ajattelin laitella vähän ylös mitä kaikkea tuohon kärryyn on tullut tehtyä. ihan omaksi huviksi ja muiden harmiksi ;D
kyseessä on siis -92 mallinen Gti Lancer. Oma kokemus mitsusta lähti siitä kun sain ekaksi omaksi autoksi 1.3 Gl -91 lancerin ja tykkäsin kovasti. ainakin toi muotoilu iski muhun ja muutenkin auto toimi todella hyvin koko sen ajan minkä se mulla oli. Kaverilla sitten oli kerran lainassa tuollainen Gti lanccu ja pääsin sitä kokeilemaan. mieleen jäi vain se että autossa oli kattoluukku ja kaikkia kivoja sähköherkkuja mitä omassa ei ollut. olin jo aiemmin nähnyt Gti:n ja silloin jo iski kipinä että tollasen kun joskus sais. koeajolla tuli puheeksi että auto saattaisi olla myynnissä. no asia jäi hautumaan inttikin oli ja mnei siinä välissä kunnes tuli viesti että jos auton haluan ostaa niin kesällä se voisi olla ajankohtaista. ja syksyllä sitten ajelin jo omalla Gti:llä
tuossa kuva vanhasta uskollisesta sotaratsusta
ja tuossa molemmat yhdessä
auto oli matala ja tottumattomalle huono kun kolhin sitä joka paikkaan. oli muuten huono ajaakin kun perä oli madaltunut ainakin 60mm alkuperäisestä. auto kuitenkin kulki ja kukkui yllättävän paljon pirteämmin kuin 1.3:nen , heti kun se pihaan tuli niin kävin kaikki paikat läpi ja pesin sen. Korjailin samoja paikkoja mitä valkoisessakin oli vialla. mm. koko takasumaria ei ollut paikallaan, pelkkä lasi. autossa oli kuskinpenkkinä kulahtanut Recaro jota ei voinut säätää, ja kun vähän pitempi isoveljeni autoa ajoi piti päätä pitää kattoluukun aukossa. etuhelmasta puuttui pala ja se oli korjattu teipillä. kytkin piti outoa kahnutusta, pyyhkijöiden muovilaakerit paskana, osia puuttui sisustuksesta, takakajarit oli onnettomat ja reiät oli tehty hattuhyllyyn, koneeseen oli tehty koneremppa kun oli päässyt aikanaan remmi katkeamaan. pakoputki piti pientä pörinää. autolla oli ajettu hiekkateillä aj se näkyi. kaikki paikat oli kullankeltaisessa pölyssä ja kiveniskemiä oli keulassa ihan tarpeeksi, ikkuna oli myös halki.
kesällä 2006 korjattavaksi tuli:
takasumari
rekkarikilven valot
puuttuva ovilista paikalleen
rumat alut pois ja valkoisen vanhat alut alle
ratin vaihto valkoiseen ostettuun Luisiin.
kaikki läpivientikumit piti laittaa paikalleen tulipellissä kun kaikki koneen äänet tuli hyttiin.
kauheata ääntä pitänyt kytkin/paineasetelma vaihdettiin
uusi hattuhylly
takaluukun lattiassa oli vedenpoistoreiässä pelkkä teippi. varmaan siksi kun takavalot vuoti.
kone toimi muuten mutta syksyn mittaan alkoi nakutus tasureista
Bilteman paska akku vaihtoon.
sumareita yritin asentaa mutta ei ne oikeen käy tuohon keulaan järkevästi.
yleistä pesua, vahausta, imurointia ja siistimistä
tuolle oikeastaan tuli tehtyä koko ajan jotain pientä. Kuitenkin tuunausta en harrasta eli kaikki tehtiin alkuperäiseen tyyliin tai niin että kaikki saadaan takaisin alkuperäiseksi jos haluaa. eli ratti vaihdettiin mutta vanha laitettiin talteen. Gti-penkkiä rupesin etsimään heti, samoin kuin alkuperäistä etuhelmaa, sitä mukaa kun oli rahaa niin ostettiin osaa ja vaihdettiin.
tuossa kuva siitä miten rumalta voi auto näyttää talvirenkaissa
auton mukana tuli alkuperäiset 14" Gti peltivanteet jotka sitten myöhemmin hiekkapuhallettiin ja maalautettiin
vähän parempi kuva kevätpesun jälkeen. kuvassa näkyy massiivinen recaro ja liian punainen maski
myöhemmin tuohon on sit tehty aikas paljon muutakin.
helma löytyi ja maalattiin samoin kuin ohut lista valojen alle
ensin löytyi Colt Gti:n penkit ja sit vähän sen jälkeen Lancerin penkit
tiivistin takavalot ja korjasin takaluukun ruosteet, ja samalla laitoin uudet tiivistenauhat takaluukun heijastinpaneeleihin
auto korotettiin alkuperäiseen korkoon monien vaiheiden jälkeen. jos joku haluaa tietää lisää niin kysykää
käsijarru oli tehoton toisella puolella, takajarrusatula vaihtoon
tasurit siis vaihdettiin, ja vaihdettiin KAIKKI tulpat ja johdot eikä niin kuin edellinen omistaja oli tehnyt eli vaihtanut vaan yhden
pakoputken yksi liitos korjattu ja tiviste vaihdettu. pörinä hävisi
tässä tänä syksynä on vaihdettu lasi koska vuoti vettä sisään. korjattu lasin kehyksen ruosteet ja samalla ovessa ollut ruostevaurio.
tyhjäkäynti sekoili ja auto sammuili liikennevaloihin kun painoi kytkimen pohjaan.
säädettiin tyhjäkäyntiä, putsattiin kaasuläppäkotelo. otettiin vikakoodit, vaihdettiin ilmanputsari. kierrokset nousi liikaa. joten ostin vara- ecun, ilmamäärämittarin ja tyhjäkäyntimoottorinkun kerran sattui lähistöllä olemaan myynnissä. vaihdoin ne. pitäis lähettää vanhat huoltoon joskus. käynti tasoittui mutta lämpimänä käynnistäessä kierrokset vialäkin todella matalat.
nyt sitten auto on ruostekorjauksessa kun oli reikä apukuskin helmamuovin yläpuolella. no helmojen alta löytyi sit oikeen kunnolla mätää. no huomennna saan sen maalista ja laitan helmat takasin
sitten vois pestä auton, vahata, imuroida ja vaikka ottaa vaikka kuvia lopputuloksesta vaikka tännekkin.
varmaan listatsa jäi jotain poiskin mutta ei voi kaikkea muistaa kerralla. olis pitänyt aloittaa päiväkirja vähän aiemmin... mutta varmaan lisää juttua tulee.
kyseessä on siis -92 mallinen Gti Lancer. Oma kokemus mitsusta lähti siitä kun sain ekaksi omaksi autoksi 1.3 Gl -91 lancerin ja tykkäsin kovasti. ainakin toi muotoilu iski muhun ja muutenkin auto toimi todella hyvin koko sen ajan minkä se mulla oli. Kaverilla sitten oli kerran lainassa tuollainen Gti lanccu ja pääsin sitä kokeilemaan. mieleen jäi vain se että autossa oli kattoluukku ja kaikkia kivoja sähköherkkuja mitä omassa ei ollut. olin jo aiemmin nähnyt Gti:n ja silloin jo iski kipinä että tollasen kun joskus sais. koeajolla tuli puheeksi että auto saattaisi olla myynnissä. no asia jäi hautumaan inttikin oli ja mnei siinä välissä kunnes tuli viesti että jos auton haluan ostaa niin kesällä se voisi olla ajankohtaista. ja syksyllä sitten ajelin jo omalla Gti:llä
tuossa kuva vanhasta uskollisesta sotaratsusta
ja tuossa molemmat yhdessä
auto oli matala ja tottumattomalle huono kun kolhin sitä joka paikkaan. oli muuten huono ajaakin kun perä oli madaltunut ainakin 60mm alkuperäisestä. auto kuitenkin kulki ja kukkui yllättävän paljon pirteämmin kuin 1.3:nen , heti kun se pihaan tuli niin kävin kaikki paikat läpi ja pesin sen. Korjailin samoja paikkoja mitä valkoisessakin oli vialla. mm. koko takasumaria ei ollut paikallaan, pelkkä lasi. autossa oli kuskinpenkkinä kulahtanut Recaro jota ei voinut säätää, ja kun vähän pitempi isoveljeni autoa ajoi piti päätä pitää kattoluukun aukossa. etuhelmasta puuttui pala ja se oli korjattu teipillä. kytkin piti outoa kahnutusta, pyyhkijöiden muovilaakerit paskana, osia puuttui sisustuksesta, takakajarit oli onnettomat ja reiät oli tehty hattuhyllyyn, koneeseen oli tehty koneremppa kun oli päässyt aikanaan remmi katkeamaan. pakoputki piti pientä pörinää. autolla oli ajettu hiekkateillä aj se näkyi. kaikki paikat oli kullankeltaisessa pölyssä ja kiveniskemiä oli keulassa ihan tarpeeksi, ikkuna oli myös halki.
kesällä 2006 korjattavaksi tuli:
takasumari
rekkarikilven valot
puuttuva ovilista paikalleen
rumat alut pois ja valkoisen vanhat alut alle
ratin vaihto valkoiseen ostettuun Luisiin.
kaikki läpivientikumit piti laittaa paikalleen tulipellissä kun kaikki koneen äänet tuli hyttiin.
kauheata ääntä pitänyt kytkin/paineasetelma vaihdettiin
uusi hattuhylly
takaluukun lattiassa oli vedenpoistoreiässä pelkkä teippi. varmaan siksi kun takavalot vuoti.
kone toimi muuten mutta syksyn mittaan alkoi nakutus tasureista
Bilteman paska akku vaihtoon.
sumareita yritin asentaa mutta ei ne oikeen käy tuohon keulaan järkevästi.
yleistä pesua, vahausta, imurointia ja siistimistä
tuolle oikeastaan tuli tehtyä koko ajan jotain pientä. Kuitenkin tuunausta en harrasta eli kaikki tehtiin alkuperäiseen tyyliin tai niin että kaikki saadaan takaisin alkuperäiseksi jos haluaa. eli ratti vaihdettiin mutta vanha laitettiin talteen. Gti-penkkiä rupesin etsimään heti, samoin kuin alkuperäistä etuhelmaa, sitä mukaa kun oli rahaa niin ostettiin osaa ja vaihdettiin.
tuossa kuva siitä miten rumalta voi auto näyttää talvirenkaissa
auton mukana tuli alkuperäiset 14" Gti peltivanteet jotka sitten myöhemmin hiekkapuhallettiin ja maalautettiin
vähän parempi kuva kevätpesun jälkeen. kuvassa näkyy massiivinen recaro ja liian punainen maski
myöhemmin tuohon on sit tehty aikas paljon muutakin.
helma löytyi ja maalattiin samoin kuin ohut lista valojen alle
ensin löytyi Colt Gti:n penkit ja sit vähän sen jälkeen Lancerin penkit
tiivistin takavalot ja korjasin takaluukun ruosteet, ja samalla laitoin uudet tiivistenauhat takaluukun heijastinpaneeleihin
auto korotettiin alkuperäiseen korkoon monien vaiheiden jälkeen. jos joku haluaa tietää lisää niin kysykää
käsijarru oli tehoton toisella puolella, takajarrusatula vaihtoon
tasurit siis vaihdettiin, ja vaihdettiin KAIKKI tulpat ja johdot eikä niin kuin edellinen omistaja oli tehnyt eli vaihtanut vaan yhden
pakoputken yksi liitos korjattu ja tiviste vaihdettu. pörinä hävisi
tässä tänä syksynä on vaihdettu lasi koska vuoti vettä sisään. korjattu lasin kehyksen ruosteet ja samalla ovessa ollut ruostevaurio.
tyhjäkäynti sekoili ja auto sammuili liikennevaloihin kun painoi kytkimen pohjaan.
säädettiin tyhjäkäyntiä, putsattiin kaasuläppäkotelo. otettiin vikakoodit, vaihdettiin ilmanputsari. kierrokset nousi liikaa. joten ostin vara- ecun, ilmamäärämittarin ja tyhjäkäyntimoottorinkun kerran sattui lähistöllä olemaan myynnissä. vaihdoin ne. pitäis lähettää vanhat huoltoon joskus. käynti tasoittui mutta lämpimänä käynnistäessä kierrokset vialäkin todella matalat.
nyt sitten auto on ruostekorjauksessa kun oli reikä apukuskin helmamuovin yläpuolella. no helmojen alta löytyi sit oikeen kunnolla mätää. no huomennna saan sen maalista ja laitan helmat takasin
sitten vois pestä auton, vahata, imuroida ja vaikka ottaa vaikka kuvia lopputuloksesta vaikka tännekkin.
varmaan listatsa jäi jotain poiskin mutta ei voi kaikkea muistaa kerralla. olis pitänyt aloittaa päiväkirja vähän aiemmin... mutta varmaan lisää juttua tulee.