Keskustelu - MitsubishiClubFinland.com
20.12.14 12:22 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
Tuntuu että aika-ajoin säännöt / ohjeistus ovat hakusessa etusivun erittäin selkeistä linkeistä huolimatta..
Joten kertauksen vuoksi: Lisätietoja jäsenyydestä, liittymisestä sekä keskustelualueen säännöt ja ohjeet

--ylläpito

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy KERHOTUOTTEET  

US Parts for MCF
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: lancer CS huolto-ohjelma  (Luettu 985 kertaa)
sport lankku

Poissa Poissa

Profiili
« : 05.11.06 16:11 »

Heipähei taas. Autoni, Lancer STW 2,0 Sportin vm. 05 huolto alkaa lähestyä. Nyt kun on kerrankin ollut varaa ostaa suhtkoht uusi auto itselleen (käytettynä ostin), ja takuuta vielä voimassa, ajattelin, pitäisikö noita huoltoja vallan teettää jotta takuu pysyisi voimassa. Nyt vain on pulmana, että huoltovihko höpöttää jostain 7500 km huoltovälistä. Että hä? 2000-luvun auto? Jokin maininta löytyy, että öljynvaihtovälinä voisi pitää 7500 tai 15000 km, mikä kuulostaisi jo järkevämmältä. Tilat leimoille huoltovihossa ovat kuitenkin 7 ja puolen tuhannen välein.

Onko tosiaan niin, että voidakseni pitää takuun voimassa juoksutan valtuutettuun Mitsuhuoltoon autoani 7500:n välein? Eli mun ajoilla kahden kuukauden välein? Mitäs jos vaihdan öljyt itse, menikö silloin takuut harakoille? Ja muuten, Motonet ei myy tähän autoon öljyfilttereitä. Mistä saisi tarvikkeena?

Mitä noihin huoltoihin yleensäkin sisältyy? Mielenkiintoista, ettei auton mukana seuraa mitään luetteloa siitä, mitä huollot pitävät sisällään. Ei edes tietoa jakoremmin vaihtovälistä! Joku mainitsi mulle ylimalkaisesti (ja -mielisesti) Veholla, että vaihto olisi 90 tonnin välein. Onko siis näin?

Mä vaan meinaan, että mulla voi toi takuunpalvonta loppua aika lyhyeen, jos makselen itteeni kipeäksi veholaisissa huoltokorjaamoissa joka saakelin öljytipan takia kuusi kertaa vuodessa, ja mitähän se muu valohoito sitten mahtaisi ollakaan? Nyt vaan tarttis olla se huolto-ohjelma, paljosta varmaan selviäisi itse. Vaan nyt ei ole saatavissa mitään korjausmanuaaliakaan,
netistä olen hakenut mutta kukaan ei tunnu julkaisseen.

Joku jenkkiläinen firma mainostaa romppumuotoista tehtaan huoltomanuaalia hintaan 125 taalaa+rahdit+tullit. Kannattaako??
tallennettu
sport lankku

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 05.11.06 16:25 »

Joo, ja vielä lisäisin, mikäli se ketään kiinnostaa, että onhan tuossa autossa uudekseltaan peräti 6 vuoden ruostumattomuustakuu puhkiruostumista varten. Tämä tosin edellyttää, että autoa pitää jälkitarkastaa: ensimmäinen tarkastus on 30 kk kuluttua ensirekisteröinnistä, mikä tuli täyteen viime elokuun alussa ja jonka edellinen omistaja on laiminlyönyt. Aion kysäistä tuota asiaa Vemiciltä, ja ehkä kerron sitten joskus (miten tarkastusta ei enää voi suorittaa, minun tuurillani). Roll Eyes
tallennettu
Uge
Club Member

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 05.11.06 18:19 »

Huoltoväli on 15 tkm/1 vuosi, kumpi ensin täyttyy. Jakohihna vaihdetaan 90 tkm välein. Jos uusi alkuperäinen öljynsuodatin maksaa n. 10e, kannattaako sen takia juossa ympäri kylää hakemassa, mutta sehän on tietenkin jokaisen oma asia. Huolto-ohjelman saat jokaisesta Mitsun huollosta, ja on muuten ollu uutena auton mukana.
Kannattaa viedä se auto heti miten siihen koritarkastukseen niin vielä ehtii tehdä sen "ajallaan".
tallennettu

Certified Service Advisor By | Mitsubishi Motors Europe | Skoda Auto |
sport lankku

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 06.11.06 16:48 »

Jep, kiitos, kysynpä tuota huolto-ohjelmaa itselleni. Miksiköhän se ei muuten voi sisältyä siihen huoltoleima-vihkoseen jo sinällään, vaan pitää olla eri läsy? En tiennytkään, että alkuperäisen filtterin voisi saada noinkin kohtuuhintaan, mutta on siinä silti hintaa tuplaten, jos vertaa Motonetista saatavaan Saabin orkkisfiltteriin. (Hinta vajaat 6€).

Ja koetan tuon ruostetarkastuksen saada aikaiseksi, tärkeän puoleisesta asiasta on kumminkin kyse.
tallennettu
Juggis

Poissa Poissa

Galant GDI GLS 2.4 manual with Evo dampers

Profiili
« Vastaus #4 : 06.11.06 18:31 »

Huoltoväli on 15 tkm/1 vuosi, kumpi ensin täyttyy. Jakohihna vaihdetaan 90 tkm välein. Jos uusi alkuperäinen öljynsuodatin maksaa n. 10e, kannattaako sen takia juossa ympäri kylää hakemassa, mutta sehän on tietenkin jokaisen oma asia. Huolto-ohjelman saat jokaisesta Mitsun huollosta, ja on muuten ollu uutena auton mukana.
Kannattaa viedä se auto heti miten siihen koritarkastukseen niin vielä ehtii tehdä sen "ajallaan".

Jepjep, ittelläkin ollu molemmissa uusimmissa mitsuissa aina virallinen maahantuojan huolto-ohjelma pruju mitsun logoilla

Toisessa tais tulla valmiina mukana jopa auton papereiden seassa Roll Eyes

Hyvähän se olisi öljyt vaihtaa 7500km välein itse (kuten täällä toimitaan) niin tasurit säilyvät pidempään. Ei rupee kalkattaa.
tallennettu

Menneisyyden menopelit:
Ex. BMW 328i Coupé M-Tech Hellrot
Ex. Kawasaki ZXR 750cc
Ex. Audi 100 2.0E
Ex. Mitsubishi Carisma 1.8 GLS AT
sport lankku

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 10.11.06 18:23 »

Tahallani en tätä tehnyt, mutta kukaan ei kai huomannut: miettikääs nyt,vuoden 2005 auto ja 30 kk ensirekisteröinnistä olisi muka kulunut jo elokuussa 06!! Sattuipas kurja moka; kestihän se toki itseltänikin tajuta, että 30 kk on 2,5 eikä 1,5 vuotta!! Eli meikäläisellä on vielä aikaa hoitaa tuo korroosiotarkastus.

Nyt on muuten 60000 huolto varattu Lohjanportin Autoon. Kertoivat, että tuo 7500 öljynvaihtoväli koskee dieseleitä, bensakoneilla väli on 15000 km. Olipas kliffaa, kun tuota ei voitu huoltovihossa mitenkään mainita. Kyllä mua jo epäilyttikin tuollainen muutaman tonnin välein tapahtuva huolto; tuollaisiin tottui 70-tai 80-luvuilla, silloisilla öljyillä...
tallennettu
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry: