Ruotsin nopeat mitsut... (SuperEvo)

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
en tiiä onko meillä ees laittaa kampoihi länsinaapurin poijille mitä oon jutellu niitten kanssa...

niitten superEVon ajat o seuraavaa :

0-100km/h 2,9 sek
0-200km/h 9,1 sek
0-402m 10,89 /214km/h
huiput 325km/h

ja sivut joista jotai löytyy on
http://www.jrm-racing.se/

auto on alunperin prospeedin rakentama
www.prospeed.nu
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Joo siitä oli projektitarinaa Bilsportissa!
Ei oo mikään turha peli ;)
Ja HIENO ku sika pienenä ;D
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Paljon pittää olla hevosia moiseen repäisyyn :p
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Teho: 530hv renkaat (600hv+ moottori)
Vääntö: 570Nm renkaat (675Nm+ moottori) 8)

Ei oo mikään nallipyssy ;D ;D ;D
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Jani T sanoi
Teho: 530hv renkaat (600hv+ moottori)
Vääntö: 570Nm renkaat (675Nm+ moottori) 8)

Ei oo mikään nallipyssy ;D ;D ;D


Ei ole nallipyssy ei. Nää edm. lukemat on faktaa??

Jos loppunopeus on n.214km/h ja aika 10.89. Oletetaan
,et auto painais kuskin kans 1450kg(voi olla aika liki tos
kohtaa) niin noihin loppunopeuksiin/aikoihin ei tarvita
kuin n.460 HV:TA!!.
Noh, kuinka tämä voi olla mahdollista.......? Vaikka edm.
tötterössä onkin paljon enemmän tehoa niin tää vaan
hyvin näyttää sen yksinkertaisuudessaan kun ei ole pi-
toja(=epätodennäköistä kun kyseessä. on 4WD) tai
vaihtoehtoisesti välitykset on keturallaan=Fakta!
t:Arska
ps. huom! auton painolla on merkitystä(tässä esim.
1450kg)

edit:kylmää matikkaa, korjasin tehon uusiks ;)
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Ja perskules, Svedupellet on saaneet näitä vielä kilpiin-
kin siellä monen vuoden ajan....kirottua :mad: ;D.
Noh, onneks jatkossa tilanne korjaantuu=EVO8:lla sit
kampoihin jatkossa.....siis en minä, vaan joku ehkä ;)
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

en oo vielä kehdannu mennä varttia veteleen nyt alkaakin olla jo sellaiset lukemat et vois jo mennä.....mutta miettikääpäs poijaat minkähintaisia hevosia ruottinpoijilla on ei taida kerholaisten rahat yhteensäkkään riittää vai??? ;D
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

minkä moinen se kaava on jolla toi teho lasketaan
ajasta/loppunopeudesta/painosta.kyseessä on varmaankin sitte rengasteho?
taitaa olla ruottin puolella noi rakentelu säännöt vähä
löysemmät ku suomessa ja autot varmaan puolet halvempia.
kylhän mitsun saa varmaan alle 12sekan menemään
normaali duunarin liksalla,mut sen jälkeen jokanen kymmenys pois rupee maksamaan mansikoita.
tuskin tossa evossa on välitykset kohillaan kun noi huiput on noin mahottomat vaikka veikkaan että kyseessä on laskennallinen huippunopeus ei kokeiltu?
oliko siinä jutussa 60 jalan aikaa,tuntuu toi 0-100 aika vaan tosi kovalta,entä 200m aikaa/nopeutta?
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

pääsikö se arska kokeilemaan männä kesänä varttimailia
ja kuin kävi? ???
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Haudi.
Jeps, kyseessä on erittäin yksinkertainen/vanha lasku-
tapa(amerikkalainen) -80 luvun alusta mutta toimiva ;).
Se ottaa myös huomioon eri vaihteistot(autom. luisto),
ilm.vastuks. kasvu nopeuden kasvun myötä ym. pieniä
seikkoja. Kokeiltu niin henkilökohtaisilla peleillä kuin
lähestulkoon kaikilla mahd. kilpapeleillä mihin on ite ai-
kojen saatossa tullut sekaannuttua.
Neljä määräävää tekijää: loppunopeus 1/4 mile, 1/4 et,
autonpaino sekä vaihteisto.
Jos otetaan toi edm. aika 10.89 käsiteltäväksi niin mak-
simaalisella pidolla(ei sudi käytännössä yhtään) renkaan
kertapyörähdys sallitaan. Sekä välitys niin että n.30 m.
ennen maaliviivaa auto vielä kiihtyy niin että huipputeho
osuu jotakuin maaliviivan kohdalle niin 1450kg. yhdistel-
mä ei tarvitse kuin 468 HV:ta saavuttaakseen ton edm.
ajan. Vastaavasti loppunopeus 214km/h vaatii ks. las-
kutavalla 530 HV:ta. edm. painoyhdistelmältä.
Loppunopeus on määräävämpi.
No, hiukan analysoiden noita ilmoitettuja arvoja niin
pientä ristiriitaa tulee= joko ilmoitetut tehot on liian op-
timiset(600+mottiteho)? tai auton paino ei ollut oikea
(=arvio), matka oli ilmoitettu 402 metriä kun oikeasti
1/4 mile on 402.33 metriä(laskukaavassa huom!) ja/tai
välitykset on keturallaan mikä on todennäköisin virhe.
Myös pitokaan EI välttämättä ole ollut optimaalinen vaik-
ka ks. onkin 4WD, kun ja jos tehoa oikeasti on 600+hv.
No kaiken kaikkiaan ainahan nää kaavat on enempi/ tai
vähempi suuntaa-antavia, tää on nyt vaan yks sellainen
mut käytännössä hyväksi havaittu ;).
Leppis: Edm. laskukaavalla puhutaan mottitehosta. Ja
tosiaan toi 60 ft aika tos svedun pelissä olis kiinnosta-
nut muakin.
Kävin kyllä männäkesänä varttiakin kokeilemassa, mut
ei taida olla paljo jälkipolville kertomista ;).
Mr ahtopaine: Mielestäni se kehtaaminen kandee unoh-
taa koska henk.kohtasesti suosittelen ajamaan vaikka
millä vehkeellä oli se sit 1.2 Colt tai lähes 400 hv. 4WD
koska kaikki se ajaminen on pelkkää plussaa ja patinaa
mistä ei ole jatkoa ajatellen kuin hyötyä. :)
Käy ihmeessä ihan mielenkiinnosta jos toi peli viel sulla
on kun semmoisia mahdollisuuksia tulee.
Et tämmöstä.
t:Arska
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Onkos tuo vähän hidas 100-200 km/h? Kellosta katsoin, että suunnilleen 10 sekuntia olisi mennyt. Muistelen jotenkin, että eräs turbotettu BMW 325 olisi mennyt suunnilleen samoihin tuon välin ja tehoakin alle 350 hevosvoimaa. Enpä päässyt kuitenkaan tarkistamaan tietoa, kun videota ei löytynyt. Voi olla, että muistelen aivan omiani.
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Damnn...en saa tietsikal futaa noita filmejä, noh osa-
selitys voi olla silläkin, etten oo oikee mikään hakkeri ;D.

Noh, noita fotoja tosta kattelin yms. Niin siellä oli se
teho ilmoittettu=arviotu. Onks tosta olemas mitään dyno
lipettii jossain?? Epäillyttää hieman noinko olis ihan niin
paljoo(just verraten tohon loppunopeuteen).
No sit oli maininta tosta "nepistä" 402metriä, et on otet-
tava huomioon asfaltin märkyys sekä "lähtökontrolli" ei
ollut täysissä asetuksissa=(tukis teoriaa siitä, et ei ollut
pitoja).
Oliks jossain tosta painosta tietoo, kuvien mukaan täys-
sisusta+4-piste kaaret/diagonaalit=(tod. näköisesti pai-
navampi kuin 1450kg) viel kun ks. on EVO6 mikä on pai-
navin noista "iivoista".
No niin tai näin, tehoa on kyl varmasti "riittävästi" ;).
Noist välityksistä yleensä puhuttaessa Evo:jen kohdalla
vois sanoa, et ne on keturallaan(=ei ole tarkotettukaan
mitään "varttia"silmälläpitäen) on vähä muuhun käyt-
töön suunniteltu ;).
t:Arska
ps.edm. kaavalla pystyy laskee myös varttimailin ajan
kun tietää auton/kuskin yhteispainon sekä todellisen
mottitehon ;).
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

ylemmät filmit ei mullakaa toiminu..
mut alempien kohdalla ku painat hiiren oikeata namiskaa aina tiedostonimen päällä ja valitset "save as" (tallenna nimellä tiedosto) tms.. ni ne lataantuu sun omalle koneelle ja sit pääsee kattoo..
tai siis ensi pitää zip file purkaa (pakattu)
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

äääh...no nyt tää herjas, et meil ei ookkaan tommosen
pakatun purkuzydeemejä(meitin atk-tukihenkilölle lähti
viestiä just)... **ttu kun on ite niin kädetön näitten kans
normit aukee mut ei nyt sit tommonen.... tiedä näist, ei
katota sitte :(.
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

http://www.tucows.com/preview/194310.html

tuolt sellane ohjelma joka sen purkaa...
sielt vaa download
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Lancer sanoi
http://hem.passagen.se/vanlid/winace/wace22.exe

tuolt sellane ohjelma joka sen purkaa...

Työpaikalla on vain yleensä ohjelmien asennukset estetty :)

Toki jos kaveri on atk-tukihenkilö firmassa tai hyvät perusteet niin mikä ettei asennus sitten sitäkautta onnistu :D
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

toi superevo ol joskus maailman nopein varttimaililla...tuskin enää.. 100 000 e käytettii tuunaukseen pelkästää...
ja illal saan lisää speksei siitä.. jopa sen filmin ko dragista ja sit toivottavast välitykset yms...
ootelkaa :)

18" non slicks at drag
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

Ohoh :eek:, tuskin nyt kuitenkaan maailman nopein......
tai no okei missä katekoriassa ;D, riippuu vähä...

Tossa muuten kun kattelin noita svedun projekti kuvia
niin muistui niin elävästi mieleen, kun tossa melkein kak-
si vuotta sitten itsenäisyyspäivän alla tuli maahantuojan
kautta lasti noita Evo7:ja Suomeen ja Mikkosen Jamppa
kävi sit hakemassa omansa pois.
Ei menny kuin pari päivää niin tötterö oli purettu mutte-
reiks ja pyöri "grillissä"(=auton kori- ständi, mis pystyy
pyörittää sitä koria mielin määrin) kun tehdään esim.
noita korivahvistuksii vaikka rallia ajatellen. Noh seura-
sin sitä rojektia sit siinä aina viikottain ja pojilla oli tar-
kotus saada se isoon A-ryhmään Articcia varten(eka SM)
Tammikuun lopussa. ;)
Tuntu aikas pahalta siinä sivussa katella kun ihan uus
ja aikas tyyris peli pantiin lihoiks ja aikataulukaan ei ol-
lut ihan pitkä, joten ajattelin, näinköhän kerkee sinne.
Mut perskules siellähän ne oli viel ihan keposasti mitä
nyt motin dyno/sisäänajon yhteydessä tehtiin viel jotain
korinkasaus hommia(näin kuulin) ;D.
Niin täs samas yhteydessä koria tehdessä mm. päivitet-
tiin motti vastaa A-ryhmää, mihin meitsi pääs myymään
myös vähä osia(ei mainoksena) :-[ ;D.
Noh, tää oli vähä ohi topiicin, mut on tollases kauhee
savotta kun se lähetään tekee lähestulkoon uusiks ;).
t:Arska
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

tässä osoitteessa juttua autosta:

http://tinyurl.com/twov

ja tässä mailatut speksit:
Motor:
4G63 4-cyl 2159cc
Kamaxlar: Prospeed prototyp
Kamdrev: HKS
Ventiler: Modifierade standardventiler
Ventilfjädrar: HKS
Retainers: JUN titan
Toppackning: HKS
Vevstakar: JUN
Kolvar: JUN
Vevaxel: JUN
Turbo: Garrett T66
Wastegate: HKS Racing
Intercooler: Uppdaterad
Insug: Prospeed prototyp
Spjällhus: Prospeed prototyp
Grenrör: Prospeed prototyp
Avgassystem: Ferrita 3,5” med 5” slutrör
Oljekylare: HKS
Motorelektronik: MoTeC M800 fullt programerbar med responsfunktion
Spridare/Injektorer: HKS 1000cc
Bränslepump: Bosch
Bränsleledningar: Aeroquip
Luftintag: Prospeed prototyp kolfiber
Luftfilter: BMC
Tändstift: NGK
Div. rör: Rostfritt
Div. slangar: Silikon
Bränsletank: Standard + separat racefueltank (33 liter)

Transmission:
Växellĺda: 5vxl. Dog-box med special utväxling
Koppling: HKS twin-plate
Differentialer: Cusco LSD
Drivaxlar: Prospeed prototyp

Hjul:
Däck: Pirelli PZero Corsa 235/40-18
Fälgar: Speedline 8x18” magnesium

Bromsar:
Fram: AP-Racing 6-kolvsok med 362mm skivor
Bak: AP-racing 4-kolvsok med standard skivor
Bromsvĺg: JA
ABS: NEJ (urkopplad)
Servo: NEJ (urkopplad)


Hjulupphängning:
Fjäderben: Öhlins Grp-N asfaltsrally med separata gasbehĺllare, fullt justerbara

Interiör:
Stolar: Momo Corse Acropolis
Ratt: Momo Corse
Pedaler: Momo
Växelspak: Momo
Bälten: 3” Sabelt 4-punkt
Instrument: MoTeC dashlogger
Bur: Prospeed prototyp
Instrumentbräda: Flockad orginal
Dörrsidor: Flockad original
Mittpanel: Kolfiber
Brandsläckare: 2st
Startknapp: JA
Huvudströmbrytare: JA

Exteriör:
Lack: Gul
Frontspoiler: Veilside
Sidokjolar: RalliArt
Vinge: JUN
Baklysen: ”Lexus-style”
Backspeglar: Prospeed prototyp kolfiber
Tonade rutor: JA

Prestanda:
0-100km/h: 2,9s
0-200km/h: 9,1s
0-402m: 10,89s - 214km/h
Toppfart: 325km/h

Effekt/vridmoment:
Effekt: 530hk pĺ hjulen (600hk+ i motorn)*
Vridmoment: 570Nm pĺ hjulen (675Nm+ i motorn)*
*Mätningen utförd av Rototest
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

???paikoitellen tökkii kun oli toi ruåtsi päättötodistuxes kutonen....
 
Re:Ruotsin nopeat mitsut...

http://lazzat.mer.nu/filmer/EVO020707/jocce1.mpg
http://lazzat.mer.nu/filmer/EVO020707/jocce2.mpg
http://lazzat.mer.nu/filmer/EVO020707/jocce3.mpg
http://lazzat.mer.nu/filmer/EVO020707/jocce4.mpg
http://lazzat.mer.nu/filmer/EVO020707/jocce5.mpg

tossa muutama pätkä..ja sit ois se dragi viel..mut katon minne saan sen...

ja kuvia täällä
 
vähä lisätietoo...
dragin startissa kierrokset superevossa n 6500 rpm
ja tolla autolla toi äijä tekee työmatka-ajonsa joka päivä :D

ja se drag filmi o mulla koneel...11 mb jos jonneki saan läiskättyy ni näätte superevo vs evo, joka jää ku tikku kakkaan :)
 
Kylä lähtee ;D ;D

Vähän vaan outoa ku siin ei oo niit lexus-valoja ja kyljet on teipattu ???
 
Takaisin
Ylös Bottom