Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Olisi tuossa ajankohtainen vr4 laatikon remppa EC5A. Ja tuli vaan tuossa mieleen nyt jos milloin tehdä jonkinlaisia muutoksia laatikkoon. Eli kysymys kuuluu voisiko tuon 5 vaihteen välitystä jollain tavalla pidentää niin jos vaikka muuttuis vähän taloudellisemmaksi ajaa pitkiä matkoja? kattelin että jossain evoissahan on samoja palikoita sisällä. mm. cp9 ainekin tais olla samalla numerolla oleva ratas. ja sit oli muitakin vaihtoehtoja ja ne hammas määrät. Onko kukaan tehny moista? Ite ajattelin et jos vaikka jossain evossa olisi pidempi välitys sillä 5 vaihteella, niin voiskohan vaihtaa sen. Ja tarviskohan sen vastakappaleen vaihtaa myös sit varmaan joo..... mut tällä nyt haen jotain keskustelua asiasta ja mielipiteitä. Ja tietoa jos jollain on.
pistän tuossa viel myöhemmin jotain varaosanum. jota olen selvitelly.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Evoissa yleisin tapa pidentää välitystä on vaihtaa 4.11 perävälitys (1) askiin. Erityisesti "RS" (2) vaihteiston kanssa tämä toimii kuulemma hyvin koska vaihteiden välitys on lyhyempi kuin ns. "GSR" laatikossa. Ja tehokkaissa peleissä GSR:n pidempien välitysten kanssa saadaan lisää huippunopeutta eikä tarvitse vaihtaa koko ajan.

Eli jos VR4:ssa on myös vakiona 4.529 perävälitys niin sitä tuolla saisi pidemmät välitykset, tosin kaikille vaihteille. Osat eivät vaan ole kovin halpoja, useita satoja euroja menee rataspariin.

En muista kuulleeni että viitosen rattaita pelkästään olisi vaihdeltu Evoihin.

(1) perävälitys on harhaanjohtava nimitys sillä toisiovälitys sijaitsee vaihteiston sisällä. Voima johdetaan vaihteistosta tasauspyörästön kautta etupyörille ilman välityksiä. Takapyörille kulmavaihde nostaa kierrosnopeutta kardaania varten ja takana perä sitten tiputtaa sitä samassa suhteessa niin että etupyörät ja takapyörät pyörivät samaa nopeutta.

(2) RS on ollut saatavilla kolmella välityssuhteella
- sama kuin GSR
- lyhyemmät vaihteiden välitykset, sama perävälitys
- lyhyemmät vaihteiden välitykset, lyhyempi perävälitys
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

VR-4:ssa on valmiiksi 4.11 välitys mutta 1,2 ja 5tonen on lyhyemmät verrattuna evo 8iin

Orginal VR4 Evo 8 gearset + VR-4 4.11 final
3,333 2,928
2,105 1,950
1,407 1,407
1,031 1,031
0,761 0,721

4,110 4,110

Evo 8in vitosvaihde on 5,6 % pidempi kuin galantin, eli sillä saa vähän pidennettyä
Evon pidempi 1 ja 2 olisi mielestäni myös parannus kun VR-4sen ykkönen loppuu heti ja kakkonen ei riitä sataan

Löytyy myös jenkeistä 3,731 välitys, sillä sais evo 8in vitosvaihteella ~16% pidempi vitonen alkuperäiseen verrattuna
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Mistähän kasista tuo 0,721 viitonen löytyy? Jenkkimallista?
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Tietääkseni kaikista evo 7 ja 8 GSR malleista (paitsi JDM) löytyy 0,721 vitosvaihde
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

mites toi evo 8 viitos ratas parin vaihtaminen. sopiiko vr4seen ? sen verran viel pihalla noista välitys hommista. vaikka laatikoita oon korjaillu mut sen enempää perehtymättä tuohon asiaan. Eli jos hommaa sen evo8 rattaan ja vastaparin. Itellä ei halua esim pidentää muita vaihteita tai koko välitystä. pysyy se kiihtyvyys samana pienemmis vaihteissa.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Evo 4-9 sisuskalut sopivat VR-4 galantin laatikkoon, eli pelkästään vitos ratas parin vaihtaminen pitäis onnistua

Sieltä löytyy ainakin osia http://www.teamrip.com/GENUINE_FACTORY_EVO_PARTS.html, ja dollari on nyt edullinen
Löytyy varmaan lähemmältäkin, mikä mahtaa olla timanttitiskin hinta?

Itellekin kytkinremppa tulossa joten olen kyllä miettinyt että pitäiskö vaihtaa välitykset kun loota on irti, tietysti ~6% pidempi ei ole paljon mut mut ainakin jotain
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Entiselt tiimilt vois löytyy vakiolaatikon (evo7 sekä evo9) rattaat kyllä melkee ajamattomina...
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Harri K sanoi
Entiselt tiimilt vois löytyy vakiolaatikon (evo7 sekä evo9) rattaat kyllä melkee ajamattomina...

Olen kyllä kiinnostunut seiskan rattaista jos löytyy
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Anderz sanoi
Olen kyllä kiinnostunut seiskan rattaista jos löytyy

sama täällä kuhan ovat sopivat ja pidemmät, edes sen 6%.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Soittakaa Juhalle ja kysykää. Nro on evo9 osamyynti ilmotuksessa.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Noi Juhalla olevat rattaat lienevät RS:n vakio rattaita -> eri välitykset.
Paitsi jos auto on tilattu GSR:n salkulla, mikä lienee epätodennäköistä.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Mukavaa tietää että evo 4-9 kilkkeet käy vr4.
tuli eilen tietoon että tulee itellekkin remppa eteen...
tulee kalliiksi tää autoilu
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

pexi sanoi
Noi Juhalla olevat rattaat lienevät RS:n vakio rattaita -> eri välitykset.
Paitsi jos auto on tilattu GSR:n salkulla, mikä lienee epätodennäköistä.

hyvä huomio tosiaan. Tosin seiskan lootasta en mene sanomaan. Lisäks siel saattaa olla yks gsr:n loota ostettu kuorien takia... en mene sanomaan.

edit: varmistin kysymällä asian. EI LÖYDY GSR:N laatikon rattaita. RS:n kyllä löytyy.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Ilmeisesti nyt alkanut nämä manuaalit korkkaileen kytkinakselin kytkinkopanpuoleista laakeria muiltakin. Ihmeellistä että sama osa evossa kestää ja galanteissa ei. Onko tähän jo saatu ulkomailla selvyys että miksi se yksi laakeri menee rikki ?
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

tepi sanoi
Ilmeisesti nyt alkanut nämä manuaalit korkkaileen kytkinakselin kytkinkopanpuoleista laakeria muiltakin. Ihmeellistä että sama osa evossa kestää ja galanteissa ei. Onko tähän jo saatu ulkomailla selvyys että miksi se yksi laakeri menee rikki ?

Jotain muistelen kuulleeni tästä laakerista Evoissakin, mutta ei tunnu kuitenkaan olevan mikään varsinainen tyyppivika maailmalla.

Mitä sille laakerille käy? Voiko tsekata kun laatikko on irti, mutta kokonaisena?
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Kuulia pitävä peltinen kehä/pidin rikkoontuu niittauksista.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

ast sanoi
Jotain muistelen kuulleeni tästä laakerista Evoissakin, mutta ei tunnu kuitenkaan olevan mikään varsinainen tyyppivika maailmalla.

Mitä sille laakerille käy? Voiko tsekata kun laatikko on irti, mutta kokonaisena?

ainekin tossa yhessä evossa mihin tein laatikko rempan niin siinä oli sama laakeri viallinen. niittaukset pettäneet.
 
Vs: Vr4 Laatikko remppa/välityksien pidentäminen???

Nyt olisi mahdollisuus saada välitys pidennetty
Briteissä järjestävät kimppatilausta johon 9 pitää osallistua, niin on mahdollista saada 3.615 loppuvälitys 4.11 tilalle
Valmistaja olisi tämä http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=458849 ja hinta olisi 750 USD

Linkki ClubVr4 foorumille
http://www.clubvr4.com/forum/showthread.php?69835-Potential-final-drive-change-Manual-owners-look-here!!
 
Takaisin
Ylös Bottom