Re: Sigman tyyppiviat
Riippuu vähän tietysti kun sigmaakin on paria eri mallia, varkku sigmaatit on sillä nuhaisemmalla kuutoskoneella (6G72 SOHC 12 valve "yksi nokka per kansi eli kahdella nokalla" / 130kW/177hv) ja ovat tehty australiassa ja tietääkseni ei ole myyty suomessa (muualla euroopassa tiettävästi on?), joten varaosien saatavuus lienee hiukkasen hankalampaa (saksasta saattaa löytyä?) :-X Sedan mallia on tehty myös sillä reippaammalla koneella (6G72 DOHC "kaksi nokkaa per kansi eli neljällä nokalla" 24 valve / 151kW / 205hv) ja on myyty suomessakin...
Molempia on tehty manuaalivaihteisena ja tomaattina, voin kokemuksella sanoa että tomaattivaihteinen on hiton mukava ajettava, ja kyllä tuolla nuhaisemmallakin pääsee :driver
Yksi hyvä varaosalähde saattaisi olla www.varaosahaku.fi -> mitsubishi -> sigma , Salossa sijaitsevaan purkaamoon tuotattivat ainakin pari sigmaa saksasta purkutarkoitukseen (saattaa olla nyt jo enemmänkin..) juuri siksi kun ei näitä liiemmälti suomessa ole...
Tyyppivioista, no jaa-a... kannattaa tietysti kysäistä jos huoltohistoriaa on tiedossa... näkyy olevan muutama ihan kivannäköinen yksilö nettiautossakin myytävänä
Se nokkapyörän joku hajoamisjuttu, josta on käyty keskusteluakin täällä foorumilla (käyttäkee hakua...), kun se perkele on galvanoitu tai jotakin, ja se galvanointi siitä pettää...
Varmin tapa saada auton kunnosta selvyys olisi tietysti käyttää autotohtorilla kuntotarkastuksessa. Näitä sigman omistajia lienee kerhossakin muutamia joten jospa he viitsisivät kirjoitella kun itsellä ei ole hirveesti muutamaa ajokertaa lukuunottamatta kokemuksia sigmundeista... :