuria... :)
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Eilen työhommissa katsoin yhdellä parkkipaikalla Grandista.... ja siinähän oli myös konepelti alkanut ruostumaan kiveniskuista...

Oiskohan tyyppivika?
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

:eek:fftopic hassua sinänsä..mulla on nokka pilkkuja täynnä (toistaseks) ja pellille asti jotkut..ei ruostetta silti..kysees 92 galant.. ei ruostetta missään muualla kun antennin ympärillä..vaikka etsimällä etsitty.. grandis on hieno auto mutta erikoista kun noin uudessa on jo tuollaisia... tosin ei ne foordit ja mersutkaa muuta ku makaa ruostekorjauksis nykyää ;D
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Caleb: Monia muitakin merkkejä katsoneena ikäluokka 2-10 vanhoja autoja.. niin ei ruostetta konepellissa, jos on tullut kiveniskuja...
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

ok en tarkoittanu sitä vaan periaattees alunperin olin ylypee omastani..mut ei ollu v*ttuilua..
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Caleb: Ymmärsin...

Ihmetyttää miksi noin uudessa autossa voi olla jo ruostetta... vaikka kuinka puunaa ja hinkkaa tms. jne.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

niinpä..itteeni harmittaa tosi paljon jo se et hyvä jos antenni pysyy kii vaik se on ainoa murhe. (moottoriongelmien lisäks:))harmittais enemmänkin jos mulla olisi uusi ja kallis auto!!(tosin toi oli mulle kallis mut halusin sen välttämättä:)
mutta hyvä kun sait hyvää kohtelua maahantuojalta!!! tuntuu et nykyää ei oikee enää kohdella asiakkaita asiakkaina vaan riesoina..
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Kyl mä taasen sen ymmärtäisin jos tuo auto olisi esim. n. 10 vuotta vanha ruostetta... mut ei ole kuin vähän yli vuoden vanha
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

mutta ei ole ainoa automerkki jossa noita ongelmia,siis uusissa.monet uudet volvotkin ruostuu tietyistä kohdista,niinkuin mersut ja fordit,ym.. sitä en oikee ole ymmärtänyt miksi näin.mikä siinä on että laatu huononee noin paljon, kuitenkin hintavissa tuotteissa..mikä niissä sitten maksaa jos ei suojauksiin ja muuhun panosteta?mutta ennen panostettiin?ainakin luulisi kun kestää..meillä on alkuperäiskunnossa oleva 60 vuoden oldsmobile joka on kerran elämässään kunnostettu mutta isompia hitsauksia ei ole tehty,miksi nykyauto ei enää kestä?vaikka maksavat..(olds maksoi uutena n.3000dollaria:)(okei..ehkä rahan arvo on muuttunut..)
mutta komea auto on ja ostaisin itsekin sellaisen mielelläni ellei korvetteen riitäisi rahat:)muutaman kerran oon käynyt vehossa katteleen kyseistä autoa,mutta minkäs teet ku köyhä oot:/
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

no ennen tehtiin niin että kestää ja ehkä maksoikin.nykyään tehdään niin että joku saa hyvät rahat kesti tai ei,kuhan voitot kohdallaan :seina

ei nykymaailmassa enää sen tehdyn työn kestoon panosteta vaan siihen että halvalla pitää tehdä ja mahdoolismman hyvällä katteella.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Olisi mielenkiintosta tietää onko kys grandista ajettu jollain siirtolohkareteillä, kyllähän se tarpeeks voimakas kivenisku hajottaa sinkityksenkin. Ja eipäs se laatu tosiaan nimenomaan maalaushommissa oo parantanu, kyl täytyy itekki todeta et jos on vanha e30 sarjalainen metallimaalilla niin mikäs siinä ollessa.

Onko muuten miten pesty / vahailtu ?

Ajo-olot siis vaikuttaa paljon, jos ajetaan paljon maatietä ja autoja tulee ohi ja ite mennään paljo perässä niin kyllä sitä pelteihin kaikennäköstä roinaa tulee. Mutta tosiaan, eipä oo Mitsu ainoo uus auto jossa maaliongelmaa, ei tosiaan. :D:D

Toista se oli sillon joskus...olis mahottoman hienoo jos pääsis aikakoneelle tonne 90-luvun alkuun ja tois sieltä auton tänne, aijai, sillä ajelis sitte.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Ei ne maalipinnassa olevat ruosteet johdu huonosta työstä vaan viherpiiperöiden vouhotuksesta. Nyky autoissa käytetään maaleina ympäristösyistä vesivärejä ;D eli siis on tullu kuvioihin vesiohenteiset automaalit ja lakat. Ne eivät sitte kestä minkäänlaisia kiveniskuja jos verrataan vanhoihin ei niin ympäristöystävällisiin maaleihin. Ja kun maali kestää enemmän iskuja niin se suojelee maalipinnan alla olevaa sinkkikerrosta vaurioitumasta. Toinen tekijä on myös autojen muotoilu. Nykyään autoissa on maalattua otsapintaa enemmän näköisillä kuin ennen. Jos vaikka katotta -91 ja -00 Galanttia edestä suoraan konepellin korkeudelta, niin -91 Galantissa on paljon vähemmän kiville altista maalipintaa pommitettavaksi.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Carismassa tuli kanssa jonkin verran kiveniskemiä konepeltiin ja huollon neuvo oli, että pitäisi vahata useammin.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Juggis sanoi
Carismassa tuli kanssa jonkin verran kiveniskemiä konepeltiin ja huollon neuvo oli, että pitäisi vahata useammin.

Nimenomaan.

Esim jotkut uudet corollat, varsinki ei metalliväriset, hohhoijaa sitä maalia, lähtee sieltä edestä ku tukka purkasta, varsinki ku porukat ei pahemmin jaksa vahailla niitä. Vettähän siellä maalissa taitaa olla.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Auto vahataan kesäisin ainakin viisi kertaa ja talvisin muutaman kerran... ja pestään kesäisin n. viikon välein ja talvisin n. kuukauden välein.


Autolla ajetaan vuodessa n. 40000km ja erilaisilla teillä... pääsääntöisesti asfalttitietä (nelostie).
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

mystinengalant sanoi
Esim jotkut uudet corollat, varsinki ei metalliväriset, hohhoijaa sitä maalia, lähtee sieltä edestä ku tukka purkasta, varsinki ku porukat ei pahemmin jaksa vahailla niitä. Vettähän siellä maalissa taitaa olla.

Kun kerran Toyotasta tuli puhe niin kaveri oli maahantuojan leivissä niin kerto mulle et miksi lähtee irti helposti kun se lakka on niin kova et se lähtee lohkeemaan pienestäkin iskusta ja toiseksi kun kerran on maalattu ns. vesi värillä.

En sitten tiedä onko sama ongelma mitsuissa ton lakan kanssa et mahtaako olla liian kova?
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

GDI rules sanoi
, niin -91 Galantissa on paljon vähemmän kiville altista maalipintaa pommitettavaksi.
joo no mun punaisen galantin nokka on ihan valkoinen kiveniskuista, mutta eivät ole ruostuneet :)
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

vesax sanoi
Auto vahataan kesäisin ainakin viisi kertaa ja talvisin muutaman kerran... ja pestään kesäisin n. viikon välein ja talvisin n. kuukauden välein.


Autolla ajetaan vuodessa n. 40000km ja erilaisilla teillä... pääsääntöisesti asfalttitietä (nelostie).

Eipä oo sit siitä ainakaa kiinni. Muistaakseni yks tyyppi naapurissa aikanaan pesi puhki sen vanhat nissanit :D pääs kuulemma ovet ruostuu todella pahasti, aina se niitä pesi kyllä. Mun mielipide on jälleen kerran et pitäs järjestyä talvisin kaikille tilaa et pääsis kesken talvee vahaamaan auton, sillon sitä suojaa vasta kaivataankin, menee vähä offtopiciksi mutta menköön. Harjapesukin voi vaikuttaa asiaan jos maalia lähtee paljon.....

Punainen toyota on ainakin aika paha hävittämään maalia, en sit tiiä onko sitä kuinka lakattukaan?
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

caleb sanoi
joo no mun punaisen galantin nokka on ihan valkoinen kiveniskuista, mutta eivät ole ruostuneet :)
Tuon mallin Galantti ei olekkaan vesiväreillä maalattu jos puhutaan samasta autosta mikä on calebilla kuvassa ;)
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Mulla on ollut Grandiksen nokkapellissä iso kiveniskemä yli vuoden.
Minkäänlaista ruosteen alkua siihen ei ole ilmestynyt, vaan sinkitys on pitänyt pintansa.
Ainoa paikka missä pintaruostetta näkyy olevan on tukivarsissa, mutta eiköhän ne ole niin paksua rautaa että kestävät muutaman vuoden ruosteessakin.



Edit 23.8.2012: Tuo sama iso kiveniskemä on yhä konepellissä, eikä siinä ole vieläkään mitään merkkejä ruosteesta.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Auto liikkeen pihassa parikin vuoden vanhaa Grandista. Keulalla kiven iskemiä tietysti, ainahan niitä tulee. Ruoste tosin pysynyt poissa kiitos kerran vuodessa tehtävän autovahaamo reissun :)
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Ajattelin nostaa tämän vanhan ketjun ylös.

Onko Grandiksen omistajilla kokemuksia Grandiksen ruostesuojauksesta?
Ruotsin maahantuoja teetätti kaikkiin Ruotsissa myydyihin Grandiksiin ruostesuojauksen ennen myyntiä, mutta en tiedä miten Suomessa on toimittu. Itse olen ostanut Grandiksen Saksasta ja kahden viikon päätä olisi auto tarkoitus ajaa Suomeen ja Saksan autoissa tuskin on minkäänlaista ylimääräistä ruostesuojausta tehty.

Olen tässä miettinyt, että olisiko kyseiseen autoon hyvä teettää Suomessa kunnon ruostesuojaus, jotta auton pohja ja kaaret kestäisivät paremmin ruostumatta.
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

voin taata että ei ainakaan vahinkoa tule kun ruostesuojautat grandiksen,tunnollinen suojaamo tutkii pohjan pesun jälkeen ja mahdolliset ruosteen alut pysäytetään hiekkapuhaltamalla/pohjamaalaamalla ja sit vasta öljytään.mutta sehän ei ole ilmaista ei edes halpaa mutta silti kannattavaa ;D
 
Vs: Ruostevaurioita Grandiksessa

Mulla on Suomi-Grandis ja missään ei ole ruostetta. No, ehkä tukivarsien päällä on vähän, mutta vähäistä on. Autoon ei ole tehty ruostesuojausta, muuta kuin *mahdollisesti* sen, mitä maahantuoja on tehnyt... Autoon kun tehtiin maalipinnan peilikiiltokäsittely, niin sanoi tämän liikkeen tekijä - liike tekee alustasuojauksiakin - että on erinomaisen hyvässä kunnossa auton alusta.

Niin, ja kiveniskemiä on konepellissä kyllä...
 
Takaisin
Ylös Bottom