Sähköikkunat veivattavien tilalle..

  • Viestiketjun aloittaja markolehto
  • Aloituspäivämäärä
M

markolehto

Guest
Onkohan hankala/iso operaatio laittaa sähköikkunat näiden vanhojen veivattavien paikalle?
 
Riippuu ihan siitä mihin olet vaihtamassa ikkunoita ? Esim. meidän makkarin ikkunoiden vaihtaminen sähköisiin on aikas kallis operatzuuni ;D
 
;D

Jos autoista puhutaan, niin _yleensä_ on helpointa hommata samanlainen auto, jossa on sähkölasit jo valmiina, ja purkaa osat siitä. Mikä auto, Markolehto, sinulla on?

Edelliseen nakuuni (1987 Galant TDIC GLX - R.I.P.) asensin sähköfönarit itse. Ostin 1985-mallisen komposiittirakenteisen (pikkasen pakkelia) 2.0 GLS:n ja purin hilut siitä. Mekanismeille oli kiinnityspaikat valmiina, ne meni heittämällä. Sulakerasiassa oli releen ja sulakkeen paikat valmiina. Johtosarjat piti sitten askarrella puoliksi. Etuovien laseja varten oli valmiit liittimet jalkatiloissa kickpaneelien kohdalla, takaovia varten liittimet löytyivät B-pilareista. Ilmeisesti vuosimallieroja oli kuitenkin sen verran, että liittimet eivät menneet takana heittämällä, vaan johtosarjat piti purkaa ja kytkeä johtimet väri-väriin.

Ovipaneeleita en silloin vaihtanut, koska varaosaluovuttajassa paneelit olivat paljon huonommassa kunnossa kuin omassani. Tein sen sijaan siten, että avasin kytkinpaneeleille aukot alkuperäisille paikoille. Kammen reikiä varten tein peitepaikat sellaisista peitelaatoista, joita käytetään yleensä antennin reikien tilkitsemiseen. Liimasin laatan päälle ovipaneelin takapuolelta napsittua keinonahkaa ja ruuvasin laatan kammen aukon paikalle.

Sitten on olemassa vielä sellaisia yleismallisia sähkölasisarjoja. Niissä on yleensä moottoriosa sekä kammen paikalle tuleva vaihteistolaatta. Nämä kaksi osaa kytkeytyvät toisiinsa vaijereilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom