Wlooffy Galant GDI -keskustelu

Vs: Wlooffy Galant GDI -keskustelu

Hyvä että pelastit tuon. Suht. pienellä vaivalla tossa on kuitenkin autoa pitkäksi aikaa.
 
Vs: Wlooffy Galant GDI -keskustelu

Ampukaa saman tien alas jos on parempaa tietoa, mutta käsittääkseni ainakin dieseleistä ovat putsanneet samalla tavalla nokeentuneita imusarjoja hyvin tuloksin uuninpuhdistusaineella (esim. Mr Muscle). Mikseipä tuo toimisi kanteenkin, mutta pois puhdistus voikin olla haasteellisempi homma jos kansi on paikoillaan.
 
Vs: Wlooffy Galant GDI -keskustelu

Itte tein carisman kans sillain et imusarja irrallaan puhdistus ja sit kun oli kansirempan aika niin jynssäsin loput, oli mm. 2. pytyn imuventtiilin päällä sormen pään kokonen karsta kokkare.
 
Vs: Wlooffy Galant GDI -keskustelu

Hmmm.
Rapakon takana ne on putsaillut noita maapähkinän kuorilla.
Näyttäisi tulevan melko tehokkaasti puhdasta.

https://www.youtube.com/watch?v=qnjeq715wKM

Katsoivat paikallisessa varaosapuljussa vähän pitkään kun kävin kysymässä noita maapähkinän kuoria.

Noh jos tilailisi kokeeksi ebaysta satsin ja katsoisi mitä tulee.
 
Veikkaisin ennemminkin että sun ongelma on polttoainepuolella. Pumppu, suodatin, paineensäädin...
 
Sitä mä tässä vähän pelkäänkin.

a) olikos noille jotain mitattavaa tapaa?
b) jos joo ja muistaa niin saa laittaa ohjeitakin.

Tai sitten koitan ettiä workshop manuaalista.
 
Polttoaineen painemittari kiinni kiskoon niin selviää onko vika pumpussa, putkistossa tai suodatimessa. Kannataa avata huoltoluukku kuitenkin joka tapauksessa ja vilkaista myös tankkiin. Mulla kävi kerran yks Evo jonka tankkiin oli päässyt tiivisteen välistä hiekkaa. Oireet oli aika vastaavat. Fläshäsin sinne pirusti lisää syöttöä niin toiminta parani. Tämä siis vielä diagnosoitivaiheessa. Sen jälkeen oli loogista katsoa tankkiin ja havaita vika. Korjaus vaati putsauksen, uuden pumpun ja tiivisteen muokkauksen.
 
Workshop manuaalista löytyy aika hyvät ohjeet koko polttoainepuolen (paineiden yms.) tarkistamiseen GDI:stä. Tosin osa mittauksista taisi vaatia vähintään MUT-2 -testerin.
 
Vielä kun löytäisi mittarin joka menee 80Bar
2019-05-02 20_27_05-Window.png
 
Hanki hydraulipuolelta, kyllä se kalvo sitä bensaa yhen mittauksen ainakin kestää. Mutta taitaapi olla vain pikkusihdit tukossa..
 
Tuo ohjehan oli kuin olikin sen matalan puolen ohje. Tuossa ohjeet korkeapaineen puolelle.

2019-05-03 07_01_51-Window.png
 
Ei nyt osu silmään noi microfiltterit. Eikös niiden pitäisi olla tuossa suuttimen päässä/sisällä?
+ Pitikö pumpulla olla vielä 2?

2019-05-03 19_08_27-Window.png
 
Niin oliko jollain tietoa noista pikkusihdeistä?
Delta-auto nosti kädet pystyyn kun ei haku löytänyt
 
Joo ja en
En koska tuo oli ainoa googlen antama numero / kuva GDI microfilter tms
Joo koska tosiaan ainakaan tuo partsouq:n varaosahaku ei sijoittanut tuota numero mihinkään loogiseen paikkaan.
 
Mjoo, melkein. Asasta et niitä suoraan löydäkkään, mutta sulla tulee kaksi matalapainepuolen putkea, joiden sisäänmenorei'issä nuo mikrofiltterit on.
 
Tuolta tulee nyt vikakoodia tuosta lambdasta sekä puolasta.
Minullakun saattuu olemaan tällähetkellä pihassa tuollainen 2.4GDI Spacewagon, josta on katsastus ummessa sekä moottori kolisee sen verran että siellä on varmaan jotain laakerivaurioita, niin siitä voi lainata osia galanttiin.

Tuossa lambda on numeron mukaan eri ja liitin on ainakin erilainen, mutta voisiko sitä koittaa leikkaamalla liittimet pois ja kiinnittää tuo lambda niihin Galantin johtoihin. Jotenkin ei uskoisi että niissä itse lambda elementeissä olisi eroa.

Saisiko noita puolia mitattua jotenkin, että tietäisi mitkä noista 8 olisi parhaimmassa kunnossa ja laittaisi ne siihen galanttiin.
 
Kun lambda menee nollaan niin eikös tuo viittaa että se menisi todella laihalle -> vika olisi bensan saannissa.
Mutta mikä voisi aiheuttaa että se alkaisi vasta hetken kuluttua.
 
Takaisin
Ylös Bottom