silloin harmitti!

M

Makke

Guest
Turbo Mitsu on ollut turvallisesti tallin sisällä pilarinosturilla viimeiset puolivuotta. Hyvin se on siinä säilynyt ja aina silloin tällöin jonkin osan olen korjannut.
Fisulta on tullut hankituksi osia ja juuri muutama päivä sitten sain paikalleen toisen konepellin, takaluukun ja ehjän puskurin.
Otin auton pihalle työtilan siivousta varten ja pilarinosturin huoltoa varten. Ehtipä tuo rakkine yhden yön yli seistä pihassa kun yksi ukko kolhi sitä. Toi pitkällä traileriyhdistelmällä mulle yhtä Capricea laitettavaksi ja eikös papparainen unohtanut kuinka kärry oikaisee. Nyt on siis oikea etulokasuoja ja oikeaetuovi nyt ainakin pahasti kurtussa ja pellit revenneet. puskurikin otti siipeensä. Että osaa Vxtuttaa!!
Olis tässä muutakin tehtävää kun ehjiä osia vaihdella. Tuli kalliiksi ukolle, sillä huomenna lähden ostoksille, osatn kaikki osat uutta!
ja meneessään ukko vielä kaatoi piharoskiksen. huh huh tuollaisia koheloita tuolla tiellä sompailee!!!
 
Katselin tuossa Motonetin hintoja
- etupuskuri 218,31 e
- etulokasuoja 134,21 e

Ovea ei ollut, joten pitää kysellä maahantuojalta, veikkaan vähintään 500 e.

Sit päälle maalaukset ja työt. Tuosta vanhasta ovesta pitää irrottaa sit tietysti kaikki tiivisteet, lasi ja sähkövermeet.

Tais tulla papparaiselle kallis paukku? Ei taida vaan olla kanttia ostataa uusia ellei sit ota vakuutuksesta.
 
Ja muista turbossa saattaa olla eri puskuri kun tavallisessa (TUSKIN saa motonetista), Arska tietänee onko vai ei...

eli ota lisää hintaa siitä ;D
 
maahantuojaltahan saa käsittääkseni oveen pelkän pintapellinkin
 
Jep, nyt oli paikassa ehjä GLS:n puskuri jonka ostin Fisulta. Sopi paikkaan ja sai luvan kelvata rikkinäisen turbon puskurin tilalle. Hitto, nyt sekin on rikki ja turbon oma risa on jo poltettu. On muuten turbossa ihan omansalainen.
Eikä oikein huvittais alkaa vaihtaa täysin virheettömään oveen pintapeltiä. Onneks ei telonnut kuskin puolta, siellä on näet molemmat ovet täysin uudet.
Pitää kysellä mikä on tilenne saako koko ovia vielä.
Oli niin tai näin, niin uusien Mitsun osien hinnalla tuli kalliiksi, käytettyjen ei niinkään. Mutta miostäs löytää ruostumattomia ovia ja lokasuojia Mitsuun? Taitavat olla kovasti vähissä, sillä pellit noissa on yleensä mitä sattuuu... valitettavasti :-/
 
Vakuutustarkastajan lausunnon mukaan tuli Galanttiin 1850 euron korjaukset... huh, kallista on!
 
joo ei mitsu ole kyllä sieltä halvimmasta päästä, ja kun kyseessä on TBO, niin hinnat voi kertoa piillä ;D

mutta olen kyllä osin sitä mieltä, että vaikka jotkut hinnat ovatkin selvää ryöstöä, niin jossain osissa laadusta vaan joutuu maksamaan. jos ei halua laadusta maksaa, niin ainahan voi liittyä johonkin suzuki alto tai skoda clubiin :D
 
Jes, mutta onneksi noita ei tarvitse itse maksaa. ;D

Oppiipahan ukko jatkossa rapaamaan reilit ennen kuin vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut. ja bonukset siltä vaan menee...

Tarvii varmaan ottaa hinta kertakorvauksena (noin 80 % tuosta lähtöhinnasta) ja itse bygata kuntoon ja etsiä osat ajan kanssa. Niin saa sit siinä sivussa jonkin muunkin osan noiden vioittuneiden lisäksi
 
JOS löytää vaan hyvät osat jostain, niin kyllä tuosta savotasta pitäisi vielä päästä tuntipalkoille... :D
 
Takaisin
Ylös Bottom