Tarkenna vähän, varsinaisesti 1,5 turboa ei ole tehtaalta lähtenyt, A15 korista (Suomessa -83 asti) Colttia sai 1410cc kaasutin turbolla, ja vastaavasti C1 korista (Suomessa -84-> myyty malli) 1597cc ruisku turbolla.
Tekniikkaan voi vastata kun tietää mitä mallia tarkoitat. Etusivulta löytyy jäsenten autoja, kumpaakin mallia on yksi edustettuna niissä. Kumpaankin saa kyllä tehoa esim. tekniikka swapeilla niin, että heikompia hirvittää. Tosin alkuperäiset turbot ovat niin harvinaisia nykyään, että järkevämpää olisi säilyttää sellaiset alkuperäisinä.
Yleisesti ottaen: kumpaakaan ei ole osina juuri lainkaan myynnissä, uudempaan malliin tosin käy aika monet Galantin osat, samoin maahantuojalta saa osia ihan hyvin (hinnat on vaan kovia joissain osissa). Molemmista korimalleista olen nähnyt melko hyviä yksilöitä ja taas vastaavasti toivottoman mätiäkin. Täysin ruosteetonta en vielä ikinä. Jos ostaa meinaat, niin yksilöinä ne on katsottava kuitenkin, ei oikein mitään yleispätevää voi sanoa. Ainoastaan sen voi sanoa yleispätevästä, että autot ovat aikalaisikseen teknisesti edistyneitä ja erottuvat aina mk2 Golffien (yök) massasta edukseen.
Et ehkä löytänyt tietoa netistä, koska kaikkialla maailmassa Colt ei ole Colt (eikä aina Mitsubishi). Kannattaa etsiä myös nimillä "mirage" ja "colt turbo" ,"lancer turbo" ja jopa "plymouth champ" . ja tietysti kannattaa etsiä hyviä linkkejä foorumin linkkisivuilta!
Toivottavasti löydät etsimäsi.