Tyyppivikoja?

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vieläkö kukaan pystyy sanomaan jotain/mitään mahdollisista Grandiksen tyyppivioista, onko niitä?
 
Mulla ainakin välillä ei mene perimmäiset penkit kiinni... ei kyl ns. ole tyyppivika.

Lukitusmekanismi ei toimi kunnolla....
 
En oo mitään vikoja havainnu vielä 20tkm ajon jälkeen :)

Jotain kummaa ääntä kuului etupyörästä tossa loppukesästä, ensin rapinaa sitten se rupes vinkumaan ja sitten se loppu eikä oo sen koommin kuulunu mitään, eli veikkaisin et siel oli joku kivi tms. paakku vaan jossain sopivassa välissä.

Toi penkkien lukituskaan ei oo muutaku et ku läppää ne kunnolla ni silloin ne lukittuu het, mut jos vähän puolihuolimattomasti heilauttaa ne vaan paikoilleen niin silloin ne ei aina lukitu.
Veikkaisin et ne on ihan siitä syystä tollaset "jäykät" että ne kanssa pysyy kiinni eikä jää silleen "löysästi" vaan lukkoon eli heiluis ja kolisis sitten ajossa ???

Takaluukun kiinni laitto kylläkin on mua häirinny, se kun pitää aina kunnolla "paiskata" kiinni, muuten jää aika herkästi raolleen (mut onneksi auto hälyttää ajossa jos joku luukku on auki)
 
Kyl, mulla alussa toimi ihan moitteettomasti nuo takapenkkien lukitukset ei tarvinnut kun painaa, nytten muutaman kerran on joutunut ihan kunnolla paiskomaan.

Tuulilasi muuten nariseen. Voipi olla et liimaus ei ole onnistunut kunnolla.
 
Mulla oli vetokoukku siin toisessa penkin alla olevas lokerossa, ja oli jääny vähän pystyyn ni silloin sitä penkkiä sai paiskoa ihan urakalla, vaikka se välissä oleva suojalevy näytti olevan ihan "oikeessa" asennossa.

Ootko sä koittanu ruiskauttaa jotain öljyä niihin lukkoihin? koliseeko se lujaa (metalli metallia vasten) vai onko se ihan muuten vaan jäykkä ???
 
Kolisee vaan metalli metallia vasten... tuntuu siltä et lukko ei napsu kiinni.... Kädellä kun laittaa lukon kiinni niin hyvin menee.
 
Perjantaina 24.02.2006 oli Diesel Grandiksesta juttua Iltalehdessä... oli ihan hyvä juttu... kehuttiin minun mielestä montaa asiaa.
 
Onkohan tämä vika vai ominaisuus...

Koitat tehdä käsijarru käännöksen niin etupyörät ns. lukkiutuvat ja vauhti hiipuu/loppuu kokonaan....

tai jos ajat vähän "liian" kovaa loivaan mutkaan ja etupyörät pikkaisen liian linkussa niin joku ihme ääni alkaa hakkaamaan.... (luistonesto tms.)

Jos painan tcp (tms.) eli otan luistoneston pois niin silti hakkaa...

Onko muilla vastaavaa?
 
olisikohan tuo edellinen juttuni tätä?

- Ajonvakautusjärjestelmä ja luistonesto estävät vetävän pyörän tyhjää lyömisen, siis etu- tai takapään liukumisen silloin, kun pito menetetään liiallisen kaasun käytön seurauksena. Laite kääntää autoa jarrujen avulla, kun se muuten lähtisi puskemaan, Aho kuvailee.

- Ihmiset ovat ensin hyvin epäileviä niin kuin tapahtui ABS-jarrujen kanssakin. Kun ajajat saadaan oppimaan ajonvakautuslaitteen käyttö, se parantaa varmasti liikenneturvallisuutta.
 
vesax sanoi
Onkohan tämä vika vai ominaisuus...

Koitat tehdä käsijarru käännöksen niin etupyörät ns. lukkiutuvat ja vauhti hiipuu/loppuu kokonaan....

tai jos ajat vähän "liian" kovaa loivaan mutkaan ja etupyörät pikkaisen liian linkussa niin joku ihme ääni alkaa hakkaamaan.... (luistonesto tms.)

Jos painan tcp (tms.) eli otan luistoneston pois niin silti hakkaa...

Onko muilla vastaavaa?
Tekee samaa mullakin, mutta se kuuluu asiaan TCL napin kun painat pois niin silloin on sutimisenesto pois päältä mutta ei luistonesto ja siksi se pitää ääntä, oli TCL päällä eli ei :)
ts. luistonesto toimii silloin kun kuvailemassas tilanteessa kuuluu rapinaa ja vauhti hiipuu :)
 
Sen verran se luistonesto antaa periksi että kun tohon pihalle joskus heitän auton kässärillä, niin silloin se antaa liukua vähän matkaa, mutta jos pitempää yrittää heittää, niin silloin se kyllä hyytyy aika nopeesti...
Toisinaan ärsyttävää, mut ei kai tota laivaa oo tarkoituskaan kylkimyyryssä hirveesti ajaa :peukku
 
Joskus itsekin saa heitettyä kässärillä ympäri (harvinaista).
En ole keksinyt miten saisi 'aina'.

Eihän se fiksua ole heittää kässärillä ympäri ainakaan tämän koko luokan autoa.
Eikö nuo naisväkikään tykkää jos kässäriä käyttää :)
 
vesax sanoi
Eikö nuo naisväkikään tykkää jos kässäriä käyttää :)
Joo kyllä se on paras olla yksinään tahi korkeintaan pojat kyydissä ku kässäröimään rupee :peukku

Ja kyllä se tosiaan joskus onnistuu toi pidempikin luistattaminen, mut harvemmin kyllä :'(
 
Sanotaan näin, että 1/10 onnistuu pidempi luistattaminen... silloin ku ei kokeile tarkoituksella niin se onnistuu... muuten ei
 
Tyyppivikojako  ???

- Tuulilasin natina

- iskari vaihdettu edestä 25 tkm

- kytkin vaihdettu 48 tkm
 
Kytkin meni takuuseen; ensinmäinen varovainen lähtö aamulla oli todella tuskallinen, auto pomppi ja nyki kovasti vaikka kuinka varovasti nosteli kytkintä. Yleensä ongelma poistui noin 10 kilometrin ajon jälkeen.

Iskarin vuoto havaittiin normaalissa huollossa. Itse en tiennyt asiasta mitään
 
Takaisin
Ylös Bottom