Kirjoittaja Aihe: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...  (Luettu 44587 kertaa)

Poissa Pena1

  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #100 : 30.06.09 17:46 »
Mikä sähköliitin 4-napainen ja sijaitsee edestäkatsottuna imusarjan oikeassa päädyssä, pistoke on pois paikaltaan osasta jossa lukee mikuni. pitääkö pistokkeen olla kytkettynä ja mitä toimintaa sillä sähköllä ohjataan. Olisikko jäänyt huollossa vahingossa irti, auto toimii mielestäni normaalisti. Ja moottorihan on 3.0 V6 24V vm.91.

Poissa ST

  • Club Member
  • Viestejä: 7876
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #101 : 30.06.09 22:24 »
Läppien moottorin piuha.

Eli koneessa säätyvä imusarja.

Voi olla että otettu irti,koska on rikki (ilmeisesti hyvinkin yleinen vika näissä),jolloin pätkii ja tekee mitä sattuu.

Tehot sulla ei sitten ole "tallessa",kun läppä kerran irti.

-05 imusarja maksoi 1330€,btw..

Poissa Pena1

  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #102 : 01.07.09 08:54 »
Tapahtuuko joku katastroofi jos laitan liittimen kiinni ja koetan käyntiin, olettaen että läppämysteeri on rikki.

Poissa ST

  • Club Member
  • Viestejä: 7876
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #103 : 05.07.09 21:24 »
Tapahtuuko joku katastroofi jos laitan liittimen kiinni ja koetan käyntiin, olettaen että läppämysteeri on rikki.
Ei.

Jos on kunnolla rikki,sytyttää vikakoodin,jos on hieman "pätkii"/vuotaa,niin ei välttämättä huomaa asian kuin vedossa.


Mites tuo AT:n jäähdyttimen kierto,onko siellä perinteinen "termari",vai sähköventtiili kiertoa varten.?

Poissa Pena1

  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #104 : 06.07.09 10:49 »
Autotekniikka on senverran huonosti hallussa että kaipaisin selvennyksen kuinka asian voi tarkistaa.

Poissa Nuhapumppu

  • Viestejä: 2125
  • Mitsubishi Pajero 2,5TD
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #105 : 21.07.09 10:38 »
Autotekniikka on senverran huonosti hallussa että kaipaisin selvennyksen kuinka asian voi tarkistaa.
Käyt ajamassa ja kokeilet nykiikö missään vaiheessa,ja sitten otat muistiin sen milloin nykii,sitten johto pois(ECUn nollaus?) ja kokeilet nykiikö nyt.
Sitten tällainen kysymys,tuli eilen käytettyä jakopäänkoppa pois ja huomasin että remmi oli todella löysällä vesipumpun kierrossa,heilui noin 13mm puolelta puolelle. Sitten kun moottoria käänsi hiukan niin löysät hävisi kokonaan,olisko nokat voineet jäädä jotenkin niin outoon asentoon että siksi siihen on tullut se löysä kohta,esim että remmi olisi painanut kiristintä sisäänpäin? Kehtaisko ST vaikka katsoa miten sulla on kun sammutat koneen ja kokeilet remmiä? Vaikka tuskin tuota löysää löytyy kerta itseltäkin hävisi ihan pienellä kääntämisellä.
Onnistunut ohitus perustuu yllätykseen
Pajero rojekti http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/

Poissa Jkangasmäki

  • Viestejä: 52
  • space wagonit gdi -99 -01
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #106 : 22.07.09 23:14 »
Niist imusarjoist on aika usein kulunu se muovine ratas sileeks. Jotenkuten sen pystyy kääntää toiseen kohtaan missä on ehjät hampaat. Vaatii vaan vähäsen näpräystä.

Poissa ST

  • Club Member
  • Viestejä: 7876
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #107 : 23.07.09 00:39 »
Vaatii vaan vähäsen näpräystä.
..mutta on aika "kannattavaa" näpräystä jos sillä saa toimimaan,on tosiaan hinnakas morkula.


Nuhapumppu:
Enpäs ole muistanut katsoa,yritän muistaa huomenna.
Etkös juuri vaihtanut remmin.?
Mullahan on tuossa vanha remmi,joten ainahan se vähän väljempi on.

Mutta mitä muistelisin niin eipä niillä "siivuilla" ole paljoakaan löysää,tai ainakaan ollut mitä silloin tutkiskelin kun tuon ostin.

Ja kyllähän jos kone sammuu "väärään" kohtaan (eli pääsee pyörähtään pari pykälää väärään suuntaan),niin saattaakin hieman päästä remmi löysäksi,kys asian olen huomannut galantissa,Kipossa,GSX:R:ssä jne..

Poissa Nuhapumppu

  • Viestejä: 2125
  • Mitsubishi Pajero 2,5TD
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #108 : 11.11.09 12:42 »
Vähän topicin ohi,mutten jaksa uuttakaan lankaa avata tätä varten. Eli olisiko kukaan kiinnostunut teetättämään itselleen tollaisia tarroja? Itse ajatttelin muutaman teettää ja voisin samalla teettää muutaman ylimääräisen jos kiinnostaa. Ja tekstiksi tulisi kuvasta poiketen 6G72 Inside.
Nyt löytyi joku joka tekee nuita tarroja. ~7€kpl koko 12*12cm. Jos kiinnostaa niin ilmoita YV:nä VIIMEISTÄÄN 20.11 montako tarraa haluat. Ja väriksi tulee kromi josta tuo korkea hinta johtuu.
VÄHÄN EDITTIÄ.
« Viimeksi muokattu: 11.11.09 14:37 kirjoittanut Nuhapumppu »
Onnistunut ohitus perustuu yllätykseen
Pajero rojekti http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/

Poissa rulli

  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #109 : 24.01.10 17:17 »
Niist imusarjoist on aika usein kulunu se muovine ratas sileeks. Jotenkuten sen pystyy kääntää toiseen kohtaan missä on ehjät hampaat. Vaatii vaan vähäsen näpräystä.

Tuohon em. muovisen rattaan ympärillä olevaan mokkulaanhan menee kahdet johdot...
Itse kääntö moottorille ja sitten varmaan asentotunnistimelle...
Tietääkös kukaan miten pystyisi varmistamaan ton "asentotunnistimen" toiminnan, mittausarvoja tai jotain?
Kyseiseen asentotunnistimeen menee neljä johtoa.

Poissa 5AM1

  • Viestejä: 44
  • Lancer -96, Sigma -92 AT, Sigma -91
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #110 : 23.04.10 15:59 »
Missäköhän on -92 sigmassa sisätilan lämpöanturi?
Eli mistä ilmastointi mittaa sisälämpötilan?

Poissa Nuhapumppu

  • Viestejä: 2125
  • Mitsubishi Pajero 2,5TD
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #111 : 23.04.10 16:34 »
Missäköhän on -92 sigmassa sisätilan lämpöanturi?
Eli mistä ilmastointi mittaa sisälämpötilan?
91´ ainakin se on siinä keskempänä olevan kattovalon etupuolella. Mutta tuossa 92´ vissiin ei ole ihan noin selkeästi. Mutta yleensä ne on katossa,eli veikkaisin että on integroitu kattovaloon jossei ole tuollainen erillinen kuten minulla.
Onnistunut ohitus perustuu yllätykseen
Pajero rojekti http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/

Poissa ST

  • Club Member
  • Viestejä: 7876
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #112 : 23.04.10 17:31 »
91´ ainakin se on siinä keskempänä olevan kattovalon etupuolella. Mutta tuossa 92´ vissiin ei ole ihan noin selkeästi. Mutta yleensä ne on katossa,eli veikkaisin että on integroitu kattovaloon jossei ole tuollainen erillinen kuten minulla.
No eiköhän se sitten ole siinä,koska vasta faceliftissä muuttuu paikka/koko järjestelmä.

Poissa Ström

  • Viestejä: 30
  • Galant Avance, Sigma
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #113 : 24.11.16 14:40 »
Osaako joku sanoa miten hyvin farmari sigman ja porrasperäsen osat käyvät yhteen? Eniten nyt kiinnostaa ovet (takaovet varsinkin), konepelti ja muut peltiosat. Alustan osat jne?

Poissa Ström

  • Viestejä: 30
  • Galant Avance, Sigma
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #114 : 21.08.17 17:33 »
Sigmaan vaihdoin etujarru satuloihin kaikki tiivisteet, jarrupalat, parit jarruletkut ja muuta herkistelyä. Jarrut ilmattu, nestettä on ja toimii hyvin, mutta mittaristossa palaa jarrujen varoitusvalo, eli sama missä käsijarru. Mistähän lähtisi arvailemaan?  ???

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #115 : 21.08.17 20:58 »
Jos samanlainen säiliö kun galantissa niin koho on voinut hukkua säiliön pohjalle, rassaa sitä jollain jos nousis ylös.
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan

Poissa Ström

  • Viestejä: 30
  • Galant Avance, Sigma
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #116 : 26.08.17 13:56 »
Heh kiitos paljon siinähän se vika oli, ei ois itelle tullu mieleen. Siitä säiliön korkin alta nyppäsin sen suodatin verkon pois ja koho oli pohjassa jumissa. Samalla näki että ois ihan hyvä vaihtaa jarrunesteet, jotain kamaa pohjalle kertynyt.

Poissa Slider

  • Second in command
  • Ylläpitäjä
  • Viestejä: 2897
  • Galant VR-4 Monte Carlo e39
    • Profiili
Vs: Erilaisia kysymyksiä Sigmasta...
« Vastaus #117 : 26.08.17 19:05 »
Jep, se musta möhnä taitaa just liimata sen kohon pohjaan. :)
1-3-crank-4-2-1-walk-3-4-2.. That´s just a normal day with a 7-bolter.
Oma panokseni tuuleen huutamiseen somessa: https://twitter.com/oh5ealan