Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Oliko tämä sattumoisin se hopea reilu parin satkun?
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Joop, taino vaalean sininenhän tuo lähinnä on.

Ei toiminut kuvat upotuksina, niin laitoin ne nyt linkkeinä.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Wlooffy sanoi
Joop, taino vaalean sininenhän tuo lähinnä on.

Ei toiminut kuvat upotuksina, niin laitoin ne nyt linkkeinä.
Tietää sit minne se hävis ;D mulla meni justiinsa gdi purkuun jos tarve osille :peukku
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Wlooffy sanoi
Joop, taino vaalean sininenhän tuo lähinnä on.

Ei toiminut kuvat upotuksina, niin laitoin ne nyt linkkeinä.

tuo ei oikein vastaa sitä vaalean sinistä perusväriä, eikä tosiaan hopeaa...onhan se tuohon hintaan ihan kaunis pihakoristekin :)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

On tuo hyvän näköinen tuolla korisarjalla. ;)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Basbarduu sanoi
On tuo hyvän näköinen tuolla korisarjalla. ;)

Onhan nuo päältäpäin komeita autoja (alta ei niinkään). paras olisi tehdä v6 swap niin saisi kunnon moottorinkin, mutta iso työ kyllä
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Evon 4G63 stroker ois tuohon just oikee.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Basbarduu sanoi
Evon 4G63 stroker ois tuohon just oikee.

Niin olisi, valitetttavasti nämä parhaan näköiset mallit ei ole euro2:sia niin pitää olla todella läheiset välit johonkiin katsuriin jos tahtoo tästä turbon. Olisi laittoman hyvä auto ja siksi Suomessa kielletty.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Pöh korisarja vaa kiinni vanhaan Euro2 koppaan.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

V6:n oli tosiaan hakusessa, mutta tuollainen tuli myyntiin :)
Tosin kävin jo sieltä ST:ltä naaramassa sen V6 moottorin, mutta sekun tarvitsisi kaikki johtosarjat yms, niin sekään ei ole ihan helppoa.

Mutta tosiaan, tämä kun on minun ensimmäinen automaatti, niin uskaltaako tuon kampiakselin hihnapyörän pultin irrtoittaa pulttimopolla automaatin parkkilukkoa vasten?

Edit: onko tuo kiristys tosiaan 25Nm?
 

Liitetiedostot

  • 2018-10-04 17_18_11-Workshop Manual GALANT - 11.pdf.png
    2018-10-04 17_18_11-Workshop Manual GALANT - 11.pdf.png
    59 KB · Lukukerrat 229

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Niin tosiaan, eipähän tuo automaatin parkkilukko estä sitä konetta pyörimästä, että siihen ei nyt kannata ollenkaan luottaa :D

Muita ideoita, että millä sen saisi lukittua?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

mä oon tähän asti saanut iskevällä pulttipyssyllä kaikki irti
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Joop, tuolta löytyi 108-127Nm
 

Liitetiedostot

  • 2018-10-06 10_49_28-1999_Galant_WMS.pdf.png
    2018-10-06 10_49_28-1999_Galant_WMS.pdf.png
    95.1 KB · Lukukerrat 242

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Alahihnapyörän mukaan jako olisi hypännyt 5 astetta.

https://photos.app.goo.gl/CZ6DotaAtKwmsb6S8

Joko tolla tulee vahinkoa venttiileihin vai ei?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

Wlooffy sanoi
Alahihnapyörän mukaan jako olisi hypännyt 5 astetta.

https://photos.app.goo.gl/CZ6DotaAtKwmsb6S8

Joko tolla tulee vahinkoa venttiileihin vai ei?
En usko että tulee.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Wlooffy Galant GDI Ver2. Keskustelu

akio sanoi
mä oon tähän asti saanut iskevällä pulttipyssyllä kaikki irti

Ei lähtenyt auki
https://www.cp.com/en/tools/products/impactwrenches/cp749 Tuo tosin on melko vanha perintökalu.
Eikä.
http://www.uni-bis.com/en/oferta/561,industral_tools_and_equipment,626,pro,636,battery_tools

Noh, laitoin nyt tilaukseen
https://www.cp.com/en/tools/products/impactwrenches/cp7749
mutta nyt taitaa jäädä kompura pieneksi.

PS. eikait tuossa ole vasenkätinen kierre?
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Joop, nyt kaivattaisiin varmistusta sille että eikait tuossa ole vasenkätinen kierre?

Tuossa CP7749 pitäisi olla avaus momentti 1300Nm.
Joo myönnetään että tuo kompura on pieni 24L, mutta kyllä sieltä sen muutaman sekunnin pitäisi tulla kunnolla ilmaa.
Letkuksikin kävin hommaamassa

https://www.motonet.fi/fi/tuote/7002012/Paineilmaletku-Superflex-Orange-12-5-m

Niin ei pitäisi edes tuon letkun ahdistaa kauhean paljoa.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Onnistuukos tässä muuten tuo starttia pyöräyttämällä avaaminen?
Ei tosin hyvittaisi yhtään pyöritellä tuota starttia, kun se jako on löysällä.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Onnistuukos tässä muuten tuo starttia pyöräyttämällä avaaminen?
Ei tosin hyvittaisi yhtään pyöritellä tuota starttia, kun se jako on löysällä.

Kyllä se aukenee ihan normaaliin suuntaan sillä pulttikoneella kun vaan saat siihen tarpeeksi puhtia tavalla tai toisella... :)
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Kuulostaa että venttiilikoneisto pitää ääntä. Tuostahan varmaan pystyisi helposti diagnosoimaan venttiilivian pois jos laittaisi paineilmaa sylinteriin ja kääntäisi koneen aina tahdin alkuun milloin venttiilit on kiinni tai ihan vaan perinteinen puristuspainemittaus.

Oliko venttiilikoppaa käytetty irti, näkyikö mitään kummallista?
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Ei oo venttiilikoppaa irroitettu, tuossa kun pitäisi vielä irroittaa tuo imusarja että saa venttiilikopan irti, niin se olisi taas oma projektinsa.
Pitänee lainata tuo puristuspaine mittari.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Tästä myös otetaan tarjouksia vastaan jos jotain kiinnostaa projekti.
250tkm ajettu Avance 2.4GDI automaatti.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Autoa tullut nyt tosiaan logattua Evoscannilla ja seuraavia huomioita noussut.
TPS, silloin kun auto ei ollut käynnissä oli kaasu ylhäällä 77 ja kaasu pohjassa 19.
Kaikki fuel trimmit oli nollassa, koska akku oli irti autosta.

Laitoin vielä tuon excelin tuohon liitteeksi jos joku haluaa sitä ihmetellä, mutta lisäsin päätteeseen .txt koska xlsx ei ollut sallittujen listalla.

Airflow sensor oli tyhjäkäynnillä ~37,5Hz ja kaasua painettaessa 200Hz
2020-04-26 15_16_58-Microsoft Excel - Book1.png


Ennakko pyöri siinä 18 ja 30 välissä.
2020-04-26 15_18_24-Microsoft Excel - Book1.png


Kierrokset nousee jos kaasua painaa nätisti.
2020-04-26 15_19_51-Microsoft Excel - Book1.png


Lambdan arvo koko loggauksen ajalta.
2020-04-26 15_29_01-Microsoft Excel - EvoscanJaoteltu.xlsx.png
 

Liitetiedostot

  • 2020-04-26 15_16_58-Microsoft Excel - Book1.png
    2020-04-26 15_16_58-Microsoft Excel - Book1.png
    99.3 KB · Lukukerrat 129
  • 2020-04-26 15_18_24-Microsoft Excel - Book1.png
    2020-04-26 15_18_24-Microsoft Excel - Book1.png
    25.2 KB · Lukukerrat 129
  • 2020-04-26 15_19_51-Microsoft Excel - Book1.png
    2020-04-26 15_19_51-Microsoft Excel - Book1.png
    46.7 KB · Lukukerrat 132
  • 2020-04-26 15_29_01-Microsoft Excel - EvoscanJaoteltu.xlsx.png
    2020-04-26 15_29_01-Microsoft Excel - EvoscanJaoteltu.xlsx.png
    80.1 KB · Lukukerrat 141
  • EvoscanJaoteltu.xlsx.txt
    551.1 KB · Lukukerrat 137

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
Jaa, näkyy että 2017 viimeksi kirjautunut sisään. Niin se aika kuluu...

Asiaan. Tämä tuli sitten haettua pihaan. Alkuun selvisi että ei käy ykkösellä, suuttimet täysillä auki ja korkeapaine alle 10 bar.
Puola/tulppa jumpan jälkeen alkoi käydä kaikilla, hetken aikaa. Ykkönen pimeänä. Uudella käytetyllä suuttimella ja tulpalla alkoi käydä myös ykkösellä mutta edelleen suuttimet täysillä auki ja paineet alhaalla.
Pihassa sattu olemaan samanlainen auto ja siitä korkeapainepumppu testiin > johan alkoi löylyä löytymään. Suuttimet auki jotain alle 1 ms ja paine huitelee 50 bar tienoilla.
Vielä ei ole isommin ajettu kun takajarrut melkein jumissa eli remppaa tiedossa. Ehkä tämä vielä saa leimankin kuhan ehtii.
 

uge

Active Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2003
No niin. Remontit tehty ja leimakin saatu. Piti hiukan jarruja korjata, eteen yksi tukivarsi ja toiseen uusi suojakumi, ihan uusi alkuperäinen takapalkkikin tuli laitettua + monia pikkujuttuja. Olihan ihana laittaa takaa kulmat kohdalleen kun säädöt oli herkassä. Pikkusen huoltotoimenpiteitä vielä niin eiköhän se siitä.
 
Ylös Bottom